ترفند مخفی واتس اپ وب Whatsapp web

۷ ترفند مخفی واتس اپ وب (Whatsapp web) که باید آنها را بدانید!

Whatsapp Web (واتس اپ وب) یکی از ساده ترین روش هایی است که کاربران کامپیوتر می توانند برای استفاده از برنامه واتساپ از آن استفاده کنند. برای ورود شما نیاز به شماره تلفن دارید. بعد از اینکه واتساپ وب را در کامپیوتر خود راه اندازی کردید می توانید از ۷ ترفندی که در ادامه به شما آموزش می دهیم استفاده کنید.

معرفی ترفندهای پنهان واتساپ وب Whatsapp web

۷ WhatsApp Web Tips and Tricks All Users Should Know

همانند برنامه اینستاگرام، شما می توانید از طریق مرورگر وب خود به واتساب دسترسی پیدا کنید. به این نسخه از برنامه، واتساپ وب یا WhatsApp وب گفته می شود. تنها چیزی که شما برای اجرای واتس اپ وب بدان نیاز دارید مرورگر گوگل کروم است که باید روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما نصب شده باشد. بعد از اینکه وارد واتساپ وب شدید شما باید از طریق برنامه واتساپی که روی گوشی همراه خود نصب کرده اید به قسمت منو بروید و گزینه واتساپ وب را انتخاب کنید و با استفاده از گوشی کد QR را اسکن کنید. حالا شما قادر به ارسال و دریافت پیغام هستید. قبلا در انزل وب ترفند های واتس اپ (WhatsApp) را به شما آموزش دادیم، در ادامه ۷ ترفند واتس اپ وب را به شما آموزش خواهیم داد.

معرفی ترفندهای پنهان واتساپ وب Whatsapp web

یادگیری کلیدهای میانبر واتساپ

برای استفاده کامل از برنامه واتساپ وب شما باید برخی از کلیدهای میانبر را یادبگیرید. کلیدهای میانبر به شما کمک می کنند که کارهای خود را سریعتر انجام دهید. در ادامه لیستی از کلیدهای میانبر رایج که در واتساپ وب کار می کنند را لیست می کنیم:

  • Ctrl + N – شروع چت جدید
  • Ctrl + Shift +] – چت بعدی
  • Ctrl + Shift + [ – چت قبلی
  • Ctrl + E – آرشیو چت
  • Ctrl + Shift + M – مات کردن چت
  • Ctrl + Backspace – حذف چت
  • Ctrl + Shift + U – علامت گذاری به عنوان خوانده نشده
  • Ctrl + Shift + N – ایجاد گروه جدید
  • Ctrl + P – باز کردن وضعیت پروفایل

جدا از این کلیدهای میانبر، شما می توانید از تمام کلیدهای میانبر ویندوز هم استفاده کنید به طور مثال با انتخاب دکمه های Ctrl + Shift + Equals شما می توانید متن را بزرگنمایی کنید.

یادگیری کلیدهای میانبر واتساپ

شما می توانید با ارسال پیام و کارکتر ویژه در پیام، واتساپ دوستان خود را هنگ کنید.

تایپ و جستجوی اموجی ها با صفحه کلید

بدون اموجی ها احساس از طریق پیام ها انتقال داده نمی شود، شما می توانید صفحه کلید خود را به ماوس تبدیل کنید و روی اموجی ها کنار کادر متنی کلیک کنید، و بعد اموجی های مورد علاقه خود را پیدا کنید که برای سریعتر شدن کار می توانید از کلیدهای جهت نما استفاده کنید. در کادر متنی علامت کولون (:) را تایپ کنید و دو حرف اول حسی که می خواهید بیان کنید را تایپ کنید. برای مثال شما با تایپ :th اموجی های موجود در تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

تایپ و جستجوی اموجی ها با صفحه کلید

و با تایپ :thu اموجی های زیر را خواهید داشت

تایپ و جستجوی اموجی ها با صفحه کلید

برای سوئیچ بین اموجی ها شما می توانید از کلیدهای جهت نما استفاده کنید. برای تایید اموجی می توانید کلید اینتر را فشار دهید.

ترفندهای نوشتاری واتس اپ

برخی از اموجی ها به علامت کولون که در ترفند بالا توضیح دادیم نیاز ندارند. واتساپ به طور خودکار آنها را از علامت متنی کلاسیک به اموجی تبدیل می کند. در تصویر یر شما لیستی از علات های متنی که واتساپ آنها را به طور خودکار به اموجی تبدیل می کند را مشاهده می کنید:

ترفندهای نوشتاری واتساپ

گفتنی است که این تبدیل اوتماتیک ممکن است برای بعضی از افراد آزاردهنده باشد که برای این دسته از افراد پیشنهاد می کنیم ابزار Tampermonkey را نصب کنند و به سایت WhatsApp Emoticon Preserver بروند و روی دکمه آبی Install کلیک کنند. حالا سربرگ واتساپ وب مرورگر خود را رفرش کنید تا تبدیل اتوماتیک خودکار متن به اموجی غیرفعال شود.

استفاده از چند اکانت واتساپ به طور همزمان

برخی از افراد دو گوشی با دو اکانت واتساپ دارند و یا شاید هم یک تلفن دو سیم کارته داشته باشند و از چند برنامه واتساپ استفاده کنند. به هر دلیلی اگر بخواهید دو اکانت واتساپ وب را روی کامپیوت خود اجرا کنید کمی دشوار است. شما نمی توانید در مرورگر خود دو سربرگ باز کنید و وارد اکانت های واتساپ خود شوید. برای حل این مشکل دو راه حل را در ادامه آموزش خواهیم داد:

راه حل ۱ – بهترین روش این است که از یک مرورگر متفاوت استفاده کنید، به طور مثال شما یکی از اکانت های خود را در کروم و دیگری را در اپرا باز کنید و از طریق آنها به واتساپ وب بروید. شما خیلی راحت می توانید کد QR را بخوانید و به صورت نرمال وارد واتساپ شوید.

راه حل ۲-  اگر راه حل اول را دوست ندارید می توانید یک سربرگ جدید در مرورگر خود باز کنید و از پروکسی اصلی واتساپ وب استفاده کنید. این پروکسی کاملا امن است و توسط Scam Adviser تایید شده است. تنها مشکلی که در این روش وجود دارد این است که شما با این روش تنها می توانید دو اکانت واتساپ را مدیریت کنید نه بیشتر.

استفاده از چند اکانت واتساپ به طور همزمان

برداشتن تیک آبی واتس اپ

وقتی که شما تیک آبی را مشاهده می کنید متوجه می شوید پیغامی که ارسال کرده اید خوانده شده است. شما می توانید پیغام ها را بدون خوردن علامت تیک آبی مطالعه کنید. اگر شما می خواهید تیک آبی را در گوشی خود غیرفعال کنید باید گزینه Read Receipt را در گوشی همراه خود غیرفعال کنید. اما برای واتساپ وب شما ابتدا پنجره واتساپ وب را باز کنید.  یک فایل نوت پد یا هر پنجره یا برنامه دیگری را باز کنید و اندازه آن را طوری تغییر دهید که پنجره اتساپ وب برای شما قابل مشاهده باشد.

روی فایل نوت پد کلیک کنید و مکان نمای ماوس خود را در آنجا نگه دارید. در این لحظه کامپیوتر فکر می کند که شما با برنامه دیگری کار می کنید و پیغام ها در بک گراند پنجره چت لود خواهد شد که شما می توانید آن را بدون خوردن تیک آبی بخوانید. محدودیت این روش این است که شما تنها محتوای یک چت را در یک زمان می توانید مطالعه کنید.

برداشتن تیک آبی واتس اپ

ترفند مخفی شدن در واتس اپ وب با پیش نمایش پیغام ها

برای کاربران کروم یک افزونه عالی به نام WAToolkit وجود دارد که قابلیت های بیشتری را به واتساپ وب اضافه می کند. این افزونه به شما اجازه می دهد چت های واتساپ وب را بدون تیک آبی مطالعه کنید. وقتی که شما یک پیغام جدید در واتساپ دریافت می کنید دیگر نیازی ندارید به سربرگ واتساب وب بروید و آن را مطالعه کنید. علامت آیکن WAToolkit تعداد پیغام های خوانده نشده شما را نمایش می دهد. وقتی که شما مکان نمای خود را روی آیکن می برید می توانید پیش نمایش پیغام ها را مطالعه کنید. مورد بعدی این که واتساپ حباب چت افراد را در عرض پنجره نمی کشد به همین دلیل متنو چند خطی که دریافت می کنید هر کدام در یک خط جداگانه قرار می گیرند. افزونه WAToolkit با تنظیم حباب های متنی این مشکل را رفع می کند.

مخفی شدن در واتس اپ با پیش نمایش پیغام ها

علاوه بر این روش قبلا در انزل وب دو روش دیگر را برای خواندن پیام بدون خوردن دو تیک و تعیین حالت متن ها آموزش دادیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

افزایش حجم یا تغییر سرعت پخش صدای واتس اپ

برخلاف واتساپ معمولی، واتساپ وب به شما اجازه ایجاد تماس های صوتی را نمی دهد. با این حال شما می توانید پیام های صوتی ارسال کنید. اما اگر پیام های صوتی شما مقداری طولانی باشند چکار می کنید؟ Zapp یک افزونه کروم است که به شما اجازه می دهد حجم پیام های صوتی خود را افزایش دهد و یا سرعت پلی بک را تغییر دهید. شما می توانید تا ۲ برابر سرعت پلی بک را افزایش دهید و حجم صدا را به ۱۰۰ درصد افزایش دهید.

افزایش حجم یا تغییر سرعت پخش صدای واتس اپ

در آخر اگر دوست دارید بدانید چه کسی پروفایل واتساپ شما را چک می کند، می توانید از پست چگونه بفهمیم چه کسانی پروفایل تلگرام ، اینستاگرام ، واتساپ و فیس بوک ما را چک میکنند؟ کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما ۷ ترفند مخفی واتساپ وب را به شما آموزش دادیم، چنانچه شما ترفندی برای تغییر رنگ فونت یا رنگی نوشتن در واتساپ می شناسید و یا روشی برای کنترل واتس اپ دیگران می شناسید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس و استوری واتساپ
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس یا استوری واتساپ

نظرات

  • محمد says:

    سلام چجوری میشه واتساب وب رو تو گوشی همسرم تو قسمت واتساپ و پیوند دادن دستگاه اونجا واتساب خودمو مخفی کنم ک نتونه از واتساب خارج کنه. یا وقتی واتساب وب رو خروج میزنه راهکاری هست ک دوباره بدون نیاز ب گوشیش وصل بشم؟؟

  • معین says:

    درود وقت بخیر
    من آخرین نسخه ی فایرفاکس رو از سافت ۹۸ دانلود کردم و نصب کردم
    وقتی واتساپ تحت وب رو باز میکنم صفحه دائم رفرش میشه و اصلا نمیزاره QR Code بیاد
    در ضمن من تو سیستم دیگه در آخرین ورژن فایرفاکس واتساپ تحت وب رو دارم و مشکلی ندارم اما رو سیستم جدید این مشکل رو دارم
    فایرفاکس رو پاک و مجدد نصب کردم – از حساب واتساپ سیستم دیگر خارج شدم هر کاری میکنم صفحه ی واتساچ وب دائم رفرش میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید. سپاس

  • یگانه says:

    سلام چه طوری میشه تو گروه واتساپ ادمین کار کنه ک شماره اعضای گروه رو بقیه افراد نبینن ؟آیا راهکاری هست؟

  • مهدی says:

    سلام من به واتساپ وب متصل میشم اما گاهی وقتا سرکار که باشم و میخوام فایل ها را بفرستم یا کلن برای اجرای واتساپ وب میبینم اتصال قطع شده و برای من بارکد QR میاره که باید دوباره اسکن کنم بنظر شما من چطور بتونم دوباره متصل شم بدون اینکه دوباره کد را اسکن کنم چون وقتی سر کار باشم نمیشه بیام منزل و هی بخوام کد را اسکن کنم ممنونم اگر کمک کنید

  • علی says:

    سلام، چه طور پیغام واتساب وب که به موبایل متصله قطع کنم، تشکر

    • سن سن says:

      توی قسمت اعلانهای واتساپ اعلان های اضافی رو حاموش کن میتونی وی ایکون واتساپ انکشتتو چند ثانیه نگه داری تا گزینا ها تشون داده بشن بعد اعلاناارو برن اونحا همه اعلانها میاد و ….

  • سعید says:

    سلام وقت بخیر.وطور میشه اعضا گروه در واتساپ رو از ۲۵۶ نفر بیشتر کرد

    • محمد محمدی says:

      باید بری تو گوشیی همسرت همونجایی که از بالای صفحه پیام میاد دستتو رو پیام نگه دار، خودکار میری به تنظیمات همون برنامه، از همون جا صدای برنامه رو قطع کن

    • Ali says:

      چطور میتونم وارد واتساپ وب همسرم بشم که متوجه نشه و پیغام واتساپ روی کروم واسش نره ک ازوب خارج بشه؟؟؟
      و اینکه از روی واتساپ وب میشه لوکیشنشو پیدا کرد؟
      لطفا هرچه سریع تر جواب بدید

  • فرفری says:

    سلام. ببخشید چتوری میشه واتساپ وب هشدار نده؟ یعنی مم وقتی از واتساپ همسرم با استفاده از واتساپ وب استفاده میکنه سریع براش پیام میره ک کسی دیگه ای داره از واتساپ شما استفاده میکنه؟چتوری میشه کاری کرد ک نفهمه و ابن پبام براش نره؟

  • نیکتا says:

    اگه دو دستگاه از هم دور باشن چطور ?اونوقت بازم میشه از واتساپ وب استفاده کرد?منظورم در حد یه شهر دورتره

  • حمید says:

    آیا گزینه ایی وجود دارد که ببندیم و اعضای گروه همدیگر را نبینند ؟؟؟؟؟
    تکراری نیست ، این اولین سوالم است !!!!

    • سعید ر says:

      سلام وقت بخیر.وطور میشه اعضا گروه در واتساپ رو از ۲۵۶ نفر بیشتر کرد

      • نسترن says:

        سلام. اگر از طریق واتساب وب بای نفر چت کنیم شماره مخاطب روی گوشی ثبت میشه یانه؟

      • آرش says:

        سلام چگونه میشه در whtse web scener بازدیدوانلاین بودن نخفی کنیم

  • حمید says:

    آیا گزینه ایی وجود دارد که ببندیم و اعضای گروه همدیگر را نبینند ؟؟؟؟؟

  • شهاب says:

    سلام .واتس اپ من به یه تبلت وصل شده ، هر چی دلیت اکانت میکنم یا تو قسمت واتس اپ وب میرم چیزی نشون نمیده که به یه دستگاهی وصل شده .ولی در کل باز به اون تبلت وصله و هر کاری میشد کردم که نتونه پیامم بخونه ولی فایده نداره.یه راهی بگید که که از اون دستگاه قط بشه و بتونم راحت از واتس اپ استفاده کنم.الان از ترس این که پیامام میخونن نمیتونم پیام شخصی بدم

    • سن سن says:

      اون گوشیتو هک کروه و تمام فعالیت هاتو مشاهده میکنه گوشیتو فلش یا ریست کارخانه کن

  • هنگامه says:

    سلام.
    روشی برای استفاده از واتس اپ و اینستاگرام بر روی گوشی آیفون ۴ با ورژن ۷،۱،۲ وجود داره؟

    • ایمان says:

      سلام یه سئوال داشتم چجوری میتونم برم تو اکانت واتس اپ همسرم بدون اینکه بفهمه ؟ و خیلی کم پیش میاد بتونم گوشیش رو بگیرم ک کار های لازم رو انجام بدم خواستم ببینم میشه یه جوری اکانتش رو حک کنم از راه دور ؟

      • Talaa says:

        وارد تنظیمات آیفون و اندروید(Settings) شده و در منو اصلی گزینه اعلانات (Notifications) را انتخاب کنید. سپس واتساپ (Whatsapp) را پیدا کرده و تیک گزینه turn off the allow notifications را بردارید.

    • Sadaf says:

      سلام میخواستم بدونم چن تا واتساب وب میشه روی یک گوشی نصب کرد؟

    • Sadaf says:

      slm,roi yk goshi chan ta whatsapp web mishe nasb kard

  • احسان says:

    سلام ببخشید قبلا برای من کد QR میومد بالا ولی الان نمیاد

  • حمیرا says:

    سلام آیا می شود در واتساپ وب که در کامپیوتر نصب شده لیست تماسها را مشاهده کرد؟

  • منیژه says:

    لطفا بفرمایید چطور QR کد واتساپ رو در گوشی آیفون ۵ پیدا کنم و آن را برای لب تابم اسکن کنم ؟

  • سارا says:

    سلام
    یه سوال دارم
    اگر چیزی رو در واتس آپ وب برای کسی تایپ کنیم اون متن در واتس اپ گوشی قابل دیدن هست ؟

    • ایمان says:

      سلام بله دیده میشه چون شما دارین از یک اکانت به صورت همزمان و انلاین روی دو دستگاه استفاده میکنید

  • علی says:

    شما میتوانید یه کاری بکنید که واتساپ یا حساب یک شماره مثل تلگرام بشه روی دو یا چند گوشی نصب بشه