تقویم گوگل Google Calendar کامپیوتر

۷ روش استفاده از تقویم گوگل Google Calendar در کامپیوتر

شما با استفاده از برنامه تقویم گوگل یا Google Calendar ( بخوانید گوگل کلندر) می توانید قرارهای ملاقات، رویدادهای کاری و شخصب خود را ثبت کنید. حالا پس از کاهش کشمکش های گوگل و مایکروسافت شما می توانید برنامه گوگل کلندر را در ویندوز خود داشته باشید به طوری که می توانید برنامه تقویم گوگل را در برنامه ای مانند اوت لوک به اشتراک بگذارید.

آموزش استفاده از Google Calendar یا تقویم گوگل در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

۷ Ways to View Google Calendar on Your Windows Desktop

برنامه گوگل کلندر در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط گوگل به کاربران عرضه شد و شما از طریق آن می توانید رویدادها و اتفاقات مهم خود را ذخیره کنید. برای استفاده از تقویم گوگل شما باید اکانت جیمیل داشته باشید. پس از ورود به جیمیل، شما می توانید از طریق منویی که در سمت راست – بالا وجود دارد به Calendar وارد شوید. در ادامه ما نحوه اضافه کردن تقویم گوگل به بوک مارک ها را به شما آموزش خواهیم داد تا سریعتر به تقویم خود دسترسی پیدا کنید، اما این تنها یکی از ۷ روشی است که ما امروز در انزل وب به شما آموزش خواهیم داد پس از شما دعوت می کنیم ادامه پست امروز را مطالعه بفرمایید.

آموزش استفاده از Google Calendar یا تقویم گوگل در ویندوز 10، 8 و 7

آموزش اضافه کردن تقویم گوگل به تقویم ویندوز ۱۰

قبل از اینکه در مورد روش های جایگزین برنامه تقویم گوگل برای کامپیوتر صحبت کنید به ما اجازه دهید خیلی سریع نحوه اضافه کردن تقویم گوگل به برنامه تقویم ویندوز را توضیح دهیم. شما می توانید از طریق منوی Start برنامه Calendar را پیدا کنید. برای اضافه کردن اکانت گوگل خود به مسیر Settings > Manage Accounts > Add Account بروید.

برنامه تقویم گوگل برای کامپیوتر

برنامه از شما می خواهد تا ارائه دهنده اکانت خود را انتخاب کنید که گوگل به عنوان یکی از گزینه ها در لیست وجود دارد. روی Google کلید کنید و فرم را پر کنید.

برنامه تقویم گوگل برای کامپیوتر

الان شما باید تام تقویم های گوگل را در زیر Gmail ببینید که در پنل سمت چپ صفه اصلی برنامه واقع شده است. شما می توانید فیلدهای جدیدی اضافه و ویرایش کنید.

برنامه تقویم گوگل برای کامپیوتر

ایجاد یک بوک مارک گوگل کلندر در مرورگر

قبلا در انزل وب بهترین نرم افزار های کنترل و مدیریت پروژه آنلاین که رایگان و متن باز را به شما معرفی کردیم، اگر شما می خواهید مدیریت بیشتری روی پروژه های کاری خود داشته باشید می توانید رویدادهای مربوطه را در تقویم گوگل ثبت کنید. روش دیگری که می توانید برای مشاهده تقویم گوگل از آن استفاده کنید این است که تقویم گوگل را به عنوان یک بوک مارک به مرورگر خود اضافه کنید. اگر شما برای رفتن به تقویم گوگل خود از مایکروسافت اج استفاده می کنید روی آیکن ستاره که در نوار آدرس واقع شده است کلیک کنید، مکانی که می خواهید لینک ذخیره شود را انتخاب کنید و روی Add کلیک کنید.

ایجاد یک بوک مارک گوگل کلندر در مرورگر

برای دسترسی سریعتر و ساده تر می توانید به مسیر Settings > View Favorites Settings > Show Favorites Bar بروید و گزینه Show Favorites Bar را فعال کنید.

ایجاد یک بوک مارک گوگل کلندر در مرورگر

اما اگر از مایکروسافت اج استفاده نمی کنید و به جای آن از گوگل کروم استفاده می کنید به فروشگاه وب کروم بروید و برنامه Calendar را نصب کنید. شما می توانید از طریق لینک Apps داخل مرورگر به تقویم گوگل دسترسی پیدا کنید.

ایجاد یک بوک مارک گوگل کلندر در مرورگر

ایجاد میانبر تقویم گوگل در کروم

اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید وارد منوی برنامه کروم شوید برای اینکار روی Apps در نوار بوک مارک کلیک کنید و یا در نوار آدرس عبارت chrome://apps/ را کپی کنید. روی google calendar کلیک راست کنید و گزینه Create Shortcuts را انتخاب کنید.

ایجاد میانبر تقویم گوگل در کروم

در پنجره باز شده از شما خواسته می شود که درخواست خود را تایید کنید. روی Create کلیک کنید و به دسکتاپ خود برگردید. حالا باید یک میانبر یا شورتکات به دسکتاپ شما اضافه شده باشد.

ایجاد میانبر تقویم گوگل در کروم

شما می توانید با کلیک راست کردن روی این میانبر و انتخاب گزینه Pin to Taskbar یا Pin to Start تقویم گوگل را به منوی Start یا نوار کار خود سنجاق کنید و میانبر را حذف کنید. برای مدیریت بهتر کارهای خود علاوه بر گوگل کلندر می توانید از ۸ افزونه محبوب Task Manager برای مدیریت کارها در گوگل کروم استفاده کنید.

