۱۰ روش جلوگیری از خالی شدن ، خرابی و خوابیدن باتری ماشین

جلوگیری از نوسانات دمایی و گرم شدن و سرد شدن مداوم باتری می تواند از خوابیدن باطری ماشین جلوگیری کند. علاوه بر این کار راه حل های دیگری برای مردن و تخلیه باطری وجود دارند که ممکن است شما از آن بی اطلاع باشید، پس از شما دعوت می کنیم با علل، علائم و روش های جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین آشنا شوید.

دلایل ، علائم و راه حل خوابیدن و خالی شدن باطری ماشین

Help Avoid a Dead Car Battery

بسیاری از ما این لحظه وحشتناک را تجربه کرده ایم که ماشین روشن نمی شود و علت آن هم مردن باتری ماشین است که در اصلاح به آن خوابیدن باطری ماشین گفته می شود. بسیاری از ما فکر می کنیم که یک باتری در زمستان می میرد، اما آیا می دانید سالم نگه داشتن باتری ماشین در تابستان کار سخت تری است؟ اگر شما بعد از رانندگی ماشین خود را در هوای گرم قرار دهید باتری ماشین شما شروع به دشارژ شدن (تخلیه شارژ) می کند و این تنها ۲۴ ساعت طول می کشد ( که در هوای سرد این مدت زمانی به چند روز افزایش پیدا می کند). این بدان معناست که اگر شما اقدامات لازم را برای حفظ سلامت باتری خود انجام ندهید به راحتی با یک باتری مرده مواجه خواهید شد.

دلایل ، علائم و راه حل خوابیدن باتری ماشین

قبلا در انزل وب ۳ روش تست خرابی باتری ماشین با اهم متر، مولتی متر و.. را به صورت تصویری به شما آموزش دادیم، در ادامه روش هایی جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین را به شما آموزش خواهیم داد.

اگر شما در یک مکان خطرناک مانند بزرگره، تقاطع و غیره قرار دارید سعی کنید قبل از اینکه ماشین خود را روشن کنید آن را به جایی امنتر انتقال دهید.

جهت جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین آن را خنک نگه دارید

از آنجا گرما دلیل خوابیدن باتری ماشین است و این گرماست که باتری ماشین را تخلیه می کند ماشین خود را در یک نقطه خنک از پارکینگ و یا یک محل سایه دار پارک کنید. این کار علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا از خوابیدن باتری ماشین خود جلوگیری کنید، به شما کمک می کند که با باز کردن ماشین با صندلی های داغ و هوای دم کرده روبرو نشوید.

باتری ماشین خود را خنک نگه دارید

جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین با افزایش مدت زمان رانندگی

یکی دیگر از علت های خوابیدن باطری ماشین رانندگی های کوتاه مدت است. رانندگی های کوتاه مدت با تعداد زیادی توقف و شروع مجدد به طور کلی باتری شما را از بین می برد. شما بعد از اینکه ماشین را روشن کردید باید زمان کافی و مورد نیاز برای شارژ مجدد باتری را فراهم کنید.

افزایش مدت زمان رانندگی

مدت زمان تخلیه شارژ باتری ماشین خود را کاهش دهید

این روزها اکثر ماشین ها دارای سیستم های پخش دی وی دی، MP3 Player، گوشی های هوشمند کامپیوترهای داخلی و غیره هستند که باتری مصرف می کنند. شما باید بررسی کنید که آیا به استفاده از این دستگاه ها واقعا نیاز دارید یا نه. اگر نیازی ندارید می توانید برای جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین از آنها استفاده نکنید و آنها را خاموش کنید. علاوه بر این خاموش بودن بخاری ، چراغ ها را هم بررسی کنید.

مدت زمان تخلیه شارژ باتری ماشین خود را کاهش دهید

برای جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین، آن را تمیز نگه دارید

تجمع خاک و گریس روی باتری ماشین باعث گرم شدن باتری و در نتیجه خوابیدن باتری ماشین شما می شود. با استفاده از پارچه به طور مرتب باتری را پاک کنید تا با تخلیه باتری مواجه نشوید. شما همچنین باید از درست نصب بودن باتری ماشین اطمینان حاصل کنید.

باتری ماشین را تمیز نگه دارید

روشن نکردن طولانی خودرو و آغاز مشکل خالی شدن باتری ماشین

مبلغی را برای خرید شارژر باتری در نظر داشته باشید. اگر شما ماشین خود را برای یک مدت زمان طولانی روشن نکنید و از حالت پارک خارج نکنید با تخلیه شارژ باتری ماشین مواجه خواهید شد. توجه داشته باشید که پارک کردن ماشین کنار درب آسانسور باعث تخلیه شارژ باتری ماشین می شود و به زودی باتری ماشین شما می میرد.

شارژر باتری خریداری کنید

چرا باتری ماشین میخوابد؟

یک وسیله نقلیه ضعیف می تواند فشار اضافی روی باتری اعمال کند که می تواند از لاستیک های تحت فشار تا یک موتور که بیش از حد کار کرده باشد. برای همین شما باید ماشین خود را سرویس کنید. فشار ندادن کلاج هنگام استارت زدن موتور می تواند فشاری که به ماشین شما وارد می شود را کاهش دهد و در نتیجه استارت زدن کمتری نیاز دارد و برخی بارها را از روی باتری ماشین بردارد.

 چرا باتری ماشین میخوابد؟

نشانه های باطری مرده ماشین

صداهایی مانند کلیک کردن هنگام روشن کردن ماشین، خاموش شدن چراغ های داشبورد، کند شدن موتور همه نشانه هایی از خوابیدن باتری ماشن است که باید بدانها توجه داشته باشید.

نشانه های باطری ماشین مرده

نشت باطری دلیل خالی شدن باتری

برای شناسایی مکان نشت باتری، با یک باتری کاملا شارژ شده شروع کنید. مطمئن شوید چراغ ها و رادیو خاموش هستند. شارژر تلفن، GPS یا لپ تاپ را جدا کنید. درب ها را ببندید و خلاصه هر ابزاری که باتری مصرف می کند را جدا یا خاموش کنید.

نشت باطری دلیل خالی شدن باتری

حالا شما می توانید آمپرسنج خود را به صورت سری به پست و گیره وص کنید. هنگامی که اولین جامپر خود را برداشتید آمپرسنج جریان خروجی باتری را می خواند که اگر به طور مثال ۶۱۰ میلی آمپر باشد بسیار زیاد است.

نشت باطری دلیل خالی شدن باتری

به صندوق عقب ماشین یا داشبورد نگاه کنید شاید چراغ آنجا هنوز روشن باشد. درب ماشین را باز کنید و ببینید آیا لامپ داغ است اما مراقب باشید انگشتان خود را نسوزانید.

نشت باطری دلیل خالی شدن باتری

هنگامی که تمام موارد تخلیه شارژ را چک کردید از کابل تست استفاده کنید و آن را به جعبه فیوز وصل کنید و آمپرسنج را به مدار وصل کنید. تمام لودهای مدار را یک به یک چک کنید تا مورد مشکوک را شناسایی کنید.

نشت باطری دلیل خالی شدن باتری

رفع مشکل خوابیدن باطری ماشین با بررسی آلارم های غیرکارخانه ای و استریوها

اگر آلارم های غیرکارخانه ای دارید پس اولین چیزی هستند که باید چک کنید. ممکن است بیش از یک اتصال به سیستم الکتریکی ماشین وجود داشته باشد و برخی از نصاب ها بعد از فروش ممکن است از تکنیک اسپلایشی استاندارد استفاده کنند. بنابراین ممکن است مجبور شوید به سادگی سیم های آلارم را دنبال کنید و ببینید کجا هستند. آلارم های گران قیمت گرایشی کمتری به تخلیه باتری دارند و شاید به همین دلیل است که آلارم های گران قیمت توسط تکنسین ها استفاده می شود.

جلوگیری از خوابیدن باطری اتمی ماشین با چک کردن استریوها

قبلا در انزل وب نحوه تنظیم سیستم صوتی ضبط ماشین : تنظیمات پخش ، ساب ووفر و.. را به شما آموزش دادیم، استریوهای OEM معمولا مشکل ساز نیستند. استریوهای بدون مارک که سیم های ضخیمی دارند به طور مستقیم به باتری وصل می شوند، سیستم الکتریکی ماشین خود را به حالت استندبای ببرید انتظار می رود واحد اصلی رادیویی بیدار شود. در حالت استندبای یک تا سه میلی آمپر مصرف می شود. اگر آنها به حالت استندبای بروند و یا اگر سوئیچ های DIP موجود در AMP اشتباه تنظیم شده باشند می تواند تا صدها میلی آمپر استفاده شود این در حالی است که هیچ موسیقی پخش نمی شود. در آخر بهتر است آماده باتری به باتری ماشین در شرایط اضطراری باشید.

اگر باتری شما نمی تواند دوباره شارژ شود، اگر شما نمی توانید استارت بزنید، تلاش خود را متوقف کنید چونکه شما بیشتر به باتری صدمه خواهید زد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۱۰ روش جلوگیری از خراب شدن و خوابیدن باتری ماشین را به شما آموزش دادیم. شما چه راه دیگری می شناسید؟ آیا در این زمینه تجربه ای دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

چگونه با ماشین در گل گیر نکنیم؟ آموزش رانندگی در گل و لای
چگونه با ماشین در گل گیر نکنیم؟ آموزش رانندگی در گل و لای
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم اشتباه بستن آن
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم بستن اشتباه آن
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین
تسمه تایم چیست؟ بهترین زمان تعویض تسمه تایم ماشین
تسمه تایم چیست؟ بهترین زمان تعویض تسمه تایم ماشین

نظرات

  • مجید says:

    به نظر من سر باتری را باز کنید .یک سر هم باز بشه کافیه . ( فقط سر مثبت) بیشتر دوام میاره .

  • ابوالحسن says:

    با سلام.استارت ماشینم خراب شده و روشن نمیشه و از آنجا که تا بیستم همه جا تعطیل میباشد به نظرتون باطری ماشینم میخوابه?در صورت مثبت بودن چه راهکاری پیشنهاد میدهید?