رفع مشکل قطع شدن صدای گوشی اندروید

آموزش ۸ روش رفع مشکل کم و قطع شدن صدای گوشی اندروید

امکان دارد شما هنگام مکالمه با دوستان خود با مشکل قطع شدن صدای گوشی اندورید مواجه شده باشید، یکی از راه هایی که شما می توانید برای حل مشکل کم شدن یا قطع شدن صدا بکار ببرید ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه است. با ریست کردن اطلاعات شما پاک خواهد شد پس بهتر است قبل از تست این روش، راه حل های دیگر امروز انزل وب را دنبال کنید.

علت قطع شدن صدای اسپیکر گوشی سامسونگ ، سونی و.. اندروید

Speaker Issues Muting your Android? Here’s How to Fix Speaker Not Working Problem

گوشی های همراه یک وسیله نسبتا گران قیمت هستند که ما در طول زندگی خود دائما با آن سروکار داریم. در برخی مواقع مشکلاتی در گوشی همراه ما ایجاد می شود که یکی از این مشکلات قطع شدن صدای اسپیکر اندروید است. اگرشما با مشکل قطع شدن صدای اسپیکر گوشی مواجه شده اید نگران نباشید. مشکل شما می تواند به علت اختلالات نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. اگر مشکل شما نرم افزاری است راه حل هایی وجود دارد که در ادامه بحث خواهیم کرد اما اگر بعد از تست این راه حل ها متوجه شدید که سخت افزار گوشی شما خراب شده است باید اقدامات لازم را برای تعویض اسپیکر گوشی اندروید خود انجام دهید.

ساده ترین راه برای پیدا کردن مشکل اسپیکر اندروید شما استفاده از ابزار تشخیصی برای تست سخت افزار است. شما می توانید برنامه هایی مانند Z-Device Test یا Phone Doctor Plus را نصب کنید. شما همچنین می توانید از برنامه Speaker Tester برای تست کیفیت صدای اسپیکرهای دستگاه خود استفاده کنید. اما رای روش هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد در برخی موارد شما باید برای تست اسپیکر اندروید خود صدایی ضبط کنید که می توانید از برنامه هایی مانند Audio Recorder و یا هر رنامه جایگزین دیگر استفاده کنید. علاوه بر این برنامه ها شما می توانید از ۱۰ تا از بهترین برنامه ضبط صدا حرفه ای در گوشی اندروید استفاده کنید.

علت قطع شدن صدای اسپیکر گوشی سامسونگ ، سونی و.. اندروید

قبلا در انزل وب ۷ روش افزایش صدا اسپیکر و هدفون گوشی اندروید را به شما آموزش دادیم در ادامه شما ۸ راهکار حل قطع شدن صدای زنگ و صدای مکالمه گوشی اندرویدی را مطالعه خواهید نمود.

علت قطع شدن صدای زنگ گوشی سامسونگ، سونی و..

“هیچ صدایی از اسپیکر گوشی من نمی آید” ، این اولین ارزیابی شما است اما آیا مشکل ناگهانی به وجود آمده یا از قبل نشانه هایی از آن را مشاهده کرده اید؟ اگر نشانه هایی مانند صداهای تحریف شده، شکستگی صدا در طول پخش صدا، نویز و غیره را شاهد بوده باشید این ممکن است نشانه های بدی باشد. گوشی شما ممکن است یک مشکل سخت افزاری داشته باشد. اما اگر به طور ناگهانی و بدون مشاهده علائم دچار قطع شدن اسپیکر گوشی شده اید.

عمدتا به دلیل مشکلات و ناسازگاری های نرم افزاری است. به طور مثال ممکن است از هدست یا گوشی دیگری استفاده کنید که باعث تداخل و مشکلات اسپیکر می شود. نصب کردن هدست های بلوتوثی و سیمی می تواند در فرآیند انتقال صدا مشکل ایجاد کند. اما از کجا بدانیم که هدست باعث ایجاد مشکل قطع شدن اسپیکر گوشی شده است؟

قطع شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ، سونی، هواوی و…

اگر قصد دارید بدانید که آیا هدست باعث ایجاد مشکل شده است یا نه، ابتدا تمام لوازم جانبی صدا (از جمله هدست) را از دستگاه اندروید خود جدا کنید. اگر از یک هدست بلوتوثی استفاده می کنید آن را از دستگاه خود حذف کنید و بلوتوث را در دستگاه خود غیرفعال کنید. با تلفن خود تماس بگیرید و برای تست صدا یک پیغام صوتی قرار دهید.

قطع شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ، سونی، هواوی و...

