آموزش رفع تاری عکس اندروید

آموزش نحوه جلوگیری از تار شدن عکس و رفع تاری عکس در اندروید

عکاسی با موبایل برای خیلی ها کاری لذت بخش است. گاهی صحنه هایی برای ما به وجود می آیند که سریع از آن ها با گوشی خود عکس می گیریم اما وقتی که آن را می بینیم، ممکن است نا امید شویم چون عکس ها تار شده اند! امروز در انزل وب به آموزش نحوه گرفتن و رفع تاری عکس در گوشی های اندروید خواهیم پرداخت و راه های جلوگیری از تار شدن عکس دوربین گوشی را نیز معررفی می کنیم.

آموزش گرفتن تاری هنگام ثبت تصویر و از بین بردن تاری عکس اندروید

How to Fix Blurred Photos on Android

تار بودن عکس مختص عکس های گرفته شده توسط شما نیست. ممکن است عکس دیگری در گوشی خود داشته باشید که تار باشد و نیاز به شفاف کردن آن داشته باشید. همچنین گرفتن عکس خوب نیازمند روشنایی مناسب، برنامه دوربین خوب و دست پایدار و بدون لرزش است. درنهایت برنامه هایی برای همین منظور در اندروید طراحی شده اند که با استفاده از الگوریتم هایی تاری عکس را کاهش می دهند که به معرفی آن ها می پردازیم.

چرا عکس های گوشی ما تار می شود؟

قبل از معرفی روش های حذف تاری عکس اندروید، بهتر است ابتدا علت تار شدن عکس ها را بشناسیم تا بتوانیم عکس هایی مناسب بگیریم. تار شدن عکس آنجا آزار دهنده تر می شود که شما عکسی را می گیرید که دیگر فرصتی برای این کار نخواهید داشت. یکی از دلایل رایج کثیف بودن لنز است! از آنجایی که لنز گوشی قابل دسترس است ممکن است دچار کثیفی و آلودگی شود. پس سعی کنید با یک دستمال مناسب و نرم اقدام به تمیز کردن لنز خود کنید.

توجه داشته باشید که برای پاک کردن لنز از دستمال های مخصوص و یا نرم استفاده کنید. زیرا تمیز کردن با دستمالی زبر ممکن است موجب خراشیده شدن لنز شود و آسیب ماندگاری به آن بزند که موجب از بین رفتن کیفت عکس برداری می شود.

چرا عکس هایمان تار می شود؟

تکان خوردن گوشی در هنگام عکس گرفتن

حرکت دادن گوشی نیز عامل عمده دیگر تاری عکس اندروید است. گوشی های هوشمند امروزی با استفاده از فناوری خود سعی می کنند حرکت و لرزش را تا حدود کم کنند که نیازمند نور کافی محیط است. معمولا در محیط های کم نور لرزش خفیف حتی در حد زدن دکمه شاتر دوربین ممکن است باعث تاری عکس شود. پس سعی کنید به آرامی روی دکمه ضربه بزنید و دست خود را ثابت نگه دارید. اگر هم از هر دو دست خود استفاده کنید نتیجه بهتری را خواهید دید.

تکان خوردن گوشی در هنگام عکس گرفتن

همینطور توجه دشته باشید که گرفتن عکس ممکن است مدت زمانی در حدود ۱/۴ ثانیه طول بکشد. پس بعد از زدن دکمه شاتر هم سریع دوربین را تکان ندهید و چند لحظه صبر کنید. فعال کردن تثبیت کننده عکس یا Stabilizer در تنظیمات دوربین را فراموش نکنید.

برای عکاسی بهتر می توانید مطلب ترفند ها و آموزش عکاسی در شب برای رفع مشکل تاری عکس را هم در همین زمینه مطالعه کنید.

عکس گرفتن سریع و تاری عکس اندروید

گوشی های هوشمند امروزی از فوکوس خودکار استفاده می کنند. ایجاد این فوکوس فوری نیست و مدتی طول می کشد. اگر شما بلافاصله بعد از گرفتن دوربین سمت سوژه عکس بگیرید، احتمالاً عکستان تار شود. باید کمی دوربین را روی سوژه نگه دارید تا دوربین به صورت اتوماتیک روی آن فوکوس کند.

