آموزش جلوگیری از هک حساب بانکی

آموزش کامل جلوگیری از هک حساب بانکی : روش ورود به حساب بانکی و..

بانک های آنلاین یک روش ساده برای افرادی که دنبال مدیریت امور مالی خود هستند می باشد. در بانک آنلاین همان اقدامات امنیتی که در بانک های سنتی استفاده می شود بکار برده می شود اما این به معنای تضمین ۱۰۰ درصد حساب بانکی شما در مقابل تهدیدات و حملات اینترنتی نیست. اگر نگران این هستید که قربانی هکرها شوید پیشنهاد می کنیم پست امروز انزل وب را به منظور جلوگیری از هک حساب بانکی خود مطالعه بفرمایید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

بهترین روش های جلوگیری از هک شدن شماره کارت و حساب بانکی

How to Protect Your Bank Account from Being Hacked

چگونه هکرها اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب بانکی شما را هک می کنند؟ تقریبا همه ما امروزه از کارت های بانکی خود برای پرداخت صورت حساب ها، قبض ها، خرید اقلام و غیره استفاده می کنیم. همه این تراکنش ها اگر به صورت آنلاین باشد به این معنا است که از اطلاعات بانکی و کارت های بانکی برای پرداخت استفاده می شود. اکثر بانک ها از اتصال SSL و حداقل رمزگذاری ۱۲۸ یا ۲۵۶ بیتی برای بانکداری آنلاین و تراکنش ها استفاده می کنند.

یک لایه امنیتی اضافه که شرکت ها معرفی می کنند Transaction PIN layer نامیده می شود که به این معناست که برای هر تراکنش آنلاین شما باید پسورد خود را وارد کنید و در طی تراکنش ها شما باید یک PIN وارد کنید که یک نوع پسورد با طول ۴ و ۸ کاراکتری است. بنابراین بانک ها خیلی سعی می کنند تا از طریق رمزگذاری ها از دسترسی به اطلاعات مهم شما جلوگیری کنند. برای مثال  بانک ها از روش های زیر می توانند برای رمزگذاری اطلاعات بانکی استفاده کنند:

  • ۴۰ بیت رمزنگاری به معنای ۲ به توان ۴۰ کلید است که می تواند به معنای قفل گذاری اطلاعات بانکی شما باشد. این بدان معناست که میلیاردها کلید احتمالی وجود دارد اما این تنها معیار امنیتی بانکها برای محافظت از اطلاعات نیست.
  • رمزگذاری ۱۲۸ بایت به معنای ۲ به توان ۸۸ برابر کلید بیشتر از رمزگذاری ۴۰ بیتی است. یعنی یک کامپیوتر به قدرت پردازشی بیشتری نیاز دارد تا کلید صحیح را پیدا کند.

این ها تنها نمونه هایی از روش های بسیار قدرتمندی هستند که برای رمزگذاری اطلاعات ارسال شده از دستگاه شما به دستگاه بانکی است. اما وقتی که سیستم شما به خطر افتاده باشد و یا هک شده باشد همه اینها بی فایده است. قبلا در انزل وب ۸ روش رایج هک پسورد اینستاگرام ، جیمیل ، وای فای و هر سرویس دیگر را آموزش دادیم در ادامه روش های متعددی که برای هک کردن حساب بانکی استفاده می شود را بحث خواهیم کرد:

جلوگیری از هک شدن حساب بانکی

نحوه هک کردن شماره حساب بانکی از طریق فیشینگ

ما قبلا در انزل وب در مورد فیشینگ توضیح داده بودیم اما برای کاربران تازه وارد به صورت خلاصه فیشینگ را توضیح خواهیم داد. فیشینگ یک تکنیک است که برای هک کردن پسورد و اطلاعات لاگین یک وب سایت استفاده می شود. صفحات فیش صفحات جعلی هستند که ظاهر آنها مانند صفحات اصلی است. تنها تفاوت بین یک صفحه فیش و یک صفحه اصلی لینک نوار آدرس (که برای کاربر یکسان به نظر می رسد)، ریدایرکشن پست است. چگونه یک لینک فیک را شناسایی می کنید؟