سپس پیام های صوتی خود را بررسی کنید و صدا را پخش کنید، اگر شما پیام صوتی را بلند و واضح می شنوید تلفن شما سالم است در غیر این صورت باید هدست را عوض کنید. با این حال در مورد هدست بلوتوث شما می توانید به مسیر Settings > Bluetooth بروید و دستگاه بلوتوث خود را پیدا کنید و آن را حذف کنید و با برگشتن به این مسیر می توانید دوباره آن را فعال کنید. اگر پیام صوتی را واضح نمی شنوید به مرحله بعد مراجعه کنید. اگر شما به طور ناخواسته حالت تالک بک را فعال نموده اید پیشنهاد می کنیم برای حل مشکل خود از ۸ روش کاربردی خروج و برداشتن حالت نابینایان Talkback اندروید و Voiceover آیفون استفاده کنید.

قطع شدن صدا در گوشی اندروید

اگر پیام صوتی خود را واضح نمی شنوید اسپیکرهای اکسترنال را چک کنید.  اگر نمی توانید پیام صوتی ایجاد کنید می توانید یک کلیپ ویدیویی ایجاد کنید. شما می توانید از برنامه های ضبط کننده صدا نیز استفاده کنید. صدا یا فیلم های ضبط شده را در اسپیکرهای اکسترنال پخش کنید و به دنبال مشکل بگردید. اگر صدایی که با نرم افزارهای مختلف ضبط کرده اید را گوش دهید و متوجه شوید که کیفیت یکی از آنها بهتر از دیگری است ممکن است مشکل از برنامه رکوردر باشد.

قطع شدن صدا در گوشی اندروید

اگر اسپیکرها به خوبی کار می کنند و سخت افزار گوشی شما هم سالم است می توانید با ریست اطلاعات کارخانه مشکلات مربوط به ارائه دهنده سرویس شبکه و یا مشکل نرم افزاری گوشی خود را حل کنید و دیگر با قطع شدن صدا و اسپیکر مواجه نشوید. برای ریست کردن به صفحه اصلی دستگاه اندروید خود بروید سپس به مسیر Settings > Backup & reset > Factory data reset بروید.

توجه داشته باشید با ریست کارخانه تمام اطلاعات شما از جمله موزیک، فایل ها، ویدیو، عکس و … پاک خواهد شد.

هنگامی که ریست فکتوری را انجام دادید یک فایل صوتی ضبط کنید و آزمایش صدای خود را مجددا انجام دهید. اگر باز هم مشکل شما رفع نشد به مرحله بعد بروید.

کم شدن صدای گوشی

یکی از علت های کم شدن صدای گوشی این است که انباشته شدن گرد و خاک و مواردی از این قبیل از انتشار امواج صوتی جلوگیری می کند. اسپیکرهای گوشی خود را با سوزن، خلال دندان، گوش پاک کن و یا هر وسیله مشابه دیگر تمیز کنید اما مراقب باشید به گوشی خود آسیب جدی وارد نکنید.

کم شدن صدای گوشی

دلیل قطع شدن صدای گوشی اندروید

یکی دیگر از علت های قطع شدن صدای گوشی اندروید شما، جک هدفون است. هنگامی که شما از طریق این جک هدفون را به گوشی خود وصل می کنید روی صفحه گوشی شما علامت هدفون نمایش داده می شود اگر شما این علامت را نمی بینید هدفون را جدا و دوباره وصل کنید، اگر باز هم درست نشد احتمالا جک شما خراب شده است و باید آن را عوض کنید. احتمال اینکه اشغال هم در جک گیر افتاده باشد نیز وجود دارد پس سعی کنید آن را با خلال دندان تمیز کنید.

دلیل قطع شدن صدای گوشی اندروید

حل مشکل قطع شدن اسپیکر پشتی گوشی

تعدادی از کاربران اطلاع داده اند که اسپیکر اندروید آنها به طور خودکار و به صورت ناگهانی از کار می افتد. به جای اینکه به مشکل سخت افزاری فکر کنید بهتر است برنامه های جانبی که نصب کرده اید را بررسی کنید. قبل از اینکه دستگاه خود را ریست فکتوری کنید دستگاه خود را به حالت Safe Mode بوت کنید و ببینید کدام یک از برنامه های جانبی که نصب کرده اید مشکل زا بوده است. دستگاه خود را خاموش کنید و منتظر بمانید تا کاملا خاموش شود. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی سازنده گوشی شما ظاهر شود.

حل مشکل قطع شدن اسپیکر پشتی گوشی

در این مرحله دکمه پاور را رها کنید و بلافاصله دکمه کم کردن صدا را فشار داده و نگه دارید. فشار دادن این دکمه را تا زمانی که صفحه قفل را مشاهده کنید ادامه دهید. حالا شما وارد حالت سیف مد شده اید، این در حالی است که تمام برنامه های جانبی شما غیرفعال شده است. با فعال کردن حالت سیف مد یک صدا ضبط کنید و به آن گوش دهید. اگر صدا خوب و واضح بود پس ۱۰۰% یکی از برنامه هایی که نصب کرده اید باعث قطع شدن اسپیکر اندروید شما شده است. برنامه را پیدا کنید و آن را از گوشی خود حذف کنید.

تست اسپیکرهای اندروید داخلی و خارجی از طریق کد USSD

برای تست اسپیکرهای اکسترنال سامسونگ S4 کد ستاره مربع ۷۳۵۳ مربع را شماره گیری کنید. بعد روی Speaker تپ کنید؛ اگر اسپیکر خوب کار کند یک موسیقی با صدای بلند از گوشی خود خواهید شنید. برای بررسی اسپیکرهای داخلی روی Melody تپ کنید اگر باز هم صدای موسیقی به خوبی شنیده می شود بدان معناست که سخت افزار گ.شی شما هیچ مشکلی ندارد. اگر شما گوشی سامسونگ ندارید باید کد USSD مناسب گوشی خود را پیدا کنید.

تست اسپیکرهای اندروید داخلی و خارجی

روش های دیگر حل مشکل قطع شدن و کم شدن صدای مکالمه گوشی

توصیه می کنیم علاوه بر روش هایی که در بالا توضیح دادیم موارد زیر را نیز تست کنید:

  1. دکمه افزایش و کاهش صدای گوشی خود را فشار دهید. شما همچنین می توانید به مسیر settings-> sound-> volume بروید و بعد صدای موزیک، آهنگ های زنگ و اعلانات را تنظیم کنید. این مسیر بسته به مدل گوشی شما می تواند متفاوت باشد.
  2. فریم ویر دستگاه خود را آپدیت کنید. برای انجام این کار به تنظیمات گوشی خود بروید و روی گزینه درباره تلفن یا درباره دستگاه تپ کنید و check for update را انتخاب کنید.
  3. به تنظیمات گوشی خود بروید و روی برنامه ها یا app تپ کنید. حالا برنامه پلیر موسیقی خود را انتخاب کنید و روی دکمه clear data تپ کنید.
  4. خیس شدن گوشی ناشی از افتادن گوشی در آب، عرق کردن و … می تواند باعث قطع شدن اسپیکر اندروید شما شود. برای حل این مشکل، گوشی خود را خاموش کنید، باتری / سیم کارت / کارت حافظه را بردارید و با تکان دادن گوشی خود رطوبت را حذف کنید.
  5. برنامه SoundAbout را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید. این برنامه وظیفه مسیریابی تماس های تلفنی و صدا به اسپیکرهای اکسترنال، هدست بلوتوثی و غیره را فراهم می آورد.
  6. به مسیر Settings -> Bluetooth بروید و روی آیکن Byte Headset تپ کنید و Listen to Music را انتخاب کنید.

اگر هیچکدام از راه حل های بالا مشکل اسپیکر اندروید شما را حل نکرد تلفن خود را به یک مرکز خدماتی ببرید چونکه احتمالا گوشی شما مشکل سخت افزاری دارد و باید اسپیکرها را عوض کنید. بسته به اینکه دستگاه اندروید شما چقدر قدیمی باشد ممکن است برای تعویض اسپیکر هزینه ای متفاوت پرداخت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۸ روش حل مشکل قطع شدن صدای اسپیکر گوشی اندروید را به شما آموزش دادیم، اگر روش دیگری میشناسید یا نظر و یا پیشنهادی دارید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • MSFN says:

    سلام گوشی ج من ردمی نوت ۸ هست از وقتی اندروید ۱۰ رو گرفتم هر سه تا مکالمه که انجام میدم مکالمه چهارم صدای زنگ گوشی خودبخود روی حداقل می‌ره ممنون میشم کمکم کنید

  • Amirreza says:

    عالی نمیدونم چجوری ازتون تشکر کنم موبایلم درست شد

  • حدیث says:

    سلام وقتی میخوام با هندسفری صحبت کنم صدای من از میکروفونش خارج نمیشه مشکل از هندسفری نیست با گوشی دیگه امتحان کردم
    مشکل از کجا میتونه باشه؟

صفحات 1 2