۱۵ تا از بهترین سایت های تست سرعت تایپ فارسی و انگلیسی آنلاین

یکی از امتیازات و ویژگی تایپیست ها و افرادی که در زمینه IT و نرم افزار فعالیت می کنند و به صورت کلی با رایانه تایپ می کنند، سرعت تایپ است. معیار سنجش سرعت تایپ تعداد کلماتی است که تایپیست در هر دقیقه می تواند تایپ کند. امروز در انزل وب ۱۵ تا از بهترین سایت های تست سرعت فارسی و انگلیسی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید سرعت تایپ خود را به صورت آنلاین بسنجید.

بهترین ابزار و مسابقه تست سرعت تایپ آنلاین

Best Online Tools For Typing Speed Test

سایت هایی برای تست سرعت تایپ شما ساخته شده اند. این وبسایت ها با استفاده از استاندارد هایی که دارند، کلماتی را به صورت میانگین از لحاظ طول، سختی، نزدیک بودن حروف در کیبورد و.. انتخاب می کنند. شما باید در این وبسایت ها اقدام به تایپ در زمان ۶۰ ثانیه کنید تا رکورد خود را مشاهده کنید.

اهمیت سرعت تایپ چیست؟

اهمیت سرعت تایپ چیست؟

هر شخصی بسته به تجربه و مهارت خود می تواند تعداد کلماتی را در زمانی مشخص تایپ نمایید. کسانی که مستقیما با تایپ کردن کار دارند، افرادی مانند وبلاگ نویسان، برنامه نویسان، تایپست ها و منشی ها اگر سرعت تایپ خود را بهبود ببخشند، می توانند در زمان خود صرفه جویی کنند و کار بیشتری را در زمانی کمتر انجام دهند. علاوه بر این موضوع، گاهی برای استخدام در کار های مشابه در این زمینه، به عنوان معیاری از مهارت های تایپ شما، آزمون سرعت تایپ از شما گرفته می شود.

راهنمای انجام تست سرعت تایپ

راهنمای انجام تست سرعت تایپ

پس چه بهتر که بتوانید مهارت های خود را چه در تایپ فارسی و چه در تایپ انگلیسی بهبود ببخشید. برای انجام تایپ مناسب باید از هر ۱۰ انگشت خود استفاده نمایید که می توانید به کمک راهنمایی های وبسایت های معرفی شده آن را انجام دهید. برای استفاده از این ابزار ها، معمولا فقط کافیست تا در کادر مشخص شده، اقدام به تایپ کردن کلمات مشخص شده کنید. با فشردن اولین حرف از کیبورد زمان شما شروع می شود. در پایان ۶۰ ثانیه تعداد کلمات تایپ شده و بدون غلط شما به عنوان سرعت تایپ نشان داده می شود. واحد نمایش داده شده WPM یا همان Words Per Minute به معنی سرعت استاندارد تایپ کلمه در یک دقیقه می باشد.

بررسی نتایج شما، چه سرعت تایپی باید داشته باشیم؟

بررسی نتایج شما، چه سرعت تایپی باید داشته باشیم؟

سرعت تایپ خوب نسبی است و به موارد مختلفی مختلفی بستگی دارد. اما به طور معمول می توان تایپیست ها را به دسته های زیر بر اساس سرعت استاندارد تایپ در یک دقیقه تقسیم کرد:

  • تایپیست آماتور: ۳۰-۳۵ کلمه در دقیقه
  • تایپیست معمولی: ۴۰-۵۰ کلمه در دقیقه
  • تایپیست حرفه ای: ۶۰-۷۵ کلمه در دقیقه
  • تایپیست فوق حرفه ای: بالای ۹۰ کلمه در دقیقه

توجه داشته باشید که تایپیست خوب کسی است که بدون نگاه کردن به کیبورد و ۱۰ انگشت خود تایپ می کند. بنابر این اگر رکورد شما کمتر از ۳۰ کلمه در دقیقه باشد، شما به عنوان تایپیست شناخته نمی شوید و در دسته کاربر معمولی رایانه قرار می گیرید. اما جای نگرانی نیست زیرا با تمرین و پشتکار می توانید به راحتی رکورد خود را بهبود ببخشید.

آزمون سنجش سرعت تایپ با سرویس تایپایران

آزمون سنجش سرعت تایپ با سرویس تایپایران

ابزار تایپایران یکی از بزرگترین و بهترین محل انجام پروژه های تایپ توسط تایپیست های فریلنسر و به صورت دورکاری است. این سایت برای کاربران خود امکان تست سرعت تایپ جهت بررسی مهارت قرار داده است که شما هم می توانید بدون ثبت نام از این سرویس استفاده نمایید. امکان سنجش سرعت تایپ شما علاوه بر زبان فارسی، در زبان های عربی و انگلیسی نیز در این سایت امکان پذیر می باشد.

