آموزش 5 روش فعال کردن حالت شب هر سایتی در مرورگر کروم و فایرفاکس

آموزش ۵ روش فعال کردن حالت شب هر سایتی در مرورگر کروم و فایرفاکس

روشنایی صفحه نمایش کامپیوتر به خصوص در شب می تواند بسیار ناخوشایند باشد. شما می توانید با افزونه هایی که امروز در انزل وب به شما معرفی می کنیم حالت شب را برای مرورگر فایرفاکس و گوگل کروم خود فعال کنید و حتی میزان روشنایی، کنتراست و غیره سیستم خود را تنظیم کنید. امروز در انزل وب ما نحوه فعال کردن حالت شب هر سایت در مرورگر کروم و فایرفاکس را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه استفاده از حالت شب Night Mode در فایرکس و گوگل کروم

How to Add Night/Dark Mode to Chrome and Firefox

وقتی که شما برای مدت زمان طولانی از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده می کنید به چشمان شما فشار می آید و این مشکل زمانی حادتر می شود که در یک محیط تاریک کار کنید. کنتراست های شدید می توانند فشارهای بدی را در چشمان شما ایجاد کنند. اگر شما از گوگل کروم و فایرفاکس برای جستجوی اطلاعات خود استفاده می کنید می توانید ویژگی حالت شب را فعال کنید.

نحوه استفاده از حالت شب Dark Mode در فایرکس و گوگل کروم

با فعال کردن Dark Mode قسمت هایی که رنگ روشن دارند به رنگ سیاه و خاکستری تبدیل می شوند. زمانی که شما در یک محیط تاریک کار می کنید می توانید حالت شب مرورگر فایرفاکس وگوگل کروم خود را فعال کنید و از فشار چشم خود جلوگیری کنید. برای فعال کردن حالت شب Night Mode در فایرفاکس و گوگل کروم متاسفانه هیچ راه حل رسمی وجود ندارد اما افزونه ها و تم هایی وجود دارند که به شما در رسیدن به این هدف کمک خواهند کرد. قبلا در انزل وب نحوه فعال کردن حالت شب و تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰ را به شما آموزش دادیم، در ادامه این مطلب نیز ما افزونه ها و تم های حالت شب را برای هر دو مرورگر فایرفاکس و گوگل کروم را بررسی خواهیم کرد.

روش فعال کردن حالت شب کروم با استفاده از تم Morpheon Dark

Morpheon Dark یک تم گوگل کروم است که رنگ فریم کروم را از سفید به سیاه تغییر می دهد. این بدان معناست که سربرگ ها، نوار اصلی و نوار بوک مارک شما به یک رنگ تیره تر تغییر داده می شود. شما می توانید تم Morpheon Dark را نصب کنید و اگر دلخواه شما نبود آن را حذف کنید. تم مورفون دارک با طراحی کروم سازگار است و با استفاده از آن می توانید از چشمان خود محافظت کنید.

فعال کردن حالت شب کروم با استفاده از تم Morpheon Dark

افزونه حالت شب گوگل کروم – Deluminate

استفاده از تم های تیره برای از بین بردن رنگ های روشن پنجره مرورگر بسیار کاربردی و مفید است. اما آیا می دانستید که برای فعال کردن حالت شب افزونه  هم وجود دارد؟ Deluminate یک افزونه گوگل کروم است که می تواند تمام رنگ های روشن وب سایت ها را به رنگ تیره تبدیل کنید. تصویر زیر گویای این توضیحات است.

افزونه حالت شب گوگل کروم - Deluminate

اگر این تبدیل رنگ را دوست ندارید و به نظرتان ایده آل نیست می توانید به افزونه Deluminate بگویید که رنگ اصلی صفحه را حفظ کند و کمی از نور صفحه را کم کند، در هر صورت شما نتیجه ای مانند زیر خواهید داشت که فشار کمتری روی چشمان شما ایجاد می کند.

افزونه حالت شب گوگل کروم - Deluminate

افزونه Deluminate یک انتخاب بسیار قدرتمند برای کاربر است. Deluminate طیف گسترده ای از روش های محافظت از چشم را ارائه می دهد و به شما اجازه می دهد تا نحوه نمایش صفحات وب خود را سفارشی کنید. حتی شما از طریق نوارهای لغزنده ای که در این افزونه وجود دارد می توانید میزان نور را کم و زیاد کنید.

FT DeepDark  – تم حالت شب فایرفاکس

FT DeepDark یک تم کاملا تیره و ساده فایرفاکس است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این تم حالت شب بسیار شیک است، همه رنگ های روشن (از جمله سربرگ جدید صفحاتی که در فایرفاکس باز شده اند) دیگر نمایش داده نمی شود. حتی رنگ های روشن نوار آدرس هم به شدت کاهش پیدا کرده است.

FT DeepDark - تم حالت شب فایرفاکس

معرفی افزونه حالت شب Dark Background with Light Text برای فایرفاکس

افزونه دیگری که می توانید برای فعال کردن حالت شب فایرفاکس خود فعال کنید افزونه Dark Background with Light Text است. بعد از اینکه این افزونه را در فایرفاکس خود نصب کردید رنگ مرورگر شما تغییر می کند و حالت شب آن فعال می شود. یک دکمه A به قسمت بالا- سمت راست صفحه مرورگر شما اضافه می شود و از طریق آن می توانید حالت شب را فعال و غیر فعال کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید رنگ بک گراند صفحه به یک رنگ مشکی تیره تبدیل شده است اما رنگ های متن و دکمه ها به صورت رنگی باقی مانده است.

معرفی افزونه حالت شب Dark Background with Light Text برای فایرفاکس

در این افزونه گزینه های زیادی وجود دارد که بسته به نیاز خود می توانید تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. حتی شما می توانید تنظیمات مختلفی را برای وب سایت های مختلف اعمال کنید برای مثال شما می توانید به این افزونه بگویید که رنگ پیج اینستاگرام شما را روشن نگه دارد اما صفحه توییتر شما را تیره کند.

معرفی افزونه حالت شب Dark Background with Light Text برای فایرفاکس

نحوه فعال کردن حالت مطالعه در کروم و فایرفاکس

Dark Reader یک افزونه گوگل کروم و فایرفاکس است که رنگ روشن وب سایت های شما را تیره می کند و باعث کاهش فشار در شبکیه چشم شما می شود. در این افزونه هم شما می توانید تنظیمات مختلفی را برای وب سایت های مختلف اعمال کنید برای مثال می توانید حالت شب را برای فیس بوک فعال کنید اما برای اینستاگرام فعال نکنید.

فعل کردن حالت مطالعه در کروم و فایرفاکس

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است شما می توانید در سربرگ Filter حالت شب را برای یک سایت خاص فعال و غیر فعال کنید، میزان روشنایی، کنتراست و غیره را تنظیم کنید.

فعل کردن حالت مطالعه در کروم و فایرفاکس

اگر با خواندن پست امروز به فعال کردن حالت شب در گوشی همراه خود علاقمند شدید می توانید از ۹ روش اضافه کردن حالت شب در گوشی های اندروید و آیفون استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما ۵ روش فعال کردن حالت شب در مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم را به شما معرفی کردیم. اگر شما برنامه حالت شب دیگری می شناسید و یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات