نصب و مخفی کردن دوربین مداربسته در فضای آزاد

آموزش ۱۰ روش نصب و مخفی کردن دوربین مداربسته در فضای آزاد

نصب دوربین مداربسته یکی از راه های رایج برای حفاظت از اموال است. اگر از دوربین مداربسته در فضای آزاد استفاده نمایید، ممکن است توسط سارقان به سرقت رفته یا مورد آسیب قرار بگیرد. امروز در انزل وب به معرفی آموزش نصب و مخفی کردن دوربین مداربسته در فضای آزاد خواهیم پرداخت تا از بروز چنین حوادثی برای دوربین امنیتی شما پیشگیری شود.

نحوه پنهان کردن دوربین امنیتی مداربسته در فضا باز

How to Hide a Security Camera Outside

وجود دوربین مداربسته در جایی که شما حضور ندارید، مانند حضور یک چشم و نظارت گری برای اموال شما می باشد. وجود دوربین در مکان های قابل رویت عامل بازدارندگی ایجاد می کند اما از آن جایی که دوربین های واقع در فضای آزاد ممکن است مورد آسیب قرار بگیرند تا از روند ماجرا تصویری ضبط نشود یا حتی به کلی به سرقت بروند، در نتیجه ممکن است دنبال راهی برای پنهان کردن آن باشید. خوشبختانه ایده ها و همچنین محصولات مختلفی برای نحوه پنهان کردن دوربین مداربسته در فضای باز وجود دارند که آن ها را معرفی می کنیم.

برای یادگیری نحوه نصب دوربین مداربسته، می توانید مطلب آموزش تصویری نصب دوربین مدار بسته بیسیم و سیم دار دیجیتال در منزل و محل کار را مطالعه نمایید.

پنهان کردن دوبین مداربسته در لانه پرندگان

آموزش 10 روش نصب و مخفی کردن دوربین مداربسته در فضای آزاد

اگر درختی در نزدیکی خانه یا محل مورد نظر وجود داشته باشد، می توانید یک لانه پرنده را روی آن نصب کنید. این لانه های قیمت چندانی ندارند و حتی می توانید خودتان هم آن ها را بسازید و داخل لانه اقدام به نصب دوربین مداربسته کنید. لنز دوربین را به سمت مورد نظر بچرخانید تا خانه یا سایر اموال شما دقیق زیر نظر دوربین باشد.

همچنین مطلب آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی از جمله مطالب جالب در این زمینه می باشد.

مخفی کردن دوربین مداربسته روی درخت یا بوته

مخفی کردن دوربین مداربسته روی درخت یا بوته

به جز استفاده از لانه پرندگان، می توانید مستقیماً از خود درخت و یا بوته های موجود در اطراف محل زندگی خود برای مخفی گردن دوربین مداربسته استفاده نمایید. پوشش برگ های درختان راه مناسبی برای مخفی ماندن دوربین مداربسته از دید سارقان می باشد. فقط بعد از نصب باید مطمئن شوید که مسیر تصویر برداری توسط برگ و شاخه مبهم و مسدود نشود.

استفاده از عروسک توخالی و مجسمه ها برای مخفی کردن دوربین مداربسته

استفاده از عروسک های تو خالی و مجسمه ها برای مخفی کردن دوربین مداربسته

از دیگر راه های مخفی کردن دوربین مداربسته می توان به استفاده از عروسک های توخالی اشاره کرد. شما می توانید این عروسک و مجسمه ها را خریداری کنید و به خاطر جنبه تزیینی آن را در محیط جلو خانه یا هر جای دیگری بگذارید. سپس با یک مته در قسمتی که آسیبی به ظاهر مجسمه نزند مانند چشم ها، اقدام به سوراخ کردن کنید و دوربین را در محل مورد نظر نصب نمایید. همینطور از گلدان ها نیز می توانید استفاده مشابه داشته باشید فقط باید شرایطی را ایجاد کنید که دوربین آسیب نبیند.

خرید دوربین مداربسته مخفی لامپی و..

خرید دوربین مداربسته مخفی

در فروشگاه ها دوربین های مداربسه به شکل لامپ های مورد استفاده در محیط بیرون از منزل و یا چشمی درب طراحی شده اند که خود ظاهری مخفی و غیر جلب کننده دارند. بسته به بودجه خود می توانید به فروشگاه های دوربین مداربسته سر بزنید و از این نوع مدل ها خریداری نمایید و در مکان مورد نیاز نصب کنید. با این کار پروژه مخفی کردن دوربین مداربسته خود را با سطحی حرفه ای انجام خواهید داد.

برای افزایش اطلاعات در این زمینه، می توانید مطلب نحوه تشخیص و پیدا کردن دوربین مخفی در خانه و محل کار را مطالعه نمایید.

قرار دادن دوربین مداربسته داخل صندوق پست

قرار دادن دوربین مداربسته داخل صندوق پست

اگر از صندوق های پست در خارج از محیط خانه خود استفاده می کنید، می توانید دوربین را داخل آن نصب کنید و با مته یک سوراخ در زاویه مورد نظر ایجاد کنید تا دوربین بتواند تصاویر بیرون صندوق را ضبط نمایید. این کار زحمت زیادی ندارد و معمولاً نتیجه مناسبی نیز ارائه می دهد.

روش مخفی کردن سیم دوربین های مداربسته

مخفی کردن سیم دوربین های مداربسته

از جمله مواردی که دوربین های مداربسته را مشخص می کند، سیم آن ها است. اگر دوربین مداربسته از نوعی سیم دار دارید، برای مخفی کردن سیم دوربین مداربسته از لوله ها و قطعات تزیینی پی وی سی (PVC) استفاده نمایید تا سیم از دید اشخاص مخفی بماند. اگر دوربین را در خارج خانه نصب می کنید می توانید محل عبور سیم را در زمین یا دیوار حفاری کرده و سپس با قرار دادن لوله فلزی یا پی وی سی اقدام به انتقال سیم دوربین مداربسته به دور از چشم ها بکنید و سپس روی لوله ها را مجدد پر کنید.

همینطور در زمینه ضبط تصاویر امنیتی آموزش فیلمبرداری مخفی و نامحسوس در اندروید انزل وب از جمله مطالب کاربردی در زمینه فیلمبرداری و ضبط تصاویر به صورت نامحسوس می باشد.

استفاده از دوربین های مداربسته جعلی

استفاده از دوربین های مداربسته جعلی

در فروشگاهی های محلی و حتی فروشگاه های آنلاین دوربین مداربسته تقلبی ساخته می شوند که فقط ظاهر دوربین مداربسته را دارند و در عمل کاری انجام نمی دهند. شما می توانید از این دوربین ها که معمولا قیمت ارزانی دارند خرید نمایید و آن ها در جاهایی که قابل رویت هستند نصب نمایید. این کار  باعث می شود تا مردم بدانند شما با دوربین مداربسته محل را کنترل می کنید تا علاوه بر استفاده از شرایط بازدارندگی افراد خرابکار، حواس آن ها از محل های اصلی و مخفی را پرت کنید تا متوجه وجود دوربین های واقعی پنهان شده نشوند.

خرید دوربین مخفی کوچک تر برای راحتی در پنهان کردن

خرید دوربین کوچک تر برای راحتی در پنهان کردن

قطعاً پنهان کردن دوربین های بزرگ بسیار دشوار تر از دوربین های کوچک است. پس در هنگام خرید سعی کنید از دوربین مداربسته بسیار کوچک که در ابعادی جم و جور و کم حجم ساخته شده اند استفاده نمایید. برند های متعددی مانند Netgear Arlo Pro, LG Smart Security Wireless Camera, و Nest Cam IQ اقدام به ساخت این دوربین ها می کنند که با توجه به مکان نصب می توانید از این دوربین ها خریداری و استفاده نمایید. علاوه بر این میتوانید از دوربین گوشی خود نیز به عنوان دوربین امنیتی کوچک و همراه استفاده کنید.

دوربین مداربسته بی سیم مخفی

دوربین مداربسته بی سیم مخفی

مخفی کردن سیم دوربین از نکات مهم است که در مطلب هم به روش هایی برای مخفی کردن سیم اشاره کردیم. ولی استفاده از دوربین مداربسته بی سیم قطعاً گزینه ای ایده آل تر برای مخفی کردن هستند. این دوربین ها معمولاً کمی گرانتر از نوع سیمی هستند پس اگر برای مخفی کردن دوربین مداربسته خود حاضر به هزینه بیشتر و کار تمیز تر هستید، می توانید یک دوربین مداربسته بی سیم مارک Netgear Arlo Q, Belkin Netcam HD+, و یا Amazon Cloud Cam خرید کنید و اقدام به مخفی کردن آن به سادگی هر چه بیشتر نمایید.

اگر دوست دارید بدانید هکر ها چه طور شما را می بینند، پیشنهاد می کنیم مطلب هکرها چگونه شما را میبینند؟ روش های رایج هک دوربین ابزار دیجیتال را حتما مطالعه کنید.

استفاده از دوربین های دارای قابلیت ذخیره سازی در فضای ابری

استفاده از دوربین های دارای قابلیت ذخیره سازی در فضای ابری

اگر نتوانستید از روش های موجود برای مخفی کردن دوربین خود استفاده نمایید، برای افزایش امنیت در دوربین مداربسته پنهان شده می توانید دوربین هایی را خریداری کنید که قابلیت ذخیره سازی خودکار روی فضای ابری را داشته باشند. این دوربین ها لحظاتی پس از ضبط تصویر آن را از طریق اینترنت روی فضای ابری ذخیره می کنند. با این شرایط اگر دوربین شما به سرقت برود یا آسیب ببیند، شما فیلم های ضبط شده را از دست نخواهید داد و با تماشای ویدیو ذخیره شده در کلاد از نحوه وقوع اتفاق و اطلاعات موجود با خبر خواهید شد. از برند های محبوب که اقدام به ساخت چنین دوربین هایی کرده اند می توان به D-Link Day/Night Network Cloud Camera, Logitech Alert 750n Indoor Master System, و Netgear VueZone Video Monitoring System اشاره کرد.

امیدواریم که با راهنمایی و استفاده از مطالب بالا بتوانید امنیت کامل برای حفاظت از اموال خود را به دست آورید و آسوده خاطر باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب ۳۵ کار ضروری که قبل از ترک خانه و رفتن به مسافرت باید انجام دهید را برای افزایش امنیت خانه در هنگام مسافرت رفتن را بخوانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به معرفی راه هایی برای مخفی کردن دوربین مداربسته پرداختیم. اگر روش های بهتری می شناسید، به همراه سایر نظرات و پیشنهادات در مورد این مطلب را در قسمت دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل حل مشکل سیاه سفید شدن دوربین مداربسته
راهنما کامل حل مشکل سیاه سفید شدن دوربین مداربسته
آموزش تصویری انتقال تصویر دوربین مداربسته روی گوشی اندروید
آموزش تصویری انتقال تصویر دوربین مداربسته روی گوشی اندروید

نظرات

  • ام says:

    دوست عزیز کلمه ظبط صحیح نیست. باید بنویسید:ضبط

    • بابک says:

      ای بابا عزیز من اصل مطلب رو ول کردی دنبال غلط املایی گرفتن از مردمی ؟ شمارو بخدا این اخلاقهای منفی و گزک گرفتن از دیگران را بذارید کنار بیائیم یجور دیگه به قضایا نگاه کنیم