جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

آموزش کامل ۹ روش جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

اگر در مورد هک شدن اکانت اینستاگرام (Instagram) خود نگران هستید پست امروز انزل وب را دنبال کنید. هکرها همیشه به دنبال راه هایی هستند که شما از آنها غافل هستید. احراز هویت دو مرحله ای برای اینستاگرام و ایمیل، استفاده از رمز عبور قوی و غیرتکراری، تپ نکردن روی لینک های کوتاه شده که در بیو وجود دارد، مسدود کردن فالورهای مشکوک و.. همه روش هایی هستند که شما برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام خود میتوانید استفاده کنید.

روش های جلوگیری از هک شدن پیج اینستاگرام

How to Make Your Instagram Account Hack Proof

قبلا در انزل وب در مورد نحوه هک کردن تلگرام ، اینستاگرام و.. و روش های مقابله با آن صحبت کردیم. اینستاگرام شروع به اجرای احراز هویت دو مرحله ای که یکی از ویژگی های مهم و ضروری امنیتی است کرده است و این تنها یکی از روش های جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام شما است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک شماره تلفن همراه ارائه دهید و بعد از اینکه کد امنیتی را دریافت کردید آن را در برنامه کپی کنید و هویت خود را تایید کنید.

روش های جلوگیری از هک شدن پیج اینستاگرام

این ویژگی امنیتی جدید به شما کمک می کند تا از هک شدن اکانت اینستاگرام شما توسط هکرها جلوگیری شود و اطلاعات اینستاگرام خود را امن نگه دارید. در حال حاضر روش های دیگری وجود دارد که با انجام آنها از هک شدن حساب کاربری Instagram خود جلوگیری کنید. در ادامه این روش ها را توضیح خواهیم داد و با انجام آنها می توانید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما محافظت شده است.

نحوه فعال سازی احراز هویت تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از اکانت اینستاگرام

قبلا در انزل وب نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام را به شما آموزش دادیم، برای تایید دو مرحله ای در نسخه جدید اینستاگرام به صورت زیر عمل کنید.

وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و روی آیکن چرخ دنده تپ کنید.

نحوه فعال سازی احراز هویت تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از اکانت اینستاگرام

بعد اسکرول را پایین بکشید و Two-Factor Authenticationرا انتخاب کنید.

نحوه فعال سازی احراز هویت تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از اکانت اینستاگرام

سپس Require Security Code را انتخاب کنید.

نحوه فعال سازی احراز هویت تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از اکانت اینستاگرام

Turn ON را انتخاب کنید.

نحوه فعال سازی احراز هویت تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از اکانت اینستاگرام

اگر اکانت شما با شماره تلفن همراه ساخته نشده باشد از شما خواسته می شود که یک شماره تلفن وارد کنید. بعد از وارد کردن شماره تلفن روی Next تپ کنید. یک کد به شما پیامک می شود کد را وارد کنید و Next را انتخاب کنید.

نحوه فعال سازی احراز هویت تایید دو مرحله ای برای جلوگیری از اکانت اینستاگرام

اما برای غیرفعال کردن تایید دو مرحله ای وارد پروفایل اینستاگرام تان شوید و در سمت راست iPhone یا Android را انتخاب کنید. اسکرول را پایین بکشید و Two-Factor Authentication و Require Security Code را انتخاب کنید و روی Turn Off ضربه بزنید.

روش جلوگیری از هک شدن اینستاگرام با انتخاب رمز عبور قوی

پسوردی که قبلا در جای دیگری از آن استفاده نکرده اید را انتخاب کنید. شما باید سعی کنید حروف بزرگ و کوچک و اعداد را در رمز عبور خود وارد کنید. اگر حساب اینستاگرام شما یک بیزینس اکانت است که بیش از یک نفر به آن دسترسی دارد اطمینان حاصل کنید که پسورد اینستاگرام خود را به کمترین تعداد همکاران خود ارائه داده اید. هر چقدر افراد کمتری به اکانت اینستاگرام شما دسترسی داشته باشد امنیت شما بیشتر خواهد بود.

شما می توانید برای ایجاد پسورد منحصر به فرد و کارآمد برای اکانت اینستاگرام خود از یک برنامه مدیر پسورد مانند Password یا سرویس برتر تولید پسورد آنلاین قوی دلخواه و تصادفی استفاده  کنید. برای ایده در تصویر زیر شما می توانید ۲۵ مورد از بدترین پسوردهای سال ۲۰۱۵ را مشاهده بفرمایید.

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام با انتخاب رمز عبور قوی

چگونه از هک اکانت اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ با تایید دو مرحله ای

قبلا ۸ روش رایج هک پسورد اینستاگرام ، جیمیل ، وای فای و هر سرویس دیگر را آموزش دادیم، برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام خود ایمیل اصلی خود را امن نگه دارید. همانطور که یک کلمه عبور مناسب را برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب کردید برای اکانت ایمیل خود هم این کار را بکنید. اکثر سرویس های ارائه دهنده ایمیل احراز هویت دو مرحله ای را ارائه می دهند.

چگونه از هک اکانت اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

چه کنیم تا در اینستا هک نشویم؟ از برنامه های مشکوک دوری کنید!

هنگام دسترسی به برنامه های جانبی محتاط باشید. برخی از اپلیکیشن های گوشی هوشمند اجازه دسترسی به اطلاعات اینستاگرام شما را می خواهند. شما فقط باید از اپلیکیشن هایی که کیفیت کمی دارند و ناقص هستند استفاده نکنید چونکه هکر ها از این طریق می توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

چه کنیم تا در اینستا هک نشویم؟

بالا بردن امنیت اینستاگرام با ذخیره نکردن پسورد

بخاطر داشته باشید وقتی که از یک دستگاه مشترک استفاده می کنید و به اینستاگرام وارد می شوید مطمئن شوید که پسورد شما در مرورگر ذخیره نشده است و همیشه از بعد از اتمام کار Log Out کنید.

بالا بردن امنیت اینستاگرام

جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام با مسدود کردن فالورهای مشکوک

مراقب کلاهبردارهای اینستاگرام باشید. بلافاصله فالورهای مشکوک را مسدود کنید و اکانت اینستاگرام خود را به یک اکانت خصوصی تبدیل کنید و همیشه اینستاگرام خود را به روز نگه دارید.

جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام با مسدود کردن فالورهای مشکوک

لینک های کوتاه شده روشی برای هک اکانت اینستاگرام شما

اگر یکی از اکانت های کابران اینستاگرام به نظرتان مشکوک می رسد روی لینک هایی (مخصوصا لینک های کوتاه شده) که در صفحه بیو یا استوری خود قرار می دهند تپ نکنید. یک هکر می تواند با استفاده از نرم افزارهای مخربی که پست این لینک های کوتاه شده قرار داده اند به اطلاعات خصوصی شما دسترسی پیدا کنند. برای اطمینان از اینکه یک لینک مخرب را کلیک نخواهید کرد می توانید از یکی از ابزارهای چک کننده آدرس URL مانند سایت Urlchecker استفاده کنید.

لینک های کوتاه شده روشی برای هک اکانت اینستاگرام شما

برای جلوگیری از هک پیج اینستاگرام خود URL را چک کنید

هنگامی که از طریق کامپیوتر وارد اینستاگرام می شوید آدرس صفحه لاگین را بررسی کنید یک آدرس URL واقعی باید مانند زیر باشد:

جلوگیری از هک پیج اینستاگرام

اگر آدرس سایت با پروتکلی غیر از HTTPS شروع می شود ممکن است این سایت بدافزار باشد و بتواند اطلاعات شخصی شما را جمع آوری و ذخیره کند تا حساب کاربری اینستاگرام شما را هک کند. بنابراین همیشه بدانید که آدرس URL بسیار مهم است.

نحوه هک شدن پیج اینستاگرام از طریق ریست پسورد

اگر شما درخواست ریست پسورد ندادید اما ایمیلی ریست پسورد اینستاگرام را دریافت کرده اید با اینستاگرام تماس بگیرید برای انجام اینکار روی آیکن سه نقطه پروفایل خود تپ کنید و Report a Problem و سپس Spam or Abuse را انتخاب کنید. اگر اکانت اینستاگرام شما هک شده است می توانید عملیات بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام خود را انجام دهید.

هک شدن پیج اینستاگرام از طریق ریست پسورد

آموزش امروز انزل وب را با توصیه های خود سایت اینستاگرام به پایان می بریم:

اینستاگرام توصیه می کند که در مورد امنیت حساب کاربری خود مراقب باشید و اگر هرگونه فعالیت مشکوک مانند تماس های دریافتی، پیام ها و یا ایمیل های ناشناخته را مشاهده کردید احتیاط کنید. به ایمیل های مشکوکی که از شما درخواست می کنند پسورد خود را بازنویسی کنید پاسخ ندهید. هرگز روی لینک های ناشناخته و کوتاه شده کلیک نکنید و برای دسترسی به اینستاگرام آدرس https://instagram.com را در مرورگر وب خود تایپ کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد نحوه جلوگیری از اکانت و پیج اینستاگرام صحبت کردیم این روش ها توسط خود سایت اینستاگرام توصیه شده است اگر موردی وجود دارد که در پست امروز بدان اشاره نشده است و یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام

نظرات

  • مهدی says:

    اطلاعات مفید وجامعی بودند ممنون

  • نگین says:

    من در احراز هویت دو مرحله ای تا ارسال کد پیش میرم ولی کد ارسال نمیشه برام الان مشکا من کجاست؟؟؟
    میشه راهنمایی کنید خیلی ضروریه?

  • N says:

    اگر حساب عمومی باشه و باز باشه و مثلا اگر کسی تو اینستا معروف باشه و ۱۰۰k فالوعر داشته باشه که نتونه مشکوکا رو حذف کنه،اونوقت احراز هویت دو مرحله ای جواب میده؟در غیر اینصورت چی کار میشه کرد؟
    توروخدا جواب بدین خیلی ضروریه.

  • الینسا says:

    سلام من چگونه میتونم پیج و اکانتی که با ایمیل درس کردم رو برگردونم ایمیل دردسترستم نیس ایا راهی هس گلواژه روهم فراموش کردم؟؟؟؟؟مممنون

  • حسن says:

    چرا سلبریتی ها و ادم های معروف مثل فوتبالیستا و بازیگرا جواب کامنت یا دایرکتو نمیدن

  • فاطمه says:

    سلام پس چرا من two factor authentication رو پیدا نمیکنم لطفا کمک کنید?

  • Free Spirit says:

    سلام و سپاس از این مقاله مفید.

    در تنظیمات اینستاگرام جایی هست که من اجازه ندم افراد فامیل و دوستان (شماره ها و کانتکهای گوشی من) که اینستاگرام هم اکثرشون دارند نتونن اکانت من رو جستجو و پیدا کنند؟ این افراد و شماره ها که می گم هیچ کدوم در لیست دوستان این اکانت اینستاگرام من نیستند. البته قابلیت Private کردن اکانت و عدم اجازه برای مشاهده پستها رو می دونم ولی آیا قابلیت پنهان و مخفی شدن از جستجو هم در تنظیمات هست؟ و آیا ممکنه بخاطر اینکه تلفن من رو در گوشی هاشون دارند بتونن دوستان اد شده این اکانت من رو به عنوان Suggest برای دوستیابی مشاهده کنند؟

    ممنون