سامانه اینترنتی ثبت نام کتاب درسی ابتدایی دبیرستان

آموزش کامل ثبت نام کتاب درسی ابتدایی ، دبیرستان و.. در سامانه اینترنتی

فروش کتاب های درسی دانش آموزان، به صورت اینترنتی انجام می شود و والدین یا دانش آموزان قادر به ثبت نام جهت دریافت کتاب ها به صورت انفرادی در سامانه هستند. امروز در انزل وب آموزش کامل ثبت نام کتاب های درسی برای مقاطع مختلف به صورت آنلاین را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه ثبت نام کتاب درسی در سایت آموزش و پرورش

How to Register and Buy Iranian School Books Online

مدتی است که فروش کتاب های درسی به صورت الکترونیکی انجام می شود و تنها راه خرید هم استفاده از این روش می باشد. بعد از ثبت سفارش مبلغ کتاب ها را نیز باید پرداخت کنید. دقت داشته باشید که باید در زمان بندی های اعلام شده اقدام به خرید کتاب بکنید. همچنین امکان خرید به صورت انفرادی و گروهی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

سامانه اینترنتی ثبت نام کتاب درسی پایه اول، دوم و..

ابتدا شما باید وارد وبسایت سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شوید.

سایت ثبت نام کتاب درسی پایه اول، دوم و..

سپس به قسمت ثبت سفارش دوره ای توسط دانش آموزان در سایت ثبت نام کتاب درسی پیش دانشگاهی و.. رفته و روی گزینه ورود دانش آموزان کلیک کنید.

سایت ثبت نام کتاب درسی پایه اول، دوم و..

حال باید کد ملی به عنوان نام کاربری و سریال شناسنامه دانش آموز را به عنوان رمز عبور در سامانه ثبت نام اینترنتی کتب درسی ابتدایی وارد کنید تا به پنل کاربری وارد شوید. از سمت راست گزینه ثبت سفارش را بزنید. سپس وارد درگاه پرداخت الکترونیکی بانک می شوید و باید وجه معادل کتاب ها (قیمت پشت جلد کتاب) را در سامانه به صورت اینترنتی پرداخت کنید. پس از پرداخت و انجام مراحل، حتما کد پیگیری خود را یادداشت کنید.

سایت ثبت نام کتاب درسی پایه اول، دوم و..

کتاب های مدارس بر اساس سفارش ها به مدارس تحویل داده می شود.

همینطور برای آموزش کار با سامانه یارانه، می توانید مطلب آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و.. را مطالعه نمایید.

زمان بندی ثبت نام الکترونیکی کتاب مدارس

برای خرید کتاب های درسی بر اساس پایه تحصیلی، زمانبندی از سوی سازمان معرفی می شود که باید طبق این زمان بندی به سایت ثبت نام کتب درسی ابتدایی و.. مراجعه کنید.

  • در سال ۱۳۹۷، برای ثبت نام کتاب درسی ۹۷-۹۸ دانش آموزان پایه اول برای خرید کتاب بعد از ثبت نام در مدرسه، از تاریخ ۲۳ تیر زمانشان برای خرید کتاب شروع می شود و این زمان تا ۲۰ شهریور ۹۷ ادامه دارد.
  • پایه دوم تا ششم ابتدایی، از روز ۲۰ فروردین ۹۷ شروع و تا روز ۸ تیر ۹۷ فرصت داشتند. از تاریخ اول مرداد ۹۷ تا ۱۶ شهریور ۹۷ نیز فرصت اصلاح سفارش قرار داده شده است که می توانید از این زمان استفاده کنید.
  • دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم فنی حرفه ای و کاردانش به همراه رشته معارف نیز از تاریخ ۲۰ فروردین ۹۷ تا ۸ خرداد ۹۷ زمان برای ثبت کتب درسی داشتند.

زمان بندی ثبت نام الکترونیکی کتاب مدارس

بعد از دریافت سفارش ها، کتاب ها بین استان ها توزیع می شود که سپس از استان به منطقه و در نهایت به مدارس انتقال داده می شود. این کتاب ها در روز اول سال تحصیلی در مدرسه محل تحصیل دانش آموز تحویل داده می شود. مدرسه محل تحصیل دانش آموز، مدرسه ای است که هنگام ثبت یا اصلاح سفارش در سایت ثبت نام برای کتاب مشخص شده است.

مطلب آموزش کامل استعلام و ثبت سامانه رجیستر گوشی موبایل معمولی و مسافری نیز جهت راهنمای استفاده از سامانه ریجستری مفید می باشد.

نکات قابل توجه در خرید کتاب درسی دبستان

نکات قابل توجه در خرید الکترونیکی کتاب های درسی

  • در ثبت نام کتب درسی سال ۹۷ و.. برای پرداخت هزینه کتاب ها، نیاز به کارت بانکی به همراه رمز عبور دوم و CVV2 می باشد که برای تکمیل سفارش باید مبلغ را پرداخت نمایید.
  • همچنین دانش آموز یا اولیا فقط موظف به پردخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) هستند و اخذ هرگونه وجه اضافی ممنوع می باشد و پیگرد قانونی دارد.
  • با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند خرید کتاب درسی مدارس، کنترل ثبت سفارش دانش آموزان از طریق سامانه امکان پذیر است. لذا درخواست ارائه نسخه چاپی یا پرینت از از برگ سفارش کتاب درسی از دانش آموز و اولیا از سوی مدارس ممنوع است.
  • ثبت نام به دو شیوه انفرادی و گروهی قابل انجام است. مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی‌نت‌ها پرهیز کنند.
  • به توصیه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی مذکور، نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با فرض قبولی دانش آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی، در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.
  • برای مشاهده کتابفروشی های معتبر که مجازند فقط کتاب های درسی دوره اول متوسطه و رشته های نظری دوره دوم متوسطه را ارائه نمایند، روی دکمه لیست کتابفروشی های مجاز در سمت چپ صفحه در زیر محل ورود دانش آموزان به سایت کلیک کنید.

همچنین اگر نیاز به دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین دارید، مطالعه مطلب آموزش کامل تصویری و قدم به قدم دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین را فراموش نکنید.

سوالات متداول در مشکل ثبت نام کتاب درسی به صورت الکترونیکی

  • سوال: آیا می توانم برای ثبت سفارش و خرید کتاب های درسی از تلفن همراه یا تبلت استفاده کنم؟
    پاسخ: خیر؛ برای ثبت سفارش و خرید کتاب های درسی، حتماً باید از کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ استفاده شود.
  • سوال: برای ورود به سامانه از چه مرورگری استفاده کنم؟
    پاسخ: بهتر است از مرورگر Firefox یا Chrome استفاده شود.
  • سوال: شماره سریال شناسنامه چیست؟
    پاسخ: شماره سریال شناسنامه عددی شش رقمی است که در تصویر زیر نمونه آن نمایش داده شده است.

سوالات متداول در خرید کتاب های درسی دانش آموزان به صورت الکترونیکیسوالات متداول در خرید کتاب های درسی دانش آموزان به صورت الکترونیکی

  • سوال: دانش آموز برای سال تحصیلی جاری در سامانه سناد ثبت نام نداشته باشد؛ در این صورت دانش آموز باید جهت ثبت نام به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نماید.
    پاسخ: شماره سریال شناسنامه دانش آموز صحیح نباشد؛ در این صورت دانش آموز باید جهت اصلاح شماره سریال شناسنامه به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نماید.
    دوره تحصیلی دانش آموز، ابتدایی، پیش دانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه ای (پایه دهم و یازدهم) یا دوره اول متوسطه مدارس استعدادهای درخشان (پایه های ۷ و ۸ و۹) نباشد.
  • سوال: من دانش آموز اتباع خارجی هستم؛ چگونه وارد سامانه شوم؟
    پاسخ: دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سناد و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد نمایند.

سوالات متداول در خرید کتاب های درسی دانش آموزان به صورت الکترونیکی

  • سوال: دانش آموزان چه دوره هایی نمی توانند از طریق این سامانه، کتاب درسی به صورت دوره ای سفارش دهند؟
    پاسخ: دانش آموزان دوره تحصیلی متوسطه اول، پایه های ۷ ، ۸ و ۹
    دانش آموزان دوره تحصیلی متوسطه دوم، پایه های ۱۰ و ۱۱ رشته های نظری (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر). این دانش آموزان باید برای خرید کتاب های درسی خود در شهریورماه ۱۳۹۷ از طریق کتاب فروشی های معتبر در سطح شهر اقدام نمایند.
  • سوال: سفارش فردی و سفارش گروهی چه تفاوتی دارند؟
    پاسخ: سفارش فردی توسط دانش آموز و سفارش گروهی توسط مدرسه انجام می شود؛ در هر دو نوع سفارش، تحویل کتاب به دانش آموز توسط مدرسه محل تحصیل انجام می شود.
  • سوال: از چه طریقی می توانم مطمئن شوم که فرآیند ثبت سفارش من با موفقیت انجام شده است؟
    پاسخ: روی منوی مشاهده سفارش کلیک کنید و اطلاعات سفارش خود را مشاهده نمایید. کد پیگیری سفارش نیز از طریق پیامک به شماره تلفن همراه دانش آموز (که در مرحله ثبت سفارش در سامانه ثبت شده است) ارسال می‌‌گردد.

همینطور ممکن است مطالعه مطلب ۲ روش استعلام پلاک خودرو صفر ، فک پلاک و.. با کد ملی نیز برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهاد شما؟

امروز به معرفی نحوه ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی پرداختیم و آن را بررسی کردیم. ضمن آرزوی موفقیت برای شما و فرزندتان، می توانید نظرات، پیشنهادات، انتقادات و تجربیات خود را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل 5 روش شکایت از سایت های فروش اینترنتی ، دیوار و..
آموزش کامل ۵ روش شکایت از سایت های فروش اینترنتی ، دیوار و..
آموزش نحوه استفاده و ثبت نام در سامانه میخک
آموزش نحوه استفاده و ثبت نام در سامانه میخک
دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین
آموزش کامل تصویری و قدم به قدم دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین
استعلام ممنوع الخروجی گذرنامه افراد به صورت آنلاین
آموزش کامل استعلام ممنوع الخروجی گذرنامه افراد به صورت آنلاین

نظرات

  • ارتین رمضانپور says:

    با سلام:ثبت نام ارتین در مدرسه دیر انجام شد برای تهیه کتاب اول ابتدایی درتاریخ ۱۵/۰۷/۹۸اینترنتی خرید کردیم وشماره سفارش؛پیگیری؛تاریخ پرداخت؛ویک کد چهار رقمی دادند!ایا کتابها رابه مدرسه میدند یا باید برویم بگیریم وکد چهار رقمی را کجا وارد کنیم

  • وانیا says:

    سلام. من وقتی مشخصاتم رو وارد میکنم میگه دانش اموز یافت نشد.چیکار باید بکنم؟(پایه هفتم میخوام ثبت نام کنم)

  • مهدی says:

    سلام. اگر ثبت نام از طریق مدرسه انجام شده باشد ولی هزینه پرداخت نشده چه باید کرد