فوکوس نامناسب و تار شدن عکس

فوکوس نامناسب و تار شدن عکس

فوکوس دوربین معمولا به درستی تنظیم می شود اما گاهی ممکن است با مشکلی مواجه شود. مثلاً جسمی در نزدیکی دوربین قرار بگیرد، در این موارد باید به صورت دستی روی قسمتی که می خواهید فوکوس شود کلیک کنید تا دوربین روی آن به صورت دستی فوکوس کند.

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای افزایش کیفیت عکس ها در اندروید، مطلب راهنما قدم به قدم : آموزش روش های افزایش کیفیت عکس در گوشی اندروید را نیز بخوانید.

رفع تاری عکس اندروید با برنامه Fix Photo Blur

یکی از بهترین برنامه ها در زمینه گرفتن تاری عکس اندروید، برنامه Fix Photo Blur است. این برنامه توسط Rawzor.com توسعه یافته است. این برنامه با استفاده از الگوریتم های پیچیده خود، علاوه بر رفع تاری مقدار نویز عکس را نیز کاهش می دهد. با داشتن این برنامه روی گوشی یا تبلت خود دیگر نگران عکس های تار نباشید!

رفع تاری عکس اندروید با برنامه Fix Photo Blur

استفاده از این برنامه نیاز به مهارتی ندارد و بسیار آسان است. بعد از انتخاب عکس مورد نظر در برنامه، شما یکی منوی کشویی به نام Fix Blur را خواهید دید. با کم و زیاد کردن مقدار این قسمت، تاری عکس شما کاهش می یابد. گزینه دیگری هم به عنوان Fix Noise قرار گرفته که با تغییر اندازه آن می توانید میزان نویز و نقطه های رنگی در عکس را نیز کاهش دهید. تنها کاری که شما برای بهتر شدن عکس نیاز دارید، تغییر میزان این دو قسمت است تا به بهترین حالت ممکن برسید.

رفع تاری عکس اندروید با برنامه Fix Photo Blur

همچنین برنامه Fix Photo Blur به شما اجازه می دهد تا عکس اصلی تار و تصویر بهبود یافته را همزمان مشاهده کنید تا تفاوت بین دو عکس را ببینید. برای این کار فقط کافیست دکمه View  را در برنامه بزنید. از دیگر ویژگی های این برنامه این است که نسخه اصلی عکس شما را نگه میدارد. یعنی با ویرایش عکس هنگام ذخیره آن را به عنوان فایلی جدید سیو می کند و عکس تار شما با همان شکل باقی خواهد ماند.

برنامه های دیگر از بین بردن تاری عکس اندروید

شما فقط مجبور به استفاده از این برنامه نیستید. برنامه های مشابه دیگری نیز برای گرفتن تاری عکس وجود دارند. اگر به هر دلیلی از این برنامه استفاده نمی کنید، می تواندی آن ها را امتحان کنید.

همچنین برای آشنایی با نرم افزار اصلاح تاری عکس در کامپیوتر، میتوانید مطلب رفع تاری و ماتی متن و عکس جهت شفاف سازی و واضح تر شدن تصاویر را جهت راهنمایی و روش انجام کار را در انزل وب مطالعه کنید.

برنامه AfterFocus برای رفع تاری عکس اندروید

برنامه AfterFocus برای رفع تاری عکس اندروید

برنامه AfterFocus نیز برای گرفتن تاری عکس اندروید و فوکوس بد دوربین وجود دارد. این برنامه رایگان و مبتنی بر اندروید است. این برنامه از تصاویر وضوح بالا نیز پشتیبانی می کند و همینطور می توانید به راحتی فیلتر هم به عکس ها اضافه کنید. این برنامه قابلیت های زیادی را ارائه می دهدو به طور مثال تغییر منطقه فوکوس، تنظیم و رفع پله پله شدن کنار های عکس، تغییر و تنظیم کنتراست و روشنایی و.. از قابلیت های ارائه شده این برنامه است.

حل مشکل تاری عکس با برنامه Photo Editor by Aviary

حل مشکل تاری عکس با برنامه Photo Editor by Aviary

برنامه Photo Editor by Aviary از دیگر گزینه های این لیست برای رفع تاری عکس اندروید است. با این برنامه نیز به سادگی و با یک تاچ می توانید اقدام به رفع تاری عکس کرده و علاوه بر آن تغییرات دیگری مانند اضافه کردن استیکر و تنظیم نور و.. را روی عکس اجرا کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی راه های جلوگیری از تار شدن عکس و نحوه رفع تاری عکس ها در اندروید پرداختیم. شما می توانید در دیدگاه های این پست، نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات