تغییر زبان در ویندوز 10

آموزش کامل روش تنظیم و تغییر زبان در ویندوز ۱۰

می توان گفت که ویندوز ۱۰ جای خود را در میان کاربران باز کرده است و اکنون تبدیل به سیستم عاملی فراگیر روی رایانه ها تبدیل شده است. اگر شما با زبان پیش فرض ویندوز مشکل دارید یا به هر دلیل دیگری می توانید آن را تغییر دهید و یا حتی ویندوز ۱۰ را به زبان فارسی تبدیل کنید. امروز در انزل وب آموزش نحوه تغییر زبان ویندوز ۱۰ را به شما ارائه خواهیم کرد.

نحوه تغییر و تنظیمات زبان اصلی و پیشفرض ویندوز ۱۰

How to Change the System Language in Windows 10

زبان اصلی و پیشفرض ویندوز در هنگام نصب آن انتخاب می شوید ولی به این معنی نیست که برای تغییر دادن زبان ویندوز ۱۰ مجبور به تغییر ویندوز شوید یا نگران زبان پیش فرض ویندوز خریداری شده باشید. حتی اگر در هنگام نصب هم زبان اشتباه را انتخاب کنید، می توانید در هر زمانی با تنظیمات ویندوز اقدام به تعویض زبان آن کنید. در ادامه به راه های تغییر زبان ویندوز ۱۰ به فارسی و یا سایر زبان ها خواهیم پرداخت.

چگونگی تغییر زبان ویندوز ۱۰ برای یک کامپیوتر

برای تغییر تنظیمات زبان ویندوز ۱۰ دستگاه می توانید هم از تنظیمات ویندوز و همینطور از طریق کنترل پنل اقدام بکنید. قبل از انجام این کار توجه داشته باشید که اگر از حساب مایکروسافت روی سیستم خود استفاده می کنید و این حساب به چند رایانه متصل باشد، با تغییر زبان روی یک رایانه، تغییرات زبان روی تمامی رایانه های متصل به حساب مایکروسافت اعمال می شود. برای جلو گیری از این اتفاق به تنظیمات ویندوز بروید (با زدن دکمه های ترکیبی Win+I). سپس به قسمت Accounts بروید. حالا روی Sync Your Settings کلیک کنید و Language Preferences Toggle Switch را خاموش کنید.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

با این کار تغییرات روی تمامی رایانه ها اتفاق نمی افتد و پس از این کار می توانید اقدام به تغییر زبان بکنید.

اگر با مشکلاتی مانند بهم ریختگی فونت و.. مواجه هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب روش های حل مشکل فونت فارسی ویندوز ۱۰ ؛ بهم ریختگی فونت ، عدم نمایش ، مشکل زبان و.. را مطالعه نمایید.

تغییر دادن زبان ویندوز ۱۰ به فارسی یا دیگر زبان ها

طریقه تغییر زبان ویندوز ۱۰ فرآیند آسانی است. کافیست تا به تنظیمات ویندوز بروید و روی قسمت Time & Language کلیک کنید.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

پس از آن روی گزینه Region & Language بروید تا تنظیمات زبان را مشاهده کنید. زیر قسمت Languages روی دکمه Add a Language Button کلیک کنید.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

حال زبان مورد نظر خود را از کادر جست و جو پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید. برای زبان فارسی می توانید خود کلمه فارسی یا Persian را سرچ کنید. پس از انتخاب زبان مورد نظر روی دکمه Next بزنید.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

اگر قبلاً شما زبان مورد نظر را انتخاب نکرده باشید، هنگام اضافه کردن زبان، تیک گزینه Set as My Windows Display Language را بزنید و ویژگی های اضافی زبان را در صورت وجود بررسی کنید و با انتخاب آن ها و زدن دکمه Install آن ها را نصب نمایید.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

اگر قبلاً زبان جدید را برای کیبورد در تنظیمات داشته اید، که تقریباً اکثر کسانی که قابلیت تایپ فارسی دارند جزو این دسته هستند، در قسمت Windows Display Language زبان مورد نظر را انتخاب بکنید و در قسمت Country or Region هم کشور خود را انتخاب نمایید.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

بعد از اتمام این مراحل، در قسمت سمت راست صفحه روی گزینه Administrative Language Settings کلیک نمایید. اگر این تنظیمات را نمی بینید احتمالاً پنجره شما کوچک است. به سمت پایین اسکرول کنید یا پنجره را کمی بزرگتر نمایید.

اگر به صورت اتفاقی در هنگام کار با ویندوز آیکون های شما ناپدید شدند، مطلب ۶ روش حل مشکل پاک و ناپدید شدن آیکون های دسکتاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را جهت رفع این مشکل بخوانید.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

در پنجره باز شده به تب Administrative بروید و روی دکمه Copy Settings کلیک کنید.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

در زیر قسمت Copy Your cCurrent Settings to گزینه های Welcome Screen and System Accounts و New User Accounts را چک کنید و آن ها تیک بزنید. با این کار زبان فارسی روی صفحه ورود و در هنگام ساخت کاربر جدید نیز اعمال می شود.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

پس از اتمام این کار روی گزینه OK بزنید و مجدد OK را انتخاب نمایید. حال برای تغییر زبان ویندوز ۱۰ از آلمانی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی یا هر زبان دیگری باید دستگاه خود را ریستارت بکنید. بعد از ریستارت مشاهده خواهید کرد که زبان قسمت های قابل ترجمه به زبان مورد نظر شما تبدیل شده و در زبان فارسی نیز چیدمان صفحه به راست به چپ تغییر می کند. متاسفانه با تغییرات زبان ممکن است دستیار صوتی ویندوز یعنی Cortana را از دست بدهید زیرا در هز زبان و منطقه ای قادر به استفاده از آن نیستید. اگر از تغییرات زبان هم راضی نبودید می توانید به سادگی به قسمت زبان در تنظیمات رفته و Set as My Windows Display Language را روی زبان قبلی انتخاب نمایید و با ریستارت مجدد زبان شما تغییر خواهد کرد.

آیا گاهی در هنگام تایپ فراموش می کنید بین زبان ها سوییچ کنید؟ پس مطلب، دیگر در هیچ جای ویندوز نگران گرفتن Alt+Shift برای تغییر زبان تایپ خود نباشید را حتماً مطالعه کنید.

تغییرات ویندوز بعد از عوض کردن زبان به فارسی

خیلی از کاربران زبان اولیه ویندوز را تغییر نمی دهند ولی به سادگی می توانید آن را به زبان خود تغییر دهید تا تنظیمات و از سایر قابلیت های ویندوز به راحتی استفاه نمایید. در زمان مسافرت و جا به جایی بین کشور ها هم با تغییر منطقه ویندوز می توانید خود را با شرایط منطقه جدید سازگار نمایید. در زیر می توانید تصاویری از محیط فارسی ویندوز ببینید. منوی ویندو راست چین شده و به جز نام برنامه سایر قسمت ها فارسی است.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

قسمت تنظیمات و کنترل پنل هم به زبان فارسی تنظیمات مختلف را نمایش می دهند.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

قسمت سرچ هم فارسی می شود و می توانید با سرچ متن فارسی قسمت های مورد نظر خود را سرچ نمایید.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

علاوه بر خود ویندوز، برنامه های مهم نیز مانند کروم شامل تغییراتی در چینش و زبان خود می شوند.

آموزش روش کامل تنظیم و تغییر زبان در ویندوز 10

اگر از طرفداران فیلم های زبان خارجی هستید، برای همگام سازی زیر نویس مطلب آموزش همگام سازی زیرنویس SRT و SUB فیلم و ویدیو در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را بخوانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز نحوه آموزش کامل تغییر زبان ویندوز را به شما ارائه دادیم. نظر شما راجب زبان فارسی ویندوز ۱۰ چیست؟ آیا با زبان فارسی راحت تر هستید یا زبان انگلیسی؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه تغییر زبان توییتر یا ایکس
آموزش تصویری نحوه تغییر زبان توییتر یا ایکس
آموزش 8 روش حل مشکل راه اندازی اینستاگرام به زبان فارسی و انگلیسی
آموزش ۸ روش حل مشکل راه اندازی اینستاگرام به زبان فارسی و انگلیسی
آموزش 6 روش حل مشکل تغییر زبان ویندوز 10
آموزش ۶ روش حل مشکل تغییر زبان ویندوز ۱۰
آموزش تغییر زبان یوتیوب
آموزش تغییر زبان یوتیوب

نظرات

  • سعید says:

    ممنون راهنمایی کاملی بود

  • حسین نیک انجام says:

    با سلام و درود بر شما.
    خسته نباشید.
    بسیار زیبا و جالب و کامل بود آموزش تغییر زبان تان.
    ولی متاسفانه سیستم من با توجه به تمام تغییراتی که فرمودین و اعمال آن متاسفانه باز هم در تقدیر زبان منوها باز هم مشکل دارد.
    انها را به زبان اصلی نشان میدهد.
    اگر در این زمینه کمک فرمایید سپاسگزارم.
    از برنامه خوب تان تشکر.

  • امیر says:

    سلام من زبانو فارسی کردم ولی ستینگ کامپیوتر فارسی نشده چیکار کنم؟؟

  • سارا says:

    سلام خسته نباشید
    من روی ادمین ستور ستینگ که می زنم اونجا رو کپی ستینگ میزنم اون دوتا تیک رو فعال میکنم اوکی رو میزنم ولی دوباره میرم توش برداشته ank

  • shadi says:

    سلام من در برنامه ی ورد به مشکلی برخوردم.وقتی یک فایل ورد را باز میکنم در حالت نمایش مستطیلی یعنی printlayout مطالب فهرست و شماره ی صفحه و یسری از مطالب داخل متن رو بصورت انگلیسی بهم ریخته نشونم میده.
    ولی در حالت readmode کاملا درست نشون میده همه چیز رو هم فهرست و هم مطالب داخل متن بخوبی نمایش داده میشه.
    این اتفاق فقط مربوط به یک فایل ورد نیست در تمام فایلهای ورد این اتفاق رو دارم در صورتی که فایل رو برای دیگران ارسال میکنم اونها مشکلی ندارند و فایل براشون درست نمایش داده میشه.ویندوز من ده هست و ورژن ورد ۲۰۱۶ هست. افیس رو حذف کردم بازم نصب کردم مشکل خل نشد
    لطفا راهنماییم کنید

  • کاربر ویژه says:

    سلام داداش من یک سوال دارم اونم اینه که من زبان لپ تاپمو به روسی برای گیم عوض کردم الان هر کاری میکنم درست نمیشه

  • نجمه says:

    سلام خیلی خوب توضیح دادین ممنون هستم

  • امیرحسین says:

    من زبان را فارسی کردم ولی الان می خواهم برگردونم باید چیکار کنم؟

  • علی says:

    سلام من طبق گفته های شما زبان سیستم رو فارسی کردم ولی متاسفانه زبان انگلیسی رو پاک کردم و سیستم رو ریست کردم . حالا که میخوام وارد سیستم بشم زبان سیستم انگلیسی نمیشه تا پسورد رو بزنم . باید چکار کنم ؟

  • Behnam says:

    سلام و عرض ادب

    من امشب یک لپ تاب خریدم از ایتالیا ( البته من در آلمان زندگی میکنم )
    زبان لبتاپ ایتالیایی بود و بواسطه آموزش شما به زبان انگلیسی تغییرش دادم.

    واقعا تشکر و قدردانی
    بهنام از آلمان

  • محسن says:

    با سلام و خسته نباشید . من یه مشکلی پیدا کردم هیچ جا هم متاسفانه پیدا نکردم که چطور مشکلم رو حل کنم! توی زبان های نوشتن کیبور دو تا زبان چینی و فرانسه اضافه شده و توی تنظیمات هم اصلا نیستن که بخام حذف شون کنم. خواهش می کنم اگر امکان داره و بلدید مشکلم رو حل کنید!! جواب رو به ایمیلم بفرستید ممنون.

    • سمیه says:

      من هم همین مشکل رو دارم. اگر جوابی دارید بگید لطفااا
      توی زبان های نوشتن کیبور دو تا زبان چینی و فرانسه اضافه شده و توی تنظیمات هم اصلا نیستن که بخام حذف شون کنم. خواهش می کنم اگر امکان داره و بلدید مشکلم رو حل کنید!! جواب رو به ایمیلم بفرستید ممنون.

  • مهران ج says:

    ممنون از راهنماییتون ،
    کاملا جامع بود و مفید واقع شد.

  • علیرضا says:

    سلام من زبان ویندوز را فارسی کردم و چند ماهی هست استفاده میکنم ولی ۲۸ تیر با بروزرسانی خود ویندوز نمیدونم چرا ویندوز من فارسی هست ولی تنظیمات همه انگلیسی شدن و هرکاری میکنم فارسی نمیشن میشه بگید دلیلش چی هست

  • علی says:

    سلا چرا جهت موس عوض شده یعنی میکشی پایین میره بالا

  • BARTAN says:

    ایکاش از روسی به انگلیسی هم میذاشتین!
    هرچند از رو همین تونستم..

  • Mojtaba says:

    من بخش language در کنترل پنلم موجود نیست . اصلا قسمت ادد و تغییرات زبان کیبورد وجود نداره ، یعنی اینکه به جای ( clock , language and region ) گزینه ( clock and region) موجود و تنظیمات زبان در اون وجود نداره . این مشکل رو چطور میتونم حل کنم ؟

  • Mojtaba says:

    ممنون خیلی کامله

  • arash says:

    دست شما درد نکنه ؛ برای من تنظیمات گوشه ی سمت راست رو نشون نمیداد و ویندوزم هم ترک بود ؛ از دیکشنری region , رو ترجمه کردم و تو تنظیمات جستجو کردم و با ادامه ی تنظیمات رفتم جلو و کارم حل شد. ممنونم ازتون.