آموزش کامل نصب دزدگیر با سیم و بیسیم خانه و اماکن

بررسی و آموزش کامل نصب دزدگیر با سیم و بیسیم خانه و اماکن

اگر برای نصب دزدگیر خود نیاز به آموزش دارید از شما دعوت می کنیم پست بررسی و آموزش کامل نصب دزدگیر با سیم و بیسیم خانه و اماکن امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید. با ورد یک فرد غیر به خانه و یا اماکن خصوصی شما این سیستم دزدگیر شروع به آژیر کشیدن می کند و شما می تواند از ورود این فرد اطلاع پیدا کنید.

آموزش نصب دزدگیر اماکن و منازل

How to Install a Wireless Home Security System

تمام سیستم های امنیتی باید نصب شوند، شما می توانید از یک تکنسین بخواهید تا سیستم امنیتی شما را نصب کند و یا اینکه خودتان اقدام به نصب کنید. به طور کلی اگر خودتان سیستم امنیتی را نصب کنید هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. نصب سیستم امنیتی توسط یک تکنیسین دارای مزایا و معایبی است که بهتر است از آن مطلع باشید. از معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه نصب – اگر یک تکنیسین برای پیاده سازی سیستم امنیتی خود انتخاب کنید هزینه نصب از شما دریافت خواهد کرد.
  • کنترل کمتر در طول راه اندازی سیستم – وقتی که شما خودتان سیستم امنیتی را نصب می کنید شما هر کاری که می خواهید انجام می دهید در حالی که یک تکنیسین قصد دارد این سیستم را به صورت استاندارد تنظیم کند.
  • نصب سیستم امنیتی توسط خودتان ممکن است زمانبر باشد.

و از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممکن است سیستم امنیتی که شما نصب کرده اید کار نکند. این مشکل می تواند به علت یک اشتباه کوچک در طول فرآیند نصب باشد.
  • نصب سیستم امنیتی به تخصص خاصی نیاز دارد و اگر شما یک فنی کار نباشید ممکن است نصب این سیستم امنیتی برای شما دردسرساز باشد.
  • اگر برای نصب سیستم امنیتی خود از شرکت ها کمک بگیرید ممکن است در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

راهنمای نصب دزدگیر خانه

قبلا در انزل وب در مورد روشهای نصب و مخفی کردن دوربین مداربسته در فضای آزاد صحبت کردیم، برخی سیستم های امنیتی خانگی پیچیده هستند و باید توسط یک فرد حرفه ای نصب شوند. با این حال بسیاری از سیستم های امنیتی خانگی وجود دارند که به صورت کیت فروخته می شوند و حتی خود شما می توانید آن را نصب کنید. اکثر سیستم های ساده از زنگ، بازر بلند و یا منابع دیگر برای اعلام نفوذ استفاده می کنند. مراحل نصب شامل نصب منبع صدا در جایی که می توان صدا را به وضوح شنید می باشد. سپس یک مدار سوئیچ به منبع صدا وصل می شود و یک باتری به سیستم متصل می شود. از آنجا که منبع صدا از باتری استفاده می کند حتی در صورت قطع برق سیستم زنگ خطر کار می کند. علاوه بر این سنسورهای بیسیم و ریموت می توانند نصب شوند. با این حال شما باید به طور مرتب باتری ها را عوض کنید.

راهنمای نصب دزدگیر خانه

تمام سوئیچ ها در سیستم مدار بسته

در اصطلاح الکتریکی، این سیستم زنگ هشدار را سیستم مدار بسته می نامند. وقتی درب ها و پنجره ها بسته می شوند، سوئیچ های وصل شده بسته می شوند. از آنجا که تمام سوئیچ ها در یک حلقه سیم کشی قرار دارند، باز کردن هر یک از آنها حلقه را قطع می کند و مدار صدایی ایجاد می کند. علاوه بر این، بستن درب و پنجره به طور مداوم مدار حلقه سوئیچ را ریستور نمی کند و تا زمانی که باتری تمام شود و یا کسی باتری را از منبع صدا جدا کند، صدا قطع نمی شود.

سیستم مدار بسته متصل به کلید سوئیچ، زنگ هشدار و باتری ها

یک سوئیچ الکترونیکی در منبع صدا وجود دارد. این سوئیچ با شکستن حلقه مغناطیسی سوئیچ، روشن می شود. کلید سوئیچ در مدار صدا به شما اجازه می دهد تا وقتی که بدان نیاز نیست سیستم هشدار را به طور کامل غیرفعال کنید. همچنین هنگامی که زنگ هشدار فعال می شود تنها راه قطع صدا کلید سوئیچ است و فقط کسی که کلید سوئیچ را دارد می تواند سیستم را مجددا راه اندازی کند.

دستگاه سوئیچ از دو بخش تشکیل شده است که بسیار شبیه به همدیگر هستند: ۱) باکس پلاستیکی کوچک که دارای یک آهنربای قوی است ۲) و دیگری شامل سوئیچ واقعی است. وقتی که آهنربا و سوئیچ در نزدیکی یکدیگر قرار نمی گیرند، سوئیچ ها جدا شده و سوئیچ باز می شود. از سوی دیگر، زمانی که آهنربا و سوئیچ در نزدیکی یکدیگر قرار دارند سوئیچ ها با یکدیگر حرکت می کنند و سوئچ بسته می شود. بخش مغناطیسی دستگاه به یک درب یا پنجره وصل می شود و قسمت سوئیچ داخل قاب درب یا پنجره نصب می شود. بنابراین باز کردن درب یا پنجره، آهنربا را از سوئیچ جدا می کند و باعث می شود که سوئیچ باز شود و زنگ هشدار فعال شود.

سه قطعه الکترونیکی که شامل سوئیچ  حالت جامد منبع صدای هشدار می شود روی یک برد مداری نصب می شود. زیر برد مدار یک کویل یا سیم پیچ الکتریکی و یک لیمیت سوئیچ فشاری نصب می شود که صدای الکترونیکی را فعال می کند. در زیر کویل یک مجموعه نقاط شکننده وجود دارد که باعث می شود لیمیت سوئیچ فشاری با ایجاد ارتعاشات به سمت بالا و پایین منبع صدا را فعال کند. توصیه می کنیم آموزش ساخت هشدار دهنده درب با ساده ترین ابزار ممکن را نیز مطالعه بفرمایید.

نحوه نصب دزدگیر خانه

ابتدا باید منبع صدا وصل شود. در مورد جایی که می خواهید نصب کنید فکر کنید. اگر قصد دارید منبع صدا را بیرون از منزل نصب کنید باید دیوار را سوراخ کنید. برای محافظت منبع صدا از آب و باران شما باید آن را داخل یک جعبه فلزی محافظ نصب کنید. در داخل جعبه یک براکت برای نصب سوئیچ تایمر باید وجود داشته باشد تا اگر کسی سعی داشت قفل زنگ هشدار یا زنگ خطر را باز کند سیستم هشدار فعال شود. در کنار جعبه یک کلید سوئیچ وجود دارد که اجازه می دهد فرد با یک کلید سیستم زنگ خطر را فعال، غیرفعال، ریستارت، سرویس کند.

اگر می خواهید منبع صدا را در داخل خانه نصب کنید دیگر نیازی به نصب جعبه فلزی محافظ نیست. اسپیکر را روی دیوار و جایی نصب کنید تا بتوان به راحتی صدا را شنید. قرار دادن منبع صدا در داخل گنجه یا قفسه یا هر فضای محدود و بسته توصیه نمی شود.

این کیت باید دارای یک صفحه نصب باشد که منبع صدا با پیچ بداند وصل می شود. مهره را بردارید و صفحه نصب را از منبع صدا جدا کنید. شما حالا باید یک الگوی سوراخ در پشت صفحه ببینید. با استفاده از پیچ های چوبی، پیچ و یا مهره یا سایر اتصالات مناسب صفحه را به دیوار محل مورد نظر خود وصل کنید. با استفاده از تعداد مناسبی از اتصال دهنده ها صفحه را نصب کنید. صفحه باید به طرف درست نصب شده باشد به طوری که طرف درست رو به جلو باشد. بعد از نصب صحیح صفحه، سوئیچ های درب و پنجره را نصب کنید. شما می توانید از فریم درب یا پنجره برای نصب و مدیریت قطعات سوئیچ استفاده کنید. سعی کنید مکان دو قطعه سوئیچ نزدیک به هم باشندو وقتی که در با پنجره شروع به باز شدن می کنند از هم جدا شوند.

اگر بخواهید می توانید از سوئیچ های حسگر آتش در حلقه سوئیچ ها استفاده کنید. با استفاده از سوئیچ حسگر تش زمانی که دمای هوا به ۱۳۵ درجه فارنهایت می رسد حلقه شکسته می شود. شما باید سوئیچ های حسگر آتش را در نقاطی قرار دهید که احساس می کنید بیشترین کارایی را خواهند داشت. برای امنیت بیشتر استفاده از نوار فویل را در نظر بگیرید این کار باعث می شود که اگر شخصی شیشه یا پنجره را شکست زنگ هشدار فعال شود. در حین نصب، اطمینان حاصل کنید که فویل ها روی شیشه قرار می گیرند. نوار باید یکپارچه باشد و تکه تکه نشده باشد. انتهای نوار فویل باید به سیم کشی مدار حلقه متصل شده باشد. شما حتی می توانید گوشی خود را به دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی تبدیل کنید.

نحوه سیم کشی سیستم امنیتی

بعد از اینکه صفحه و تمام سوئیچ ها، حسگرهای آتش و فویل پنجره را نصب شد، باید سیم های سیستم را نصب کنید.  دو سیم کوردی که برای حلقه سوئیچ استفاده می کنید باید نازک باشد. از دورترین نقطه از منبع صدا شروع کنید. با استفاده از چاقو یا سیم چین حدود ۳/۴ اینج از انتهای سیم را ببرید. حلقه هر سیم را در یک ترمینال جداگانه روی سوئیچ یا درب پیچ کنید. بدون اینکه دو سیم کورد را جدا کنید آن را به دستگاه بعدی ( مثل سوئیچ  مغناطیسی) ببرید. از کابل های کوچک برای نگه داشتن  سیم استفاده کنید اما مراقب باشید هنگام سیم کشی به مدار سیب نرسانید. در دستگاه دوم با استفاده از چاقو کانکتورهای را با فاصله چند اینچ از هم جدا کنید. فقط سیم مسی رنگ را ببرید و هر دو سیم را نبرید. ۴/۳ اینچ سیم مسی را برش بزنید و آنها را به پیچ های ترمینال سوئیچ وصل کنید. همین روال را برای سوئیچ بعدی اعمال کنید تنها سیم مسی رنگ را جدا کنید و انتهای سیم را به انتهای سوکت ترمینال وصل کنید. سیم را به تمام سوئیچ ها و سنسورهای آتش سوزی بکشید و در نهایت دو سیم را به صفحه منبع صدا وصل کنید. قبلا در انزل وب نحوه کار و استفاده از سیستم هشدار دهنده تشخیص دود و حریق را به شما آموزش دادیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

نحوه سیم کشی سیستم امنیتی

حالا وقت نصب مدار باتری است. دو باتری ۶ ولت یا باتری قابل شارژ را خریداری کنید. محل قرارگیری باتری ها را مشخص کنید شما می توانید باتری ها را در کابینت یا قفسه پنهان کنید. کیت سیستم امنیتی باید دارای یک سیم هادی باشد که سیم زنگ نامیده می شود. یک سیم دارای عایق قرمز و دیگری سیاه است. از این سیم برای اتصال باتری به منبع صدا استفده کنید. در مدار باتری به منبع صدا شما باید ترمینال مثبت و منفی باتری را به منبع صدا وصل کنید تا سوئیچ های حالت جامد به درستی کار کنند. انتهای سیم زنگ نیز سیاه و قرمز است. چنین کد رنگی به شما کمک می کند تا سیم کشی به منبع صدا به درستی انجام شود. هر دو سیم سیه و قرمز را از منبع صدا به باتری بکشید. سیم قرمز را به ترمینال مثبت و سیم سیاه را به ترمینال منفی سلول باتری وصل کنید. شما باید یک سیم مابین ترمینال منفی اولین سلول و نرمینال مثبت سلول دیگر وصل کنید.

اتصال به منبع صدا

حالا وقت اتصال منبع صداست. بری اتصال سیم سیاه از باتری به سیم سیاه منبع صدا ز کانکتورها استفاده کنید و سیم قرمز را از باتری به سیم قرمز منبع صدا وصل کنید. اگر کلید سوئیچ دارید اول سیم قرمز را به کلید سوئیچ و بعد به منبع صدا وصل کنید. در کلید سوئیچ سیم قرمز را قطع کنید و بعد نوار را از انتها جدا کنید و انتها را به ترمینال سوئیچ وصل کنید. بنابراین کلید سوئیچ با باز و بسته شدن مدار در سیم قرمز کار می کند. انتهای سیم را از حلقه سوئیچ به دو سیم کوچکتر منبع صدا وصل کنید. منبع صدا را به صفحه وصل کنید و محکم با پیچ وصل کنید. در آخر کلید سوئیچ را در وضعیت خاموش، اتصال کوتاه سیم مابین دو سلول باتری قرار دهید. حالا با باز و بسته کردن در سیستم را تست کنید اگر همه چیز به درستی نصب شده بشد باید زنگ هشدار فعال شود.

شما می توانید نحوه نصب دزدگیر با دوربین را در فیلم آموزشی زیر مشاهده بفرمایید:

آموزش نصب دزدگیر اماکن بیسیم

برخلاف آنچه که ممکن است فکر کنید شما می توانید یک سیستم امنیتی خانگی را برای خود نصب کنید. بسیاری از صاحبان سیستم های امنیتی بیسیم اعتقاد دارند که این نوع سیستم ها امنیت بیشتری را ارائه می دهند چونکه سیمی برای قطع شدن وجود ندارد و بنابراین سارقان نمی توانند به راحتی از دزدگیر عبور کنند. با وجود تکنولوژی هایی که جدیدا به وجود آمده سیستم های امنیتی بیسیم خانگی برای نصب ساده هستند و بسیار قابل اعتماد هستند و می توانند خانه را در مقابل سرقت محافظت کنند.

هنگام خرید یک کیت سیستم امنیتی وایرلس شما موارد زیر را در جعبه پیدا خواهید کرد:

  • یک بیس که با جهان بیرونبی ارتباط برقرار می کند.
  • یک صفحه کلید یا کنسول که به شما اجازه کنترل سیستم را می دهد.
  • سنسورهای بیسیم که نه تنها برای درب و پنجره بلکه برای کابینت و کمد قابل استفاده هستند.
  • سایر قطعات از جمله دوربین های امنیتی، کنترل های ریموت بیسیم، توسعه دهنده های سیستم و سنسورهای حرکتی.

بعد از اینکه کیت سیستم امنیتی خود را خریداری کردید یک کتابچه راهنما یا DVD نصب پیدا خواهید کرد آن را به دقت بخوانید و یا فیلم را تماشا کنید و با تمام قطعات خود آشنا شوید. بیس و کنسول را تنظیم کنید. اکثر سیستم ها نیاز دارند که در ابتدا واحد ارتباطات و کنترل را تنظیم کنند. شما همچنین باید یک روتر وای فای را در خانه خود نصب کنید تا دستگاه تان بتواند به صورت بیسیم به اینترنت متصل شود.

سنسورها را اضافه کنید. سیستم شما برای نصب سنسورها به مکان خاصی نیاز دارد. سنسورها نباید در دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشند و باید در یک نقطه امن و بدور از حرکت نصب شوند. بعد از این مرحله می توانید دوربین های امنیتی، سنسورهای حرکتی، کنترلرها، سنسورهای محیطی و… را تنظیم کنید. سیستم خود را تست کنید. در این قسمت پیشنهاد می کنیم فیلم آموزش نصب دزدگیر بیسیم و چشمی دزدگیر زیر را مشاهده بفرمایید.

پیشنهاد می کنیم برای کامل شدن اطلاعاتتان پست آموزش تصویری نصب دوربین مدار بسته بیسیم و سیم دار دیجیتال در منزل و محل کار را نیز مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب با آموزش نصب دزدگیر اماکن و منازل در خدمت شما بودیم، اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید یا نکته ای وجود داشته که ما آن را از قلم انداخته ایم می توانید در بخش دیدگاه این پست آن را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات