رفع مشکل باز نشدن ، ارسال پیام و.. دایرکت اینستاگرام

۱۰ روش رفع مشکل باز نشدن ، ارسال پیام و.. دایرکت اینستاگرام

برنامه اینستاگرام جزو محبوب ترین شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری عکس شناخته می شود. خیلی ها از قسمت دایرکت این برنامه نیز برای ارسال پیام ها و برقراری ارتباط استفاده می کنند. اگر شما برای دایرکت اینستاگرام شما مشکلی به وجود آمده و نمی توانید از آن استفاده کنید، می توانید با استفاده از روش هایی اقدام به رفع آن کنید. امروز در انزل وب روش های رفع مشکل در دایرکت اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

حل مشکل ارسال پیام و باز نشدن پیغام در دایرکت اینستاگرام

How to Fix Instagram Direct Problems

طبق گزارش کاربران، مشکلات زیادی برای دایرکت اینستاگرام ممکن است ایجاد شود. از جمله آن ها می توان به مشکل باز نشدن دایرکت، عدم ارسال پیام، بیرون پریدن هنگام ورود به دایرکت و سایر خرابی های آن اشاره کرد. در ادامه روش هایی را برای حل این مشکلات معرفی می کنیم.

پاک کردن کش اینستاگرام و Wipe Cache برای رفع مشکل دایرکت

ممکن است دلیل عدم ارسال یا دریافت پیام مربوط به پر شدن حافظه کش و دیتای اینستاگرام باشد. شما می توانید با پاک کردن این قسمت از حافظه مربوط به برنامه، رفع مشکل دایرکت نشدن در اینستاگرام را انجام دهید. برای این کار به تنظیمات (Setting) گوشی خود بروید. سپس روی قسمت مدیریت برنامه ها یا APPs تاچ کنید. حال باید برنامه Instagram را از لیست برنامه های موجود پیدا کنید و آن را برای مشاهده اطلاعات بیشتر باز کنید. سپس گزینه های Clear Cache و Clear Data را بزنید. با این کار کش و اطلاعات برنامه پاک می شود. پس از ورود به برنامه و وارد کردن مجدد اطلاعات اکانت، دایرکت خود را چک کنید.

توجه داشته باشید که با پاک کردن دیتا برنامه، اطلاعات ورود به اکات شما نیز پاک می شود. قبل از انجام این کار از به یادآوری این اطلاعات مطمئن شوید و از اطلاعات مورد نیاز خود نیز بکاپ تهیه کنید.

پاک کردن کش اینستاگرام و wipe کش برای رفع مشکل دایرکت

همچنین اگر با مشکل ورود به اکانت هم رو به رو هستید، مطلب ۱۴ روش حل مشکل ورود به اینستاگرام و باز نشدن اکانت شما را مطالعه کنید.

آپدیت Instagram به آخرین نسخه برنامه برای رفع باز نشدن دایرکت اینستاگرام

از دلایل دیگر وجود مشکل در دایرکت می توان به ایجاد مشکل در خود برنامه اینستاگرام و ارتباط آن با گوشی شما اشاره کرد. برای رفع این مشکل برنامه خود را به آخرین نسخه موجود در اپ استور ها بروز کنید. اگر ایراد از برنامه باشد، بعد از آپدیت کردن برنامه باید مشکل شما رفع شود. دقت کنید که آپدیت و دانلود برنامه را از اپ استور های رسمی انجام دهید. اگر هم برنامه شما آپدیت است، می توانید روش حذف نسخه فعلی و دانلود مجدد نسخه جدید را نیز امتحان کنید.

آپدیت Instagram به آخرین نسخه برنامه برای رفع باز نشدن دایرکت اینستاگرام

استفاده از چند نسخه پایین تر اینستاگرام برای رفع بیرون پریدن از دایرکت

اگر شما به تازگی اینستاگرام خود را آپدیت کرده باشید و مشکلات دایرکت شروع شود، برای حل مشکل ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام باید برعکس روش قبل عمل کنید. روی نسخه های جدید برنامه تست های فراوانی انجام می شود اما باز هم ممکن است این نسخه جدید با گوشی شما سازگار نباشد یا مشکلی داشته باشد. در همین رابطه و برای رفع این مشکل، سعی کنید نسخه های قدیمی تر اینستاگرام (یا حداقل نسخه قبل آپدیت) دانگرید (Downgrade) کنید تا بتوانید از دایرکت به راحتی استفاده کنید.در ضمن اگر نیاز به نسخه جدید برنامه برای استفاده از امکانات موجود در نسخه جدید را دارید، می توانید هر دو نسخه از برنامه به صورت همزمان نصب کنید که آموزش آن قبلاً در انزل وب ذکر شده است.

استفاده از چند نسخه پایین تر اینستاگرام برای رفع بیرون پریدن از دایرکت

بررسی سلامت APN کانکشن اینترنت و وای فای در مشکل ارسال دایرکت اینستاگرام

نقش وضعیت اینترنت را در ایجاد مشکل باز نشدن دایرکت اینستاگرام نمی توان نادیده گرفت. اگر شما از اینترنت سیم کارت استفاده می کنید، تنظیمات APN یا Access Point Names را چک کنید و سعی کنید تنظیمات قبلی را حذف کنید و مجدد APN جدید را برای گوشی همراه خود تنظیم نمایید. آموزش تنظیم مجدد APN به صورت کامل آموزش داده شده است که آن را مطالعه نمایید. اگر هم از اینترنت ثابت یا ADSL استفاده می کنید، در اولین قدم مودم را ریستارت کنید. اگر مشکل باقی بود اقدام به ریست مودم یا تماس با پشتیبانی اینترنت خود کنید.

بررسی سلامت APN کانکشن اینترنت و وای فای در مشکل ارسال دایرکت اینستاگرام

مطالعه مطلب آموزش کامل نصب و استفاده از نسخه سبک اینستاگرام لایت Instagram Lite را نیز فراموش نکنید.

مشکل خرابی دایرکت اینستاگرام و پاک کردن تنظیمات پروکسی برای رفع آن

اگر هم از پروکسی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید، ممکن است علت مشکل ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام شما همین جا باشد. برای رفع این مشکل سعی کنید برنامه های پروکسی را حذف کنید. در هنگام حذف برنامه نیز تمامی تنظیمات را به حالت سابق درآورید زیرا برنامه های پروکسی تنظیمات را نیز تغییر می دهند.

مشکل خرابی دایرکت اینستاگرام و پاک کردن تنظیمات پروکسی برای رفع آن

ریستارت کردن گوشی جهت باز نشدن دایرکت Instagram

یکی از ساده ترین کارهایی که برای حل مشکل بیرون پریدن اینستاگرام می توانید انجام دهید، ریستارت گوشی است. این کار وقت زیادی نمی برد ولی با این حال ممکن است مشکل شما را حل کند. برای تاثیر بیشتر می توانید برنامه را به صورت کامل ببندید و گوشی را ریستارت کنید. سپس مجدد برنامه را باز کنید و کارکرد دایرکت را چک کنید.

ریستارت کردن گوشی جهت باز نشدن دایرکت اینستاگرام

Action Block نیز از جمله مشکلات رایج در اینستاگرام است که برای رفع آن می توانید مطلب ۱۶ روش رفع مشکل خارج شدن از بلاک کامنت و لایک (Action Block) اینستاگرام را مطالعه کنید.

پاک کردن و نصب مجدد Instagram برای رفع مشکل Direct

همینطور که پیش تر اشاره کردیم، ممکن است مشکل خرابی دایرکت اینستاگرام از ارتباط بین گوشی و اینستاگرام باشد. حتی اگر از آخرین نسخه برنامه نیز استفاده می کنید، سعی کنید یک بار برنامه را به صورت کامل از گوشی خود حذف کنید. سپس از اپ استور ها مجدد نسخه جدید را دانلود کنید. قبل از حذف برنامه از اطلاعات مورد نظر خود بکاپ تهیه کنید.

پاک کردن و نصب مجدد Instagram برای رفع مشکل Direct

سوئیچ و تست دایرکت بر روی اکانت دیگر اینستاگرام

چندی پیش قابلیت سویچ اکانت روی اینستاگرام به وجود آمد و برای تغییر اکانت نیازی به ورود و خروج از اکانت اصلی نمی باشد. برای این که از سلامت اکانت خود مطمئن شوید، حتی اگر اکانت دیگری ندارید، اقدام به ساخت یک اکانت جدید کنید و با برنامه روی آن سویچ کنید و دایرکت را تست کنید تا در صورت ایراد از اکانت، مشکل خرابی دایرکت اینستاگرام را به تیم پشتیبانی برنامه اعلام کنید و موارد بعدی را نیز مطالعه کنید.

سوئیچ و تست دایرکت بر روی اکانت دیگر اینستاگرام

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم در همین رابطه مطلب آموزش ساخت اکانت ناشناس اینستاگرام ، چرا باید اینکار را انجام دهیم؟ را نیز مطالعه کنید.

بلاک شدن و اسپم شناخته شدن توسط اینستاگرام و باز نشدن دایرکت ها

اینستاگرام با وجود سرویس های پیشرفته خود، همواره سعی در بلاک کردن کاربرانی می کند که با اسپم کردن سعی در آزار دیگر کاربران دارند. ابتدا فعالیت های اخیر خود را بررسی کنید و در صورت عدم وجود دلیلی برا بلاک شدن دایرکت شما و برای حل مشل Direct اینستاگرام، اقدامات لازم جهت رفع آن را انجام دهید.

بلاک شدن و اسپم شناخته شدن توسط اینستاگرام و باز نشدن دایرکت ها

استفاده از برنامه های جایگزین مانند اپ ویندوز یا شبیه ساز ها به طور موقت

به هر حال مشکل از هر کجا که باشد، تا زمانی که آن را رفع می کنید و برنامه را در گوشی خود به حالت عادی در می آورید، می توانید از برنامه های اینستاگرام روی سایر پلتفرم ها یا استفاده کنید. اگر شما رایانه دارید، می توانید اپ مخصوص برای ویندوز و.. را دانلود کنید و از نسخه ویندوز اینستاگرام استفاده کنید. همچنین می توانید برنامه های شبیه ساز اندروید در کامپیوتر را نصب کنید که وجود سیستم عامل اندروید را در قالب یک برنامه روی ویندوز شبیه سازی می کند. سپس برنامه را روی ان نصب و تا زمان حل مشکل باز نشدن دایرکت اینستاگرام روی گوشی استفاده کنید.

استفاده از برنامه های جایگزین مانند اپ ویندوز یا شبیه ساز ها به طور موقت

برای آشنایی بیشتر با این برنامه، پیشنهاد می کنیم مطلب روش های استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر با قابلیت ثبت نام،آپلود عکس و ویدیو را هم بخوانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی ۱۰ روش برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام پرداختیم. شما با استفاده از چه روشی مشکل خود را حل کردید؟ می تونید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

12 روش موثر حل مشکل دایرکت اینستاگرام برای همیشه!
۱۱ روش موثر حل مشکل دایرکت اینستاگرام برای همیشه!
آموزش کامل استفاده از قابلیت ریپلای و کوییک ریپلای پیام در دایرکت اینستاگرام
آموزش کامل استفاده از قابلیت ریپلای و کوییک ریپلای پیام دایرکت اینستاگرام
حذف پیام خصوصی ارسالی و دریافت شده در اینستاگرام
آموزش ۴ روش حذف پیام خصوصی ارسال و دریافت شده در اینستاگرام
چگونه پیام خصوصی دایرکت اینستاگرام را بدون مشاهده شدن ببینیم؟
خواندن پیام خصوصی دایرکت اینستاگرام بدون فهمیدن شخص مقابل و نمایش علامت چشم

نظرات

  • ariobarzan says:

    سلام من اینستام اپ دیت هست اما استوریم اپدیت نیست مثلا بخش نظر سنجیو اینارو نداره چی کار باید کنم؟تا حالا قد بار پاک کردم نصب کردم اما درست نشده

  • a._.jahan says:

    برای مشکل دایرکت اینستاگرام با فیلترشکن وارد آن شوید و یا از نسخه های پایین تر استفاده کنید.

  • Amir says:

    اونایی که مشکل باز نشدن پیاما تو دایرکت دارن نسخه ۳۸.۰.۰.۱۲.۹۵ رو نصب کنن.منم همین مشکل رو داشتم نصب کردم حل شد?

  • امید says:

    چرا توی استوری اینستا نمیشه پیام گذاشت،یعنی تو دایرکتش نمیتونم برم

  • Reza says:

    سلام دوستان
    مشکل من باز نشدن دایرکت هستش یعنی میخام رفرش کنم دایرکتو فقط لود میکنه و هیچ اتفاقی نمیفته و یجورایی گیر میکنه ولی فیلترشکن که وصل میکنم پیام ها میاد 🙁
    کلی هم تو نت سرچ کردم و همه کاریرو انجام دادم ولی درست نشد.
    اگه کسی راحه حلی داره لطفا بگه
    ممنون.

  • محسن says:

    سلام
    من تو دایرکت میتونم پی ام بدم اما پی ام کسی برام نمیاد .بروزرسانی هم کردم اما به محض افلاین شدن باز این مشکل پیش میاد.به نظرتون از،چه روشی استفاده کنم؟؟؟

  • sh.d says:

    سلام چرا وقتی میرم دایرکت اینو میاره
    Failed to send network request please try again when connection improves
    نتمم پر سرعته ازه داده ی گوشیم و حتی وای فای استفاده کردم اما بازم نمیشه میشه راهنمایی کنیید لطفا

  • Marzieh says:

    سلام . قسمت دایرکت اینستاگرامم وقتی انلاین میشم بروز نمیشه.قبلا فیلترشکن تونل داشتم و با اون وارد اینستا قسمت دایرکت میشدم اما الان یه مشکلی برای فیلترشکن‌تونل بوحود اومده که اونم باز نمیکنه. سایفون گرفتم دل ادمو خون میکنه تا وصل بشه. اینستامو پاک میکنم دوباره نصب میکنم تا دوروز خوبه بعد دوباره دایرکتام نمیان.رو دوتا پیجم هردو همین طوریه. چیکار کنم؟؟؟؟???تورو خدا جواب بدین. ?

  • محمد says:

    دوستان اگه کسی فهمید چرا دایرکت جدیدا فقط با فیلتر شکن باز میشه به مام بگه ممنون

  • Saba says:

    سلام من واقعا درک نمیکنم چرا همه چیو بهم میگه کامنت میزارن لایک میکنن هرچی به دایرکت ختم بشه برو نمیگه تا چند روز پیش و الانم که کلا دایرکت اینستام تا فیلترمو روشن نکنم نمیاره واقعا خیلییی عصابمو خورد کرده گوشی مامانمم مث خودمه ولی واس مامانم میاد واس من نمیاد خواهش میکنم کمکم کنید??

  • Sh.M says:

    من الان تو دایرکت هیچ کس آنلاین نشون داده نمیشم چراغ سبز ندارم زمان هم ندارم بعضیا را هم میتونم آنلاین بودنشون را ببینم اما بعضیا را نه ترخدا کمک

  • سامان کاکلیان says:

    سلام من نمیتونم استوری ها رو ریپلی کنم ؟؟؟

  • milad says:

    سلام. چند وقت بعد اینکه گوشیم عوض کردم دایرکتام بالا نمیاد و فقط با فیلتر شکن بالا میاد تمام کار های بالا رو هم انجام دادم لطفا راهنماییم کنید

  • الهام says:

    سلام خسته نباشید
    توروخدا کمکم کنید،تا وارد اینستا میشم ازم کد شش رقمی میخواد که برام فرستاده نمیشه اصلا،هر کاری که گفتید کردم اما بازم نمیشه،پیجمو لازم دارم توروخدا کمکم کنید

  • علی says:

    سلام ، من کش و دیتا رو پاک کردم ، زبان برنامه رو هم به فارسی تبدیل کردم ، کاملا کامل درست شده ، تازه اخرین نسخه برنامه هست

  • Sara says:

    سلام من ازوقتی گوشیمو عوض کردم دایرکت اینستام پیام نمیاد،باید حذفش کنم باز نصب بزنم تابیادبالا ولی اونم بعداز چن دقیقه س،وقتی پیامم میفرستم نمیره و سین نمیخوره،لطفا دگ کسی میدونه راهنمایی کنه مچکر

  • yhya says:

    دایرکت اینستا فیلتر شده??

  • حسین says:

    دوستان دایرکت اینستاگرامم نمیان بالا مگه پیج رو حذف کنم بعد نصب کنم که بیان بالا اونم برای ۵ دقیقه کسی میدونه چشه

  • Esitala1361 says:

    اینیستاگرام من درست کار میکنه اما فقط برای اومدن به دایرکتش باید فیلتر شکن روشن کنم تا پیام ها بالا بیاد لطفا راهنمایی بفرمایید ۴ بار هم گوشی رو ریست فکتوری کردم اینیستاگرام رو از chrome دانلود کردم نصب کردم همچنان این مشکل پایدار هستش ممنون از لطفتون

  • حدیث says:

    از وقتی گوشیم فلش کردم دایرکت نمیاد بالا باید یه لوگین بزن بعد دوباره واردشم پیام بخونم همه مراحل انجام دادم درست نمیشه حتی با فیلترشکن قط و وصل میشع چیکار باید کنم لطفا جواب بدید

  • ندا says:

    در دایرکت اینستاگرام علامت چشم را نشان نمیدهد دلیلش چیه

  • محمدرضا says:

    سلام.من کش و دیتا رو پاک کردم و حتی ریست فکتوری هم کردم.نشد. اکانتم روی گوشی های دیگه جواب میده ولی هیچ اکانتی با هیچ نتی روی گوشی من بالا نمیاد. با نسخه های قدیمی تست کردم جواب داد. اما توی نسخه ی جدید فقط با وی پی ان میاد بالا. کسی میدونه مشکل از کجاست؟

  • Sara says:

    برای منم اصلا سین دایرکت نمیوفته از وقتی گوشیمو عوض کردم به این مشکل برخوردم و اینکه پیام های قبلیم بالا نمیاد وقتی که پاک میکنم از اول وارد حساب میشم فقط ۵ دقیقه ی اول همه چی خوبه ولی دوباره همونجور میشه نمیدونم چیکار کنم اگر راه حلی هست لطفا بگین

  • بهار says:

    سلام
    اگر کسی پیامی برای من ارسال کنه یا یک پستی را از سایر فالور های خود برای من بفرسته اصلا نمیتونم ببینم و مدام پیام خطای اینترنت میده

  • Fafa says:

    سلام مشکل دایرکت اینستاوقتی گوشی رو عوض کردم اینه که وقتی پستی رو برای کسی میفرستم داخل دایرکت نشون نمیده و اینکه دیده شده رو اصلانشون نمیده میشه راهنمایی کنید.حتی وقتی پاک میکنم دوباره وصل میکنم اولش همه چیزدرسته ولی دوباره خراب میشه

  • اسماعیل says:

    من تمام این کارهارو کردم ولی باز مشکل دایرکت حل نشد
    ففط زمانی که از اینترنت سیم کارت استفاده کنم و یه فیلتر شکن هم فعال کنم دایرکت بالا میاد
    دیگه هیچ جوری نمیشه
    تازه با هر فیلتر شکنی هم نه فعلا فقط با پروکسی مستر

  • Fz says:

    من پیام های دایرکتم پاک نمیشه و هرچی پاک میکنم باز میام هستن و دایرکت های پایینیم اصلا بالا نمیان چیکار کنم؟؟و دایرکتی رو هم بخونم باز عددش رو برنامه میمونه که انگار نخوندم

  • فائزه says:

    سلام پیامای دایرکتم بالا نمیاد تا دیشب سالم بود ولی از صبح تا حالا ایجوری شده با اون اکانتم پیام بدم پیامای دیگه هم برام میاد ولی اگه پیام ندم بقیه پیاما هم نمیاد چرا اینجوری شده

  • Hamef says:

    ممنون از توضیحاتتون
    من تمامی کارهایی که گفتید رو انجام دادم ولی بازم مشکل دایرکت همچنان برای من پا بر جاست.
    به محض ورود به قسمت دایرکت با این پیغام رو به رو میشم
    Terms and data ploicy و نمیدونم چکار کنم

  • m says:

    سلام دایرکت من از اول باز نمیشد.برنامه اپدیت هم نمیشه میشه راه حلی بگید

صفحات1 2 3 5