سایت تست سرعت تایپ فارسی تایپسرا

سایت تست سرعت تایپ فارسی تایپسرا

وبسایت تایپسرا که ابزاری ایرانی است، برای انجام کار های تایپ به صورت فریلنسر ابداع شده است. برای آزمایش مهارت های تایپیست ها، این سرویس امکان تست سرعت تایپ را به وبسایت خود اضافه کرده است که شما هم می توانید از آن برای سنجش مهارت تایپ خود استفاده کنید.

همچنین برای استفاده بهینه تر و سریع تر از ویندوز، پیشنهاد می کنیم مطلب بهترین کلید های ترکیبی میانبر کیبورد در برنامه ها و محیط ویندوز ۱۰، ۸.۱ و.. را مطالعه نمایید.

تست سرعت تایپ با وبسایت تایپو

تست سرعت تایپ با وبسایت تایپو

نرم افزار تست سرعت تایپ فارسی آنلاین تایپو نیز امکان سنجش سرعت تایپ فارسی و انگلیسی را برای شما فراهم می سازد. این سرویس رقابتی، نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته تا نسبت به افزایش سرعت خود ترغیب شوید، در همین زمینه این سایت آموزش هایی را نیز ارائه می دهد که می توانید از آن برای بهبود سرعت خود استفاده کنید.

وبسایت فارسی تایپ برای گرفتن تست سرعت تایپ فارسی

وبسایت فارسی تایپ برای گرفتن تست سرعت تایپ فارسی

شما در فارسی تایپ قادر به بررسی سرعت تایپ می باشید. این سرویس لیست ۱۰ نفر برتر را نیز نشان می دهد. همچنین برای کمک و بهبود سرعت تایپ کاربران، به صورت گرافیکی نیز به راهنمایی افراد می پردازد. شما می توانید به سادگی از این ابزار استفاده نمایید.

ابزار تست سرعت تایپ ۱۰Fast Fingers

ابزار تست سرعت تایپ 10Fast Fingers

اگر دوست دارید مهارت خود را به صورت بین المللی بسنجید، به وبسایت ۱۰Fast Fingers بروید. این سایت به عنوان یکی از بهترین وبسایت های در این زمینه، مرجعی برای تست سرعت تایپیست ها و برای همه افراد است. این وبسایت از زبان های مختلفی از جمله فارسی را نیز ساپورت می کند که زبان فارسی هم جزو آن ها هست. همچنین آزمون های ۲۰۰ کلمه، ۱۰۰۰ کلمه و تعداد کلمات سفارشی نیز برای رقابت کاربران وجود دارد. امکان تست چند نفره نیز به وبسایت اضافه شده تا رتبه بندی کاربران مشخص شود و جو رقابتی در سایت وجود داشته باشد.

تست سرعت تایپ با LiveChat

تست سرعت تایپ با LiveChat

اگر در حال ارتقا سرعت تایپ انگلیسی خود هستید، ابزار LiveChat می تواند به شما کمک کند. این سرویس با محیط گرافیکی مناسب و متفاوت، از سرعت تایپ کردن شما به زبان انگلیسی تست می گیرد.

آیا کیبورد شما در هنگام تایپ صدا می دهد؟ پس مطلب چگونه صدای دکمه های کیبورد مکانیکی را به هنگام تایپ کاهش دهیم؟ را جهت رفع این مشکل بخوانید.

وبسایت TestMyTypingSpeed برای محاسبه سرعت تایپ

وبسایت TestMyTypingSpeed برای محاسبه سرعت تایپ

محاسبه سرعت تایپ با TestMyTypingSpeed بسیار آسان است. این ابزار نیز همانند دیگر سرویس ها با تایپ کلمات نشان داده شده سرعت شما را در تایپ کلمات انگلیسی اندازه گیری می کند. این سرویس یک افزونه برای مرورگر هم دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

محاسبه سرعت تایپ با Nitro Type Race

محاسبه سرعت تایپ با Nitro Type Race

می توان وبسایت Nitro Type Race را به عنوان مسابقه سرعت تایپ نیز نام برد. محیط وبسایت کاملا برای حالت مسابقه سرعت تایپ انگلیسی طراحی شده است که برای ترویج افزایش سرعت تایپ انگلیسی کودکان نیز مناسب می باشد.

تست و افزایش سرعت تایپ در سایت Key Hero

تست و افزایش سرعت تایپ در سایت Key Hero

وبسایت Key Hero نیز از دیگر ابزار های تست سرعت تایپ می باشد، این وبسایت از چند زبان مختلف نیز پشتیبانی می کند که متاسفانه زبان فارسی جزو آن ها نمی باشد. اما این سرویس راه هایی جهت افزایش سرعت تایپ نیز قرار داده است تا با تمرین بتوانید رکورد تایپ انگلیسی خود را بهبود ببخشید.

