آموزش کامل استفاده از قابلیت تقویم گوگل Google Calendar

آموزش کامل استفاده از تمام قابلیت های تقویم گوگل Google Calendar

تقویم گوگل (Google Calendar) هنوز هم ساده ترین راه برای مدیریت روز شماست. تقویم گوگل، فقط یک تقویم ساده و معمولی نیست و قابلیت های بسیاری دارد. امروز در انزل وب قصد داریم آموزش کامل نحوه استفاده از تقویم گوگل در وب و گوشی اندروید و آیفون را به همراه تمامی قابلیت های آن را به شما معرفی کنیم.

آموزش کامل استفاده از نسخه جدید Google Calendar

How to Use Google Calendar

برای سازماندهی زندگی و تنظیم وقت، ابزار های زیاد آنلاین و آفلاین وجود دارد. اما ساده ترین و در دسترس ترین راه تقویم گوگل است. شما در این تقویم گزینه هایی برای تنظیم تاریخ برای رویداد ها و یادآوری از طریق ارسال نوتیفیکشن و ایمیل را و حتی با خبر کردن سایر افراد در مورد کاری را که انجام می دهید دارد. استفاده از این قابلیت ها فقط به چند کلیک ساده نیاز دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم تا دیگر حتی روز های تولد دوستان وآشنایانتان را هم فراموش نکنید.

نحوه کار با تقویم گوگل

برای استفاده از تقویم گوگل، شما باید یک حساب کاربری گوگل (جیمیل) داشته باشید. اگر هم هنوز اکانت گوگل ندارید، با مطالعه مطلب آموزش تصویری ساخت ایمیل یاهو ، جیمیل گوگل ، اوت لوک و آی کلود، یک حساب جیمیل برای خود بسازید. سپس وارد اکانت خود شوید. با استفاده از یک اکانت، می توانید از تمامی سرویس های گوگل مانند تقویم آن استفاده کنید.

نحوه کار با تقویم گوگل

در ضمن می توانید برای استفاده از تقویم گوگل در رایانه، مطلب ۷ روش استفاده از تقویم گوگل Google Calendar در کامپیوتر را بخوانید.

ایجاد یک رویداد در تقویم گوگل

مسلماً یکی از مهم ترین عنصر های یک تقویم خوب، اطمینان از عدم فراموشی تاریخ های مهم برای شماست. برای انجام این کار در تقویم گوگل، شما ابتدا باید تاریخ و زمان رویداد مورد نظر را پیدا کنید. سپس بر روی بلوک مربوط به تاریخ روز مورد نظر کلیک کنید. بعد روی دکمه قرمز شامل علامت “+” در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید. حال باید انتخاب کنید که می خواهید این رویداد، یک رویداد ساده باشد یا با جزئیات تکمیلی؟ همچنین یادآوری ها می توانند به عنوان Reminders تنظیم شوند تا به صورت منظم تکرار شوند یا به عنوان Event و به صورت یکبار در کل برای رویدادی که باید از آن اطلاع داشته باشید استفاده شوند.

ایجاد یک رویداد در تقویم گوگل

سپس عنوان رویداد را در قسمت Add Title تایپ کنید. همینطور می توانید از گزینه های زمان بندی یا Timing Options نیز برای انتخاب طول مدت یادآور استفاده نمایید.

ایجاد یک رویداد در تقویم گوگل

اگر همه چیز هایی که نیاز دارید تنظیم شده اند، دکمه Save را جهت ذخیره بزنید. اما اگر مایلید جزییات بیشتری را وارد کنید، روی گزینه More Options کلیک کنید. در صفحه تنظیمات بیشتر، می توانید یک لیست مهمان (Guest List) ایجاد کنید و افرادی را به آن اضافه کنید. در زمان مورد نظر ایمیلی برای افراد آن لیست ارسال می شود تا از این رویداد با خبر شوند. فراموش نکنید که امکان اضافه کردن مکان و توضیحی دقیق از آنچه که اتفاق می افتد را هم می توانید به رویداد خود را هم دارید.

ایجاد یک رویداد در تقویم گوگل

لیست مهمان در Google Calendar

نحوه کار با تقویم گوگل آسان است، اگر تعداد دوستان و یا خانواده شما زیاد است و برای اضافه کردن به رویداد ها دنبال راه ساده تری هستید، می توانید در منوی More Options تقویم گوگل، می توانید لیستی از مهمان ها را تهیه کنید و در مواقع مورد نیاز استفاده کنید. برای استفاده از این لیست هم همانطور که پیش تر توضیح داده شد، به قسمت More Options قیبل از تایید رویداد بروید. در سمت راست گزینه Guests را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که مهمان ها بتوانند افراد دیگری را به دیدن این رویداد دعوت کنند یا خیر. همینطور می توانید تعیین نمایید که لیست کل مهمان ها برای هم قابل مشاهده باشند یا نه. این کار ها را با تغییر تیک گزینه ها می توانید انتخاب کنید. پس از انتخاب تنظیمات، گزینه Add Guests را بزنید و افراد مورد نظر را انتخاب کنید. اگر قبلا نام مهمان ها را وارد نکرده باشید، نیاز به ثبت کامل ایمیل آن ها هستید.

لیست مهمان در تقویم گوگل

بعد از اتمام انتخاب مهمان ها رویداد را ذخیره کنید. هشداری هم به شما نمایش داده می شود که در صورت تایید، ایمیلی به اعضا گروه ارسال می شود و آنان را از قرار گرفتن در این لیست و رویداد آگاه می کند و آنان می توانند اعلام کنند که قادر به حضور هستند یا نه.

لیست مهمان در تقویم گوگل

اگر به دنبال مدیریت زمان پروژه خود هستید بر روی تقویم، پیشنهاد می کنیم حتماً مطلب ۴ تا از بهترین روش ها و نرم افزار مدیریت پروژه تحت وب بر روی تقویم را مورد مطالعه قرار دهید.

به اشتراک گذاشتن تقویم در تقویم گوگل

علاوه بر قابلیت دعوت به رویداد، می توانید کل تقویمتان را با ویژگی هایش با سایر افراد به اشتراک بگذارید. از اشتراک تقویم گوگل برای استفاده های تجاری و تنظیم برنامه گروه ها نیز می توان استفاده کرد. برای به اشتراک گذاری تقویم گوگل، در صفحه اصلی تقویم به پنل سمت چپ که با عبارت My Calendars مشخص شده بروید. روی ایکون منو که به شکل سه نقطه روی هم در سمت راست تقویمی که می خواهید به اشتراک بگذارید کلیک کنید. حال برای رفتن به تنظیمات تقویم گوگل منویی ظاهر می شود که باید روی Settings And Sharing کلیک کنید.

به اشتراک گذاشتن تقویم در تقویم گوگل

منو جدید با گزینه هایی ظاهر می شود. شما باید Share With Specific People را انتخاب کنید. بعد از آن روی Add People کلیک کنید و نام یا ایمیلشان را برای اشتراک گذاری وارد کنید.

به اشتراک گذاشتن تقویم در تقویم گوگل

بعد از انتخاب افراد مورد نظر، می توانید میزان کنترل آن ها را نیز روی تقویم خود مشخص کنید.

به اشتراک گذاشتن تقویم در تقویم گوگل

حال بعد از اتمام ثبت تنظیمات، می توانید با زدن Send دوستانتان را از به اشتراک گذاری تقویم با آن ها مطلع کنید و میزان توانایی آن ها را در تغییر تقویم یادآوری کنید.

آموزش استفاده از تقویم گوگل روی گوشی اندروید و آیفون

شما محدود به استفاده از Google Calendar یا تقویم جیمیل در رایانه نیستید. بلکه می توانید در گوشی های همراه نیز ار برنامه تقویم گوگل استفاده کنید. این برنامه برای اندروید، آیفون و ویندوز فون وجود دارد. برای استفاده از این برنامه، بعد از نصب با کلیک روی آیکون با نماد آبی و عدد ۳۱ تاچ کنید.

استفاده از تقویم گوگل روی گوشی

حال باید با استفاده از رمز و نام کاربری اکانت جیمیل، وارد حساب کاربری خود بشوید.

استفاده از تقویم گوگل روی گوشی

در این برنامه نیز همانند نسخه تحت وب، می توانید با ضربه زدن روی دایره قرمز با علامت “+” یک رویداد بسازید.عنوان رویداد را در قسمت اول وارد کنید و تاریخ آن را در فیلد مورد نظر انتخاب کنید. می توانید مکان رخداد رویداد را نیز با استفاده از GPS گوشی اضافه کنید. پس از اتمام کار دکمه ذخیره یا Save را بزنید.

استفاده از تقویم گوگل روی گوشی

برای جست و جو بین رویداد ها و تغییر آن نیز در قسمت جست و جوی برنامه، نام رویداد را سرچ کنید. روی نماد سه نقطه در سمت چپ و بالای صفحه ضربه بزنید و سپس روی Search تاچ کنید. حال کافیست تا نام رویداد را وارد کنید تا به سرعت نشان داده شود. برای نمایش جزییات بیشتر روی آن ضربه بزنید.

استفاده از تقویم گوگل روی گوشی

برای ویرایش یک رویداد نیز به راحتی می توانید آن را باز کنید و علامت مداد را در بالا سمت چپ صفحه بزنید. سپس اقدام به ویرایش رویداد کرد و در پایان آن را ذخیره کنید.

استفاده از تقویم گوگل روی گوشی

اگر قصد حذف یک رویداد را نیز دارید، ابتدا آن را پیدا و باز کنید. حال بر روی آیکون مداد ضربه بزنید. در گزینه های پایین لیست، گزینه ای به نام Delete وجود دارد که می توانید برای حذف رویداد روی آن ضربه بزنید.

استفاده از تقویم گوگل روی گوشی

همچنین برای درج تاریخ شمسی در اکسل، مطالعه مطلب ۷ روش استفاده و درج تاریخ شمسی در اکسل به صورت اتوماتیک و.. مفید می باشد.

سایر قابلیت های تقویم گوگل

قابلیت های دیگر گوگل کلندر را نیز در ادامه به صورت خلاصه مرور خواهیم کرد. البته بعد از آپدیت ها ممکن است ویژگی جدیدی و کاربردی دیگری نیز به این تقویم افزوده شود.

نمایش تایپوگرافی و قسمت های رنگی رویداد ها با که با استفاده از هوش مصنوعی شما در جهت مدیریت بهتر روز ها به خصوص در تقویم های گروهی یاری می کنند.

سایر قابلیت های تقویم گوگل

اضافه کردن یادداشت نیز از نقات قوت این برنامه است. شما می توانید برای هر رویداد یا زمانی یک یادداشت ایجاد کنید و نکته های لازم را در آن ذکر کنید.

سایر قابلیت های تقویم گوگل

قابلیت Rooms یا اتاق نیز برای کاربران جالب است. در کنار لیست مهمان می توانید از این گزینه نیز استفاده کنید.

سایر قابلیت های تقویم گوگل

برای نشان دادن وقت خالی در گروه های بزرگ نیز می توانید از تقویم گوگل استفاده کنید. یک رویداد به عنوان وقت خالی در ساعات های معین تعیین کنید و بعد از اشتراک گذاری، اعضای گرو می توانند با شما در آن زمان ها ملاقات داشته باشند.

سایر قابلیت های تقویم گوگل

اگر نیاز به دیدن تقویم سال های دیگری دارید می توانید روی گوگل حساب کنید. شما می توانید سال مورد نظر خود را انتخاب کنید و جزییات تاریخ ها و رویداد های آن سال را ببینید.

سایر قابلیت های تقویم گوگل

از آنجایی که امروزه کار های زیادی به صورت بین المللی انجام می شوند، می توانید در تقویم گوگل ساعت جهانی و یا هر منطقه را تعیین کنید تا افراد مختلف از تایم درست برای برقراری ارتباط با سایر اعضای گروه استفاده کنند.

سایر قابلیت های تقویم گوگل

برای جذابیت بیشتر برنامه، بعد از انتخاب نوع رویداد، سربرگ نیز به عنوان شکلی مناسب آن واقعه تغییر شکل پیدا می کند که هم سرگرم کننده و هم مفید است.

سایر قابلیت های تقویم گوگل

اگر از کاربران آیفون هستید، در پایان پیشنهاد می کنیم مطالعه مطلب مزایا و معایب جیلبریک کردن سیستم عامل آیفون اپل چیست؟ را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی کامل تقویم گوگل، نحوه کار با آن و قابلیت های این برنامه پرداخیتم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات، تجربیات و انتقادات خود را در همین زمdنه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش ثبت تاریخ تولد در تقویم گوگل (Google Calendar)
آموزش ثبت تاریخ تولد در تقویم گوگل (Google Calendar)
تقویم گوگل Google Calendar کامپیوتر
۷ روش استفاده از تقویم گوگل Google Calendar در کامپیوتر

نظرات

  • میثم says:

    این تقویم قابلیت تنظیم شیفت کاری رو داره؟؟؟؟

  • سید علیرضا says:

    با احترام
    من چند سالی هست از تقویم گوگل استفاده میکنم و تا جائیکه میدونم ثبت یادآوری بیش از یکسال باقی نمیماند،و ما به مطالبی که در گذشته ثبت کرده ایم و الآن به موردی نیاز هست دسترسی نداریم،آیا راهی هست که این اعلانات همیشه در تقویم ثبت بمانند؟