4 روش حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

۴ روش حل مشکل چشمک زدن و پرش صفحه گوشی اندروید

نور صفحه نمایش برخی از گوشی های هوشمند گاهی دچار مشکلی مانند فلش زدن صفحه نمایش یا کم و زیاد شدن نور LCD می شوند و یا ممکن است به اصطلاح پر پر بزند (Flickering) که مشکل آزار دهنده ای است. امروز در انزل وب آموزش رفع مشکل چشمک زدن و پرشی صفحه گوشی همراه را خواهیم گفت تا شاید بتوانید قبل از مراجعه به تعمیر گاه، مشکل گوشی خود را رفع نمایید.

رفع مشکل پرپر زدن و کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی سامسونگ، هواوی و..

Solve The Android Phone Screen Keeps Flashing or Flickering Problem

در گوشی های قدیمی مشکلات صفحه نمایش سخت افزاری بود اما در گوشی های هوشمند امروزی، پای نرم افزار هم در میان است. مشکل لرزش و پر پر زدن صفحه نمایش گوشی عمدتا به دلیل عدم هماهنگی بین پردازنده گرافیکی و CPU گوشی به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری است. این مشکل مسئله بزرگی نیست و معمولا به علت عدم کیفیت مطلوب گوشی پیش می آید که امیدواریم با استفاده از راهنمایی ذکر شده در این مطلب، بتوانید آن را رفع کنید.

چرا صفحه نمایش گوشی پر پر می زند؟ پرش صفحه به علت GPU

یکی از دلایل عمده پر پر زدن صفحه گوشی همانطور که اشاره شد، به دلیل عدم تصمیم گیری مناسب سیستم عامل بین سخت افزار گرافیک (GPU) و نرم افزار پردازنده (CPU) است. مسئله پرش صفحه در هنگام جست و جوی برنامه ها، باز کردن برنامه های کوچک و در هنگام مرور وب با کروم شایع تر هستند یا حتی ممکن است در حالی که دارید با صفحه نمایش هر کار دیگری انجام می دهید، این اتفاق رخ دهد.

حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

اگر خیلی از گوشی همراه خود استفاده می نمایید، پیشنهاد می کنیم راهکار محافظت چشم در برابر تابش اشعه صفحه گوشی و تبلت اندروید را مطالعه بفرمایید.

رفع مشکل  کم و زیاد شدن نور با تنظیمات سنسور نور دستگاه

قبل از هر کاری اول یک بار گوشی خود را ریستارت کنید تا شاید مشکل شما حل شود. اگر باز هم کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی را تجربه کردید، به تنظیمات گوشی بروید و در قسمت Display به تنظیمات Brightness یا روشنایی بروید. اگر گوشی شما دارای سنسور تشخیص میزارن نور است، آن را با برداشتن تیک گزینه Automatic/Adaptive Brightness غیر فعال کنید. حس گر تشخیص نور، مقدار نور های محیط بیرون رو شناسایی کرده و بر اساس آن اتوماتیک نور صفحه نمایش را تنظیم می کند که ممکن است در مرور زمان دچار مشکل شده باشد.

حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

۹ روش اضافه کردن حالت شب در گوشی های اندروید و آیفون برای اذیت نشدن چشم در شب ها را حتماً بخوانید.

روش بررسی علت مشکل پلک زدن و لرزش صفحه گوشی

اگر بعد از نصب برنامه ای خاص کم و زیاد شدن نور و پرش صفحه گوشی اندروید اتفاق افتاده است، می توانید برنامه را در تنظیمات متوقف کنید تا ببنید اشکال از آن برنامه بوده یا نه. روش دیگر بوت کردن گوشی در حالت ایمن یا Safe Mode است. یکی از قابلیت های امنیتی جالب اندروید همین Safe Mode است که با قرار دادن در حالت بوت Safe Mode می توانید مشکلات دستگاه را بررسی نمایید.

برای رفتن به حالت سیف مود، دکمه پاور گوشی خود را نگه دارید تا منوی خاموش شدن ظاهر شود، سپس نماد پاور را فشار داده و نگه دارید تا منوی پاپ آپ حالت Safe Mode ظاهر شود و پیغام Reboot To Safe Mode را OK بزنید. اکنون دستگاه شما به حالت امن بوت می شود و تمام برنامه ها و ابزار های نصب شده، غیر فعال و پنهان می شوند. این کار فرصتی به شما می دهد تا بررسی کنید مشکل از نرم افزار های اضافه شده نباشد.

حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

نحوه تغییر تنظیمات توسعه دهنده برای پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ و..

توسعه دهندگان نرم افزار گوشی، ابزار هایی برای مدیریت بیشتر و افزایش کارایی طراحی کرده اند که ممکن عامل ایجاد پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ، هواوی و.. باشد. برای رفتن به این تنظیمات اگر قبلا Developer Options را فعال نکرده اید، به قسمت تنظیمات گوشی بروید و گزینه درباره تلفن (About Phone) را باز کنید. سپس روی قسمت Build Number هفت بار پیاپی ضربه بزنید تا تنظیمات توسعه دهندگان آشکار شود.

اکنون مدیریت گزینه های برنامه نویس به تنظیمات شما اضافه شده است. به آن قسمت در منوی اصلی تنظیمات بروید، اگر گزینه ای به نام Surface Updates دیدید آن را غیر فعال کنید. گزینه دیگری که باید خاموش کنید سطح HW است که با پیدا کردن Disable HW می توانید اقدام به غیر فعال کردن آن بکنید و همچنین Screen Composting را به Only To GPU تغییر دهید. اگر مشکل شما به علت سویچ کردن بین پردازنده مرکزی و گرافیکی باشد، با انجام این کار مشکل حل می شود.

۵ قابلیت مخفی Developers Option گوشی و تبلت های اندرویدی از جمله ترفند های جالب برای کاربران اندروید است.

مراجعه به تعمیرگاه به علت نیم سوز شدن صفحه نمایش گوشی

اگر با هیچ یک از روش های ذکر شده مشکل شما حل نشده باشد به این معنی است که گوشی شما دچار اشکال فیزیکی یا سخت افزاری شده. ممکن است صفحه نمایش آن یا بعضی از سنسور ها یا پردازنده ها معیوب باشند که بسته به میزان عیب، شامل پرداخت هزینه می شود و برای این کار باید گوشی خود را به تعمیر کاران مجاز بسپارید تا گوشی شما را عیب یابی و تعمیر بکنند.

مراجعه به تعمیرگاه در حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

تعمیر و درست کردن صفحه نمایش شکسته ، تاچ خراب و.. گوشی مانند یک حرفه ای را هم در انزل وب آموزش داده ایم.

روش بکاپ گرفتن از اطلاعات در صورت پرش صفحه گوشی

یکی دیگر از اقدامات حیاتی بکاپ گرفتن از اطلاعات و فایل های گوشی است. ممکن تا انتقال گوشی به تعمیر گاه ال سی دی گوشی شما خراب شود و دیگر نتوانید از آن تا زمان تعویض ال سی دی استفاده نمایید و یا شاید مشکلات سخت افزاری دیگری داشته باشد که منجر به از دست رفتن اطلاعاتتان شود. پس در اولین فرصت بکاپ بگیرید.

اما اگر دیر اقدام کردید، صفحه گوشی شما از کار افتاد یا تاچ آن غیر فعال شده، از برنامه هایی مانند برنامه Android Data Extraction می توانید استفاده کنید تا فایل ها و اطلاعات خود را از گوشی استخراج نمایید. این برنامه روی ویندوز نصب شده و نحوه استفاده از آن را خواهیم گفت:

حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

ابتدا برنامه را دانلود و نصب نمایید. پس از نصب بر روی گزینه Broken Android Data Recovery کلیک کنید و در ستون سمت چپ، داده هایی که نیاز به بازیابی آن را دارید انتخاب نمایید.

حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

رابط کاربری برنامه از شما می خواهد تا اطلاعاتی مانند مدل گوشی، نوع خطای اتفاق افتاده و فرمت  داده های ایده آل شما برای بازیابی در خواست می کند که باید این قسمت ها را تکمیل نمایید.

حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

سپس با توجه به روش های ذکر شده توسط برنامه، گوشی را باید به رایانه متصل نمایید و طبق دستورالعمل برنامه اتصال گوشی به رایانه را با کابل سالم انجام دهید.

حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

نوار پیشرفت برنامه در سمت راست نشان داده شده و شروع به بررسی اطلاعات می کند و در انتهای کار می توانید پیش نمایشی از فایل های ریکاوری شده را ببینید و با توجه به جزییات آن که شامل اندازه و.. است و اقدام به بازیابی آن ها بکنید.

حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید

اکنون به اکثر اطلاعات خود دست پیدا کرده اید اما بهترین کار این است که در فواصل زمانی متفاوت و هر چند وقت یک بار، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید تا در صورت بروز اتفاقات بتوانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

آموزش نحوه نصب و چسباندن گلس و محافظ صفحه گوشی بدون حباب  که قبلاً آموزش داده شده هم برای محافظت از ال سی دی کاربردی است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب حل مشکل چشمک و پرپر زدن صفحه گوشی اندروید را آموزش دادیم. مشکل گوشی شما با چه روشی حل شد؟ می توانید تجربیات، پیشنهادات و نکته های ذکر نشده برای حل این مشکل را در قسمت دیدگاه های این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • شایان says:

    داداش گوشیم صفحشو روشن میکنم هی روشن خاموش میشه صفحش باید چیکار کنم

  • Mahdi says:

    سلام من ردمی ۹دارم از وقتی آپدیتش کردم
    نور صفحه تو هر برنامه ای خودکار تغییر می‌کنه
    حتی روشنایی خودکار هم خاموش
    مشکل چیه؟

  • Kourosh says:

    مشکل از گوشی a12 نیست گوشی هایی که از جی پی یوعه power vr استفاده می کنند این مشکلو دارند بخاطر عدم هماهنگی پردازنده و پردازنده گرافیکی و تمامی گوشی هایی که از پردازنده ی مدیاتک استفاده می کنند از پردازنده ی گرافیکی power vr استفاده می کنن مثل a12 و a10s

  • Ali says:

    سلام من یک ماهی هست که a12خریدم
    چند روز پیش از ارتفاع کم از دستم افتاد
    چندروز بعدش گاهی اوقات صفحه اصلی گوشی پر پر میزنه
    روی حالت ایمنم همین مشکلو داشت
    ریستش کنم درست میشه!
    لطفا یکی جواب منو بده و راه کار بگه ممنون

  • بهکام says:

    منم گوشی a12 گرفتم یه بار بردم گارانتی یه گوشی جدید داد الان این جدیده هم همون مشکلو داره میخوام پسش بدم a21s بگیرم.قبلیم همین مشکلو داشت.فکر کنم a12 ها همشون این مشکلو داره و رفته به رفته هم بدتر میشه و خوب نمیشه. از من گفتن

  • Mehran says:

    سلام
    من گوشیa12چند روزه گرفتم خیلی کم مشکل پر پر زدن صفحه داره کارایی که گفتید انجام داد.البته قبلا هم انجام داده بودم ولی این راهنمایی شما خیلی کامل تر بودن ممنون.فعلا درست شده اگه مثل قبلا دوباره پر پر نزنه.ممنون.

  • rezaee says:

    گوشی من در هنگام کم شدن نور صفحه اش‏، قسمتی از صفحه و تقریبا یک چهارم آن دچار پرپر زدن می شود.

    • بهکام says:

      منم گوشی a12 گرفتم یه بار بردم گارانتی یه گوشی جدید داد الان این جدیده هم همون مشکلو داره میخوام پسش بدم a21s بگیرم.قبلیم همین مشکلو داشت.فکر کنم a12 ها همشون این مشکلو داره و رفته به رفته هم بدتر میشه و خوب نمیشه. از من گفتن

  • Fatemeh says:

    سلام من یک هفته اس a10s گرفتم، هیچ برنامه سنگینی هم دانلود نکردم صفحه اش پرپر میزنه موقع استفاده
    این کارایی هم گفتین همه رو انجام دادم ولی فایده نداره دیگه چه راهی هست خودم انجام بدم خوب شه؟

    • مهدی says:

      دوست عزیز گوشیتو سریع ببر پس بده …بیشتر چه مواقعی صفحه پرپر میزنه ؟ ولی همه برنامه رو حذف کن همه عکسا وفیلما رو حافظه رو یا انتقال بده کامپیوتر یا حذفشون کن اگه لازمو ضروری نیستن..ولی برو گوشیو پس بده چون احتمال زیاد گوشی آک نبوده یا ضربه ای چیزی خورده

    • شیما دریکوندی says:

      سلام
      مال منم همین مدل گوشیع ودقیقا همبن مشکل رو دارم چکار کردین شما؟ حل شد مشکلتون..؟
      گوشیمم آکبند بود واقعا هیج برنامه ای هم نریختم

  • آرا حیدری says:

    من گوشیم پرپر میزنه میشه راهنمایی کنید چی کار کنم؟؟؟؟

  • آراسته حاج حیدری says:

    گوشیم پرپر میزنه میشه راهنمایی کنید چی کار کنم؟؟؟؟

  • نگین says:

    من این پر پر زدن رو گوشیم موند و رنگ سبز و بنفش افتاده رو گوشیم و دو روز که خریدم چیکار کنم؟؟؟؟یکی کمکم کنه اعصابم خورد شده

  • نگین says:

    سلام خسته نباشید من دیروز گوشی سامطونگ a21sرو خریدم ۲۴ ساعت هم نگذشته از خریدش باهاش کار زیادی هم نکردم اما پرپر زدن و مشکل نویز مانندی رو صفحه اش پیش اومده چیکارش کنم خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید

    • مهدی فشی says:

      سلام من گوشی سامسونگA5دارم وقتی نور صفحه کم می کنم نور صفحه شروع به پرپر زدن می کنه و نور زیاده پرش صفحه اتفاق نمی افته چه کار کنم راهنمایی کنید؟

  • نگین says:

    من ۲۴ ساعت هم نمیگذره که گوشی مو خریدم ن ضربه خورده ن زیاد باهاش کار کردم همین مشکل پرپر زدن و نویز افتادن داره گوشیم چیکارش کنم؟لطفا راهنماییم کنید گوشیم سامسونگa21sهست

  • موسی says:

    سلام گوشیم جی سون سامسونگ هست و از دیروز نورش کم و زیاد میشه یا همون پرپر زدن ایا مشکلش از آی سی لایت؟هزینش چقد میشه؟

  • Fateme says:

    خیلی ممنونم مشکلم حل شد چندهفته گرفتارش بودم میخاستم گوشی‌ عوض کنم‌ممنونم

  • سعید says:

    سلام.خسته نباشید.دوستان یک‌ماهه که شیائومی خریدم.به هیچ عنوان ضربه نخورده ولی چند روزه صفحه پرپر میزنم و قاطی می‌کنه و از برنامه بیرون میاد.بیشتر در زمان روشن بودن اینترنت و استفاده از واتس اپ و تلگرام و دوربین این مشکل پیش میاد.خواهشا اگر کسی گوشی شیائومی داره و این مشکلم داشته و الآن حل کرده به من هم بگه.کلافم کرده .ممنون میشم ازتون و منتظر هستم

    • علی says:

      اره از منم همین طوریه

    • Ashkan says:

      من نور گوشیم میزارم رو ۰% تا ۱۰٪ پر پر میزن این کارام کردم مشکلش حل نشد گوشیم j7 2018 یعنی مشکل بخاطر این که عمر گوشی تموم شد یا یه چیزیش خراب؟ لطفا بگید?

  • امیرعلی says:

    سلام من گوشیم دچار مشکل شده.گوشیم دم شارژرش خیس بود بعد خشک کردم.شب زدم شارژ و صبح دیدم صفحش پلک میزنه.که صورتی و سبز هم شده بود بعد همه کارایی که گفتید رو کردم ولی درست نشد و الان بد تر شده‌.صفحش سبزه و دیگه کار نمیکنه.روز قبل هم افتاد زمین از ارتفاع کم(مشکلی نداشت فقط قبل از اینکه شارژ بزنم هی تاچش اذیت میکرد).الان مشکل چیه؟من چیکارش باید بکنم؟

  • فرهاد says:

    عالی،مشکلم با hw disableحل شد

  • Gapcell says:

    Ghost screen custom
    برنامه ی فوق حرفه ای صفحه نمایش اندروید نسخه ی پولی می تواند علاوه بر کارکرد اصلی خود پر پر زدن صفحه نمایش موبایل اندروید را نیز در بدترین شرایط ممکن بر طرف نماید
    این برنامه نیز همانند
    Darker (screen filter)
    برای کلیه ی دستگاه های اندرویدی و
    Night mode for samsung
    برای دستگاه های اندرویری ویژه ی سامسونگ می تواند بسیار بسیار کارساز باشد
    کافی است از گوگل پلی استور دانلود نمایید و با دقت نور صفحه نمایش موبایل و یکی از برنامه های نصب شده راکم و زیاد نمایید
    نکته:در صورتیکه قادر به خرید برنامه ی
    Ghost screen custom
    از گوگل پلی استور نشده اید می توانید ان را با ورود مستقیم به وب سایت (فارس روید دات آی آر) با خیال راخت و رایگان دانلود نمایید
    پیروز و سربلند باشید

  • یه بنده خدا says:

    سلام دوستان من هم این مشکل رو داشتم باj7
    راه حلش ساده است:
    برای حل این مشکل علاوه بر مواردی که پایین عرض میکنم، حتما باید ۳ یا ۴ روز نور گوشی تو حداکثر مقدار باشه تا به نتیجه برسین.
    ۱.به تنظیمات گوشی برید.
    ۲.روی developer option بزنید(اگه این گزینه نبود روی
    «about phone»؟ ۸ بار بزنید developer option خودش ظاهر میشه.
    ۳. تو developer option گزینه hardware overlays رو off کنید.
    ۴. و animate scale رو هم روی صفر قرار بدین «فکر کنم پیشفرض روی x1 تنظیم شده باشه.»
    ۵.دوباره تاکید می کنم همه اینارو که انجام دادین باید ۳ یا ۴ روز نور صفحه گوشی رو تو حداکثر قرار بدید گزینه out door رو هم نزنید اون به صفحه فشار میاره. با این کار ic light های صفحه از حالت نیم سوز در میان.
    (امیدوارم نتیجه بگیرین. التماس دعا)

  • Gapcell says:

    darker (screen filter)
    برنامه ی فوق را از گوگل پلی استور نصب نموده و با دقت نور صفحه نمایش موبایل و برنامه ی نصب شده را تنظیم نمایید در اکثر موارد برای مشکلات صفحه نمایش موبایل کارساز است
    این برنامه نیز همانند
    night mode for samsung
    عمل می نماید و میتوان برای برندهای دیگر اندرویدی نیز مورد استفاده قرار داد

  • رضا says:

    ممنون از راهنمایی مفیدشما.
    با رفتن به تنظیمات و غیرفعال کردن حالت اتوماتیک مشکل پرپرزدن صفحه نمایش برطرف شد.?

  • Matin says:

    ممنونم مشکلم برطرف شد

  • ابوالفضل says:

    سلام گوشی من وقتی سرد میشود صفه اش نمیاد و باید گرمش کنیم تا بیاد و وقتی نور صفه را کم میکنم صفه نمایش انگار دیوونه میشه هی میپره

    • Minaw says:

      مشکل منم هست آبرو برام نذاشته این گوشی با مشکلش فقط بابد دنبال بخاری و اتو باشی خخخ

  • میثم حسینی says:

    خسته نباشید، گوشی من کار میکنه هیچ مشکلی نداره زنگ هم میخوره، فقط صفحه نمایش روشن نمیشه!
    آیا صفحه نمایش گوشیم سوخته است ؟

  • حسین says:

    سلام من گوشی جدیدی خریدم و موقعی که روشنایی صفحه نمایش رو کمترینش میکنم تصویر صفحه نمایش کمی پر پر میزنه بیشتر نیست اما جزئیه بنظرتون مشکل از چیه این مشکل در موقعی نور صفحه نمایش بیشتره وجود ندارد سنسور تشخیص نور هم غیرفعاله

  • یزدان says:

    گوشی من مدلش j3 pro 2017 سام سونگ هست ، سه روز بعد از خرید متوجه پرپر زدن صفحه توی نور کم شدم ، تمام راهکارا رو انجام دادم اما جواب نداده ، در ضمن مطمئنم که مشکل سخت افزاری نیست ، واقعا دیگه نمیدونم چی کارکنم.

  • سالار says:

    فداتون
    گوشیم یه قسمتش پلک میزد
    یه برنامه رو حذف کردم
    دوباره به حالت اولش برگشت
    گوشیم samsung A7 2015

  • علیرضا says:

    با سلام
    دوستانی که مشکل پرش صفحه دارند باید بگم در اکثر موارد سخت افزاری نیست خیالتون راحت مخصوصا سامسونگ .خودم همین مشکل رو دارم

    فقط تنها راهش اینه سانسونگ اپدیت بده بیرون واسه این نقص
    خواهشا وارد سایت سامسونگ بشیدقسمت چت انلاین با کارشناس بگید این مشکل رو دارید فکر اپدیت کنند وگرنه گوشی ها رو مفت ازتون نمیخرن. یا علی

  • عاطفه says:

    مدل گوشیمA6هست نزدیک دوماهه خریدم یه مدته ک پایین صفحه گوشیم چشمک میزنم بردم تعمیرگاه برام بکاپ کردن ولی فایده نداشت توروخدا کمک کنید.

    • سعید says:

      سلام فاطمه.با گوشیت زمانی که نور گوشیت زیاده کار کن …چون این مشکل معمولا زمانی پیش میاد که از گوشیتون با نور مینیمم استفاده میکنید.

      • micheal says:

        گوشی من هواوی g750 هستش مشکل چشمک زدن صفحه ی اصلی(home) گوشی داشتم.
        داخل Developer option گزینه ی Background Process limit رو روی حالت No Background Processes قرار دادم درست شد.

صفحات 1 2 3