آموزش ۲ روش ساخت ماشین کنترلی حرفه ای دست ساز در خانه

ماشین های کنترل از راه دور را دوست دارید؟ به جای خرید یک ماشین آماده می توانید خودتان دست به کار شده و آن را بسازید. از این پروژه برای تفریح و هم ساخت یک وسیله علمی می توانید استفاده کنید. امروز در انزل وب آموزش ۲ روش ساخت ماشین کنترلی دست ساز در خانه را به شما ارائه می دهیم.

ساخت ماشین کنترلی حرفه ای بی سیم در خانه

How to Make Remote Controlled Car at Home

ساخت یک ماشین کنترل شونده خیلی کار دشواری نیست و نیاز به خرید یک سری لوازم دارد. در قسمت اول آموزش، روش ساخت یک ماشین را آموزش می دهیم که از یک کنترل سیمی استفاده می کند. این کار برای کاهش هزینه ها است اما می توانید به راحتی با خرید و اضافه کردن یک برد گیرنده بی سیم کنترل خود را بی سیم کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

ویدیو ساخت ماشین کنترلی از راه دور

بهترین راه برای درک کامل روش ساخت هر وسیله ای، تماشای ویدیوی روش ساخت آن است. می توانید با مشاهده ویدیوی زیر با روش کار آشنا شوید. با این حال توضیحات مراحل را در ادامه مطلب برای شما شرح می دهیم. این ماشین کنترلی در نوع خود جالب است و علاوه بر طی مسیر مستقیم، حرکاتی بیشتر نیز انجام می دهد.

همچنین برای یادگیری ساخت تابلو LED، می توانید مطلب ۴ روش ساخت تابلو ال ای دی (LED) ثابت و متحرک در خانه را هم مطالعه نمایید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت ماشین کنترلی با سیم

  • لاستیک کوچک، چهار عدد
  • سویچ کنترل کنترل کننده DPDT، دو عدد
  • برد معمولی PCB، یک قطعه
  • باتری لیتیوم یون (Li-Ion) قلمی شارژی، ۴ عدد
  • چسب دو طرفه
  • موتور DC دنده دار، سه عدد (اطمینان حاصل کنید موتور شما گشتاور کافی جهت کشیدن ماشین را داشته باشد)
  • لوله رابط PVC تی شکل ( Pvc-T ) دو عدد (اندازه این لوله ها باید کمی از موتور بزرگتر باشد)
  • نی پلاستیکی و خلال چوبی بلند هر کدام یک عدد
  • چسب حرارتی
  • مقوا، گیره کاغذ و مقداری سیم با چهار رنگ و طول مناسب، لوازم هویه و.. برای اتصالات الکترونیکی نیاز دارید.

این وسایل را از فروشگاه ها مختلف یا قیمت مناسب می توانید تهیه نمایید.

روش ساخت ماشین کنترلی با آرمیچر و وسایل دور ریختنی

موتور ها و لوله های T شکل را برای ساخت ماشین کنترلی دست ساز بردارید. بالای لوله را سوراخ کنید و سپس اطراف همه موتور ها را چسب دو طرفه بزنید و مطابق شکل، موتور های را داخل لوله های PVC – T قرار دهید و سیم آن ها را خارج کنید. برای درک بهتر نحوه قرار گیری موتور ها، حتما ویدیو قرار داده شده را تماشا کنید. دو موتور رو به رو باید مخالف یکدیگر وصل شوند یعنی سیم مثبت یک موتور، به سیم منفی موتور دیگر وصل شود.

روش ساخت ماشین کنترلی

مقداری مقوا به اندازه سوراخ های لوله (کمی کمتر) ببرید و با استفاده از چسب حرارتی آن ها را بهم بچسبانید. با این مقوا ها سوراخ های لوله دیگر را کامل ببندید و با چسب حرارتی آن ها را کامل محکم کنید تا توانایی گرفتن لاستیک را داشته باشند.

روش ساخت ماشین کنترلی

یک سوراخ در مرکز همه مقوا ها ایجاد کنید و با استفاده از چسب، سوراخ مرکزی را به موتور تکی لوله دیگر بچسبانید. یک خلال چوبی را داخل نی پلاستیکی قرار داده (خلال داخل نی باید بتواند بچرخد) و وارد سوراخ های رو به رو لوله کنید. با استفاده از چسب نی ها را در جای خود محکم کنید. نی را کوتاه تر از خلال ببرید و لاستیک ها را با چسب حرارتی به چوب و میله های موتور، به صورت کاملا محکم بچسبانید.

