مشکل ماندن و رفتن گوشی آیفون و اندروید در حالت هدفون و هندزفری

حل مشکل ماندن و رفتن گوشی آیفون و اندروید در حالت هدفون و هندزفری

اگر گوشی شما در حالت هدفون مانده باشد در صورتی که هدفون یا هندزفری یه آن متصل نباشد و صدا به صورت خودکار کم و زیاد میشود، مطالعه این مطلب جهت رفع مشکل شما مفید خواهد بود. امروز در انزل وب به معرفی راه حل برای رفع مشکل ماندن گوشی های اندروید و آیفون در حالت هندزفری را آموزش خواهیم داد.

رفع مشکل گیر کردن گوشی اندروید و آیفون روی حالت هندزفری و هذفون

How to Fix iPhone and Android Phone Stuck on Headphone Mode

ممکن است به دلایلی با این اتفاق مواجه شده باشید. احتمالاٌ چند بار هم گوشی خود را خاموش و روشن کرده اید ولی مشکل رفع نشده است. اما علت ایجاد گیر کردن گوشی در حالت هدفون بدون اتصال هدفون یا هندزفری چیست؟ در ادامه به معرفی دلایل و رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

دلیل ماندن گوشی در حالت هدفون و هندزفری

حل مشکل ماندن و رفتن گوشی آیفون و اندروید در حالت هدفون و هندزفری

اگر دستگاه تلفن همراه اندرویدی یا آیفون شما در حالت هندزفری گیر می کند، به این دلیل است که مشکلی در قسمت جک هدفون پیش آمده که فکر می کند هدفون متصل است. معمولاً این اتفاق هنگام کشیدن جک هدفون به وجود می آید و ۹۹ درصد دلیل آن سخت افزاری است و کمتر مشکل نرم افزاری در این زمینه وجود دارد. به طور مثال جسمی داخل جک هندزفری گیر می کند و گوشی فکر می کند که هدفون متصل شده است!

اگر اتفاقی حالت نابینایان را فعال کرده اید، با کمک مطلب ۸ روش کاربردی خروج و برداشتن حالت نابینایان Talkback اندروید و Voiceover آیفون اقدام به برداشتن آن کنید.

نحوه حل مشکل نمایش دائمی علامت هدفون در گوشی

اولین کاری که باید بکنید، خاموش و روشن کردن گوشی است. سپس چند بار هم جک هدفون را وارد جک گوشی کنید و آن را خارج کنید. چند بار این کار را تکرار نمایید مشکل ماندن در حالت هدفون را حل نمایید. اگر مشکل همچنان حل نشد، ممکن است مقداری آشغال در سوراخ جک گیر کرده باشد. اگر شما یک جارو برقی تقریبا قوی دارید، می توانید با استفاده از آن اشیاء که وارد قسمت ورودی جک شده اند را خارج کنید. اگر جارو برقی متناسب برای این کار ندارید، می توانید از سرنگ استفاده نمایید! یک سرنگ نسبتاً بزرگ را از داروخانه خریداری کنید و یک تکه شلنگ نازک به آن وصل کنید. شلنگ را داخل محل اتصال هندزفری قرار دهید و با استفاده از وکیوم سرنگ اقدام به خارج کردن آلودگی های داخل جک بکنید.

اگر به صورت مداوم از هدفون استفاده می کنید، مطلب ۱۳ خطر و عوارض ناشی از استفاده مداوم هدفون و هندزفری را حتماً مطالعه کنید.

بررسی دقیق تر جک هدفون برای خارج شدن از حالت هندزفری

داخل دریچه جک هدفون ممکن است هر جسمی فرو برود و سبب ایجاد ظاهر شدن آیکون هدفون و ماندن در حالت هدفون شود، پس اگر با جارو برقی هم موفق به رفع این مشکل نشدید، چراغ قوه را بردارید و سوراخ جک هدفون گوشی را دقیق بررسی کنید. احتمال دارد چیز های کوچک سفتی مانند دانه برنج و.. درون جک گیر کرده باشند. می توانید با یک خلال دندان به آرامی آن جسم را خارج کنید. سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید تا صدمه ای به جک هدفون وارد نشود. اگر موچین نازک هم دارید، شاید بتوانید با این ابزار اقدام به خارج کردن جسم خارجی کنید.

بررسی دقیق تر جک هدفون برای خارج شدن از حالت هندزفری

خارج کردن اجسام خارجی داخل جک برای رفع ماندن ایفون در حالت هدفون

اگر به خلال دندان دسترسی ندارید یا دنبال راهی امن تر و کار راه انداز تر می گردید، میتوانید از مغزی خودکار بیک برای خارج شدن از حالت هندزفری استفاده کنید. برای این کار ابتدا درپوش خودکار را جدا کنید.

خارج کردن اجسام خارجی داخل جک برای رفع ماندن ایفون در حالت هدفون

حال با کمک یک انبر دست یا ابزاری مشابه، نوک خودکار را بگیرید و مغزی (کارتریج خودکار) داخل آن را بیرون بکشید.

خارج کردن اجسام خارجی داخل جک برای رفع ماندن ایفون در حالت هدفون

مواظب نوک جوهری خودکار باشید تا روی لباس شما خط نندازد.

خارج کردن اجسام خارجی داخل جک برای رفع ماندن ایفون در حالت هدفون

سمت دیگر کارتریج خودکار، ابزاری مناسب برای این کار است.

خارج کردن اجسام خارجی داخل جک برای رفع ماندن ایفون در حالت هدفون

حال انتهای کارتریج را وارد جک هدفون کنید و به آرامی آن را بچرخانید تا آلودگی های داخل جک را شل کند و اقدام به خارج کردن آن نمایید. البته اگر گوش پاکن هم داشته باشید، با در آوردن پنبه یک سر آن ابزاری مشابه خواهید داشت.

خارج کردن اجسام خارجی داخل جک برای رفع ماندن ایفون در حالت هدفون

استفاده از هوای فشرده برای رفتن علامت هدفون بالای گوشی هواوی و..

اگر نتوانستید آلودگی ها را بیرون بکشید، می توانید با دستگاه های باد فشرده یا اسپری های باد، شروع به فرستادن هوا داخل جک کنید تا شاید با این روش آلودگی ها خارج شوند و جک هدفون آزاد گردد. برای این کار از فوت کردن قوی هم می توانید استفاده کنید که به علت مرطوب بودن تنفس توصیه نمی شود ولی در موقعی که مجبور باشید می توانید استفاده کنید. اسپری های هوای فشرده که برای پاک کردن قطعات اکنرونیکی استفاده می شوند را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید.

استفاده از هوای فشرده برای رفتن علامت هدفون بالای گوشی هواوی و..

جدا و وصل کردن هندزفری بلوتوثی برای رفع رفتن گوشی به حالت هندزفری

اگر هندزفری بلوتوثی دارید، هنگامی که به گوشی وصل می کنید موبایل آن را تشخیص می دهد. اگر شما اقدام به کشیدن آن کنید بدون اینکه اتصال را از تنظیمات ببندید، ممکن است گوشی گیج شود و تشخیص عدم اتصال هدفون را ندهد. بنابر این مجدد هندفون بلوتوث خود را وصل کنید و ابتدا اتصال داخل تنظیمات را قطع کنید و سپس اقدام به کشیدن آن کنید.

همچنین اگر از کیفیت هدفون خود راضی نیستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ترفندهای شگفت انگیز افزایش و بهبود کیفیت صدا هدفون را بخوانید.

چگونه گوشی آیفونو اندروید را از حالت هدفون خارج کنیم؟ با ریست کردن گوشی

اگر از از تمیز بودن جک مطمئن شدید و مشکل ماندن گوشی در حالت هندزفری پا بر جا بود، باید از روش های نرم افزاری استفاده کنید که یکی از آن ها بازنشانی گوشی به داده های کارخانه است. قبل از انجام این کار حتماً از داده های خود بکاپ تهیه کنید تا اطلاعات خود را از دست ندهید. سپس از طریق تنظیمات گوشی می توانید اقدام به ریست کردن آن کنید. علاوه بر دسترسی در تنظیمات می توانید از قسمت ریکاوری گوشی نیز استفاده نمایید که به صورت کامل اطلاعات کش و.. پاک شود. برای این کار ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید. سپس دکمه پاور را به همراه دکمه افزایش حجم صدا را با هم نگه دارید تا گوشی روشن وارد ریکاوری مود بشود.

ریست کردن گوشی به تنظیمات کارخانه در اندروید

سپس با دکمه های تغییر صدا، گزینه Recovery Mode را انتخاب نمایید. سپس تصویری از یک اندروید باز شده را خواهید دید. منتظر بماید تا گزینه های در دسترس نمایش داده شوند. اگر گزینه ها به شما نمایش داده نشد و پیام No Command را دیدید، دکمه پاور را نگه دارید و دکمه افزایش صدا را بزنید.

ریست کردن گوشی به تنظیمات کارخانه در اندروید

حال در بین گزینه ها با دکمه های صدا جا به جا شوید و گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب نمایید.

ریست کردن گوشی به تنظیمات کارخانه در اندروید

اکنون بعد از زدن ریست فکتوری گزینه Yes – Erase All User Data را اتنخاب نمایید.

اگر به کار های فنی علاقه دارید، با راهنمایی مطلب آموزش تصویری ساخت کابل AUX ، تبدیل AUX به USB و RCA با سیم هدفون و.. کابل های مورد نیاز خود را بسازید!

هارد ریست کردن آیفون برای ماندن در حالت هدفون

قبل از هارد ریست چک کنید که آپدیتی برای گوشی شما ارائه شده است یا نه؟ زیرا گاهی ممکن است مشکلاتی در خود سیستم به وجود بیایید که در آپدیت های جدید رفع شود در صورت وجود آپدیت گوشی خود را بروز نمایید. اگر شما گوشی آیفون دارید و قصد هارد ریست کردن آن را برای رفع مشکل گیر کردن در حالت هدفون دارید، ابتدا از اطلاعات خود بکاپ تهیه نمایید. در آیفون های ۶s و قدیمی تر دکمه پاور و Home را همزمان فشار دهید و برای حدود ۲۰ ثانیه آن ها را نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. در آیفون های ۷ و ۷پلاس باید همزمان دکمه پاور و افزایش صدا را به این صورت نگه دارید. اما در آیفون های ۸، ۸ پلاس و X باید ابتدا به سرعت دکمه افزایش صدا را بزنید، بعد آن را رها کنید و کاهش صدا را بزنید و بعد آن را نیز رها کرده و دکمه پاور را (یا دکمه Slide در ایفون X ) برای چند ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. بعد از هارد ریست کردن چک کنید که مشکل گوشی شما رفع شده است یا خیر.

قدم نهایی برای حل مشکل نمایش دائمی علامت هدفون در گوشی

اگر با هیچ یک از روش ها نتوانستید مشکل ماندن علامت هندزفری در بالای گوشی خود را حل کنید، حتماً جک شما آسیب دیده است. ممکن است آب درون جک نفوذ کرده باشد یا گوشی دچار ضربه خورده باشد. معمولاً ورزشکارانی که در باشگاه از هدفون استفاده می کنند، ممکن است عرقشان از طریق سیم به پایین سر بخورد و مقداری از آن وارد جک بشود که موجب آسیب دیدن آن شود. پس گوشی را به تعمیرگاه های مجاز برای تعمیر و یا تعویض جک هدفون ببرید. بعضی دیگر از افراد هستند که حتی زمانی که از گوشی خود استفاده نمی کنند، فیش هندزفری را جدا نمی کنند.

قدم نهایی برای حل مشکل نمایش دائمی علامت هدفون در گوشی

این کار باعث از بین رفتن خاصیت جک هدفون شده و آن را دچار مشکل می کند. پس بعد از تعمیر سعی کنید در زمان هایی که از هدفون استفاده نمی کنید، جک آن را از دستگاه جدا سازید.

قدم نهایی برای حل مشکل نمایش دائمی علامت هدفون در گوشی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی راه هایی برای رفع مشکل گیر کردن در حالت هندزفری در اندروید و آیفون پرداختیم. مشکل شما با چه روشی حل شد؟ اگر راه بهتری نیز می شناسید، می توانید آن را به همراه سایر نظرات و پیشنهادات در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون

نظرات

  • موری says:

    سلام رفیق ٬
    این موضوع برا منم پیش اومد و واقعا ترسیدم قبلا ایفون ایکس و سون پلاس داشتم اونا برام مهم نبودن اما این گوشیم سیکس اس پلاسه و چون همه چیش فابریکه نخاسم بره تعمیر گاه ٫ خیلی نگران شدم سرتونو درد نیارم هر روشی که بگید کردم اما درست نشد ی امتحانی کردم .. ی خلال دندون یا چوب نازک ک نوکش تیز نباشه وردارید و به تهه جک هنزفری بزنید اگه صدا نداد و ب چیزی حس کردید برخورد میکنه قطعا قطعا به تهش چیزی گیر کرده همون چوبو یه نصف کنید که خاردار شه بد بکنید تو جک بد دربیارید هرچی هست میچسبه خاره چوب حتما امتحان کنید لازم به تعمیر گاه نیست به خار های دور جک هم ربط نداره فقط ته تهش مهمه چون تهه جک یه سری حسا هست ک وختی جلوش پر باشه اون چشمی گرفته میشه و انگار کل جک پرع
    دم سایتتونم گرم
    بوس :]

  • اجاقی says:

    خدا خیرتون بده درست شد با تنظیم آلارم😁

  • Mhdh says:

    مچکرم💕

  • پریسا says:

    خدا خیرت بده گوشیم درست شد دمت گرم

  • الناز says:

    سلام.من گوشی سامسونگ a52 دارم و هنوز یک هفته از خریدش نگذشته که بگم جکش خراب شده یا چیزی توشه..نمیشه ام ک همش خاموش روشن کرد..راه دیگه نیست؟

  • آرمین says:

    دمتون گرم گوشی من حل شد،یعنی فقط بابام از اون تو در نیومد یعنی یک کیلو آشغال بود تو اون یه ذره جا گوشی به نظرم یه نفس راحت کشید😁

  • کامران says:

    من همه راه های گفته شده رو امتحان کردم ولی نشد
    از تو یه سایت خارجی خوندم که اگه آلارم بیدار باش تنظیم کنید در هر صورت گوشی باید صدا رو از بلند گو بده بیرون
    در عین ناباوری مشکل برطرف شد .

    • نادر says:

      آقا دمت گرم. راحت ترین و سریع ترین راه برای حل مشکل این بود. من کلی روش کار کردم این جواب داد. خدا خیرت بده

  • بشارت says:

    باسلام.

    پیشنهادات تان عالی بود.
    من سوزن تلمپه (که دوچرخه باد می کنند) رو داخل جک هدفون گذاشتم و تلمپه زدم.

    درست شد.
    خدا خیرتون بده

    • الی says:

      پیشنهاد میکنم اگر دیدید کار داره به جاهای باریک میکشه و نیاز به تعمیر گوشی هست به جای همه این کارا نرم افزار disable headphone رو نصب کنید و از اون طریق گوشی رو از حالت هدفون به حالت اسپیکر ببرید.
      گوشی خودم شیر داغ ریخت روش و احتمالا جک هدفونش آسیب دیده. وقتی کسی بهم زنگ میزنه بعد از پایان تماس صدای گوشی خود به خود میره رو حالت هدفون و من با این اپ به حالت اسپیکر بر میگردونمش. امیدوارم مفید باشه

صفحات 1 2