باز کردن و خواندن فایل ورد Doc در گوشی اندروید

۱۰ روش باز کردن و خواندن فایل ورد (Doc) در گوشی اندروید

کار کردن با اسنادی مانند ورد (Word)، معمولاً کار یک مرحله ای نیست. شما گاهی نیاز دارید تا کار را ذخیره کنید و بعداً به تکمیل آن بپردازید. از آن جایی که موبایل ها نقش فراگیری را پیدا کرده اند و ممکن است شما بخواهید فایل های ورد را روی گوشی منتقل کنید تا به وسیله آن به خواندن و ویرایش اسناد بپردازید. امروز در انزل وب به معرفی ۱۰ روش باز کردن و خواندن فایل ورد Doc روی گوشی های اندرویدی می پردازیم.

چگونه فایل ورد Word را در اندروید باز کنیم و آن را ادیت کنیم؟

How To Open Documents In Microsoft Word For Android؟

برای ویرایش ورد در گوشی های همراه، از طرف خود مایکروسافت نسخه اندرویدی ورد انتشار یافته است. علاوه بر آن برنامه های دیگری نیز در همین زمینه ساخته شده اند که بهترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. با استفاده از ورد روی گوشی، شما می توانید در هر زمان و مکانی مشغول به خواندن یا ویرایش فایل های متنی خود شوید.

برای استفاده از نسخه کامل بزنامه های معرفی شده آنها را از سایت و مارکت های ایرانی دانلود کنید

باز کردن فایل Docx در اندروید با ورد

برای این کار شما ابتدا باید برنامه ورد برای اندروید را دانلود و نصب کنید. سپس به منوی گوشی خود بروید.

10 روش باز کردن و خواندن فایل ورد Doc در گوشی های اندروید

حال به دنبال آیکون برنامه ورد بگردید و بعد از یافتن آن، برنامه را اجرا کنید.

10 روش باز کردن و خواندن فایل ورد Doc در گوشی های اندروید

بعد از باز شدن برنامه، بلافاصله اسنادی که اخیراً در حال کار روی آن ها بوده اید را بدون توجه به مکان ذخیره شده مشاهده خواهید کرد. برای ویرایش هر کدام به سادگی روی آن ضربه بزنید.

10 روش باز کردن و خواندن فایل ورد Doc در گوشی های اندروید

اگر شما قصد باز کردن فایلی را دارید که در گوشی شما است ولی اخیرا از آن استفاده نکرده اید، دکمه Open در صفحه اصلی برنامه تاچ کنید.

10 روش باز کردن و خواندن فایل ورد Doc در گوشی های اندروید

بعد از زدن این گزینه شما وارد قسمت حافظه می شوید. محل قرار گیری فایل در حافظه را انتخاب کنید. همچنین می توانید فایل های خود را در وان درایو، دراپ باکس و سایر کلاد ها آپلود کنید و آنلاین از آن در همه سیستم ها استفاده کنید.

10 روش باز کردن و خواندن فایل ورد Doc در گوشی های اندروید

با ضربه زدن روی نام محل ذخیره، به قسمت پوشه ها انتقال داده می شود.

10 روش باز کردن و خواندن فایل ورد Doc در گوشی های اندروید

در نهایت فایل که قصد خواندن و ویرایش آن را دارید، انتخاب کنید.

10 روش باز کردن و خواندن فایل ورد Doc در گوشی های اندروید

اگر هم تمایل به باز کردن فایل ورد بدون نرم افزار دارید، می توانید مطلب آموزش نحوه باز کردن فایل ورد در گوشی و کامپیوتر بدون نرم افزار را در همین زمینه مطالعه نمایید.

باز کردن فایل ورد آپلود شده در کلاد های OneDrive و.. با ورد اندروید

همان طور که اشاره کردیم، در این برنامه می توانید به اجرای فایل ورد اندروید در کلاد بپردازید. برای استفاده ار فایل های داخل OneDrive گزینه Open را در صفحه اصلی برنامه بزنید.

باز کردن فایل ورد آپلود شده در کلاد های OneDrive و.. با ورد اندروید

حال از بین محل های ذخیره اسناد، OneDrive را انتخاب نمایید.

باز کردن فایل ورد آپلود شده در کلاد های OneDrive و.. با ورد اندروید

 

سپس پوشه مورد نظر زا از لیست پوشه ها انتخاب کنید.

باز کردن فایل ورد آپلود شده در کلاد های OneDrive و.. با ورد اندروید

در نهایت روی فایل ورد تاچ کنید تا باز شود.

باز کردن فایل ورد آپلود شده در کلاد های OneDrive و.. با ورد اندروید

برای سایر سرویس ها مانند Dropbox و.. هم طرز کار مشابه است و فقط در هنگام انتخاب محل، Dropbox را انتخاب کنید.

پس از باز کردن فایل، می توانید آن را بخوانید و در صورت نیاز مطلب را ویرایش کنید. سپس مجدد آن را در محل مورد نیاز خود ذخیره کنید و با حتی مجدد آپلود کنید.

برنامه های ادیت فایل های ورد و.. آفیس در اندروید

برنامه های ادیت فایل های آفیس در اندروید

شما مجبور به استفاده از برنامه اصلی ورد برای خواندن و ویرایش اسناد متنی نیستید. برنامه های دیگری نیز برای خواندن فایل word اندروید ساخته شده اند که می توانید از آن بسته به نیاز خود استفاده کنید. هر کدام از برنامه های ویژگی خاص خود را ارائه می دهند که بهترین آن ها را معرفی می کنیم.

همچنین برای رفع مشکل باز نشدن فایل ورد، مطالعه مطلب ۹ روش رفع مشکل باز نشدن فایل ورد و نحوه بازیابی آن مفید می باشد.

برنامه Docs to Go Free Office Suite برای ویرایش و خواندن اسناد ورد و..

از قدیمی ترین برنامه های باز کردن ورد در گوشی می توان به برنامه Docs to Go Free Office Suite اشاره کرد. با این که مدت زمان زیادی فعالیت دارد، ولی هنوز هم ویژگی های جدید را به صورت بروزرسانی دریافت می کند. از این برنامه برای ویرایش فایل های مختلف آفیس می توانید استفاده کنید. این برنامه شامل نسخه رایگان و ۱۴.۹۹ دلاری است. در نسخه پولی شما علاوه بر امکانات پایه نسخه عادی، می توانید فایل های تان را رمز گذاری کنید و  آن ها را در کلاد ها ذخیره کرده و با فایل دسکتاپ شما همگام سازی کند. در این زمینه به نوعی حتی قوی تر از خود برنامه ورد اندروید هم عمل می کند.

برنامه Docs to Go Free Office Suite برای ویرایش اسناد آفیس

اگر نیاز به شکستن پسورد فایل ورد دارید، با کمک مطلب آموزش ۸ روش حذف و شکستن پسورد فایل های ورد (Word) می توانید این کار را انجام دهید.

باز کردن ورد با برنامه Google Drive

برنامه Google Drive از محبوب ترین ها در زمیه خواندن فایل است. این برنامه خود مجموعه ای از برنامه های PDF Viewer, Google Docs, Google Sheets, Google Slides, و Google Drive می باشد. با استفاده از کلاد در این برنامه می توانید فایل های خود را ذخیره و مشاهده کنید. از نقاط قوت این برنامه رایگان بودن و آسانی محیط کاری است. البه اگر به فضای بیشتری در گوگل درایو نیاز داشته، می توانید با پرداخت ۱.۹۹ دلار ۱۰۰ گیگ فضا برای یک ماه دریافت کنید.

باز کردن ورد با برنامه Google Drive

برنامه OfficeSuite برای باز کردن ورد در اندروید

نام برنامه OfficeSuite را احتمالاً شنیده باشید. مدت زمان زیادی است که این برنامه برای باز کردن فایل Doc در اندروید کار می رود. آپلود کردن در کلاد های مایکروسافت و وان درایو نیز به این برنامه افزوده شده اند. این برنامه در نسخه رایگان و پولی عرضه می شود. با این حال در نسخه رایگان اکثر امکانات مورد نیاز را ارائه می دهد. در نسخه های حرفه ای شما می تواندی فایل های پی دی اف را اسکن کنید و فونت سازکار با مایکروسافت نیز در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین غلط یاب نیز از پشتیبان های اضافی در نسخه حرفه ای این برنامه ست. شما برای نسخه حرفه ای مجبور به پرداخت ۱۹.۹۹ دلار و برای نسخه حرفه ای ارتقا یافته، ۲۹.۹۹ دلار هستید.

برنامه OfficeSuite برای باز کردن ورد در اندروید

اجرای فایل ورد و ویرایش آفیس در اندروید با Polaris Office

برنامه Polaris Office هم برای ویرایش فایل های آفیس و شبیه برنامه قبلی است. این برنامه از ویژگی هایی چون یادداشت برداری، جست و جوی سند، فایل های رمزگزاری شده و پشتیبانی از فرمت های مختلف را انجام می دهد مثلا از PDF نیز پشتیبانی می کند. نسخه های رایگان این برنامه هم کار راه انداز هستند ولی با این حال اگر می خواهید از همه آپشن های برنامه استفاده کنید، باید اشتراک ماهیانه ۳.۹۹ یا ۵.۶۶ دلاری را پرداخت کنید.

ویرایش آفیس در اندروید با Polaris Office

برنامه Quip برای خواندن ورد در گوشی اندروید

برنامه Quip یکی از جدید ترین ابزار های معرفی شده در زمینه خواندن فایل ورد و.. است. با این که حجم این برنامه کوچک و معقول است، قابلیت هایی چون همکاری در اسناد با سایر افراد، چت در هنگام ویرایش متن و همگام سازی میان دستاه ها و.. را داراست. گزینه های مختلف برای خروجی کار نیز در نظر گرفته شده است و از کلاد ها نیز در این برنامه پشتیبانی می شود.

برنامه Quip برای خواندن ورد در گوشی اندروید

نرم افزار اجرای ورد در اندروید Smart Office 2

برنامه Smart Office 2 هم همینطور که از نامش پیداست، برای ویرایش آفیس در گوشی تهیه شده است. این برنامه پولی است ولی امکانت اساسی را در نسخه رایگان نیز ارائه می دهد. این برنامه از ورد های ۲۰۱۳ و قدیمی تر نیز پشتیبانی کامل می کند. همچنین می توانید برای مشاهده و ذخیر فایل های پی دی اف نیز از این برنامه استفاده نمایید. رابط کاربری برنامه نیز ساده و روان است.

نرم افزار اجرای ورد در اندروید Smart Office 2

برنامه ویرایش آفیس با Softmaker Office

از دیگر گزینه های این لیست، برنامه Softmaker Office است. این برنامه، خود تعدادی از برنامه های مجموعه آفیس را شامل می شود که برنامه TextMaker برای ادیت متن و سایر برنامه ها هم همسوی سایر برنامه های مهم آفیس طراحی گردیده اند. از قابلیت های این برنامه می توان به پشتیبانی از پی دی اف، غلط یابی متن و پشتیبانی از فونت های مختلف اشاره کرد.

برنامه ویرایش آفیس با Softmaker Office

باز کردن و ساخت فایل ورد با WPS Office and PDF

برنامه WPS Office and PDF قبلاً با نام Kingsoft Office شناخته می شد که تغییر نام داد. علاوه بر پشتیبانی از ورد و آفیس، از پی دی اف نیز پشتیبانی می کند و می توانید فایل های خود را به پی دی اف تبدیل کنید. از قابلیت های این برنامه می توان به پشتیبانی از پرینت بی سیم، ساپورت انواع فرمت های آفیس و پشتیبانی از ۴۶ زبان دنیا اشاره کرد. این برنامه به صورت رایگان می توان استفاده شود ولی اگر بخواهید از تمامی امکانات آن استفاده کنید، باید مبلغ ۲۹.۹۹ دلار برای یک سال پرداخت کنید که شاید زیاد به نظر برسد.

ساخت فایل ورد با WPS Office and PDF

استفاده از خود رایانه شما با Chrome Remote Desktop

با برنامه Chrome Remote Desktop شما می توانید به صورت از راه دور به کامپیوتر خود متصل شوید و فایل ها را روی ورد کامپیوترتان انجام دهید. این برنامه ها با اتصال های وایرلس مانند بلوتوث به سیستم شما متصل می شوند. این برنامه رایگان است و اگر در نهایت از هیچ کدام از برنامه های این لیست استفاده نکنید و یا استفاده از راه دور رایانه را دوست دارید، این برنامه را به شما پیشنهاد می کنیم.

استفاده از خود رایانه شما با Chrome Remote Desktop

همچنین اگر به دنبال راهی برای جست و جو میان اسناد ورد هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی ۹ سایت برتر جستجو در بین سندهای ورد و فایل PDF به صورت آنلاین را مورد مطالعه قرار دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز برنامه های مختلفی را برای خواندن و ویرایش فایل های ورد و آفیس در اندروید را به شما معرفی کردیم. از نظر شما کدام برنامه بهترین کاربرد را دارد؟ می توانید نظرات و پیشنهادات را به همراه تجربیات خود در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش رفع مشکل باز نشدن آفیس به دلیل آپدیت
آموزش ۱۲ روش رفع مشکل باز نشدن آفیس به دلیل آپدیت
آموزش دانلود و نصب آفیس روی ویندوز 11
آموزش دانلود و نصب آفیس روی ویندوز ۱۱
آموزش 4 روش رفع ارور Microsoft Office encountered error during setup آفیس
آموزش ۴ روش رفع ارور Microsoft Office encountered error during setup آفیس
آموزش تصویری تنظیم ، حذف و ایجاد کادر بندی در ورد
آموزش کامل تصویری تنظیم ، حذف و ایجاد کادر بندی در ورد

نظرات

  • محمد says:

    word اصلا باز نمیشه قسمت اکانت مسخره بازی در میاره سایت دیگر نیست دانلود کنم

  • مهرداد جعفری says:

    با سلام یه مشکلی منو کلافه کرده ورد روی گوشی براحتی کار میکنه اما روی تبلت میگه باید اشتراک پولی داشته باشی و فقط میتونی بخونی و نمیتونی ادیت کنی روی سه تا تبلت زدم نمیشه

  • محمد says:

    سلام من می خوام بدونم چطوری فایل ها رو تو ورد ویرایش می کنن؟ همه مراحل رو توضیح بدین موقع ویرایش علامت ویرایش درنمیاد
    تو گوگل جوابمو نگرفتم

  • پریا says:

    سلام
    من بعد از بستن وورد در اندرود دیگه امکان ویرایش ندارم،آیا راهی برای حل این مشکل هست؟