آموزش 2 روش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

۲ روش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

ممکن است در فروشگاه هایی پول های تقلبی چسبانده شده به ویترین را دیده باشید و یا از کسی پولی گرفته اید و موقع خرید کردن بفهمید که پولتان تقلبی است! پول جعلی حس بدی را ایجاد می کند اما راه هایی برای شناسایی ساده و فوری این پول ها وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از لامپ ماوراء بنفش برای تشخیص اسکناس تقلبی است. امروز در انزل وب آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس و تراول جعلی در خانه را به شما ارائه خواهیم داد.

آموزش ساخت دستگاه لیزر پول، تروال، دلار و.. تقلبی ساده در خانه

Make a Simple Counterfeit Money Detector in Home

اسکناس های ساخته شده دارای قطعات کوچکی از فلورسانس ها هستند که در مواجه با لامپ اشعه ماوراء بنفش شروع به درخشیدن می کنند. از این قابلیت می توان برای تشخیص اصل بودن اسکناس استفاده کرد. علاوه بر کار راه اندازی، شما یک دستگاه علمی هم خواهید ساخت که به وسیله آن سایر موارد فلورسانس را می توانید تشخیص دهید. برای این کار ما از دو روش استفاده می کنیم که کارکرد دستگاه ها مشابه هستند.

لطفا توجه داشته باشید که به مدت طولانی به طور مستقیم به نور فرا بنفش یا Ultraviolet (UV) نگاه نکنید. زیرا ممکن است برای چشمان شما مضر باشد و به آن صدمه وارد کند.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

لوازم مورد نیاز دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی

لوازم مورد نیاز شما شامل موارد زیر می شود:

  • چراق قوه جیبی
  • لامپ ال ای دی (LED) ماورا بنفش یا UV

می توانید این لوزام را با قیمتی ارزان از فروشگاه های لوازم الکتریکی تهیه نمایید.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

آموزش ساخت هشدار دهنده درب با ساده ترین ابزار ممکن هم از آموزش های جالب و کاربردی است که می توانید مطالعه کنید.

روش اول: ساخت دستگاه تست تراول و اسکناس جیبی

اولین قدم در ساخت دستگاه تشخیص اسکناس و تراول، درآوردن لامپ LED چراغ قوه است. بسته به مدل دستگاه خریداری شده لامپ سفید آن را در بیاورید. حالا لامپ یو وی را آماده کنید. لامپ ال ای دی دو پایه دارد که پایه بلند آن قطب مثبت است. در هنگام در آوردن لامپ سفید به نحوه قرار گیری آن دقت کنید.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

سپس به همان شکلی که لامپ سفید را در آورده اید، با حفظ سمت همان قطب ها، چراغ یو وی را جایگذاری کنید. پایه ها را محکم کنید تا در جای خود بمانند. چون چراغ لامپ یو وی ما کوچکتر از لامپ سفید بود، با مقداری مقوا، نگهداری آن را تثبیت کردیم.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

حالا باتری ها را وارد دستگاه کنید و لامپ جدید را تست کنید تا از روشن شدن آن اطمبنان حاصل کنید. بعد از آن درپوش دستگاه را ببندید.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

نحوه استفاده از دستگاه تشخیص پول جعلی

اکنون وسیله تشخیص اسکناس تقلبی شما درست شده و آماده کار کردن است! برای استفاده از این دستگاه آن را روشن کنید و در مکانی تاریک روی اسکناس ها نظیر پول ایران، دلار و.. بگیرید. قطعات ریزی را خواهید دید که در نور معمولی قادر به تشخیص آن نیستید و این از علائم اصلی بودن پول است. علاوه بر آن می توانید برای کارهای علمی هم از آن استفاده کنید! اگر این نور را روی سایر اشیا خانه بگیرید، متوجه خواهید شده که نور سفید و نارنجی را بیشتر از بقیه رنگ ها نشان می دهد.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

به همین راحتی توانستید دستگاه تشخیص پول تقلبی را بسازید! فقط دقت کنید نور این لامپ برای چشم ممکن است مضر باشد و از تاباندن آن به چشم سایر افراد یا از مستقیم نگاه کردن به آن بپرهیزید.

از دیگر آموزش های ساخت دستگاه های کاربردی، آموزش ۲ روش ساخت چراغ LED USB برای لپ تاپ، مطالعه و.. در خانه در انزل وب آموزش داده شده است.

روش دوم: ساخت دستگاه تشخیص پول دست ساز

اگر تصمیم دارید که پایه چراغ قوه آن را نیز خود بسازید و نیازی به خرید آن نداشته باشید و علاوه بر آن یک دستگاه دو کاره با قابلیت چراغ قوه و هم تشخیص اسکناس تقلبی جیبی تهیه کنید، ادامه این آموزش را دنبال کنید. ما از کاغذی که به صورت ۳ بعدی چاپ شده استفاده کردیم و شما با هر چیزی می توانید مشابه این دستگاه را بسازید.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

ضخامت این دستگاه اندازه حدود ۴ تا کارت اعتباری باید باشد. در اینجا به سه قسمت اصلی نیاز داریم. یک قسمت برای نگهداری باتری هنگامی که از دستگاه استفاده نمی کنید، یک قسمت برای لامپ سفید که بعنوان چراغ قوه استفاده کنید و قسمت سوم برای قرار دادن لامپ یو وی حهت تسخیص اسکناس تقلبی!

لوازم مورد نیاز دستگاه تشخیص اسکناس

علاه بر قطعات پایه دستگاه به:

  • دو لامپ ال ای دی فرابنفش یا یو وی
  • LED سفید ۵ میلیمتری
  • باتری سکه ای CR2302
  • و چسب

نیاز دارید.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

نحوه ساخت پایه دستگاه تست اسکناس

در صورتی که چاپگر سه بعدی ندارید از مقوا و چسپ یا جعبه های مقوایی دارو .. برای نگهداری اجزا میتوانید استفاده کنید و اگر چاپگر سه بعدی دارید و یا به این دستگاه دسترسی دارید، برنامه ای که دستگاه با آن کار می کند را نصب کنید. در اینجا ما Printrbot Simple Metal را استفاده می کنیم و با آن طرحمان را طراحی کرده ایم. ما فایل STL که طراحی این قالب ها را شامل می شود برای شما آماده کرده ایم. فقط کافیست آن را دانلود کنید و بر روی پرینتر بارگذاری کنید تا برای شما ساخته شود. بسته به دستگاه شما بین ۱۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد تا این قطعه ساخته شود.

فایل قسمت روی پایه دستگاه  را دانلود کنید.

فایل قسمت زیر پایه دستگاه را دانلود کنید.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

اگر به دنیای لیزر ها و ساخت آن ها علاقه دارید، به شما پیشننهاد می کنیم آموزش ۳ روش ساخت لیزر اشاره گر و حرارتی ساده در خانه را مطالعه نمایید.

روش مونتاژ دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی

حالا با توجه به عکس های قرار داده شده، دو لامپ یو وی در محل خود قرار دهید و ال ای دی سفید را هم در سمت دیگر بگذارید. پایه ها را باید به گونه ای قرار دهید تا با قرار دادن باتری در قسمت مورد نظر، لامپ روشن شود. روشن شدن لامپ را هم تست کنید. پس از اینکه از اتصال و کارکرد دستگاه مطمئن شدید، لامپ ها را در جای خودشان بچسبانید.

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

حالا رویه دستگاه را هم در محل مناسب قرار داده و بچسبانید. حالا کار به اتمام رسیده! این دستگاه کوچک را در کیف پول خود قرار دهید و در جاهای تاریک از نور ال ای دی آن و در هنگام معاملات از لامپ یو وی برای تشخیص اصالت پول استفاده نمایید!

آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی دستی در خانه

در اینجا ویدیویی از نحوه ساخت دستگاه تشخیص اسکناس را هم قرار داده ایم تا روش ساخت آن را ببینید و بیشتر با روند ساخت آن آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب آموزش ساخت دستگاه تشخیص اسکناس تقلبی را آموزش دادیم. اگر نکاتی برای ساخت دستگاه دارید که در مطلب ذکر نشده، به همراه نظرات و تجربیات استفاده و ساخت این دستگاه را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • محمد says:

    میشه سریع برام بزارین

    • بی نام و نشان says:

      سریع آخه دردت میگیره آروم میذاریم // خدا وکیلی ادمین موقع تایید این کامنت که نوشتن خونده وبده طرف چی نوشته یعنی چی سریع برام بذارین ؟

  • محمد says:

    سلام این فیلم اخری را میشه وسیله هاشو با فارسی زیرش بنویسید