حل مشکل ناپدید شدن و قطع شدن وای فای ویندوز 10

۲۰ روش حل مشکل پیدا نکردن، عدم اتصال و قطع شدن وای فای ویندوز ۱۰

بسیاری از ما از یک اتصال بیسیم برای وصل شدن به اینترنت استفاده می کنیم اما کاربران ویندوز ۱۰ چند مشکل غیرمعمول وای فای را گزارش داده اند. به گفته این کاربران آیکن وای وفای در ویندوز ناپدید شده است و یا با عدم اتصال و  قطع شدن وای فای ویندوز ۱۰ روبرو هستند، بنابراین اجازه دهید ببینیم این مشکلات آزاردهنده را چگونه حل کنیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

آموزش حل مشکل پیدا نکردن و وصل نشدن وای فای ویندوز ۱۰

Fix: WiFi icon is missing and WiFi keeps disconnecting in Windows 10

بسیاری از کاربران مشکلات ارتباطی وای فای خود را گزارش داده اند، مخصوصا اینکه اتصال وای فایشان به طور مداوم قطع می شود. در ویندوز ۸ که از استاندارد وای فای ۸۰۲.۱۱ac استفاده می شد ما شاهد بهبود عملکرد شبکه های وای فای بودیم. با این حال هنوز بسیاری از مشکلات وای فای و اتصال در ویندوز ۸، ۸.۱ و ۱۰ گزارش می شود. بنابراین به نظر می رسد که این مشکل بیشتر در کارت های وای فای Ralink مشاهده می شود.

مشکلات وای فای جدی هستند و می تواند از دسترسی شما به اینترنت جلوگیری کند. کاربران مشکلات زیر را گزارش داده اند:

  • وای فای پس از حالت خواب قطع می شود – حالت Sleep Mode یکی از ویژگی های جالب ویندوز است که با کمک آن می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید اما ممکن است وای فای شما بعد از بیدار شدن از حالت خواب دیگر کار نکند و ناپدید شود.
  • با نمایش پیغام err_internet_disconnected وای فای قطع می شود. این مشکل جدی نیست و با یکی از راه حل های ما قابل حل است.
  • قطع ناگهانی و تصادفی وای فای لپ تاپ که کابران زیادی آن را گزارش داده اند.
  • از بین رفتن اتصال وای فای که اتصال از بین می رود و آیکن وای فای حذف می شود.
  • دسترسی محدود به وای فای – گاهی ممکن است که شما پیغام محدودیت دسترسی به وای فای را دریافت کنید. در این حالت شما به شبکه بیسیم وصل هستید اما نمی توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.
  • وای فای شناسایی شده اما متصل نیست – این یک مشکل رایج دیگر شبکه های وایرلس است. در این حالت کاربران نمی توانند به شبکه های وایرلس وصل شوند و در بعضی مواقع قادر به تشخیص شبکه بی سیم خود نیستند.
  • هنگامی که دستگاهی دیگر وصل می شوند وای فای قطع می شود. گاهی اوقات وای فای شما با چند دستگاه مواجه می شود این مشکل تنها زمانی اتفاق می افتد که دستگاهای بیشتری به شبکه وایرلس شما متصل شوند.
  • وای فای با VPN قطع می شود – وی پی ان یکی از بهترین روش های حفظ حریم خصوصی در اینترنت است. با این حال بسیاری وای فای بسیار یاز کاربران هنگام استفاده از وی پی ان قطع می شود.

برای حل تمام مشکلات فوق شما می توانید ادمه پست امروز انزل وب را مطالعه کنید و راه حل های موجود را بکارگیرید. قبلا در انزل وب در مورد علت و روش رفع مشکل روشن نشدن وای فای لپ تاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ صحبت کردیم که در صورت لزوم می توانید مطالعه بفرمایید.

حل مشکل ناپدید شدن و وصل نشدن وای فای ویندوز ۱۰ با نصب مجدد درایور

برای حل مشکل ناپدید شدن و قطع شدن وای فای شما می توانید درایورهای آداپتور وایرلس را مجددا نصب کنید. برای انجام این کار ابتدا شما باید جدیدترین درایورهای آداپتور وایرلس را برای دستگاه خود دانلود کنید. بعد از انجام این کار شما باید درایور فعلی را پاک کنید. خب کلید ویندوز و X را با هم فشار دهید تا منوی Power User برای شما باز شود از لیست موجود Device Manager را انتخاب کنید.

حل مشکل ناپدید شدن وای فای ویندوز 10 با نصب مجدد درایورهای آداپتور وایرلس

آداپتور وایرلس خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید سپس از منو Uninstall را انتخاب کنید.

حل مشکل ناپدید شدن وای فای ویندوز 10 با نصب مجدد درایورهای آداپتور وایرلس

در صورت امکان Delete driver software for this device را انتخاب کنید و دکمه OK را کلیک کنید. بعد از انجام این کار کامپیوتر خود را ریستارت کنید. وقتی که کامپیوتر ریستارت شد ویندوز ۱۰ به طور اتوماتیک درایور پیش فرض را نصب خواهد کرد. اگر درایور پیش فرض به درستی کار نمی کند سعی کنید درایور آداپتور وایرلسی که به تازگی دانلود کرده اید را نصب کنید. بعد از نصب مجدد درایور باید آیکن وای فای مجدد نمایش داده شود.

برای حل مشکل در اتصال وای فای ویندوز ۱۰ درایورهای خود را آپدیت کنید!

بعد از اینکه درایور خود را حذف کردید ما پیشنهاد می کنیم این درایورها را به طور خودکار آپدیت و یا مجددا نصب کنید. با دانلود و نصب دستی درایورها این احتمال وجود دارد که شما درایور را به صورت اشتباه دانلود و نصب کنید که ممکن است منجر به مشکلات جدی تری شود.

یک راه حل امن تر و ساده تر این است که با استفاده از یک برنامه یا ابزار به طور خودکار درایورها را نصب کنید. برای انجام این کار شما می توانید از برنامه هایی مانند Tweakbit Driver Updater استفاده کنید. این برنامه به طور خودکار درایورهای کامپیوتر شما را شناسایی می کند و آن را با آخرین ورژن های درایور تطبیق می دهد و درایورهایی که آپدیت نیستند را به طور خودکار بروزرسانی می کند و نیازی نیست کاربر کار پیچیده ای انجام دهد. نحوه کار این برنامه را در اینجا توضیح خواهیم داد:

ابتدا برنامه Tweakbit Driver Updater را دانلود کنید.

برای حل مشکل در اتصال وای فای ویندوز 10 درایورهای خود را آپدیت کنید!

بعد از نصب برنامه شروع به اسکن کامپیوتر می کند و درایورهای سیستم را با پایگاه داده آنلاین ابری که شامل آخرین نسخه های درایور است مقایسه می کند و آپدیت های مناسب را به شما پیشنهاد می دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا اسکن تمام می شود.

برای حل مشکل در اتصال وای فای ویندوز 10 درایورهای خود را آپدیت کنید!

بعد از اینکه اسکن کامل شد شما می توانید گزارشی از تمام درایورهای مشکل دار را مشاهده کنید. این گزارش را بررسی کنید و تعیین کنید که کدام درایور یا درایورها باید آپدیت شوند. برای آپدیت یک درایور لینک Update driver را که کنار نام درایور است را کلیک کنید. با کلیک روی دکمه Update all به طور اتوماتیک تمام آپدیت های پیشنهادی نصب خواهد شد.

برای حل مشکل در اتصال وای فای ویندوز 10 درایورهای خود را آپدیت کنید!

رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با غیرفعال کردن Wi-Fi Sense

مطابق گفته های کاربران Wi-Fi Sense می تواند باعت ناپدید شدن آیکن یا کانکت نشدن وای فای در ویندوز ۱۰ شود اما شما می توانید از آن برای حل مشکل قطع مکرر اتصال وای فای استفاده کنید. برای غیر فعال کردن Wi-Fi Sense شما باید مراحل زیر را انجام دهید:

وارد Settings app شوید و به Network & Internet بروید. حالا به سربرگ Wi-Fi بروید و Manage Wi-Fi Settings را کلیک کنید. Wi-Fi Sense را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید. بعد از انجام این کار کامپیوتر خود را ریستارت کنید و ببینید مشکل قطع اتصال وای فای شما حل شده است یا نه.

رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با غیرفعال کردن Wi-Fi Sense

علت ناپدید شدن آیکن وای فای در ویندوز ۱۰

برخی اوقات به علت تنظیمات آیکن های سیستمی ممکن است آیکن وای فای شما ناپدید شود. با استفاده از تنظیمات آیکن سیستم شما می توانید انتخاب کنید که کدام آیکن در نوار کار شما ظاهر شود، بنابراین مطمئن شوید که آیکن نتورک فعال شده است. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

Settings app را باز کنید و به System بروید. سربرگ Notifications & actions را انتخاب کنید و Turn system icons on or off را انتخاب کنید.

رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با غیرفعال کردن Wi-Fi Sense

آیکن Network را پیدا کنید و بعد مطمئن شوید که این گزینه فعال است.

علت ناپدید شدن آیکن وای فای در ویندوز 10

حالا به عقب برگردید و Select which icons appear on the taskbar را انتخاب کنید.

علت ناپدید شدن آیکن وای فای در ویندوز 10

آیکن Network را پیدا کنید و آن را On کنید. بعد از انجام اینکار آیکن وای فای در نوار کار شما ظاهر خواهد شد.

علت ناپدید شدن آیکن وای فای در ویندوز 10

نحوه ظاهر کردن آیکن وای فای

راه حل بعدی که شما برای حل ناپدید شدن آیکن وای فای باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که آداپتور وایرلس در Device Manager ظاهر شود. برای انجام این کار Device Manager را باز کنید و بعد دکمه Scan for hardware changes را انتخاب کنید. بعد از انجام اینکار باید آداپتور شبکه وایرلس شما همراه با آیکن وای فای نمایش داده شود. برخی از کاربران پیشنهاد می کنند که آداپتورهای WAN Miniport را از Device Manager حذف کنید تا مشکلتان حل شود می توانید این کار را هم امتحان کنید.

نحوه ظاهر کردن آیکن وای فای

علت از بین رفتن آیکن Wi-Fi و نحوه حل آن

اگر آیکن Wi-Fi شما ناپدید شده است و اتصال اینترنت شما قطع می شود باید از غیرفعال بودن حالت هواپیما اطمینان حاصل کنید. Action Center را باز کنید و آیکن Airplane mode را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید. به جای این کار می توانید Settings app را باز کنید و به بخش Network & Internet بروید و سربرگ Airplane mode را انتخاب کنید بعد قسمت Airplane mode را پیدا کنید و آن را Off کنید.

علت از بین رفتن آیکن Wi-Fi و نحوه حل آن

ناپدید شدن وای فای در ویندوز ۱۰

برخی اوقات علت اینکه آیکن وای فای در ویندوز ۱۰ ناپدید می شود معلوم نیست اما بعد از ریستارت کردن اکسپلورر ویندوز این مشکل حل می شود. برای ریستارت کردن اکسپلورر ویندوز، کلید های Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید تا پنجره Task Manager باز شود. Windows Explorer را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید، از منوی ظاهر شده Restart را انتخاب کنید. بعد از ریستارت اکسپلورر ویندوز آیکن وای فای ظاهر خواهد شد.

ناپدید شدن وای فای در ویندوز 10

به جای این کار می توانید در Task Manager به مسیر File > Run new task بروید.

ناپدید شدن وای فای در ویندوز 10

Explorer را وارد کنید و اینتر کنید.

ناپدید شدن وای فای در ویندوز 10

عدم نمایش آیکن وای فای در ویندوز ۱۰

شما خیلی ساده با ویرایش Group Policy می توانید آیکن وای فای را فعال کنید. برای انجام این کار کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید و در پنجره Run عبارت gpedit.msc را وارد کنید و اینتر کنید.

عدم نمایش آیکن وای فای در ویندوز 10

بعد از اینکه پنجره Group Policy Editor برای شما باز شد، در سمت چپ به مسیر User Configuration > Administrative Templates > Start Menu and Taskbar بروید. در سمت راست گزینه Remove the networking icon را پیدا کنید و روی آن دوبار کلیک کنید.

عدم نمایش آیکن وای فای در ویندوز 10

گزینه Disabled را اتخاب کنید و برای ذخیره تغییرات Apply و OK را انتخاب کنید. پنجره Group Policy Editor را ببندید و کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

عدم نمایش آیکن وای فای در ویندوز 10

مشکل پیدا نکردن آیکن وای فای در ویندوز ۱۰

اگر آیکن وای فای شما ناپدید شده شده است شما خیلی ساده می توانید این مشکل را با غیرفعال کردن و فعال کردن اتصال شبکه وایرلس خود حل کنید. برای انجام این کار کلیدهای ویندوز و X را فشار دهید و از منوی ظاهر شده Network Connections را انتخاب کنید.

مشکل پیدا نکردن آیکن وای فای در ویندوز 10

وقتی که پنجره Network Connections باز شد روی شبکه وایرلس خود کلیک راست کنید و از منو Disable را انتخاب کنید. برای فعال کردن اتصال شبکه خود همین مراحل را تکرار کنید و به جای Disable گزینه Enable را انتخاب کنید. بعد از فعال کردن مجدد اتصال شبکه وایرلس خود آیکن وای فای در نوار کار سیستم شما ظاهر خواهد شد.

مشکل پیدا نکردن آیکن وای فای در ویندوز 10

عدم نمایش آیکن WiFi در نوار کار ویندوز ۱۰

بسته به تنظیمات Power در ویندوز ۱۰ انجام داده اید ممکن است وقتی که شما دکمه Power را فشار می دهید سیستم به طور کامل خاموش نشود. شما می توانید با استفاده از Command Prompt کامپیوتر خود را خاموش کنید. برای انجام این کار دکمه ویندوز و X را فشار دهید و از منوی ظاهر شده Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

عدم نمایش آیکن Wi-Fi در نوار کار ویندوز 10

وقتی که پنجره Command Prompt باز شد دستور shutdown /p را وارد کنید و اینتر کنید. حالا کامپیوتر شما به طور کامل خاموش می شود. بعد از بوت مجدد سیستم باید آیکن وای فای ظاهر شود.

