آموزش نحوه نصب و راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس (XBox)

آموزش تصویری نحوه نصب و راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس (Xbox)

گیمر ها و علاقه مندان به بازی، از خرید و بازی کردن با ایکس باکس قطعا لذت خواهند برد. اگر شما گل سر سبد کنسول مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان را خریداری کرده اید، در این مطلب با روش نصب و تنظیم آن و سایر نسخه های ایکس باکس آشنا خواهید شد. امروز در انزل وب نحوه نصب و راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس (Xbox) را آموزش خواهیم داد.

مراحل راه اندازی و نصب ایکس باکس وان

How to Set Up an Xbox One

با کنسول ایکس باکس وان می توانید به طور همزمان بازی های خود را بازی کنید و به همراه آن از اینترنت، موسیقی و حتی تلویزیون استفاده کنید. کنسول ایکس باکس رقیبی در کنار سایر کنسول ها نظیر پلی استیشن و در کنار رایانه ها برای منتقل کردن حس بهتر در بازی ها برای گیمر ها، ساخته و ارتقا پیدا می کنند. اگر شما دنبال یادگیری نصب و تنظیم کنسول ایکس باکس وان برای اولین بار هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

نصب و راه اندازی ایکس باکس وان

Xbox One دارای چندین اتصال واحد است که برای اولین بار باید ساخته شوند. از جمله ارتباط سنسور Kinect، اتصال به اینترنت و اتصال ست تاپ باکس برای تلویزیون کابلی که برای یادگیری نحوه راه اندازی ایکس باکس وان اس و.. باید انجام شوند.

نصب و راه اندازی ایکس باکس وان

قبل از هرکاری باید اتصال به اینترنت را برقرار سازید. شما می توانید این کار را با یک کابل اترنت برای اتصال به مودم اینترنت خود انجام دهید. البته اگر روتر (مودم) شما وایرلس است، می توانید به صورت بی سیم نیز به اینترنت متصل شوید.

نصب و راه اندازی ایکس باکس وان

سپس برای اتصال ایکس باکس وان به تلویزیون خود از یک کابل HDMI استفاده کنید. این کابل را به پورت HDMI OUT در عقب دستگاه متصل کنید و انتهای دیگر کابل را به قسمت HDMI Input تلویزیون متصل نمایید. اگر شما از ستاپ باکس برای مشاهده تلویزیون استفاده می کنید، یک سمت کابل را به HDMI OUT ایکس باکس وصل کنید و سمت دیگر را به ست تاپ باکس وصل نمایید.

نصب و راه اندازی ایکس باکس وان

اگر سنسور Kinect دارید، برای راه اندازی کینکت ایکس باکس وان باید آن را به در پشت دستگاه ایکس باکس وصل کنید. پورت مورد نظر شکلی شبیه پورت USB  و پورت IR دارد. کابل سنسور کینکت دارای طول ثابت ۳ متر می باشد.

نصب و راه اندازی ایکس باکس وان

حال باید کابل برق را به پریز برق متصل نمایید. قسمت ورودی برق دستگاه در سمت چپ کنسول قرار دارد. بعد از اتصال دستگاه به برق، چراغ  POWER LED باید به نشانه اتصال به برق روشن شود.

نصب و راه اندازی ایکس باکس وان

برای آشنایی با Jtag ایکس باکس نیز پیشنهاد می کنیم مطلب جی تگ ایکس باکس چیست و چگونه اینکار را انجام میدهند؟ را مطالعه کنید.

تنظیم ایکس باکس وان برای اولین بار

در نحوه راه اندازی Xbox one s، پس از نصب کامل دستگاه، Xbox ONE خود را روشن کنید. شما می توانید با استفاده از کنترل این کار را انجام دهید. برای این کار دکمه Home را روی دسته کنترلر نگه دارید تا همزمان هر دو دستگاه ایکس باکس و کنترلر فعال شود. البته اگر از دسته بی سیم استفاده می کنید، ابتدا مطمئن شوید باتری را داخل کنترلر قرار داده باشید. شما همچنین می توانید پنل جلویی ایکس باکس وان (آرم ایکس باکس) را لمس کنید تا دستگاه روشن شود. از سنسور کینکت نیز برای روشن کردن دستگاه می توان استفاده کرد اما این کار در تنظیم اولیه قابل انجام نمی باشد.

