رفع مشکل خاموش نشدن صفحه گوشی اندروید

آموزش تصویری ۴ روش رفع مشکل خاموش نشدن صفحه گوشی اندروید

اگر صفحه گوشی شما بدون لمس کردن صفحه نمایش روشن می شود این به دلیل فعال شدن قابلیت Ambient Display در دستگاه اندروید شماست. اما Ambient Display چیست و چگونه آن را غیرفعال کنیم؟ آیا تنها این قابلیت باعث خاموش نشدن صفحه گوشی اندروید می شود؟ در ادامه با هم جواب این سوالات را بررسی خواهیم کرد.

حل مشکل روشن ماندن و خاموش نشدن صفحه گوشی سامسونگ ، هواوی و.. اندروید

Why Does My Android Phone’s Screen Turn On Randomly?

اگر صفحه نمایش شما خاموش نمی شود چند قابلیت مختلف وجود دارد که ممکن است در دستگاه اندروید شما فعال باشد، اما این قابلیت ها کدام ها هستند:

  • Ambient Display ابتدا در اندروید پنج Lollipop معرفی شد. این قابلیت به شما کمک می کند تا بدون اینکه صفحه نمایش را لمس کنید، اطلاعات نوتیفیکیشن را در صفحه نمایش تبلت یا گوشی خود دریافت می کنید.
  • قابلیت Lift to Check Phone یکی دیگر از قابلیت هایی است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در گوشی های موتو ایکس استفاده شد. با فعال بودن این قابلیت با در دست داشتن و بلند کردن گوشی، صفحه نمایش آن روشن می شود و شما می توانید نوتیفیکیشن های خود را ببینید.
  • قابلیت بعدی که باعث روشن ماندن و خاموش نشدن صفحه نمایش شما می شود Stay awake است. فعال بودن این قابلیت باعث می شود که صفحه نمایش شما هنگام شارژ دستگاه اندروید روشن بماند و برای خاموش کردن آن مجبور به استفاده از دکمه پاور باشید.
  • علت روشن ماندن صفحه گوشی سامسونگ قابلیت Air wake up است که برای اولین بار در Samsung Galaxy S5 معرفی شد و در حال حاضر در دستگاه های Samsung Galaxy Note 4 و Samsung Galaxy S6/S6 Edge وجود دارد باعث می شود بدون لمس صفحه نمایش خود را روشن نگه دارید. شما در گوشی های S6/S6 Edge این قابلیت را با نام gesture wake up خواهید یافت.

حل مشکل روشن ماندن و خاموش نشدن صفحه گوشی سامسونگ ، هواوی و.. اندروید

اما ممکن است شما نخواهید وقتی که مشغول به کاری هستید و یا اطراف شما شلوغ است این قابلیت ها برای شما فعال باشد چونکه موجب حواس پرتی شما می شود. حالا به هر دلیلی که هست اگر قصد دارید این قابلیت ها را غیر فعال کنید ۴ راه حل زیر را دنبال کنید، قبلا در انزل وب ۷ راه حل مشکل چرخش صفحه گوشی اندروید را بررسی کردیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

راه حل خاموش نشدن صفحه گوشی سامسونگ J5, J7 و …

قبلا در انزل وب ۴ روش حل مشکل چشمک زدن و پرش صفحه گوشی اندروید را آموزش دادیم، اما اولین کاری که شما برای حل خاموش نشدن صفحه گوشی خود باید انجام دهید این است که به تنظیمات دستگاه خود بروید. ساده ترین کار این است که منوی نوتیفیکیشن دستگاه خود را پایین بکشید و روی آیکن چرخ دنده تپ کنید.

راه حل خاموش نشدن صفحه گوشی سامسونگ J5, J7 و ...

در منوی تنظیمت اسکرول را پایین بکشید و روی Display یا صفحه نمایش تپ کنید.

راه حل خاموش نشدن صفحه گوشی سامسونگ J5, J7 و ...

حالا گزینه Ambient Display را غیرفعال کنید. با این کار شما قابلیت Ambient Display دستگاه خود را غیرفعال کرده اید و هر بار که نوتیفیکیشن دریافت می کنید صفحه نمایش شما روشن نخواهد شد.

راه حل خاموش نشدن صفحه گوشی سامسونگ J5, J7 و ...

نحوه حل مشکل روشن ماندن صفحه موبایل اندروید

در اندروید ۷.۱ گوگل یک گزینه جداگانه (به نام Lift to Check Phone) برای روشن شدن صفحه نمایش در نظر گرفته است که به صورت پیش فرض فعال است. برای غیرفعال کردن این قابلیت وارد تنظیمات گوشی خود شوید و Moves را انتخاب کنید.

نحوه حل مشکل روشن ماندن صفحه

حالا کافیست دوبار روی Lift to Check Phone تپ کنید تا غیرفعال شود.

نحوه حل مشکل روشن ماندن صفحه

خاموش نشدن صفحه گوشی هنگام شارژ

همانطور که گفتیم فعال بودن قابلیت Stay awake باعث روشن ماندن صفحه گوشی شما می شود، برای غیرفعال کردن این گزینه وارد تنظیمات گوشی خود شوید و Developer options را انتخاب کنید. حالا چک باکس Stay awake را از حالت انتخاب خارج کنید.

خاموش نشدن صفحه گوشی هنگام شارژ

مشکل روشن ماندن صفحه نمایش گوشی

در ابتدای پست به این اشاره کردیم که قابلیت Air Wake up باعث خاموش نشدن صفحه نمایش سامسونگ شما می شود. برای غیرفعال کردن این گزینه به مسیر Settings > Accessibility > Dexterity and interaction > Air wake up بروید و آن را غیرفعال کنید.

مشکل روشن ماندن صفحه نمایش موبایل

حالا که مشکل خاموش نشدن صفحه گوشی خود را حل کردید بهتر است از ۶ راهکار محافظت چشم در برابر تابش اشعه صفحه گوشی و تبلت اندروید استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۴ قابلیتی که باعث خاموش نشدن صفحه گوشی سامسونگ هنگام تماس و شارژ می شود را بررسی کردیم، آیا شما قابلیت دیگری می شناسید که باعث ایجاد این مشکل شود؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • فاطمه says:

    سلانم میشه کمکم کنی من گوشی بابم a20 است بعد انبه دکمه ی پاور گوشی بابام خاموش نمیشه میشه کمکم کنی بخدا از استرس دارم میمیرم بابام اینو تقصیر من میندازه توروروخدا کمکم کنید از استرس نفسن بالا نمیاد

  • نیما says:

    سلام
    من گوشی ایسوس زنفون مکس پلاس دارم.
    هر وقت دکمه پاور رو فشار میدم گوشی خاموش
    نمیشه و فقط موقعی که تو شارژ است گوشی خاموش میشه
    لطفا لطفا راهنمایی کنید
    animaf9923@gmail.com
    ممنونم

  • محمد says:

    سلام
    من تو گوشی های قبلی که داشتم موقع صحبت کردن با موبایل صفحه خاموش میشد و از لمس اتفاقی جلوگیری میکرد اما الان سامسونگ آ ۱۰ اس خریدم و این اتفاق نمی افته لطفا کمکم کنید برام مهمه ۰۹۳۰۱۰۶…
    M.sh2283506069@gmail.com لطفا کمکم کنید

  • Ali says:

    سلام گوشیه من گلکسی نوت۹ صفحه گوشی خاموش نمیشه ووقتی گوشی خاموش روشن میکنم مشکل حل میشه وبعد ازچند روز دوباره همین مشکل پیش میاد گوشیو فلشم کردم درست نشده ممنون میشم راهنماییم کنید

  • مینو says:

    سلام گوشی من سامسونگ A5 2016 هست و وقتی با گوشی کار نمیکنم هم صفحه خاموش نمیشه و هم دکمه های پایین صفحه با هیچکدوم از روش های بالا هم نشد درست شه
    لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم

    • علی says:

      سلام یک بک اب بیگیر ازگوشیت وبرگردون به تنظیمات اولیه.اگر نشد باید تعمیر سخت افزاری بشه.ولی ترجیحا اگر فقط مشکل کلیدا روداری نرم افزار back button رو نصب کن ومساله تو حل کن وحتی الامکان نده دست تعمیر کار.من تجربشو داشتم که بهت می گم.

  • Fatemeh says:

    سلام من گوشیم سامسونگA7از دیروز صفحه گوشیم به طور خودکار قفل نمیشه و خودم باید حتما قفلش کنم تنظیماتی که گفتین رو من ندارم
    میشه لطفا کمکم کنین???

  • اکرم says:

    باسلام
    گوشیمن اچ تی سی ٨۲۶ است و وقتی میزنم به شارژ صفحه ش روشن میشه و خاموش نمیشه مگر اینکه دکمه پاور وقفلشو بزنم
    وحتی اگه باز باشه گوشیم بزنمش به شارژ قفل نمیشه مگر اینکه دوباره دکمه ی قفلو بزنم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید چیکارکنم بعداز ۳۰ثانیه ای که گذاشتم قفل بشه در حالت شارژ؟؟؟

  • نادر گرایلی says:

    من گوشی شیائومی دارم اندروید ۲۰۱۹
    مشکل من هیچ کدوم از اینایی نیست که شما توضیح دادین.گوشی من بعد از. سی ثانیه اگر بخوام از برنامه ای به برنامه دیگه سوئیچ کنم از من پین یا همون اثرانگشت می خواد.
    من می خوام این قابلیت و خاموش کنم و وقتی صفحه گوشیم روشنه تا زمانی که خاموش نشد دیگه از من پین نخواد.
    چون من دائما بین برنامه ها سوییچ میکنم و این مورد که همش از من پین می خواد واقعا آزار دهندست.امیدوارم منظورمو واضح رسانده باشم.منتظر پاسخ و کمک شما دوستان میمانم.با تشکر.

  • مجید says:

    سلام خسته نباشین
    بنده یه گوشی اس ۷ دارم وقتی صفحه خاموش میشه و قابلیت always on display فعال میشه پس زمینه مشکی نمیشه و یه حالت روشنایی نزدیک به مشکی داره جوریکه تو تاریکی مشخصه صفحه روشنه مثل صفحه ips که پیکسل های مشکی خاموش نمیشن و یه نور پس زمینه دارن
    لطف کنین بگین مشکل چیه ؟
    قبلا این مشکل رو نداشتم