مخفی شدن آیکن وای فای در نوار کار

گاهی اوقات ممکن است که آیکن وای فای در نوار کار شما مخفی شده باشد برای حل این مشکل علامت پیکان رو به بالایی که در نوار کار و در نزدیکی علامت شارژ باتری وجود دارد کلیک کنید.

مخفی شدن آیکن وای فای در نوار کار

اگر آیکن وای فای در اینجا وجود دارد خیلی ساده آن را بکشید و در نوار کار رها کنید.

مخفی شدن آیکن وای فای در نوار کار

رفع مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ دارای ابزاری به نام Internet Troubleshooter است که معمولا برای حل مشکلات اتصال اینترنت استفاده می شود. برای استفاده از این ابزار به مسیر Settings > Update & Security > Troubleshooter > بروید و Run the Troubleshooter را انتخاب کنید.

رفع مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز 10

چگونه آیکن وای فای خود را فعال و مشکل عدم اتصال را حل کنم؟

اگر مشکل ناپدید شدن آیکن وای فای شما حل نشده است در کادر جستجوی ویندوز خود System Configuration را تایپ کنید و فایل اجرایی آن را کلیک کنید. حالا به سربرگ Services  بروید و چک باکس Hide all Microsoft services را انتخاب کنید و دکمه Disable all را انتخاب کنید.

چگونه آیکن وای فای خود را فعال کنم؟

در سربرگ Startup  گزینه Open Task Manager را کلیک کنید. در سربرگ Startup  پنجره Task Manager تمام آیتم ها را انتخاب کنید و Disable را کلیک کنید.

چگونه آیکن وای فای خود را فعال کنم؟

پنجره Task Manager را ببندید. در سربرگ Startup  پنجره System Configuration دکمه OK را انتخاب کنید و کامپیوتر را ریستارت کنید. حالا ببینید آیکن وای فای وجود دارد یا نه.

با ایجاد پروفایل کاربری جدید مشکل ناپدید شدن آیکن وای فای را در Win 10 حل کنید!

یک پروفایل کاربری جدید ایجاد کنید تا مشکل ناپدید شدن آیکن وای فای شما حل شود. برای انجام این کار به مسیر Start > Settings > Accounts > Family & other people بروید و Add someone else to this PC را انتخاب کنید. نام کاربری و پسورد را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

با ایجاد پروفایل کاربری جدید مشکل ناپدید شدن آیکن وای فای را در Win 10 حل کنید!

عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای ویندوز ۱۰

اگر اتصال وای فای شما قطع می شود ممکن است این مشکل مربوط به WiFi Channel Width شما باشد. برای حل این مشکل  کلید ویندوز و S را فشار دهید و control panel را سرچ کنید. وارد control panel شوید. حالا Network and Sharing Center را پیدا کنید و آن را کلیک کنید.

عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای ویندوز 10

در سمت چپ پنجره Network and Sharing Center روی Change adapter settings کلیک کنید.

عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای ویندوز 10

حالا لیست اتصالات شبکه ظاهر می شود روی کانکشن وایرلس خود کلیل راست کنید و Properties را انتخاب کنید.

عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای ویندوز 10

وقتی پنجره Properties ظاهر شد روی Configure کلیک کنید.

عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای ویندوز 10

سربرگ Advanced را انتخاب کنید و WiFi Channel Width را از ۲.۴ به Auto تغییر دهید و برای خیره تغییرات روی OK کلیک کنید.

مشکل در اتصال وای فای ویندوز ۱۰

اگر وای فای شما به طور مداوم قطع می شود و مشکل کانکت نشدن وای فای در ویندوز ۱۰ دکمه های Ctrl + Shift + Esc را با هم بگیرید تا Task Manager باز می شود حالا Thinkvantage Access Connections را پیدا کنید روی آن کلیک راست کنید و End task را انتخاب کنید. حالا به سربرگ Startup بروید و تمام فرآیندهای مرتبط با Access Connections را غیرفعال کنید.

مشکل در اتصال وای فای ویندوز 10

حل مشکل وای فای در ویندوز ۱۰

برای حل مشکل عدم اتصال و قطع وای فای وایرلس دکمه های ویندوز و X را فشار دهید و از منو Network Connections را انتخاب کنید.

حل مشکل وای فای در ویندوز 10

Change connection properties را کلیک کنید.

حل مشکل وای فای در ویندوز 10

گزینه Make this PC discoverable را فعال کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

حل مشکل وای فای در ویندوز 10

حل مشکل عدم اتصال وای فای در ویندوز ۱۰

برای حل مشکل وای فای خود می توانید از DNS گوگل استفاده کنید. برای حل این مشکل وارد control panel شوید. حالا Network and Sharing Center را پیدا کنید و آن را کلیک کنید. در سمت چپ پنجره Network and Sharing Center روی Change adapter settings کلیک کنید. حالا لیست اتصالات شبکه ظاهر می شود روی کانکشن وایرلس خود کلیل راست کنید و Properties را انتخاب کنید. Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را انتخاب کنید و دکمه Properties را کلیک کنید.

حل مشکل no internet secured در ویندوز 10

Use the following DNS server addresses را انتخاب کنید و Preferred DNS server را به ۸.۸.۸.۸ و Alternate DNS server را به ۸.۸.۴.۴ ست کنید و در نهایت دکمه OK را کلیک کنید.

حل مشکل no internet secured در ویندوز 10

جلوگیری از اتصال به شبکه های وای فای دیگر

کار دیگری که شما می توانید برای حل مشکل وای فای خود انجام دهید این است که از اتصال کامپیوتر خود به شبکه های مختلف جلوگیری کنید. برای انجام این کار کلید ویندوز و X را با هم فشار دهید و Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

جلوگیری از اتصال به شبکه های وای فای دیگر

دستور netsh wlan add filter permission=block ssid=”Name of the WiFi network” networktype=infrastructure را وارد کنید و اینتر کنید.  به جای Name of the WiFi network نام شبکه وایرلس مورد نظر خود را وارد کنید.

جلوگیری از اتصال به شبکه های وای فای دیگر

روش های دیگر نیز برای جلوگیری از اتصال به شبکه های دیگر وجود دارد که در پست جلوگیری از اتصال خودکار به شبکه وای فای و مخفی کردن اسم وای فای دیگران در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. می توانید مطالعه بفرمایید.

روش های دیگر حل مشکل قطع شدن مکرر اتصال وای فای

  • برنامه Intel Pro Wireless for Bluetooth Technology را حذف کنید.
  • آداپتور شبکه خود را از ۲.۴ گیگاهرتز به ۵ هرتز تغییر دهید.
  • هر روتر دارای کانال های مختلفی است، اگر دو یا چند روتر از یک کانال مشابه استفاده کند اتصال وای فای شما دچار مشکل می شود. برای حل این مشکل به صفحه تنظیمات روتر خود وارد شود و به بخش وای فای بروید و تعداد کانال را تغییر دهید.
  • استاندارد ۸۰۲.۱۱n را غیرفعال کنید. وارد control panel شوید. حالا Network and Sharing Center را پیدا کنید و آن را کلیک کنید. در سمت چپ پنجره Network and Sharing Center روی Change adapter settings کلیک کنید. حالا لیست اتصالات شبکه ظاهر می شود روی کانکشن وایرلس خود کلیک راست کنید و Properties و سپس Configure را انتخاب کنید. به سربرگ Advanced بروید و از لیست ۸۰۲.۱۱n Mode را انتخاب کنید و آن را به Disabled ست کنید.
  • وارد control panel شوید. حالا Network and Sharing Center را پیدا کنید و آن را کلیک کنید. در سمت چپ پنجره Network and Sharing Center روی Change adapter settings کلیک کنید. حالا لیست اتصالات شبکه ظاهر می شود روی کانکشن وایرلس خود کلیک راست کنید و Properties و سپس Configure را انتخاب کنید. به سربرگ Advanced  بروید و Roaming Sensitivity را به Disabled ست کنید.
  • نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس ها را حذف کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با راهکارهای امروز توانسته باشید مشکل وصل نشدن، ناپدید شدن و قطع شدن وای فای ویندوز ۱۰ خود را حل کرده باشید. برای کامل شدن پست امروز، چنانچه روش دیگری می شناسید در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش وصل شدن به وای فای مخفی در ویندوز 11
آموزش ۸ روش وصل شدن به وای فای مخفی در ویندوز ۱۱
بررسی عوارض امواج وای فای در بارداری و برای جنین و نوزاد
بررسی عوارض امواج وای فای در بارداری و برای جنین و نوزاد
آموزش 26 روش رفع مشکل وای فای در ویندوز 11
آموزش ۲۶ روش رفع مشکل وای فای در ویندوز ۱۱
آموزش روشن کردن و فعال سازی وای فای لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش روشن کردن و فعال سازی وای فای لپ تاپ و کامپیوتر

نظرات

  • سحر says:

    سلام لپ تاپ من ایسوس گیمینگ tuf ویندوزم اورجیناله هربار اپدیت میشه تمامی ایکن های روی تکسک بارم که تو قسمت network and sharing center هستن پاک میشه و فقط حالت هواپیما میمونه. الان همه ی روش ها رو امتحان کردم درست نشد ایکون هیچ شبکه ی وایفایی رو نشون نمیده و کانکشن ندارم هات اسپات گوشی هم همینطور.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • امیرخقه says:

      منم دقیقا مشکل شمارو دارم لپ تاپمم ایسوس هست. میشه بگید چجوری درستش کردید؟ ممنون

  • محمد ولیپور says:

    سلام
    این روش ها برای خاموش روشن کردن نرم افزاری وای فای هست، لپ تاپ من توشیبا مدل A665 هستش، تو نوار بالا کلیدی جهت فعال و غیرفعال کردن سخت افزاری کارت شبکه وایرلس داره که وقتی اون غیرفعال یا خاموش میشه دیگه هیچ کدوم از روش های بالا جواب نمیده تا از نو ویندوز نصب بشه!!!!
    راهی بفرمایید که سخت افزاری بشه بهش شوکی چیزی داد تا روشن بشه…
    مرسی

  • حميدرضا says:

    سلام من لپ تاپم لنوو هست وای فای را از setting روشن میکنم ولی دوباره خودش خاموش میشه دکمه وای فای روی خود لپ تاپ هم onهست یکبار دیگه هم اینجوری شد یک بنده خدایی رفت تو control panel درستش کرد ولی نگذاشت یاد بگیرم ,میشه راهنمایی کنید چکار کنم

  • av says:

    سلام،وقتتون بخیر،من واقعا نمی دونم چیکار کنم تمام راه هارو رفتم ، می خوام کامپیوتر رو به مودم وصل کنم ،،،،، کامپیوتر اصلا اون بخش وای فای رو بالا نمیاره ،یعنی وای فای نداره تو قسمت ستینگ و من واقعا نمی دونم چیکار کنم،،،،لطفا کمک کنید ممنون
    تمام راه های سایتون هم رفتم اما جالبه که یه سری قسمت های کامپیوتر با شما متفاوته!

  • Faty says:

    سلام مشکل من خیلی عجیبه همه ی راه ها هم رفتم درست نشد.
    درایور وای فای وجود نداره، حتی بعد از اینکه جدا دانلود کردم و روی لپتاپ نصب کردم باز هم نه آیکون وای فای بالا اومد نه درایور wireless جایی هست.
    مطمئن نیستم چطور شروع شده ولی وقتی داشتم یه برنامه رو نصب میکردم بعد از نصب پتچش مجبور شدم لپتاپ رو خاموش کنم و فکر میکنم در این بین ویندوز هم آپدیت شد، بعد اون اینطور شده. دو سه بار اول با Network Reset و ریستارت لپتاپ وای فای اومد ولی بعدش دیگه نیومد الان هم با وجود نصب درایور باز هم نمیاد (لازم به ذکره درایور wireless ی نبود که حذفش کنم برای همین فقط درایور جدید رو نصب کردم)
    میشه لطفا کمکم کنین کارم بدون اینترنت انجام نمیشه 🙁

  • رقیه شفیعی says:

    سلام. تشکر از این همه راه حل که بیان کردید. مشکل من با نصب درایور وایفای حل میشه اما مشکل دیگه اینه که با خاموش و روشن شدن سیستم باز میره درایور مایکروسافت رو جایگزین درایور خودم میکنه. بگید چه کنم که دیگه این کارو نکنه؟

  • Alireza says:

    آدرس پیشنهادی که عرض کردم
    https://windowsreport.com/wifi-action-needed-windows-10/

  • AmirMahdi says:

    سلام، من بتازگی با مشکلی مواجه شدم که: وقتی به هر مودم و هات اسپات گوشی وصل میشم مینویسه “action needed” و علامت اینترنت رو نمیاره در حالی که اینترنت هست و سایت هارو باز میکنه ولی برنامه های دیگه کار نمیکنن/ بعد وقتی روی نوتیفیکیشن “action needed” کلیک میکنم وارد یک سایتی با عنوان msn که ظاهرا مال مایکروسافته میشه، بی هیچ دلیل منطقی…واقعا رو اعصابم رفته / هیچ کدوم از راهکار های بالا جواب نداد حتی تا آپدیت درایور هام هم رفتم ولی مشکلم همچنان پابرجاست

    بازم میگم به اینترنت دسترسی محدودی دارم فقط میتونم سایتهارو باز کنم ولی برنامه ها و بازیهای آنلاینم اجرا نمیشن

    واقعا ممنون میشم اگه از ایمیل هم بهم اطلاع بدین چون احتمالا داخل سایت متوجه جواب نشم

  • amomv says:

    سلام من وقتی change adapter settings رو میزنم کانکشن wifi رو نشون نمیده بلکه پنج تا کانکشن رو نشون میده که سه تاش نوسته enternet1 ,2,3 , و یکیش نوشتهlocal area connection ویکی دیگش نوشته kerio virtual network خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

  • ددد says:

    اصلا اصلا هیجاش این ایکون وای فای نیس ک بخاد وصل شه یا نشه?

  • ادوین says:

    سلام و خسته نباشید.
    الان ۲روزه اسم وای‌فای من توی لیست نمیاد، از لیست وای فای های ثبت شده هم پاکش کردم، ری استارت هم میکنم ولی بازم اسمش نمیاد.
    دیگه داره دیوونم میکنه.
    هیچ روش قطعی وجود نداره واسش؟

  • atefe says:

    سلام.وقت بخیر لبتاب من اینترنتش غیرفعال شده وروی علامت وایفا یه مثلث زرد باعلامت تعجب قرار داره ؟؟مشکلش رو کسی میدونه راهنمایی کنه؟؟

  • Mohammad says:

    سلام من این مشکل رو دارم ?
    http://m.aparat.com/v/pqdh3
    ممنون میشم راهنماییم کنید ?

  • melis says:

    خدا خیرت بده برادر درست شد?

  • مسعود says:

    خدا خیرتان دهد…

  • دیاکو says:

    پیام

  • پرپر says:

    متشکرررررم، مشکل من رفع شد بهترین راهنمایی هارو دارین???

  • پوریا says:

    سلام. من مودم فضای باز ایرانسل ZW101 دارم که فقط با کابل LAN خروجی میده. بوسیله داگل وای فای USB تونستم کامپیوتر که ویندوز ۱۰ هست رو ازش وای فای بگیرم.الان اینجوری از مودم رو کامپیوتر وای فای درست کردم. حتی با موبایل هم کانکت میشم به وای فایی که درست کردم اما گهگاه روی علامت وای فای، علامت تعجب میاد و کلا از روی گوشی هیچ سایتی رو باز نمیکنه یا تلگرام و اینستا رو باز نمیکنه. میخوام ببینم مشکل کجاست؟ با پشتیبانی ایرانسل هم تماس گرفتم گفتن وقتی ارتباط برقرار شده دیگه از سمت ما مشکلی نیست.

    • آیهان says:

      سلام خسته نباشید
      از لپ تاپ به هات اسپات گوشیم نمیتونم وصل بشم
      Forget هم کردم رمز و اسم هم عوض کردم ولی نمیشه

    • حمید says:

      سلام
      من وایفای خونه خودمو پیدا میکنم که با چند بار ریست کردن وصل میشم
      ولی با این که نت داره ولی داخل ویندوز no internet نشون میده و هیچ چی نمیاره
      درحالی که وقتی وایفای های دیگه وصل میشم این مشکل وجود نداره
      مودم رو هم تنظیماتشو کامل چک کردم و مشکلی نداره
      الان چند ماهه نتونستم حلش کنم

  • رضا says:

    دستتون درد نکنه ، داشتم از استرس میمردم ، درایو رو پاک کردم و ریست کردم ، مشکلم برطرف شد

  • طاهر says:

    چرا تو network aadapters من فقط دو تا گزینه هست

    • Reza says:

      سلام یکی مربوط به اتصال بیسیم و دیگری مربوط به اتصال از طریق کابل شبکه میباشد

      • حميدرضا says:

        سلام من لپ تاپم لنوو هست وای فای را از setting روشن میکنم ولی دوباره خودش خاموش میشه دکمه وای فای روی خود لپ تاپ هم onهست یکبار دیگه هم اینجوری شد یک بنده خدایی رفت تو control panel درستش کرد ولی نگذاشت یاد بگیرم ,میشه راهنمایی کنید چکار کنم

    • آرش says:

      دمت گرم
      عالی بود

  • عماد says:

    کامل و عالی.
    چند تا روش رو امتحان کردم، یکیش جواب داد.
    ممنون . خیلی مفید بود.

  • جمالی says:

    سلام و خسته نباشید من اشتباهی وای فای خودم رو بلاک کردم و بالا نمیاره ویندوزم ۱۰ چطوری میتونم از بلاک خارجش کنم ممنون

  • سلیمانی says:

    شهریار دوست عزیز
    من هم هر چه راه حل توی اینترنت هست جمع کردم و عمل کردم مشکل حل نمیشه یک راه مندرآوردی دارم و یک راه حل اصلی که ویندوزت را عوض نکنی. تصور من اینه که وقتی مودم مدت های زیادی متصل به برق میماند در بورد آن الکتریسیته ساکن جمع میشه و در کار خازن ها یا سایر اجزای آن اشکال ایجاد میکند. هر گاه قطع و وصل کردن برق مودم (از پریز) و یا خاموش روشن کردن لبتاپ کارساز نبود من میرم بالای صندلی (آخه مودمم را آویزون کرده ام به خاطر افزایش سیگنال دریافتی) فیش آداپتور را از مودم می کشم و محل فیش را لمس میکنم با دست یا نوک پیچ گوشتی و یا یک سیم مسی. این باعث میشه نام وایفای به بیست وایفای ها برگرده و من بتوانم وصل شوم.
    راه حل دوم استفاده از ویندوز ۱۰ کپی شده به فلش مموری هست. در اینترنت جستجو کن HBCD-PE
    https://www.aioboot.com/en/hirens-bootcd-pe/
    یک فلش مموری هشت گیگ لازم داره و آموزش کارش هم در همون سایت هست اگر مشکلی داشتی زنگ بزن کمکت میکنم ۰۹۱۹۴۶۵۴…
    این فلش مموری را درست کنی دیگه لازم نیست ویندوز عوض کنی هر موقع مشکلی ایجاد شد (هر مشکلی) میتوانی از روی فلش مموری لبتاپ را بوت کنی و چون ویندوز ۱۰ موجود در آن اولیه است (بدون آپدیت) من تا حالا با آن مشکلی نداشته ام یعنی همیشه وایفای من را شناخته و به اینترنت وصل شده ام ضمنا این ویندوز ۱۰ روی فلش مموری ابزارهای بسیاری هم دارد که می تونی یاد بگیری و حتما به دردت میخوره. یکی از دوستام هارد لبتاپش شوک دیده بود پریده بود و هر مهندسی برده بود گفته بودند مشکل سخت افزاری داره و ناامیدش کرده بودند آورد پیش من با همین ویندوز روی فلش مموری مشکل هاردش را حل کردم و ویندوز را نصب کردم تموم شد و الان سه ساله داره استفاده میکنه (البته اون موقع من نسخه قبلی را داشتم Hirens boot CD را داشتم

  • سلیمانی says:

    مشکل من ناپدید شدن نام وای فای در لیست وای فای ها است و دقیقا این اتفاق با بخواب رفتن ویندوز مرتبط است یعنی بعضی اوقات وقتی درب لپتاپ را میزارم بعد که لپتاپ را باز کرده و وارد ویندوز میشوم نام همه وای فای های همسایه ها در لیست وای فای هست الا نام وای فای من. گاها خاموش و روشن کردن مودم باعث میشه نام مودم (وای فای) نمایش داده بشه ولی گاهی هم مشکل حل نمیشه مجبور میشم کامپیتور را shut down کنم و دوباره روشن کنم تا درست بشه ضمنا این مشکل در ویندوز ۱۰ بوجود اومده قبلا که ویندوز سون داشتم چنین مشکلی نبود. حتی من یکروز برای حل مشکل از CD لایو ویندوز ایکس پی استفاده کردم و نام وای فای در لیست بود و به اینترنت وصل شدم اما در ویندوز ۱۰ نام وای وای ناپدید شده بود. گزینه پیشنهادی شما در مورد برداشتن چک مارک پاور را هم قبلا اجرا کرده بودم و مشکل را حل نکرده بود. فعلا آخرین گزینه برای حل مشکل ناپدید شدن نام وای فای من، ری استارت کردن و یا شات داون کردن میباشد. اگر پیشنهاد بهتری دارید لطفا ارائه دهید چون من برای رفع این مشکل وقت زیادی را صرف میکنم و واقعا عصبی میشم وقتی چنین اتفاقی میوفته

  • Vahid Sh says:

    با تشکر از شما توضیحاتتون خیلی مفصل و کار ساز بود

    • navid says:

      مشکل من اینه که علامت وای فای میاد اما کار نمیکنه راه حل شمام امتحان کردم ولی خودش رو Atuo بود وهمچنان مشکل بر قرار

      ممنون میشم راهنمایی کنین

  • شهریار says:

    تمام راه کار های این سایت امتحان کردم با دقت اما بازم مشکل ناپدید شدن آیکن وایرلس و وقتی رو وایرلس کلیک میکنم هیچ روتری رو شناسایی نمیکنه این بار دومه اینجوری شده بار اول اینجوری شد ویندوز عوض کردم حل شد حالا رو درایور ویندوز کلی اطلاعات مهم دارم و نمیخوام ویندوز عوض کنم راه دیگه ای نیست؟ سیستم من لپ تاپ ویندوز ۱۰ ۶۴bit، اگه راه دیگه ای هست لطفا کمکم کنین ممنون