رفع ارور 403 Forbidden سایت ها در مرورگر

آموزش ۹ روش رفع ارور ۴۰۳ Forbidden گوگل و سایر سایت ها در مرورگر

ارور یا خطای ۴۰۳ Forbidden زمانی رخ می دهد که شما از طرف وب سرور از دسترسی به صفحه مورد نظر منع شده باشید. ممکن است شما هم برای مرور بعضی از سایت ها و سرویس های گوگل با این خطا مواجه شده باشید. امروز در انزل وب علت و راه حل هایی برای رفع ارور ۴۰۳ به شما معرفی می کنیم.

آموزش کامل حل ارور ۴۰۳ سایت و گوگل در مرورگر

What is a 403 Forbidden Error and How Can I Fix It

معمولا بنابر دلایلی از جمله تحریم و.. برخی از وبسایت ها از ارائه خدمات به بعضی از کاربران خودداری می کنند. بنابراین وقتی بخواهید از صفجه مورد نظر بازدید کنید با ارور ۴۰۳ Forbidden مواجه می شوید که در برخی از سرویسهای گوگل نیز مشهود است. البته گاهی نیز این کار به دلایلی اشتباه صورت می گیرد که ممکن است به عنوان یک خطای موقت در سرور باشد. کار های خیلی زیادی در این رابطه نمی توان انجام داد ولی راه حل هایی را در ادامه ذکر می کنیم تا بتوانید این مشکل را رفع نمایید.

رفرش کردن پیج برای رفع خطای ۴۰۳

رفرش یا بروزرسانی صفحه ممکن است تبدیل به راه حلی سریع شوید. این کار چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد اما ممکن است مشکل شما را حل کند. شما به راحتی با زدن دکمه F5 با علامت آن در آدرس مرورگر چند بار صفحه وب را بروزرسانی کنید. گر خطای مورد نظر حاصل اشتباه موقت سرور باشد، با این کار ممکن است ارور ۴۰۳  و.. رفع شود.

آموزش کامل رفع ارور 403 Forbidden سایت ها در مرورگر

اگر با ارور Aw Snap نیز در مرورگر مواجه می شوید، مطلب ۱۰ روش حل مشکل ارور Aw Snap مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و اندروید را برای حل این مشکل مطالعه نمایید.

چک کردن مجدد آدرس صفحه وب

یکی از دلایل رایج رخ دادن ارور ۴۰۳ Forbidden اشتباه بودن آدرس وبسایت است. آدرسی را که وارد کرده اید رو باره چک کنید تا اشتباه نباشد. همینطور آدرس استاندارد یک وب دارای پسوند های .com, .php, .org, .html و .ir و سایر پسوند های منطقه ای است. در حالی که اگر آدرس با یک علامت اسلش یا / به اتمام برسد، آدرس دایرکتوری فایل می باشد که احتمالاً دلیل بروز مشکل است.

آموزش کامل رفع ارور 403 Forbidden سایت ها در مرورگر

بیشتر سرور ها به دلایل امنیتی مرور دایرکتوری در مرورگر را غیر فعال کرده اند. به همین دلیل ممکن است هنگامی که شما می خواهید به آدرس آن دایرکتوری بروید، به صفحه دیگری هدایت شوید که آدرس احتمالی آن دایرکتوری است و در صورتی که در آن ادرس چیزی نباشد شما با خطای ۴۰۳ ممکن است مواجه شوید.

پاک کردن کش و کوکی های مرور گر برای رفع خطا ۴۰۳ گوگل و..

ممکن است وبسایتی قبلاً دچار مشکل و نمایش این پیغام بوده باشد و به مرور زمان این عیب رفع شده باشد اما شما در مراجعه کنونی نیز باز هم این پیغام را ببینید. دلیل این اتفاق ذخیره شدن صفحه خطا در حافظه نهان یا کش مرورگر و کوکی است. به همین منظور می توانید با پاک کردن این قسمت ها از مرورگر، بتوانید سایت های رفع خطا شده را ببینید. توجه داشته باشید که با این کار احتمالاً در وبسایت هایی که وارد شده اید (sign in) خارج می شوید.

آموزش کامل رفع ارور 403 Forbidden سایت ها در مرورگر

بسته به این که شما از چه مرورگر و سیستمی استفاده می کنید، می توانید با توجه به آن Browser اقدام با پاک کردن حافظه های کش و کوکی نمایید.

چک کردن مجاز بودن برای دسترسی به محتوا

در بعضی از وبسایت ها نیز مطالبی برای فقط کاربران سایت یا کاربران ویژه قابل نمایش هستند. بسته به نوع پیکربندی سرور ها ممکن است در زمانی که شما اقدام به دیدن این قسمت ها در وبسایت کنید، پیام ارور ۴۰۳ را مشاهده نمایید. پس چک کنید که شما اجازه دسترسی به صفحه را داشته باشید.

آموزش کامل رفع ارور 403 Forbidden سایت ها در مرورگر

این مشکل ناشی از پیکربندی نامناسب بعضی از سرور ها است که به جای نمایش خطای صحیح، ارور دیگری را نشان می دهند. اگر متوجه این اشکال نشدید، سعی کنید در صورت امکان به عنوان کاربر و عضو سایت وارد شوید تا شاید بتوانید مطالب را ببینید. همچنین شما میتوانید بدون ثبت نام در انجمن و سایت ها ، لینک های مخفی و مخصوص اعضا را مشاهده کنید!

تلاش مجدد و تماس با مدیریت وبسایت

در صورتی که دلیل اتفاق افتادن این خطا مکن است از اشتباهات وبسایت باشد، سعی کنید در زمانی دیگر مجدد به وبسایت مراجعه کنید تا شاید با وجود گزارشات افراد اقدام به رفع این عیب نمایند. در گزینه دیگر در صورت امکان راه های تماس با وبسایت را پیدا کنید و سعی کنید تا مشکل را به آنان اطلاع دهید تا دلیل مشخص شده و در صورت امکان رفع گردد. اگر نتوانستید وارد وبسایت شوید می توانید اطلاعات تماس آن را جست و جو کنید یا در شبکه های اجتماعی دنبال صفحات آن ها باشید و از این طری راه تماس را به دست آورید.

در صورت رویت ارور ارور ۱۰۲ Err_Connection_Refused نیز می توانید مطلب رفع مشکل ارور ۱۰۲ Err_Connection_Refused مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و گوشی را برای حل مشکل مطالعه نمایید.

تماس با ISP برای رفع مشکل نمایش خطای ۴۰۳

اگر می توانید از دوستانتان بخواهید تا آن ها هم وبسایت را چک کنند. اگر آن ها به وبسایت دسترسی داشته باشند و فقط شما نتوانید وارد شوید، با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را به آن ها توضیح دهید. ممکن است آدرس IP شما توسط ISP بنابر دلایلی مسدود شده باشد.

تنظیمات پروکسی

از دیگر عوامل مشاهده خطای http/1.1 403 Forbidden می توان به تنظیمات پروکسی در مرورگر اشاره کرد. در مرور گر کروم می توانید به قسمتن تنظیمات بروید. سپس Show Advance Settings را بزنید. در پنجره باز شده به Network بروید و Change Proxy Settings را انتخاب کنید تا به تنظیمات پروکسی دست یابید. در تنظیمات پروکسی به قسمت LAN Settings بروید و Bypass proxy server for local Address را فعال نمایید. در این صورت ممکن است مشکل شما حل شود. در سایر مرورگر ها نیز فرآیند تقریبا مشاه است و می توانید این کار را انجام دهید.

آموزش کامل رفع ارور 403 Forbidden سایت ها در مرورگر

رفع خطای Forbidden 403 Error برای صاحبان وبسایت

اما اگر شما در نقش مقابل هستید و وبسایتی دارید که کاربران به دلیل وجود خطای Google Forbidden 403 Error نمی توانند به سایت دسترسی داشته باشند، شما باید تنظیمات مجوز ها را در سیستم خود انجام دهید.این خطا معمولاً زمانی ایجاد می شود که کاربران از روی جست و جوی گوگل رو وبسایت کلیک کنید. برای رفع این مشکل باید به Control Panel در رایانه خود بروید. سپس روی Administrative Tools کلیک کنید و Internet Information Services را انتخاب نمایید. حال روی دایرکتوری مناسب راست کلیک کنید و Properties را بزنید. سپس در زیر Properties گزینه Directory Security را انتخاب نمایید. در زیر قسمت Anonymous Access گزینه Edit را خواهید دید که باید آن را انتخاب کنید. حالا روی کادر Anonymous Access کلیک کنید و آن را با زدن OK تایید کنید. حال با چک کردن صفحه وب میتوانید چک کنید که ارور Forbidden 403 Error از بین رفته است.

آموزش کامل رفع ارور 403 Forbidden سایت ها در مرورگر

برای ارور Certificate نیز با کمک مطالعه مطلب ۱۵ راه رفع مشکل ارور Certificate در مرورگر گوگل کروم ، فایرفاکس ، ادج و اینترنت اکسپلورر آن را حل نمایید.

نحوه رفع نمایش Google Forbidden 403 Error در سرویس های گوگل

در بعضی از سرویس هایی که گوگل در اختیار کاربران می گذارد ممکن است با این ارور رو به رو شوید. این خطا نشانه از تحریم سرویس برای کاربران ایرانی است. برای رفع ارور ۴۰۳ در گوگل راهی جز استفاده از از نرم افزار های تغییر دهنده آی پی ندارید و باید با IP کشور های دیگر وارد سرویس شوید تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی راه های رفع ارور ۴۰۳ (Forbidden 403 Error) پرداختیم. چنانچه در مورد مطلب امروز، پیشنهاد یا انتقاد دارید، به همراه ذکر نکاتی که در این مطلب نوشته نشده است می توانید آن را با ما در قسمت دیدگاه این پست به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

4 روش حل ارور Your client does not have permission to get URL گوگل
۴ روش حل ارور Your client does not have permission to get URL گوگل
آموزش کامل 18 روش حل مشکل ارور 403 Forbidden
آموزش کامل ۱۸ روش حل مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden
آموزش 11 روش حل مشکل ارور 403 برنامه دانلود منیجر IDM
آموزش ۱۱ روش حل مشکل ارور ۴۰۳ برنامه دانلود منیجر IDM
آموزش 4 روش حل مشکل ارور 403 در اندروید
آموزش ۴ روش حل مشکل ارور ۴۰۳ در اندروید

نظرات

  • nargesgoli says:

    برنامه های من به روز نمیشه من هم بلد نیستم

  • مسعود says:

    چطوری باید این خطا رو بر طرف کنم من که نفهمیدم لطفا واضح تر بگین اصلا یه برنامه ای چیزی نداره مرسی