فیشینگ

فقط URL نوار آدرس صفحه اصلی را با صفحه فیش مقایسه کنید. آدرس صفحه فیش با آدرس صفحه اصلی متفاوت خواهد بود اما همانطور که در پست نحوه ساخت صفحه جعلی برای حملات فیشینگ هموگرافیک صحبت کردیم گاهی این تفاوت ها توسط کاربر شناسایی نمی شود و قابل تشخیص نیست. برای شناسایی صفحات فیشینگ و جلوگیری از بازدید مرورگر از صفحات فیشینگ شما می توانید یک نوار ابزار امنیتی وب (مانند نوار ابزار AVG و Crawler) را نصب کنید و یا از کاربردی ترین افزونه ها برای جلوگیری از هک فیشینگ در گوگل کروم استفاده کنید.

روش هک شدن حساب بانکی از طریق تروجان ها

تروجان ها یک نوع ویروس هستند که اطلاعات شما را سرقت می کنند. تروجان ها فرم های مختلفی دارند که می توانند به شکل کی لاگرها و یا RAT (ابزار مدیریت از راه دور) باشد. کی لاگرها تمام کلیدهای صفحه کلید فیزیکی شما را تحت نظارت دارد و با فشار دادن هر دکمه آنها را ذخیره و جزئیات را به هکرها ارسال می کند. RAT یک شکل پیشرفته از کی لاگرها هستند و از راه دور تمام فعالیت های شما را تحت نظر می گیرند. با استفاده از RAT هکر می تواند به صورت ناشناس و بدون اطلاع شما هنگام آنلاین شدن تان به سیستم شما متصل شود.

تروجان ها

RAT دارای لیست بزرگی از قابلیت ها هستند و بهترین نوع هک موجود در بازار هستند. اما چگونه متوجه هک شدن کیبورد و نصب کی لاگرها جهت سرقت اطلاعات شویم؟ و چگونه باید خود را در مقابل کی لاگرها محافظت کنیم؟ فقط نرم افزار آنتی ویروس خود را آپدیت نگه دارید و یک برنامه Keyscrambler نصب کنید تا استروک های کلیدی شما را رمزگذاری کنند. متاسفانه هنگامی که یک RAT وارد سیستم شما می شود شما هیچ راه حلی به جز فرمت کردن سیستم تان ندارید. اما قبل از وارد شدن می توانید از ورود RAT جلوگیری کنید. برای جلوگیری از ورود RAT لطفا نرم افزار یا Keygen آنلاین را دانلود نکنید.

همچنین از دانلود نرم افزارهای آنلاین از وب سایت های غیر قابل اعتماد جلوگیری کنید و تنها از وب سایت های معتبر مانند CNET، استفاده کنید. از تست کردن ابزارهای هک جعلی اجتناب کنید چونکه اکثر ابزارهای هک کردن دارای کی لاگر و RAT هستند.

نحوه هک کردن شبکه های وایرلس برای بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی

اکثر ما از شبکه های وایرلس برای دسترسی به اینترنت و کانال ها استفاده می کنیم. می دانیم که به علت رمزگذاری ضعیف، شبکه های وایرلس راحت تر هک می شوند. وقتی که هکرها شبکه های وایرلس را هک می کنند آنها کنترل انتقال داده اینترنتی را به دست می گیرند و کاربر را به مسیر مورد نظر خود هدایت می کنند. فرض کند که شما از فیس بوک یا جیمیل خود بازدید می کنید، یک هکر انتقال داده شما را بدست می گیرد و شما را به صفحه مورد نظر خود هدایت می کند و اطلاعات حساب کاربری شما را بدست می آورد.

Packet Sniffing یکی از روش های دیگر هک اطلاعات حساب بانکی و کارت های اعتباری با استفاده از شبکه های وایرلس است. هکرها پکیج ها را می گیرند و اطلاعات را رمزگشایی می کنند و داده ها را به شکل متنی بدست می آورند. حالا چطوری از هک کردن جلسات جلوگیری کنیم؟ راه حل نسبتا ساده است شما فقط باید SSID و BSSID خود را از شبکه های دیگر مخفی کنید تا هکرها قادر به کشف و هک روتر وایرلس شما نباشند.

هک کردن شبکه های وایرلس برای بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی

علاوه بر این روش ها ۴ روش خطرناک دزدی اطلاعات و کلاهبرداری در عابر بانک ها (ATM) هم وجود دارد که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

آموزش راه کارهای جلوگیری از هک کارت بانکی

قبلا در انزل وب به سوال چگونه خود را در مقابل هک و دزدی اطلاعات از کارت عابر بانک محافظت کنیم؟ پاسخ دادیم در ادامه ما به شما راه کارهایی برای افزایش امنیت حساب بانکی، دستگاه تلفن همراه، فایروال، اطلاعات کامپیوتر و شبکه آموزش خواهیم داد:

از پسورد اول و دوم بانکی خود محافظت کنید

بعد از اینکه یک هکر به اطلاعات (نام کاربری و پسورد) حساب بانکی شما دسترسی پیدا کرد می تواند آسیب های جدی به حساب بانکی شما وارد کند. متاسفانه زمانی که بحث به حفظ امنیت پسورد ما می رسد اکثر ما کوتاهی می کنیم. یک مطالعه نشان داده است که ۶۱ درصد از آمریکایی ها از یک پسورد یکسان برای چند سایت بانکی استفاده می کنند و این باعث دسترسی راحت تر سارق سایبری به حساب بانکی می شود.

از پسورد اول و دوم بانکی خود محافظت کنید

تغییر مرتب پسورد و ایجاد یک پسورد منحصر به فرد دو روش ساده برای جلوگیری از هک رمز دوم کارت بانکی می باشد. انتخاب یک پسورد قوی تر بسیار امن تر از پسوردهای یک یا دو کلمه ای است. شما می توانید از ترکیب اعداد و حروف و کاراکترهای خاص برای ساخت یک پسورد قوی استفاده کنید. اگر شما از چند سایت بانک آنلاین استفاده می کنید می توانید از برنامه مدیر پسورد رایگان مانند Dashlane برای فراموش نکردن اطلاعات لاگین خود استفاده کنید. علاوه براین برخی از مرورگرها دارای مدیر پسورد داخلی هستند که می توانند پسوردهای شما را رمزگذاری کنند. هیچ وقت رمز عبور خود را به دیگران نگویید اگر برحسب اتفاق رمز عبور خود را به شخصی لو دادید فورا رمز اول و دم حساب بانکی خود را تغییر دهید.

از پسورد اول و دوم بانکی خود محافظت کنید

همچنین از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید. برای احراز هویت دو عامله شما باید کدی که به گوشی همراه شما پیامک می شود را در اکانت خود وارد کنید. این کار باعث می شود که هکر به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشد.

مراقب کلاهبرداری های ایمیلی باشید

کلاهبرداری فیشینگ از خیلی سال قبل شروع شده است اما هنوز بسیاری از مردم قربانی آن می شوند. اگر شما از طریق بانک آنلاین خود اطلاعیه ای با مضمون هک شدن حساب بانکی تان دریافت کرده اید و یا اینکه ایمیلی دریافت کرده اید که از شما می خواهد اطلاعات حساب بانکی خود را تایید کنید این یک زنگ خطر است. حتی اگر ایمیلی که شما دریافت می کنید قانونی به نظر می رسد قبل از کلیک روی لینک های و دکمه های موجود در ایمیل با بانک خود تماس بگیرید و جریان را جویا شوید. این ایمیل ها غالبا حاوی نرم افزارهای مخرب و ردیاب هستند که اجازه می دهند تا سارقان به هویت و اطلاعات لاگین شما در سایت های مختلف دسترسی پیدا کنند.

مراقب کلاهبرداری های ایمیلی باشید

جلوگیری از هک حساب بانکی با اجتناب از ورود به وای فای و کامپیوتر های عمومی

استفاده از کامپیوترهای عمومی یا اینترنت وای فای رایگان برای بررسی حساب بانکی آنلاین خود یک ایده بسیار بد است. چون که برای مثال شما نمی دانید که آیا این کامپیوتر توسط کاربر دیگر هک شده است یا نه. اگر نرم افزارهای مخرب روی سیستم نصب شده باشد شما به هکرها اجازه خواهید داد تا فعالیت شما را نظارت کنند و شما این را زمانی متوجه خواهید شد که خیلی دیر شده است. استفاده از اتصالات وای فای عمومی برای چک کردن حساب های بانکی از طریق لپ تاپ یا تلفن همراه هم به همان اندازه خطرناک است.

از لاگین شدن از وای فای و کامپیوتر های عمومی اجتناب کنید!

هیچ راهی برای دانستن اینکه چه کسی از اتصال وای فای استفاده می کند وجود ندارد. شما می توانید سهوا اطلاعات مربوط به حساب بانکی تان را در یک اتاق پر از کلاهبرداران اینترنتی پخش کنید. اگر شما مجبور هستید از وای فای استفاده کنید از طریق سرویس تغییر دهنده آی پی اتصال را ایجاد کنید. هنگامی که شما از وی پی ان استفاده می کنید اطلاعات خود را رمزگذاری می کنید تا توسط کاربران دیگر وب خوانده نشود.

آدرس وب را چک کنید تا از هک کارت عابر بانک خود جلوگیری کنید

وقتی که از طریق سیستم یا تبلت و یا گوشی وارد سیستم بانکی خود می شوید همیشه باید آدرس اینترنتی خود را چک کنید تا مطمئن شوید که به یک سایت فیک وارد نشده اید. همچنین اطمینان حاصل کنید که پروتکل مورد استفاده در آدرس وب به جای HTTP با HTTPS شروع می شود. ممکن است فکر کنید یک حرف S ارزش این حرفها را ندارد اما همین حرف S به معنای استفاده از گواهی رمزگذاری SSL است. تا زمانی که S وجود دارد شخص دیگری قادر به دسترسی اطلاعات شما که بین دستگاه و سرور انتقال پیدا می کند نخواهد بود.

آدرس وب را چک کنید

نحوه جلوگیری از سرقت با رمز دوم با قفل گذاری گوشی

قبلا در مورد هک گوشی از طریق شماره تلفن ، اس ام اس و.. امکان پذیر است؟ راه های جلوگیری از هک صحبت کردیم، اگر اپلیکیشن تلفن همراه بانک آنلاین خود را دانلود کرده اید قرار دادن پسورد روی گوشی بسیار ضروری است. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که برنامه نام کاربری و کلمه عبور شما را به صورت خودکار ذخیره نمی کند. اگر از برنامه هایی مانند Mint برای مدیریت چند حساب بانکی خود استفاده می کنید باید بدانید که اگر تلفن همراه شما گم شود می توانید حساب کاربری خود را از راه دور حذف کنید. اگر از پسورد برای قفل گذاری گوشی خود استفاده می کنید تا جایی که ممکن است پسورد خود را به طور مداوم و منظم تغییر دهید.

روی گوشی خود قفل بگذارید

حساب بانکی خود را به طور منظم چک کنید

اگر در مورد هک شدن حساب بانکی خود نگران هستید می توانید حداقل روزی یکبار حساب بانکی خود را چک کنید. اگر شما متوجه کسر پولتان شدید ممکن است کسی از اطلاعات حساب بانکی شما استفاده کند. اگر مورد مشکوکی را دیدید به بانک خود اطلاع دهید.

حساب بانکی خود را به طور منظم چک کنید

برای جلوگیری از هک حساب بانکی آنلاین خود لاگ اوت کنید

بعد از اینکه در اکانت حساب بانکی خود کارتان را انجام دادید و دیگر کاری نداشتید از حساب خود خارج شوید. اگر به طور مکرر از برنامه بانکی موبایل خود استفاده می کنید یا یک دوره زمانی را تنظیم کنید تا برنامه به طور خودکار از حساب بانکی شما خارج شود.

برای جلوگیری از هک حساب بانکی آنلاین خود لاگ اوت کنید

با استفاده از برنامه های وب امن جستجو کنید

ممکن است وسوسه شوید که از مرورگرهای جانبی مانند Dolphin استفاده کنید اما همگام سازی اکانت گوگل کروم یا اکانت سافاری بین تلفن و کامپیوتر هر دو مانع از دوباره وارد کردن پسوردهای ذخیره شوده و حفاظت دستگاه های شما از وب سایت های ناامن می شود.

با استفاده از برنامه های وب امن جستجو کنید

برنامه ها و دستگاه های خود را آپدیت کنید

بسیاری از برنامه ها دارای حفره های امنیتی هستند که برنامه نویسان با آپدیت نسخه های جدیدتر سعی در برطرف کردن ضعف ها و آسیب های امنیتی دارند. آپدیت نکردن برنامه ها در نهایت منجر به ضعف عملکرد می شود و باعث می شود دستگاه شما در معرض خطر قرار بگیرد.

برنامه ها و دستگاه ای خود را آپدیت کنید

گوشی خود را از پورت قابل اطمینان شارژ کنید

استفاده از پورت های عمومی موجود در کافی شاپ یا کافی نت ها می تواند اطلاعات شما را به خطر بیاندازد. در صورت امکان از پورت های موجود در کامپیوتر و ماشین خود استفاده کنید.

گوشی خود را از پورت قابل اطمینان شارژ کنید

از روت کردن و جیلبریک کردن گوشی های خود جلوگیری کنید

اپل و اندروید دارای محافظ های امنیتی هستند که می تواند توسط روت کردن یا جیلبریک کردن دستگاه های مربوطه از بین بروند و باعث می شود تا راه برای حملات باز شود. همینطور شما باید برنامه ها را از منابع تایید نشده دانلود نکنید چون که خطر آلوده شدن به نرم افزارهای بد افزار را افزایش می دهد. گوشی های اندروید دارای یک مجموعه امنیتی داخلی است که مانع از دانلود برنامه ها از منابع ناشناخته می شود. اگر شما این گزینه را از سربرگ Security در Settings غیرفعال کنید شما باید قبل از دانلود وب سایت هایی که قصد دارید از آنها استفاده کنید را به خوبی بررسی کنید.

از روت کردن و جیلبریک کردن گوشی های خود جلوگیری کنید

هارد دیسک خود را رمزگذاری کنید

اگر هارد دیسک شما رمزگذاری شده باشد حتی اگر هکرها به اطلاعات هارد دیسک شما دسترسی پیدا کنند هکر قادر نخواهد بود اطلاعات ذخیره شده در هارد را بخوانند. FileVault سرویس رمزگذاری مک است. شما می توانید آن را با کلیک کردن روی آیکن Apple که در سمت چپ – بالا صفحه مک شما است فعال کنید. بعد از کلیک روی آیکن Apple به قسمت System Preferences بروید و روی آیکن Security & Privacy و سپس سربرگ FileVault کلیک کنید و Turn On FileVault را انتخاب کنید. اول روی آیکن قفل کلیک کنید و پسورد اکانت مدیریت مک را وارد کنید.

اما سرویس رمزگذاری پیش فرض ویندوز BitLocker نام دارد. برای فعال کردن آن خیلی ساده در نوار جستجوی Start عبارت BitLocker را تایپ کنید روی گزینه Bitlocker Drive Encryption کایک کنید و Turn on BitLocker را انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید کاربران Windows 10 Home نمی توانند به BitLocker دسترسی داشته باشند بلکه باید آن را به Windows 10 Pro ارتقاء دهید.

هارددیسک خود را رمزگذاری کنید

علاوه بر موارد بالا ۳ کار دیگر زیر را انجام دهید:

  • از اطلاعات بکاپ بگیرید.
  • فایروال را فعال کنید.
  • رمز عبور سیستم عامل خود را فعال کنید.

در آخر از شما دعوت می کنیم پست هک کردن تلگرام ، اینستاگرام و.. شما و دیگران چگونه انجام میشود ؟ روش های مقابله چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

اگر شما نکات امنیتی که در بالا به شما آموزش دادیم را رعایت نکنید هک کارت عابر بانک و سرقت رمز دوم شما کار سختی نخواهد بود. اگر نکته ای وجود دارد که در لیست امروز انزل وب جا افتاده است می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نشانه های هک شدن جیمیل چیست؟ بررسی علائم هک Gmail
نشانه های هک شدن جیمیل چیست؟ بررسی علائم هک Gmail
چگونه قبل از دانلود برنامه اندروید از امنیت آن مطمئن شویم؟
چگونه قبل از دانلود برنامه اندروید از امنیت آن مطمئن شویم؟
10 روش عکس گرفتن از شخص یا دزد هنگام اشتباه زدن رمز گوشی اندروید
۱۰ روش عکس گرفتن از شخص یا دزد هنگام اشتباه زدن رمز گوشی اندروید
بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل
بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل

نظرات