بهترین سرویس های مقایسه تفاوت دو عکس به صورت آنلاین و آفلاین

بهترین سرویس های مقایسه تفاوت دو عکس به صورت آنلاین و آفلاین

پیدا کردن تفاوت عکس ها می تواند شما را با تغییرات تصاویر ثبت شده از یک محیط بیشتر آشنا کند همچنین سرویس های زیادی هستند که تست هوش پیدا کردن اختلاف بین عکس را استفاده می کنند که برای پیدا کردن دادن جواب اختلاف بین دو عکس میتوانید از بهترین سرویس های مقایسه تفاوت دو عکس به صورت آنلاین و آفلاین که امروز در انزل وب معرفی می کنیم استفاده کنید.

مقایسه آنلاین و آفلاین اختلاف تصویر

Ways to Compare the Difference Between Two Identical Looking Images

حتما بازی های پیدا کردن تفاوت دو عکس را انجام داده اید در این بازی ها در یک تایم زمانی شما باید تمام اختلاف عکس ها را پیدا کنید تا به مرحله بعد بروید. گاهی اوقات پیدا کردن اختلاف و تفاوت دو عکس در این تایم زمانی بسیار سخت می شود. شما برای اینکه شانس برنده شدنتان بیشتر شود مجبور می شوید تعداد افراد شرکت کننده را بیشتر کنید تا احتمال پیدا کردن اختلاف ها بالاتر برود.

مقایسه آنلاین و آفلاین اختلاف تصویر

با این حال گاهی ممکن است کسی اطراف شما نباشد و شما نیاز به کمک داشته باشید. پیدا کردن تفاوت دو عکس با استفاده از برنامه های کامپیوتری روش ساده ای برای پیدا کردن خودکار اختلاف ها است. برنامه ای مانند فتوشاپ توانایی تجزیه و تحلیل عکس ها را دارند و شما می توانید به طور دقیق تفاوت ها را پیدا کنید اما برای کاربرانی که در طراحی گرافیک سررشته ای ندارند فتوشاپ مناسب نیست. قبلا در انزل وب ۵ سایت برتر مقایسه مشخصات سخت افزار و نرم افزاری گوشی را با هم بررسی کردیم، در پست امروز ما قصد داریم بهترین سرویس های مقایسه تفاوت دو عکس به صورت آنلاین و آفلاین را به شما معرفی کنیم.

برای استفاده از هر یک از برنامه های زیر شما باید دو عکس را در دو پوشه مختلف ذخیره کنید که برای این کار می توانید از نرم افزارهای مختلف مانند Snag it یا حتی خود ابزار Sniping Tool ویندوز استفاده کنید یا دکمه Print Screen صفحه کلیک را فشار دهید و از محیط دسکتاپ عکس بگیرید بعد برنامه Paint را باز کنید و Paste را انتخاب کنید اضافه های عکس را برش بزنید و آن را ذخیره کنید.

ImageMagick نرم افزار بررسی تفاوت میان دو عکس

برنامه ImageMagick همراه با چند ابزار مبتنی بر خط فرمان برای دستکاری و ویرایش عکس استفاده می شود. اگر چه این ابزارها براساس خط فرمان هستند اما اندازه پکیج باینری ویندور در حال حاضر ۷۵ مگابایت است و شما فقط به ابزار Compare.exe نیاز دارید که در آرشیو ImageMagick می توانید آن را پیدا کنید.

ابزار compare.exe برای مقایسه تفاوت بین دو عکس که فرمت PNG دارند استفاده می شود و تفاوت دو عکس در یک فایل جدید به نام Outputdifference.png ذخیره می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید تفاوت دو عکس با رنگ قرمز نشان داده شده است. شما می توانید برای مقایسه لپ تاپ ها از ۴ روش مقایسه مشخصات سخت افزار و نرم افزاری لپ تاپ به صورت آنلاین استفاده کنید.

ImageMagick نرم افزار بررسی تفاوت میان دو عکس

PerceptualDiff برنامه مقایسه تفاوت های یک عکس

برنامه PerceptualDiff یک ابزار مقایسه تفاوت عکس مبتنی بر خط فرمان است که در SourceForge میزبانی می شود. اندازه این برنامه ۲۰ کیلوبایت است و از تعداد محدودی از فرمت های تصویری پشتیبانی می کند که  شامل TIFF و PNG می شود اما این مشکلی ایجاد نمی کند چون که فرمت عکس را می توانید خیلی راحت از طریق سرویس های وب آنلاین یا حتی برنامه Paint به فرمت های پشتیبانی شده کانورت کرد.

این برنامه هم مانند برنامه ImageMagick دو فایل تصویری را با هم مقایسه می کند و خروجی در فایل جدیدی به نام Outputdifference.png ذخیره می شود. همانطور که مشاهده می کنید پس زمینه فایل خروجی سیاه است و تفاوت دو عکس به رنگ آبی نمایش داده شده است. برای مقایسه متن های خود از ۶ سایت کاربردی مقایسه تفاوت دو متن فارسی و انگلیسی به صورت آنلاین استفاده کنید.

PerceptualDiff برنامه مقایسه تفاوت های یک عکس

پیدا کردن اختلاف تصاویر سخت با برنامه Image Comparer

اگر شما برای پیدا کردن تفاوت دو عکس برنامه مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی را ترجیح می دهید می توانید از برنامه Image Comparer استفاده کنید. Image Comparer یک فایل اجرایی قابل حمل است که با کلیک کردن اجرا می شود و فایل تصویری اول و دوم را جستجو می کند. برای مقایسه دو تصویر و پیدا کردن تفاوت دو عکس از دکمه Compare استفاده کنید.

پیدا کردن اختلاف تصاویر سخت با برنامه Image Comparer

برای جواب تفاوت بین دو عکس، اگر در باکس Is Same? عبارت False را مشاهده می کنید روی لینک View Differences کلیک کنید و بعد به سربرگ Differences بروید همانطور که مشاهده می کنید تفاوت دو عکس هایلایت شده است. توجه داشته باشید برای اجرای برنامه Image Comparer نیاز به اجرای NET Framework 3.5 دارید. برای مقایسه خودروهای مد نظر خود قبل از خرید از بهترین سایت های مقایسه آنلاین خودرو ایرانی و خارجی استفاده کنید.

پیدا کردن اختلاف تصاویر سخت با برنامه Image Comparer

معرفی برنامه ImageDiff برای پیدا کردن تفاوت دو عکس

ImageDiff یکی دیگر از برنامه های رایگان مبتنی بر رابط کاربری گرافیک است که برای استفاده بسیار ساده است. پس از نصب برنامه را اجرا کنید و روی دکمه Left کلیک کنید و اولین عکس را انتخاب کنید سپس روی دکمه Right کلیک کنید و عکس دوم را انتخاب کنید. در صورتی که تصاویر دارای اختلافات بسیار کوچکی هستند ممکن است ImageDiff آن را نادید بگیرد به همین دلیل شما باید سطح Threshold را افزایش دهید. بعد روی دکمه Compare کلیک کنید و شما می توانید اختلافات را در ۴ مد Monochrome, X-Ray, Predator, Thermal مشاهده کنید.

معرفی برنامه imageDiff برای پیدا کردن تفاوت دو عکس

ImageDiff نیاز به فایل MSVCR71.dll دارد که یک کتابخانه Microsoft Visual C Runtime است. این فایل DLL در فایل نصب کننده وجود ندارد اما می توانید آن را از اینترنت دانلود کنید.

اما اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که برای پیدا کردن اختلاف بین دو عکس وقت نصب برنامه ندارید می توانید از سرویس های آنلاینی که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده کنید.

سرویس آنلاین پیدا کردن تفاوت بین دو عکس

Resemble.js یک ابزار تجزیه و تحلیل و مقایسه عکس مبتنی بر وب است که از HTML5 و Javascript برای مقایسه بین دو تصویر و نشان دادن نقاط غیر مشابه استفاده می کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ۲ عکس را داخل کادر بکشید و اختلاف تصاویر را بلافاصه در سمت راست مشاهده کنید. علاوه براین شما گزینه هایی برای نادیده گرفتن رنگ، تغییر رنگ از صورتی به زرد و نمایش پس زمینه به صوررت مات و شفاف را در اختیار دارید.

سرویس آنلاین پیدا کردن تفاوت بین دو عکس

مشکل کوچکی که در هنگام استفاده از سایت Resemble.js ممکن است با آن مواجه شوید این است که عکس هایی که شما برای مقایسه استفاده می کنید باید مربعی باشد. اگر شما تصاویر مستطیلی را وارد کنید به طور خودکار قسمتی از عکس برش داده می شود و این به معنای مقایسه ناقص بین دو عکس است.

  • بازدید از سایت Resemble.js

پیدا کردن سریع تفاوت دو عکس در سایت Online Image Comparison

وب سایت Online Image Comparison یک ابزار ساده برای مقایسه عکس است. این وب سایت به شما اجازه می دهد خیلی سریع و ساده تفاوت بین دو عکس را پیکسل به پیکسل پیدا کنید. خیلی ساده عکس اول را داخل باکس اول بکشید و عکس دوم را داخل باکس دوم بکشید تا عکس ها داخل سایت آپلود شود. در Highlight Color شما می توانید رنگی که برای نمایش اختلاف بین دو عکس استفاده می شود را انتخاب کنید و گزینه Fuzz مقدار اختلاف بین پیکسل هایی که مقایسه می شود را نشان می دهد. یک مقدار بالا به معنای این است که حتی تفاوت های کوچک نشان داده می شود.

پیدا کردن سریع تفاوت دو عکس در سایت Online Image comparison

تفاوت بین پیکسل هایی که مقایسه می شود، چه قدر باشد. ارزش بالا به این معنی است که فقط تفاوت های بزرگ نشان داده شده است. یک مقدار کم بدان معنی است که حتی تفاوت های کوچک نشان داده شده است.

  • بازدید از سایت Online Image Comparison

در سایت Diffchecker تفاوت عکسها را پیدا کنید

آخرین سرویس آنلاینی که امروز برای پیدا کردن تفاوت بین دو عکس به شما معرفی می کنیم سایت Diffchecker است. استفاده از این سایت بسیار راحت است و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد شما فقط عکس ها را در سایت آپلود می کنید و تفاوت مابین شان را تماشا کنید. برای ساخت بارکد ابزار های ساخت بارکد خطی آنلاین ،کیو آر کد ها و.. را مقایسه کنید.

در سایت diffchecker تفاوت عکسها را پیدا کنید

نظرات و پیشنهادات شما؟

مسلما برنامه ها و سرویس های آنلاین پیدا کردن اختلاف بین دو عکس که امروز در انزل وب به شما معرفی کردیم کامل نیست اگر برنامه یا سایت دیگری می شناسید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 14 روش مقایسه دو پوشه در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۱۴ روش مقایسه دو پوشه در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
بهترین سایت مقایسه گوشی موبایل
بررسی ۵ سایت برتر مقایسه مشخصات سخت افزار و نرم افزاری گوشی
مقایسه مشخصات سخت افزار و نرم افزاری لپ تاپ به صورت آنلاين
۴ روش مقایسه مشخصات سخت افزار و نرم افزاری لپ تاپ به صورت آنلاین
۶ سایت کاربردی مقایسه اختلاف دو متن فارسی و انگلیسی به صورت آنلاین
۶ سایت کاربردی مقایسه تفاوت دو متن فارسی و انگلیسی به صورت آنلاین

نظرات