تنظیم ایکس باکس وان برای اولین بار

سپس از دستورالعمل های روی صفحه پیروی کنید. اولین چیزی که برای نصب ایکس باکس روی صفحه نمایش داده می شود، لوگوی Xbox One با پس زمینه سبز است. منتظر بشوید که یک بیت را پردازش کرده و در نهایت دستورالعمل های راه اندازی اولیه را مشاهده خواهید کرد. راهنمایی اول شما برای فشار دادن A است. برای این کار یک کنترلر در صفحه نمایش داده می شود و محل آن را به شما آموزش می دهد. بعد از انجام این کار ایکس باکس برای اولین بار از شما قدردانی می کند!

تنظیم ایکس باکس وان برای اولین بار

بعد باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. زبان هایی از جمله انگلیسی، Deutsch , Español و.. وجود دارند که پس از انتخاب آن باید A را بزنید. متون روی صفحه نمایش ایکس باکس به طور خودکار به زبان مورد نظر تغییر داده می شوند.

تنظیم ایکس باکس وان برای اولین بار

به عنوان قدم بعدی، باید بر اساس زبان انتخاب شده، کشور محل زندگی را انتخاب کنید.

تنظیم ایکس باکس وان برای اولین بار

اکنون باید نحوه اتصال به اینترنت را انتخاب کنید. می توانید از حالت سیمی برای ثبات بیشتر یا از اتصال وایرلس استفاده نمایید. اگر به دلایلی قادر به مشاهده شبکه نبودید، با زدن دکمه Y لیست را برای اسکن مجدد آماده کنید.

تنظیم ایکس باکس وان برای اولین بار

بعد از انتخاب ترجیح اتصال به شبکه، باید کنسول خود را بروز رسانی کنید. تقریبا برای همه در هنگام تنظیم کردن اولیه نیاز به دانلود آپدیت با حجم تقریبی ۵۰۰ دارید که باید بعد از اتصال به اینترنت آن را دانلود کنید. دستگاه شما بعد از دریافت آپدیت، به صورت خودکار ریست می شود.

تنظیم ایکس باکس وان برای اولین بار

تکمیل تنظیمات در راه اندازی اولیه ایکس باکس وان

پس از بازنشانی، ایکس باکس از شما می خواهد دکمه HOME را برای ادامه مراحل فشار دهید. بعد با صفحه انتخاب منطقه زمانی مواجه خواهید شد. انتخاب پیش فرض بستگی به کشوری که قبلا انتخاب کرده اید دارد.

تکمیل تنظیمات در راه اندازی اولیه ایکس باکس وان

حال سنسور کینکت راه اندازی می شود. با استفاده از این سنسور می توانید از طریق شناخت حرکتی وارد دستگاه شوید، با استفاده از حرکات صوتی و فیزیکی ایکس باکس را کنترل کنید و با گپ زدن با دوستانتان به همراه کنترل تلویزیون بپردازید. اطمینان حاصل کنید که بلندگو های خود را برای نصب روی کینکت به ایکس باکس وان متصل کرده باشید تا بتوانید صدای بلندگو را درست اندازه گیری کنید. هنگام که دستورالعمل از شما می خواهد آرام باشید، این کار را به خوبی انجام دهید زیرا روی تنظیم سنسور تاثیر گذار است.

تکمیل تنظیمات در راه اندازی اولیه ایکس باکس وان

حال باید به اکانت مایکروسافت خود وارد شوید. می توانید از ایمیل سایر سرویس ها استفاده کنید. اگر هیچ حسابی نداشته باشید، برای ادامه باید یک حساب کاربری مایکروسافت بسازید.

تکمیل تنظیمات در راه اندازی اولیه ایکس باکس وان

شرایط استفاده از ایکس باکس وان را به همراه حریم خصوصی را مطالعه و تایید کنید.

تکمیل تنظیمات در راه اندازی اولیه ایکس باکس وان

سپس یک تم رنگی برای داشبورد کاری خود به صورت سفارشی انتخاب نمایید.

تکمیل تنظیمات در راه اندازی اولیه ایکس باکس وان

بعد باید رمز عبوری را برای ورود به سیستم ذخیره کنید. همچنین از شما خواسته می شود در صورت تمایل استفاده از کینکت برای ورود به سیستم را در صورت تمایل انتخاب نمایید.

تکمیل تنظیمات در راه اندازی اولیه ایکس باکس وان

اکنون دیگر روند راه اندازی ایکس باکس وان ایکس و.. و تنظیم آن پایان یافته است و با زدن دکمه Home برای پایان دادن به موضوع و وارد شدن به داشبورد فشار دهید. حال ایکس باکس وان را با رنگ دلخواه تماشا کنید و از استفاده و بازی با آن لذت ببرید!

تکمیل تنظیمات در راه اندازی اولیه ایکس باکس وان

نصب و راه اندازی کنسول Xbox 360 و Xbox 360 S

برای راه اندازی ایکس باکس ۳۶۰، ابتدا جعبه کنسول ۳۶۰ را باز کنید و قطعات مختلف را از کارتون خارج کنید. یک سستم Xbox 360 معمولا شامل قطعات زیر می باشد:

  • کنسول
  • کابل A/V (بسته به کنسول متفاوت است)
  • منبع تغذیه
  • سیم برق
  • کنترل کننده بی سیم
  • ۲ عدد باتری AA
  • دفترچه راهنمای کاربر
  • هدست سیمی (که البته بسته به پکیج کنسول متفاوت است)

نصب و راه اندازی کنسول Xbox 360 و Xbox 360 S

حال به آرامی اقدام به برداشتن نوار محافظ کنید.

نصب و راه اندازی کنسول Xbox 360 و Xbox 360 S

مطلب آموزش ۷ روش تنظیم و نصب دسته بازی در کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ نیز در این زمینه می تواند برای شما مفید باشد.

نصب کنسول ۳۶۰ ایکس باکس

کنسول را در یک وضعیت مناسب مانند تصویر که یک کنسول و تلویزیون را نشان می دهد، در یک میز قرار دهید. کنسول به تهویه احتیاج دارد پس باید در این مورد دقت کنید و آن را در فضای بسته قرار ندهید. شما می توانید کنسول را عمودی یا افقی قرار دهید فقط باید از وجود موارد زیر در محل نصب مطمئن شوید:

  • تهویه مناسب
  • نسبتا خنک
  • دور از منابع گرمای مستقیم
  • بدون سر و صدا
  • عدم قرار گرفتن اشیا در زیر یا کنار کنسول

نصب کنسول 360 ایکس باکس

اتصال به برق کنسول ۳۶۰

تصویر نشان دهنده منبع تغذیه ایکس باکس ۳۶۰ است که متصل به یک دوشاخه و کنسول است. ابتدا منبع تغذیه را به کنسول وصل کنید و سپس سیم برق را به منبع تغذیه متصل نمایید. بعد سیم برق را به یک پریز برق وصل کنید.

اتصال به برق کنسول 360

برای تجربه استفاده از دسته ایکس باکس روی موبایل، می توانید آموزش ۵ روش اتصال دسته بازی PS ،Xbox و کامپیوتر به گوشی اندروید را بخوانید.

اتصال کنسول ۳۶۰ به تلویزیون

بیشتر سیستم های کنسول دارای یک پک کابل صوتی و تصویری کامپوزیتی هستند. شما می توانید از این کابل برای اتصال کنسول به مانیتور یا تلویزیون استفاده کنید. البته این کابل ها از صفحه نمایش های High-Definition پشتیبانی نمی کنند. اگر شما یک تلویزیون HDTV دارید، با مطالعه مطلب راهنمای نصب کنسول به تلویزیون اچ دی را مطالعه کنید.

اتصال کنسول 360 به تلویزیون

سپس کابل A/V را در یک سمت به کنسول و در سمت دیگر به تلویزیون متصل کنید. کابل زرد برای انتقال ویدیو، قرمز برای صدای آنالوگ کانال راست و سفید صدای سمت چپ است. اگر تلویزیون مونو است، تنها یک جک صوتی دارد که فقط کافی است سیم قرمز یا سفید را به جک صدا متصل کنید. اکنون تلویزیون و کنسول را روشن کنید.

اتصال کنسول 360 به تلویزیون

بعد از روشن شدن کنسول داشبورد ایکس باکس را خواهید دید. اگر تصویری ندیدید، ممکن است لازم باشد وضعیت کابل ها و اتصالات را چک کنید. برای بهبود نمایش ویدیو می توانید تنظیمات پیش فرض ویدیو را تغییر دهید و برای حل مشکلات مربوط به تصویر، قسمت مشکلات صوتی و تصویری ایکس باکس ۳۶۰ را ببینید.

اتصال کنترلر ایکس باکس ۳۶۰

برای اتصال کنترل بی سیم، ابتدا کنسول را روشن کنید. باتری های AA را نیز وارد کنترلر کنید و دکمه مرکز راهنمای Xbox Guide را فشار دهید و نگه دارید تا کنترل روشن شود. اگر کنترل روشن نشد، مطمئن شوید که باتری ها سالم هستن و شارژ کافی دارند.

اتصال کنترلر ایکس باکس 360

سپس دکمه Connect را در کنسول فشار دهید.

اتصال کنترلر ایکس باکس 360

در عرض ۲۰ ثانیه، دکمه اتصال را روی کنترلر نیز فشار دهید.

اتصال کنترلر ایکس باکس 360

توجه داشته باشید که هنگامی که چراغ کنار دکه POWER در کنسول از حالت چشمک زن متوقف شد، نشان دهنده اتصال کنسول است. شما می توانید تا ۴ کنترل کننده نیز به یک کنسول وصل کنید. همچنین اگر از کنترلر سیمی استفاده می کنید، ایکس باکس برای شما نیز راهنمای اتصال دسته کنترل سیمی به ایکس باکس ۳۶۰ را قرار داده است.

ثبت تنظیمات کنسول ۳۶۰ XBOX

ثبت تنظیمات کنسول 360 XBox

اولین باری که کنسول ایکس باکس خود را استفاده می کنید، از شما خواسته می شود تا زبان خود را انتخاب کنید. سپس یک نمایه ایجاد کنید و در صورت تمایل به شبکه اینترنت متصل شوید. برای تکمیل مراحل، دستور العمل های روی صفحه را دنبال کنید.

ثبت تنظیمات کنسول 360 XBox

در حال حاظر کار نصب و تنظیم دستگاه به اتمام رسیده و می توانید با قرار دادن دیسک بازی را شروع کنید و لذت ببرید.

همچنین برای یادگیری نحوه اتصال و تنظیم سایر دستگاه های ایکس باکس مانند ONE X, ONE S, ONE و .. نیز می توانید آموزش نصب ایکس باکس را در سایت اصلی XBox مایکروسافت مطالعه کنید. همچنین مطالعه مطلب آموزش کامل تمیز کردن دستگاه و لنز پلی استیشن (PlayStation) و ایکس باکس (Xbox)  را برای نگهداری بهتر دستگاه و افزایش عمر مفید آن را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش نصب و تنظیم دستگاه های ایکس باکس را برای علاقه مندان آموزش دادیم. منتظر دیدن نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در ددگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش رفع مشکل نخواندن دیسک در ایکس باکس
آموزش ۱۰ روش رفع مشکل نخواندن دیسک در ایکس باکس
آموزش 10 روش حل مشکل تصویر ندادن ایکس باکس وان اس و..
آموزش ۱۰ روش حل مشکل تصویر ندادن ایکس باکس وان اس و..
آموزش جدید روش رفع ارور ریجن ایکس باکس
آموزش جدید نحوه رفع ارور ریجن ایکس باکس
آموزش 10 روش حل مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس و..
آموزش ۱۰ روش حل مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس

نظرات