اشتراک تقویم گوگل با Outlook 2016

اگر شما برنامه Outlook 2016 را در سیستم خود نصب دارید می توانید برنامه تقویم گوگل را داخل این برنامه ایمپورت کنید. اگر شما این کار را انجام دهید دیگر هیچ وقت به برنامه وب گوگل نیازی نخواهید داشت. ابتدا شما به آدرس وب خصوصی ICAL تقویم گوگل خود نیاز دارید. به برنامه تقویم گوگل بروید و بعد به مسیر My Calendars >  > Calendar Settings بروید. اسکرول را پایین بکشید تا به Private Calendars می رسید حالا ICAL را انتخاب کنید.

اشتراک تقویم گوگل با Outlook 2016

یک پنجره جدید باز خواهد شد که حاوی یک لینک است. از لینک کپی بگیرید چون بعدا به آن نیاز خواهید داشت.

اشتراک تقویم گوگل با Outlook 2016

برنامه اوت لوک ۲۰۱۶ را باز کنید و به مسیر File > Account Settings > Account Settings بروید. در پنجره جدید به مسیر internet Calendars > New بروید سپس لینکی که کپی کردید را در پیست کنید.

اشتراک تقویم گوگل با Outlook 2016

بعد شما بعضی از گزینه های اشتراک گذاری را مشاهده خواهید کرد. یک نام مناسب برای تقویم انتخاب کنید و گزینه های را متناسب به نیازتان تنظیم کنید روی OK کلیک کنید.

اشتراک تقویم گوگل با Outlook 2016

شما می توانبد با کلیک کردن روی آیکن تقویم که در گوشه راست – پایین پنجره اصلی Outlook قرار دارد کلیک کنید.

اشتراک تقویم گوگل با Outlook 2016

نحوه اشتراک تقویم گوگل با برنامه وب Outlook

اگر شما برنامه دسکتاپ Outlook را ندارید می توانید از برنامه تحت وب آن استفاده کنید و تقویم گوگل خود را به آن اضافه کنید.

نحوه اشتراک تقویم گوگل با برنامه وب Outlook

مراحل بالا را تکرار کنید تا آدرس خصوصی ICAL تقویم را دریافت کنید. بعد برنامه وب اوت لوک را باز کنید و به مسیر App Menu > Calendar بروید. برای اضافه کردن تقویم گوگل به مسیر Add Calendar > From internet بروید و آدرس ICAL که کپی کرده بودید را پیست کنید. بعد چند ثانیه شما می توانید به تقویم گوگل دسترسی پیدا کنید.

نحوه اشتراک تقویم گوگل با برنامه وب Outlook

دانلود گوگل کلندر GMinder برای کامپیوتر

GMinder یک برنامه متن باز است که در سیستم شما اجرا می شود و تنها یک هدف دارد و آن هم یادآوری رویدادهایی است ه شما در تقویم گوگل دارید. برخلاف روش های قبلی که در مورد آن بحث کردیم GMinder به اشتراک گذاری تقویم با برنامه های دیگر نیازی ندارد. فقط برنامه را دانلود کنید، اطلاعات خود را وارد کنید و اجازه دهید برنامه مراقب بقیه موارد باشد. هر بار که یک رویداد فرا می رسد این برنامه از طریق Action Center یک نوتیفیکیشن به شما ارسال خواهد کرد.

دانلود گوگل کلندر GMinder برای کامپیوتر

معرفی برنامه Calendar Sync

تمام روش های قبلی تقویم گوگل و تقویم اوت لوک را به طور جداگانه در نظر می گیرد اما برنامه Calendar Sync می تواند تقویم گوگل و اوت لوک را با هم ادغام کند. شما همگام سازی یک طرفه یا دو طرفه را انتخاب می کنید و تعیین می کنید که چگونه می خواهید روند همگام سازی را اجرا کنید. نسخه رایگان برنامه رویدادها را تنها برای ۳۰ روز نگهداری می کند، اما نسخه پولی رویدادها و قرار ملاقات های شما را برای همیشه ذخیره می کند و دارای قابلیت های بیشتری مانند پروفایل های متعدد، لغو یادآوری، همگام سازی چند تقویم و دسته بندی همگام سازی شده است.

معرفی برنامه Calendar Sync

در آخر از شما دعوت می کنیم همراه با تقویم گوگل از ۴ تا از بهترین روش ها و نرم افزار مدیریت پروژه تحت وب بر روی تقویم نیز استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما به شما ۷ روش استفاده از Google Calendar در کامپیوتر و ویندوز را آموزش دادیم اما مسلما این لیست کامل نیست، در صورتی که روش دیگری می شناسید، تجربه ای دارید، نظر و یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش ثبت تاریخ تولد در تقویم گوگل (Google Calendar)
آموزش ثبت تاریخ تولد در تقویم گوگل (Google Calendar)
آموزش کامل استفاده از قابلیت تقویم گوگل Google Calendar
آموزش کامل استفاده از تمام قابلیت های تقویم گوگل Google Calendar

نظرات

  • مهناز says:

    خدا خیرتون بده .. هر کاری میکردم نمیتونستم با لپ تاپم به کلندر دسترسی داشته باشم. با روشی که گفتید مشکلم حل شد.
    با تشکر

  • هستی says:

    چطوری میشه قسمت to fo list رو فعال کرد؟!