مطلب ترفند تایپ ارواح در کامپیوتر نیز از جمله مطالب جالب در این زمینه است که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

اندازه گیری سرعت تایپ به همراه یادگیری با ابزار The Typing Cat

اندازه گیری سرعت تایپ به همراه یادگیری با ابزار The Typing Cat

سایت The Typing Cat با محیطی متفاوت و آموزشی تر منتظر تست سرعت تایپ انگلیسی شما می باشد. شما به راحتی با این ابزار می توانید سرعت تایپ خود را اندازه بگیرید اما این همه ماجرا نیست. این سرویس به صورت گرافیکی به شما نشان می دهد که با چه انگشتی تایپ کنید و به شما کمک می کند تا با تمرین تایپ سرعت تایپ خود را بهبود بخشید.

ابزار تست سرعت تایپ آموزش محور Keybr

ابزار تست سرعت تایپ آموزش محور Keybr

سایت Keybr نیز یک ابزار ساده و سریع و مناسب افراد با سن بالاتر است. این سرویس ضمن انجام تست تایپ انگلیسی، سعی می کند اشتباهات شما را مشخص کند و تایپت انگلیسی شما را بهتر کند. شما به راحتی می توانید از این سرویس استفاده نمایید.

سایت RataType برای تست سرعت نوشتن

سایت Ratatype برای تست سرعت نوشتن

شما میتوانید با تست سرعت تایپ خود در Ratatype گواهینامه نیز دریافت کنید. این وبسایت برای تست سرعت تایپ زبان انگلیسی مناسب است و در پایان به شما در صورت کسب حد نصاب، گواهینامه های نقره ای، طلایی و پلاتین می دهد که می توانید آن را به اشتراک گذاشته و از آن برای نشان دادن مهارت خود و ایجاد مسابقات تایپ با دوستانتان استفاده نمایید.

تست سرعت نوشتن با رایانه در Typing Master 10

تست سرعت نوشتن با رایانه در Typing Master 10

ابزار Typing Master 10 برای بهبود سرعت تایپ پس از تست گرفتن، بازی ها و ابزار های مختلفی را برای افزایش سرعت تایپ تهیه کرده است. این سرویس شما را از سطح آماتور تا حرفه ای در تایپ انگلیسی با سرعت بالا همراهی می کند و کمک شایانی در این زمینه انجام می دهد.

امتحان کردن سرعت تایپ با FreeTypingGame

امتحان کردن سرعت تایپ با FreeTypingGame

با سرویس FreeTypingGame علاوه بر سنجش سرعت تایپ انگلیسی خود، یاد بگیرید چگونه مهارت خود را بهتر کنبد. این وبسایت ظاهر ساده ای دارد و با بازی های موجود برای افزایش سرعت تایپ انگلیسی دانش آموزان مفید به نظر می رسد.

Goodtyping برای تست سرعت تایپ

Goodtyping برای تست سرعت تایپ

با ورود به وبسایت Goodtyping بدون دیدن گرافیک خاص، متوجه فوکوس این سرویس روی سرعت تایپ می شوید.  همچنین اگر قصد افزایش سرعت تایپ انگلیسی را دارید، این ابزاری با ۲۷ درس و ۲۳ طرح بندی متفاوت برای صفحه کلید، سرعت تایپ صحیح و بدون خطای انگلیسی شما را ارتقا می دهد.

و در پایان اگر از تایپ کردن خسته شده اید، مطالعه مطلب روش جایگزین برای وقتی که حوصله تایپ کردن و خواندن متن های فارسی را ندارید، فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز ۱۵ تا از بهترین ابزار های سنجش سرعت تایپ را به شما معرفی کردیم. سرعت تایپ شما چقدر بود و همینطور از کدام سرویس استفاده کردید؟ منتظر دریافت نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در دیدگاه این پست هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش ترفندهای تایپ سریع در اندروید
آموزش ترفندهای تایپ سریع در اندروید
اصلاح و ایجاد نیم فاصله در ورد ، پاورپوینت ، اکسل ، فتوشاپ و سایر برنامه ها
۴ روش اصلاح و ایجاد نیم فاصله در ورد ، پاورپوینت ، اکسل ، فتوشاپ و..

نظرات

  • محدثه ی جاویدی says:

    سلام خیلی عالی بود فقط اگه میشه تست سرعت هم بزارید مطالب تون عالی بود

  • mb says:

    سلام
    من داخل تایپو ، تایپ رو یاد گرفتم و واقعا راضی هستم
    خیلی خوب بود و آیتم های متنوعی داشت
    ولی چرا سایت ۱۰fastfingerرو معرفی نکردید
    ۱۰fastfingerیکی از بهترین سایت هاست درتایپ

  • مهسا says:

    چه سایت های خوبی معرفی کردین
    فکر کنم هر چی سایت تو این زمنیه بوده این جا گذاشتین.
    سایت هایی که توش رقابت تایپ هم بود خیلی جالب بودن
    مثل سایت RataType اون ماشین ها و تایپو.

  • مهدی says:

    سلام ممنون از مطلب کاملتون
    به نظرم تایپو عالیه و من مدتی هست که دارم توی رقابت تایپ شرکت می کنم و واقعا مفید بوده.