راهنمای کامل نحوه اتصال و نصب تلویزیون سونی، ال جی و.. به دیوار

راهنمای کامل نحوه اتصال و نصب تلویزیون سونی ، سامسونگ و.. به دیوار

اگر با کمبود جا مواجه هستید و نمی خواهید تلویزیون خود را روی میز قرار دهید، اتصال و نصب تلویزیون به دیوار یک روش عالی است که می توانید بکار گیرید. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه اتصال و نصب تلویزیون به دیوار را به شما آموزش دهیم. نحوه کار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد، تنها کافیست مراحل امروز انزل وب را دنبال کنید.

آموزش نحوه انتخاب ، نصب و زدن تلویزیون ال جی، سامسونگ و.. به دیوار

How To Wall Mount A TV : Tips And Tricks To Cut Down On Frustration

قبلا در انزل وب در مورد تلویزیون اسمارت چیست؟ و چه ویژگی و کاربردهایی دارد؟ صحبت کردیم، موضوع مهمی که برای نصب تلویزیون روی دیوار باید در نظر بگیرید مکان و موقعیتی است که دوست دارید تلویزیون نصب شود. چند قاعده کلی وجود دارد که شما باید در نظر داشته باشید. اول اینکه شما باید تلویزیون را در سطح چشم خود نصب کنید. این بدان معناست که شما باید دو تا سه پا از زمین تلویزیون خود را نصب کنید. دوم اینکه بسیاری از افراد تلویزیون خود را بالای شومینه یا قفسه کتاب نصب می کنند که ایده بسیار بدی است چونکه برای تماشای تلویزیون گردن شما در یک موقعیت بد قرار می گیرید و در تماشاهای طولانی مدت موجب گردن درد می شود.

آموزش نحوه نصب و زدن تلویزیون ال جی، سامسونگ و ... به دیوار

در برخی مواقع شما دوست دارید دراز بکشید و تلویزیون نگاه کنید اگر تلویزیون خود را در سطح بالا و موقعیت بدی نصب کنید مجبور هستید که گردن خود را به عقب بکشید که ایده آل نیست. قبلا در انزل وب نحوه ریست فکتوری تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی، فیلیپس و پاناسونیک را به شما آموزش دادیم، در ادامه ما نحوه انتخاب، اتصال و نصب تلویزیون سونی، ال جی و … به دیوار را به شما آموزش خواهیم داد.

انتخاب براکت دیواری مناسب برای نصب تلویزیون به دیوار

معمولا برای نصب تلویزیون روی دیوار سامسونگ ، سونی ، ال جی و.. دو نوع پایه یا براکت دیواری تلویزیون وجود دارد. براکتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید برای تلویزیون های کوچک طراحی شده است و معمولا دارای یک بازو و چند مفصل است که به شما اجازه می دهد تلویزیون را در هر جهتی که می خواهید بچرخانید. در این نوع براکت تنها یک نقطه اتصال وجود دارد.

انتخاب براکت دیواری مناسب برای نصب تلویزیون به دیوار

نوع دوم براکت دیواری تلویزیون که در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید به شما اجازه می دهد تا تلویزیون خود را در نقاط مختلف نصب کنید که در برخی موارد این نقاط به ۶ عدد می رسد تا بتواند وزن تلویزیون های بزرگتر و سنگین تر را تحمل کند. در این نوع براکت ها شما نمی توانید تلویزیون را به جهات مختلف بچرخانید و شما فقط می توانید شیب را به سمت بالا یا پایین تنظیم کنید.

انتخاب براکت دیواری مناسب برای نصب تلویزیون به دیوار

بعد از اینکه نوع براکت دیواری تلویزیون را انتخاب کردید باید نقاطی که برای نصب براکت روی دیوار مناسب است را پیدا کنید. اگر شما به پشت تلویزیون خود نگاه کنید ۴ سوراخ مشاهده خواهید کرد که یک شکل مربعی یا مستطیلی را تشکیل می دهد. فاصله بین سوراخ ها را اندازه گیری کنید. اگر فاصله بین سوراخ ها ۴۰۰ میلی متر باشد شما باید براکت دیواری VESA 400 را خریداری کنید.

انتخاب براکت دیواری مناسب برای نصب تلویزیون به دیوار

برای آپدیت کردن تلویزیون خود می توانید از آموزش کامل آپدیت کردن تلویزیون ال جی، سونی و سامسونگ کمک بگیرید.

نحوه نصب پایه تلویزیون به دیوار

بعد از اینکه براکت دیواری خود را خریداری کردید می توانید مرحله نصب پایه تلویزیون را شورع کنید اما شما نمی توانید یک نقطه تصادفی را انتخاب کنید و شروع به پیچ کردن آن کنید. تلویزیون ها سنگین هستند بنابراین شما باید مطمن باشید که تلویزیون را طوری نصب کرده اید که نیافتد. شما باید با استفاده از پیچ تلویزیون را به دیوار نصب کنید اما شما باید مطمئن باشید که زیر محلی که تعیین کرده اید سیم برق وجود ندارد چون هم باعث قطع شدن برق ساختمان وجود دارد و هم خطر برق گرفتگی وجود دارد. شما می توانید یک دستگاه فلزیاب خریداری کنید و محل قرارگیری سیم ها پشت دیوار را مشخص کنید

نحوه نصب پایه تلویزیون به دیوار

بعد از اینکه مکان مناسب را پیدا کردید براکت دیواری تلویزیون را روی دیوار قرار دهید و با مداد سوراخ هایی که نیاز به پیچ کردن دارند را علامت گذاری کنید. در این مرحله شما نباید ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار را فراموش کنید. برای مشاهده تلویزیون از روی کاناپه تلویزیون باید ارتفاع ۱۰۵ متری با کف زمین داشته باشد. برای یک تلویزیون ۶۰ اینچی که دارای ارتفاعی ۸۰ سانتی متری است نقطه وسط ارتفاع ۴۰ سانتی متر می شود. پس باید لبه پایین تلویزیون ۶۰ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.

نحوه نصب پایه تلویزیون به دیوار

البته قبل از علامت گذاری شما می توانید از تراز استفاده کنید تا نقاط درست را علامت گذاری کنید و تلویزیون شما کج نصب نشود.

نحوه نصب پایه تلویزیون به دیوار

شما باید مته مناسب با پیج های خود را پیدا کنید. اگر شما از مته هایی که نسبت به پیچ ها اندازه بزرگتری دارند استفاده کنید پیچ ها شل خواهند بود و براکت روی دیوار محکم نخواهد بود. به یاد داشته باشید مته باید کمی کوچکتر از پیچ باشد.

نحوه نصب پایه تلویزیون به دیوار

بعد از اینکه با سوراخ ها را دریل کردید می توانید براکت دیواری تلویزیون را به دیوار پیچ کنید. بعد از اینکه از محکم بودن اتصال براکت اطمینان حاصل پیدا کردید چهار سوراخ پشت تلویزیون را به براکت پیچ کنید.

بعد از اینکه تلویزیون خود را روی دیوار نصب کردید می توانید برای پنهان کردن کابل های تلویزیون اقدام کنید. بهترین گزینه برای اینکار خریداری کیت های مخصوص است.

نحوه نصب پایه تلویزیون به دیوار

این کیت ها به شما این امکان را می دهند تا تلویزیون را به جایی که پریز قرار دارد وصل کنید و بقیه کابل ها را در نزدیکی پایه قرار دهید و کابل را به دستگاه های مربوطه وصل کنید. برای اینکار کمی به مهارت سیم کشی نیاز خواهید داشت. اگر نحوه انجام این کار را بلد نیستید توصیه می کنیم با یک تکنسین برق تماس بگیرید.

نحوه نصب پایه تلویزیون به دیوار

بعد از نصب تلویزیون خود می توانید برای تماشا کردن فیلم و گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه خود از ۳ روش پخش فیلم، آهنگ و عکس گوشی در تلویزیون با کابل و بدون کابل استفاده کنید.

فیلم نحوه نصب تلویزیون ال سی دی به دیوار

شما می توانید تمام مراحلی که در بالا توضیح دادیم را در فیلم آموزشی نصب تلویزیون ال سی دی به دیوار زیر مشاهده کنید:

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز سعی کردیم راهنمای کاملی برای نحوه چسباندن تلویزیون به دیوار به شما ارائه دهیم، اگر نکته ای وجود دارد که در پست امروز بدان اشاره ای نشده بود یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
آموزش 5 روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
آموزش ۵ روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..
۱۲ روش حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..

نظرات

  • میرنوری says:

    سایز پیچ پشت تلویزیون ویرا ۴۳چند است

  • الهام says:

    تلوزیون ما پشتش سوراخ نداره.
    ال جیه .
    چرااا؟؟?
    حالا چجوری باید روی دیوار نصبش کنم؟

  • امیر says:

    خیلی عالی بود دستتون درد نکنه.

  • سعید says:

    اخه این فیلم که گذاشتی واسه ایران هست…. دیوارهای خونه های ایران از چوبه بعد اصلا الکی بود فقط وصل کرد به دیوار tv روشنشم نکرد سیم برق نداشت اونجا که وصل کرد…

  • ناصر says:

    میخوام پایه رو میزی رو بازکنم نمیدونم چطور باز میشه از ایناست که بزرگه وسطه میچرخه

  • PipO says:

    سلام سایز پیچ پشت ال ای دی که به پایه نصب میشه رو از کجا باید بدونم چون توی پکش نبود