آمورش تعمیر هندزفری، سوکت، جک در گوشی سامسونگ، آیفون و..

آموزش تعمیر سوکت، سیم، بلندگو هندزفری گوشی سامسونگ، آیفون و..

اگر هندزفری شما کار نمی کند و نمی دانید دقیقا مشکل کار کجاست از شما دعوت می کنیم پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید. در ابتدا ما نحوه پیدا کردن مشکل هندزفری را توضیح می دهیم و در ادامه روش های تعمیر جک و سوکت هندزفری گوشی موبایل سامسونگ، آیفون و غیره را توضیح خواهیم داد.

نحوه تعمیر هندزفری و هدفون گوشی موبایل سامسونگ، آیفون و..

How to Repair Dodgy or Broken Headphones

قبلا در انزل وب نحوه ساخت هدفون و هندزفری ساده و بی سیم بلوتوثی در خانه را به شما آموزش دادیم. برای اینکه ما بتوانیم یک هندزفری را تعمیر کنیم باید بدانیم که مشکل از کجاست. خرابی هندزفری می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ابتدا در حالی که هندزفری را به گوشتان وصل کرده اید و با آن موزیکی را می شنوید کابل را خم کنید اگر شما صدای موزیک را از طریق هدفون می شنوید به قسمت تعمیر کابل هندزفری بروید.

تعمیر هندزفری سامسونگ، آیفون و...

سعی کنید اتصال را فشار دهید. اگر شما تنها موقعی که انتهای جک اتصال هندزفری را فشار می دهید صدای موزیک را می شنوید به قسمت تعمیر جک شکسته هندزفری بروید.

تعمیر هندزفری سامسونگ، آیفون و...

اگر شما هیچ صدایی نمی شنوید احتمال دارد که مشکل از گوشی های هندزفری شما باشد برای حل مشکل خود به قسمت تعمیر گوشی هندزفری مراجعه کنید.

تعمیر هندزفری سامسونگ، آیفون و...

اگر هنوز مشکل را پیدا نکرده اید از یک مولتی متر استفاده کنید شما می توانید از فروشگاه های لوازم الکتریکی یکی را خریداری کنید. شما به یک چاقوی تیز هم احتیاج دارید. مراحل زیر را انجام دهید:

  • مولتی متر را روی تست مداوم که دارای علامت ))) است بگذارید.
  • سرکابل سیاه رابه COM وصل کنید.
  • سر کابل قرمز را به سوراخ Ω, MA یا ))) وصل کنید.

تعمیر هندزفری سامسونگ، آیفون و...

حالا با مولتی متر هندزفری را تست کنید. اگر سیم هندزفری شما قطع نشده باشد شما صدای بوق را خواهید شنید. با استفاده از یک چاقوی تیز مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک شکاف در کنار سوکت پلاگین و یکی دیگر در کنار گوشی ایجاد کنید.
  • کابل ها معمولا دارای عایق محافظ هستند با چاقوی تیز آن را جدا کنید.
  • سیم سیاه مولتی متر را به شکاف روی کابل و سیم قرمز را به شکاف روی گوشی وصل کنید اگر صدای بوق شنیدید مشکل مربوط به اتصال یا گوشی های هندزفری شما است.
  • اگر صدای بوق نشنیدید این تست را در طول کابل هندزفری تکرار کنید. شما باید این کار را آنقدر تکرار کنید تا دو نقطه را پیدا کنید که مولتی متر بوق بزند و بعد به قسمت تعمیر کابل هندزفری بروید.

تعمیر هندزفری سامسونگ، آیفون و...

نحوه تعمیر کابل هندزفری

هندزفری را به گوش خود بزنید و یک موسیقی پخش کنید. کابل را ۹۰ درجه بالای انگشت خود قرار بدید و همین کار را در طول کابل انجام دهید. هنگامی که صدا قطع شد شما نقطه ای از کابل را که مشکل دارد را پیدا کرده اید. اگر مشکل نزدیک پلاگین اتصال است به قسمت تعمیر پلاگین هندزفری مراجعه کنید در غیر این صورت ادامه همین قسمت را مطالعه بفرمایید. وقتی که محل خرابی را پیدا کردید آن را علامت گذاری کنید.

نحوه تعمیر کابل هندزفری

با استفاده از کاتر یا چاقوی تیز ۱.۲۵ سانتیمتر از عایق بیرونی را برش بزنید. اگر شما به کابل نگاه کنید دو سیم را مشاهده خواهید کرد که یکی از آنها سیگنال و دیگری زمین است. هندزفری اپل یک کابل با دو سیم دارد که یکی از آنها برای سیگنال راست و چپ است و یک سیم هم برای زمین.

نحوه تعمیر کابل هندزفری

کابل را از نقطه خرابی برش بزنید. اما اگر دو نقطه مشکل دار را در طول کابل پیدا کردید باید از این دو نقطه کابل را برش بزنید. اگر تنها یکی از سیم های شما قطع شده است شما می توانید بدون اینکه سیم را برش بزنید با لحیم کاری آن را درست کنید.

نحوه تعمیر کابل هندزفری

با استفاده از سیم چین انتهای کابل را برش بزنید تا سیم های داخلی مشخص شوند. حالا می توانید سیم ها را به هم وصل کنید. شما باید سیم های همرنگ را به هم وصل کنید.

نحوه تعمیر کابل هندزفری

بعد سیم ها را به هم لحیم کنید. برخی از سیم های بدون عایق معمولا یک لایه نازک محافظتی دارند که شما با ماساژ دادن می توانید قبل از لحیم کاری آن را پاک کنید. بعد از خنک شدن ناحیه اتصال را با چسب برق بپوشانید.

نحوه تعمیر کابل هندزفری

با استفاده از وسیله ای مانند سشوار یا هر وسیله مشابه دیگر چسب برق را گرم کنید تا به خوبی چسب برق به نقطه اتصال لحیم کاری شده بچسبد و از آن محافظت کند.

نحوه تعمیر کابل هندزفری

روش تعمیر جک هندزفری آیفون، سامسونگ و..

یک جک پلاگین جدید را خریداری کنید شما می توانید آن را از فروشگاه های الکترونیکی پیدا کنید. جک فلزی با اتصال استریو یا اسپرینگ را خریداری کنید. فقط هنگام خرید دقت داشته باشید که اندازه جک جدید همان اندازه جک قدیمی باشد که معمولا ۳.۵ میلی متری هستند.

روش تعمیر پلاگین شکسته هندزفری آیفون، سامسونگ و ...

جک پلاگین قدیمی را جدا کنید.

با استفاده از سیم لخت کن عایق سیم را بردارید. همانطور که تصویر زیر مشاهده می کنید یکی از سیم ها، زمین و دو سیم دیگر مربوط به سیگنال راست و چپ می باشند.

حالا مانند تصویر زیر ما باید این سیم ها را به جک وصل کنیم. سیم نارنجی مربوط به زمین و کابل قرمز و سبز مربوط به سیگنال های راست و چپ می باشد.

روش تعمیر جک هندزفری آیفون، سامسونگ و ...

پلاگین جدید را باز کنید و آن را روی کابل نصب کنید.

برای این کار سیم ها را به پراب وصل کنید. سه سیم کابل خود را جدا کنید. سیم مسی را به پراب Sleeve وصل کنید و دو سیم باقی مانده را به پراب های تیپ (PT) و رینگ (PR) وصل کنید. اگر شما این کار را اشتباه انجام دهید سیگنال راست و چپ با هم عوض می شوند.

روش تعمیر پلاگین شکسته هندزفری آیفون، سامسونگ و ...

سیم ها را روی پین ها لحیم کنید. شما می توانید از گیره های کوچک برای محکم نگه داشتن آن استفاده کنید. هیچکدام از سه سیم نباید همدیگر را لمس کنند.

روش تعمیر پلاگین شکسته هندزفری آیفون، سامسونگ و ...

سیم را به جک لحیم کنید و این کار را برای سیم های دیگر تکرار کنید.

کلاهک جک را دوباره ببندید. هندزفری خود را تست کنید اگر هنوز مشکل وجود دارد به احتمال زیاد سیم ها با هم برخورد دارند کلاهک را باز کنید و سیم ها را از هم جدا کنید.

آموزش تعمیر پد و پخش کننده گوشی های هندزفری

قبلا در انزل وب ترفندهای شگفت انگیز افزایش و بهبود کیفیت صدا هدفون را به شما معرفی کردیم. اما اگر شما صدای هندزفری را نمی شنوید گوشی ها را از کابل هندزفری جدا کنید. این مرحله برای هر مدل هندزفری متفاوت است. برای پیچ هایی که روی گوشی هندزفری وجود دارید بگردید و آن را با پیچ گوشتی باز کنید. پد را به آرامی بکشید و به پیچ های که زیر آن است نگاه کنید. با ابزار اسپودگر یا هر ابزار دیگر گوشی ها را جدا کنید.

آموزش تعمیر گوشی های هندزفری

حالا دنبال سیم های قطع شده بگردید. هر گونه سیمی که درون گوشی وجود دارد باید به درایور هندزفری وصل شود. سیم ها را باید به این پین ها لحیم کنید. مطمئن شوید که هیچ سیمی همدیگر را لمس نمی کنند.

آموزش تعمیر گوشی های هندزفری

درایور را عوض کنید. شما می توانید یک درایور هندزفری جدید خریداری کنید اما ممکن است کمی گران باشد. با استفاده از کاتر یا چاقوی تیز لاستیک اطراف مخروط مرکزی را برش بزنید. درایور مخروطی را بردارید. درایور جدید را در همان اسلات قرار دهید. خیلی دقت کنید که دیافراگم نازک را لمس نکنید. می توانید برای اطمینان خاطر خود کمی چسب را در اطراف لبه ها استفاده کنید.

آموزش تعمیر گوشی های هندزفری

اما اگر با روش هایی که امروز خدمت شما آموزش دادیم هندزفری شما تعمیر نشد آن را دور نیاندازید شما می توانید با آن کابل AUX بسازید و کابل AUX خود را به USB تبدیل کنید. در آخر توصیه می کنیم از خطرات و عوارض ناشی از استفاده مداوم هدفون و هندزفری غافل نشوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در صورتی که آموزش تئوری تعمیر هندزفری گوشی را به صورت عملی پیاده کردید و در حین اجرا تجاربی بدست آوردید که در پست امروز انزل وب به آن اشاره نشده بود در صورت تمایل می توانید آن را همراه با نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • Martin says:

    من دکمه ی هنزفریم خراب شده لطفا کمک کنید

  • Martin says:

    ببخشید من دکمه ی هنزفریم خراب شده میشه کمک کنید

  • حسن says:

    سلام گوشیم وقتی Aux میزنم بهش صداش خش خش میکنه میشه کمک کنین؟

  • امیر حسن says:

    سلام اگه جا هندزفری گوشیم چیز نوک تیزی بکنم داخلش خراب میشه؟ بعد چرا با بعضی AUXها کار نمی کنه؟

  • پوریا says:

    سلام من یه هنسفری دارم که سیمش از جاهای مختلف قعطی داره ولی یه هنسفری هم دارم که فقط بلندگوی سمت راستش قطع شده بعد من میخوا قسمت راس هندز فری رو از اون جدا کنم و با این یکی وصل کنم چیکار باید کنم میشه توضیح بدید

  • سام says:

    سلام سال نو مبارک .اگر میشه نحوه اتصال سیم هندزفری ب سوکت میکروفون رو امووزش بدبد و ورودی وخروجی کدام هست و کدوم سیمها بهم بای متصل باشه

  • سمانه says:

    هندززفریم نوس تازه خریدم الان سمت راستیش کارنمی کنه اوراقش کردم دیدم پاره شده سیمش الن به هم وصلش کردم ولی بازم کارنمی کنه کسی هست کمکم کنه؟
    ۰۹۳۹۰۴۵…واتساپ بهم خبربدین

    • حسین says:

      سلام ی رنگ روی سیم های هست مثل قرمز یا سبر اون قسمتی کی میخوای سیم بهم بزنی باید رنگشو بتراشی بعد دوتا سیم لحیم کنی

    • اریا says:

      سلام ببخشید من مشکلو تو اینجا نتونستم پیدا کنم
      هندفریم سیم بلندگوی سمت راستش از اونجایی که دوتا سیم بهم وصل میشن و یه سیم مشترک میشن قطع شده و فقط کابل دورشه که مونده
      ببخشید اگه نتوستم درست ادرس بدم کجاست ولی اگه میشه یه راهی بگید

  • Ahmad says:

    اون قسمت از هندز فری که بلندگو داخلش هست باز نمیشه فکر کنم پلمپ هست من تو تصاویر آموزش دیدم باز کردن و تو مطلب شما هم نوشته بگردید پیچ را پیدا کنید ولی من احتمال میدم همه هندز فری ها داخلش باز نمیشه یعنی همشون قابل تعمییر نیستن پس کاش تو متن میزدید همه مدل ها بلندگوی باز نمیشه البته حدس میزنم. هندز فری من سامسونگ هست.لطفا پاسخ دهید تا آموزش داده شود متشکرم.

  • میثم says:

    سلام من امروز هدست دابی که از سرم افتاد بعد هر دو گوشش کار نکرد که بازش کردم و دید در گوش اول که سیم ازش رد شده که داخل ۲ تا سیم جدا شده از گوش و یکی هم چسپیده که فکر کنم ازش جدا شده اگه کسی بتوانه کمک کنه خیلی ازش ممنون می شوم

    • J says:

      سلام دوستان
      اون قسمت از هندزفری که میکروفن هندزفری داخلش چطور باز میشه هرکار میکنم باز نمیتونمش?

    • ستایش says:

      سلام من یه هندز فری برای داداشم گرفتم و پا گذاشته روش کلش کنده شده قسمط اسپیکرش باز شده سیمش قطع شده یه سیمش ابی یکیش طلایی نصفش توش مونده و وقتی به نصف اون جا مونده داخلش وصل میکنم درست میشه ولی نمیتونم وصلش کنم تروخدا یه راه حل بدید

  • علی بی غم says:

    مال من یخ گوشش خورده به دیوار کار نمیکنه الان یه گوش کار میکنه اون یکی نه چی کار کنم؟

    • حسین says:

      بلندگو باز کن احتمالا یکی از سیم لحیم ش کنده شده

      • محمد says:

        سلام.سیم های هندزفریم از توی بلندگو هاش در اومده.نمیدونم سیم هارو ب کجا بچسبونم.لطفا کمک کنید.هندزفری سامسونگ هستش
        ی سیم سبز داره با ی سیم لخت

  • محمد مهدی says:

    هندزفریمو باز کردم دیدم اون لایه شیشه ای رنگ جنس پلاستیکش از رو اسپیکرش جدا شده آیا کاری میشه کردی ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید❤

  • Artinn akbari mogadam says:

    عزیز سیم مسی مربوط به زمین هستش اونو به بدنه و اون دوتا سیم آبی و قرمز رو به اون دوتا جای لحیم ک خودتون فرمودید لحیم کنید….

  • Artinn akbari mogadam says:

    عزیز سیم مسی مربوط به زمین هستش اونو به بدنه و اون دوتا سیم آبی و قرمز رو به اون دوتا جای لحیم ک خودتون فرمودید لحیم کنید

  • samyar says:

    اگه قرار بود پول بدم که مولتی متر بخرم بجاش یه هندزفری جدید میخرم چه کاریه آخه

  • ابراهیم says:

    سلام
    هندزفری من یکی از گوشی هاش قطع شده.بزاش کردم دیدم سیم هایی که به بلندگو وصل بوده قطع هستند.احتمالا موقع باز کردن کاورش سیم ها کنده شدند. حالا نمی‌دونم کدوم سیم رو لحیم کنم. سیم ها آبی،قرمز و مسی هستند.درحالیکه دو جای لحیم داریم.لطفا راهنمایی کنید.

    • A says:

      سلام من هندزفریم پلاگینش سالمه ولی قسمت پاینش پلاگین احتمال میدم سیماش قطع شده باشن چون صدا واضح نیس و وقتی به سمت چپ میکشمش صداش واضح میشه باید پلاگینس رو عوضکنم ؟لدفا راهنمایی کنید

    • حسین says:

      سیم مسی رنگ به معنای سیم زمین هست وسیم قرمز به معنی بلندگو چپ است و سیم آبی مربوط به میکروفن است

صفحات 1 2