آموزش تصویری شارژ کارتریج پرینتر Canon ، HP ، Samsung و.. در خانه

آموزش تصویری شارژ کارتریج پرینتر HP ، Samsung ، Canon و.. در خانه

اگر در خانه برای پرینت گرفتن و یا چاپ عکس های که با دوربین خود گرفته اید پرینتر دارید، حتما با واژه کارتریج و شارژ آن آشنا هستید. پس از اتمام شارژ کارتریج، شما می توانید خودتان در خانه اقدام به شارژ کارتریج خود کنید. امروز در انزل وب نحوه چگونگی شارژ کارتریج پرینتر های کنون، اچ پی، اپسون، سامسونگ و.. در خانه را آموزش خواهیم داد.

آموزش شارژ کارتریج پرینتر جوهرافشان HP ، Canon و.. رنگی و سیاه سفید

How to Refill an Inkjet Printer Cartridge

ممکن است در زمانی که مشغول چاپ عکس های خود در خانه هستید، ناگهان متوجه شوید که شارژ کارتریجتان به پایان رسیده. اولین مسئله نگران کننده برای شما احتمالا قیمت بالای جوهر چاپگر باشد و حتی به فکر تعویض چاپگر بیفتید اما جای نگرانی نیست می توانید بدون پردات هزینه به مراکز تعمیرات برای شارژ مجدد به راحتی در خانه کارتریج پرینتر خود را شارژ کرده و در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید.

لوازم مورد نیاز برای آموزش شارژ کارتریج پرینترهای کنون و..

ابتدا باید لوازمی را برای انجام آموزش شارژ کارتریج کانن و.. خریداری نمایید. اولین قطعه کیت پر کردن یا شارژ جوهر (Ink Refill Kit) است که در فروشگاه های لوازم اداری و فروشگاه های آنلاین قابل دسترس است.

لوازم مورد نیاز برای آموزش شارژ کارتریج پرینترهای لیزری کانن و..

یک رول دستمال کاغذی، چسب نواری و یک سطح مسطح و صاف مانند یک میز نیز برای ادامه کار مورد نیاز خواهد بود. دستکش نیز برای جلوگیری از آلودگی مفید خواهد بود.

لوازم مورد نیاز برای آموزش شارژ کارتریج پرینترهای لیزری کانن و..

برای آشنایی بیشتر باکارکرد دستگاه کپی، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش تصویری کار و فتوکپی گرفتن با دستگاه کپی توشیبا، شارپ و.. را مطالعه نمایید.

نحوه شارژ کارتریج پرینتر

حال برای شارژ کارتریج پرینتر سامسونگ و.. باید به مکان کارتریج دستگاه خود دسترسی پیدا کنید و کارتریج خالی را جدا کنید.

نحوه شارژ کارتریج پرینتر

اکنون دستکش های خود را بپوشید. از آنجایی که احتمال جوهری شدن وجود دارد بهتر است از دستکش یکبار مصرف استفاده شود.

نحوه شارژ کارتریج پرینتر

مقداری دستمال کاغذی را به صورت چند لایه پهن کنید و نشتی کارتریج را کاملا پاک کنید.

همچنین اگر دستگاه اسکنر دارید و با شناسایی آن در ویندوز مشکل دارید، مطلب ۶ روش رفع مشکل اسکن نکردن و عدم شناسایی اسکنر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را بخوانید.

نحوه شارژ کارتریج پرینتر

در بالای کارتریج برچسب موجود را بکنید تا مکان سوراخ شارژ مجدد را ببینید. هر کارتریج یک مخزن دارد ولی ممکن است چندین سوراخ داشته باشد. در این مرحله لازم است با یک جسم تمیز و تیز سوراخ های موجود را مجدد باز کنید. (محل صحیح در دفترچه همراه کیت و یا خود پرینتر موجود می باشد)

نحوه شارژ کارتریج پرینتر

علاوه بر سیاه، سه رنگ دیگر نیز در برای شارژ پرینتر مورد استفاده قرار می گیرند. پرینتر ممکن است از یک یا چند کارتریج مجزا تشکیل شده باشد. سوراخ اصلی و یا سوراخ مربوط به هر رنگ در دفترچه کیت به آن اشاره شده است که البته می توانید یک خلال دندان را نیز وارد هر سوراخ کنید تا رنگ آن را متوجه شوید.

نحوه شارژ کارتریج پرینتر

آموزش شارژ کارتریج پرینتر رنگی و سیاه سفید در محل

برای شارژ کارتریج جوهر افشان، حال سوزن را از رنگ مورد نظر پر کنید و آن را به عمق سوراخ صحیح وارد کنید و فوم زیر سوراخ را فشار دهید. قبل از خالی کردن سرنگ از عدم وجود هوا در آن مطمئن شوید زیرا جود هوا باعث عدم رسیدن جوهر به افشانه چاپ شده و در نهایت دچار مشکل در چاپ صحیح می شوید. جوهر را به آرامی اضافه کنید.