روش ساخت کنترل کننده ماشین

در ادامه آموزش ساخت ماشین کنترلی از راه دور، حال ماشین کامل شده است و باید کنترل کننده ای را برای آن بسازید. مطابق ویدیو چند گیره کاغذ را ببرید. به هشت قطعه نیاز دارید. سپس آن ها در داخل برد برای نگه داشتن باتری قرار دهید و با لحیم کاری در جای خود محکم کنید. توجه داشته باشید که در ویدیو نحوه صحیح اتصال را خواهید دید. سپس به صورت سری در پشت برد گیره ها را به هم متصل کنید.

روش ساخت کنترل کننده ماشین

سویچ های DPDT را در دو طرف مقابل برد قرار دهید و آن ها را لحیم کنید. ارتباط بین کنترل کننده و باتری ها را برقرار کنید. سیم ها را به موتور وصل کرده و سپس آن ها را به کنترل کننده نیز مطابق ویدیو و نقشه راهنما وصل کنید. حال ساخت ماشین کنترلی با سیم به اتمام رسیده است و ماشین کنترل شونده جالب شما آماده است و می توانید از کار کردن با آن لذت ببرید.

روش ساخت کنترل کننده ماشین

مطلب آموزش ۲ روش ساخت جاروبرقی ساده دست ساز در خانه نیز از جمله مطالب جالب در این زمینه است که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد.


ساخت ماشین کنترلی حرفه ای بی سیم

علاوه بر ماشین معرفی شده در قسمت اول، آموزش ماشینی ساده تر نیز در ادامه مرور خواهیم کرد که در این مدل نمونه کنترل بی سیم آن را آموزش می دهیم. تفاوت کنترل بی سیم و سیمی فقط در یک فرستنده و گیرنده رادیویی می باشد.

ساخت ماشین کنترلی ساده

نحوه ساخت ماشین کنترلی ساده

ابتدا باید یک قطعه مکعبی شکل را برای بدنه ماشین انتخاب کنید. جعبه در دار انتخاب راحت تر و بهتری است. دو سوراخ را در رو به روی هم ایجاد کنید. اندازه این سوراخ ها باید کمی بیشتر از دسته موتور باشند تا جلوی حرکت آن را نگیرند.

نحوه ساخت ماشین کنترلی ساده

می توانید مطلب آموزش ۳ روش ساخت دستگاه پمپ باد قوی و ساده دست ساز در خانه را هم مطالعه نمایید.

حال موتور ها را داخل سوراخ ها قرار دهید و انتهای میله آن را خارج سازید.

نحوه ساخت ماشین کنترلی ساده

موتور ها را در جای خود با استفاده از چسب محکم کنید تا تکان نخورند.

نحوه ساخت ماشین کنترلی ساده

سپس سیم های برق را از جعبه باتری تا ورودی رسیور رادیویی متصل کنید. سمت مثبت را به مثبت و منفی را به منفی وصل کنید.

نحوه ساخت ماشین کنترلی ساده

سیم ها را از موتور به خروجی گیرنده رادیویی، به همان شکل مثبت به مثبت و منفی به منفی متصل کنید.

نحوه ساخت ماشین کنترلی ساده

باتری ها، گیرنده رادیویی و سیم ها را داخل جعبه قرار دهید و سعی کید با نوار چسب دو طرفه آن ها را در جای خود محکم کنید و درب جعبه را ببندید.

مطالعه مطلب آموزش کامل و تصویری ساخت دوچرخه برقی ساده دست ساز در خانه را نیز فراموش نکنید.

نحوه ساخت ماشین کنترلی ساده

حال چرخ های لاستیکی را به موتور و بقیه را به صورت خلاص به جعبه وصل کنید. پروژه ساده شما تمام شد! با استفاده از کنترلر ماشین خود را تست کنید و لذت ببرید.

نحوه ساخت ماشین کنترلی ساده

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش های ساخت ماشین کنترلی را در خانه به شما آموزش دادیم که به راحتی می توانید آن ها را بسازید و از خلاقیت های بیشتری برای کامل تر کردن آن استفاده کنید. از محصول ساخته خود راضی هستید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • حافظ دارابی says:

    سلام و هرض ادب خدمت شما واقعا سایت خوبی را طراحی کرده اید لطفا فروشندگان لوازم برد و موتور و بقیه وسایل را هم در سایت منظور کنید ممنون میشم

  • علی says:

    ریدم تو این آموزش گزاشتنت..
    ابله ..مگه مجبوری

  • علی ایران زاد says:

    آموزش این را بنویسین👉👉👉👉👉👉🙏🙏🙏🙏🙏

  • Shadmehr says:

    چگونه گیربکس رو به کنترل وصل کنیم ؟!