آموزش شارژ کارتریج در محل

به محض پر شدن کارتریج شاهده بیرون ریختن جوهر می شوید که باید کار را به سرعت متوقف کنید. بدون بیرون کشیدن سرنگ، به آرامی کمی درپوش سرنگ را بکشید تا کمی جوهر از کارتریج برداشته شود.

آموزش شارژ کارتریج در محل

به آرامی محل اتصال کارتریج را روی دستمال کاغذی بکشید. باید یک خط از جوهر را بر روی آن ببینید.

آموزش شارژ کارتریج در محل

اکنون بالای سوراخ ها را با مقداری چسب نواری روشن بپوشانید. ممکن است در کیت شما نقطه های مهر و موم مجدد وجود داشته باشد که این کار بهتر از آن است. فقط اطمینان حاصل کنید که هیچ جوهری از بالای کارتریج نشت نکند و رنگ ها را نیز آلوده نکنید.

آموزش شارژ کارتریج در محل

اکنون باید به سراغ دیگر کارتریج ها و یا دیگر رنگ ها بروید و مراحل آموزش تصویری شارژ کارتریج HP و.. را مجددا برای هر کدام از کارتریج ها یا هر کدام از رنگ ها بسته به مدل دستگاه خود تکرار کنید تا تمام رنگ ها را پر کنید.

آموزش شارژ کارتریج در محل

پس از پر شدن، انتهای کارتریج را به آرامی روی دستمال کاغذی بکشید و چندین بار این کار را انجام دهید تا رد رنگ را کاملا روی دستمال ببینید و نشتی هم نداشته باشد.

آموزش شارژ کارتریج در محل

میتوانید آموزش تصویری شارژ کارتریج HP در ویدیو زیر مشاهده کنید :

مطالعه مطلب آموزش کامل ۸ روش حل مشکل پرینتر و پرینت نگرفتن در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ نیز می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

نصب مجدد کارتریج های جدید

پس از انجام آموزش شارژ کارتریج HP 85a و سایر مدل ها تا اینجا، کارتریج پر شده را مجدد در محل خود روی چاپگر نصب کنید. توجه داشته باشید که کارتریجی که نشتی دارد را نصب نکنید.

نصب مجدد کارتریج های جدید

بلافاصله یک چیزی را برای تست کردن چاپ کنید. بهتر است چند صفحه که ترجیحا رنگ های مختلفی داشته باشد را چاپ کنید تا از کارکرد صحیح پرینتر خود مطمئن شوید.

نصب مجدد کارتریج های جدید

اکنون آموزش شارژ کارتریج Canon mf3010 و.. به اتمام رسید و چرخه تمیز کردن را برای چاپگر خود دنبال کنید و دیگر می توانید مانند سابق از چاپگر خود استفاده نمایید.

نصب مجدد کارتریج های جدید

برای درک بهتر و آشنایی بیشتر با مراحل انجام شارژ کارتریج پرینتر، می توانید ویدیوی زیر را مشاهده نمایید.

در پایان مطالعه مطلب آموزش کامل نصب پرینتر HP ، Canon و.. در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب روش شارژ کارتریج پرینتر را آموزش دادیم. بدون مشکل خاصی توانستید این کار را انجام دهید؟ منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در دیدگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل ارور Printer Attention Required ویندوز
آموزش ۹ روش حل مشکل ارور Printer Attention Required ویندوز
آموزش 5 روش حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر در شبکه
آموزش ۵ روش حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر در شبکه
آموزش نحوه اتصال به پرینتر وای فای
آموزش تصویری نحوه اتصال به پرینتر وای فای
آموزش 4 روش رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در پرینتر و اسکنر
آموزش ۴ روش رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در پرینتر و اسکنر

نظرات

  • یوسف says:

    مطلب تون ظاهرا ناقصه!!! آموزش مربوط به کارتریج های کنون و hp عنوانش هست اما متنش نیست!

  • مسعود says:

    با سلام پرینتر من کنون mp260 هستش و ارور E5 میده، ریست کردم باز ارور برمی گرده، جوهر و هد هم خشک نشده، لطفا” راهنمایی کنید عیب از کجاست؟ با تعویض کارتریج حل میشه؟ من فقط پرینت یا کپی سیاه سفید لازم دارم میتونم فقط کارتریج سیاه سفید رو تعویض کنم؟ لطفا” راهنمایی کنید.

  • ارژنگ says:

    با درود
    ممنون مفید بود.