مقایسه کامل تفاوت های دوربین SLR با DSLR

بررسی و مقایسه کامل تفاوت های دوربین SLR با DSLR

اگر برای خرید دوربین های دیجیتال به بازار رفته باشید مطمئنا با خیل عظیمی از دوربین ها مواجه شده اید و این شما را مردد می کند که DSLR یا SLR کدام بهتر است؟ برای اینکه بتوانید خرید بهتری انجام دهید ما بر آن شدیم تا مطلبی در مورد دوربینهای SLR با DSLR به شما کاربران گرامی ارائه دهیم. همیشه مقایسه تفاوت ها می تواند مزیت ها و معایب را بیشتر برجسته کند. از این رو امروز با پست تفاوت دوربینهای SLR با DSLR چیست؟ در خدمت شما هستیم.

فرق بین دوربین SLR با DSLR چیست؟

DSLR or SLR Camera: Which is Better

امروزه مدل های دوربین زیادی در بازار وجود دارند اما دوربین های دیجیتال محبوبترین این دوربین ها هستند. دوربین ها به طور مداوم در حال توسعه و بهتر شدن هستند و در بازار امروزی رشد سریعی داشته اند. این بدان معناست که شما طیف گسترده ای از دوربین ها را برای انتخاب در دسترس دارید. اگر شما قصد خرید دوربین داشته باشید احتمالا از به دنبال اطلاعاتی هستید که شما را متوجه سازد کدام دوربین برای شما بهتر است. برای ساده کردن کار شما امروز انزل وب تصمیم گرفته است دو نوع از محبوبترین دوربین ها را یعنی دوربین SLR و DSLR را با هم مقایسه کند. اما قبل از اینکه بحث امروزمان را شروع کنیم باید بگوییم که اگر برای خرید دوربین از شیوه خرید اینترنتی استفاده می کنید باید از فروشگاه های اینترنتی قابل اعتماد خرید کنید و مطمئن باشید که خریدتان به دستتان خواهد رسید.

فرق بین دوربین SLR با DSLR چیست؟

در مورد ساده ترین و کوچکترین دوربین عکاسی که تا کنون دیده اید بیشتر بدانید.

دوربین SLR یا DSLR

دوربین SLR مخفف Single-Lens Reflex است و دارای یک سیستم آینه متحرک اتوماتیک است که از طریق آن می توان تصویر خاصی را ثبت کرد. با حرکت و دستکاری آیینه نوری که به آیینه تابیده می شود کنترل می شود. وقتی که فرد با دوربینی عکس می گیرد نور به لنز وارد می شود و با یک آینه به ویوفایندر دوربین منعکس می شود. عکاس تنظیمات دلخواه خود را تنظیم می کند و عکس را می گیرد.

فرق دوربین های SLR با DSLR

دوربین SLR دارای سرعت شاتر ۱/۵۰۰ در ثانیه است.  دوربین های SLR بسیار بزرگ هستند و لنزهای آن قابل حرکت هستند. لنزها می توانند با توجه به اولویت های شما تغییر داده شوند. برای گرفتن عکس با دوربین SLR نیاز به فضای زیادی است چونکه بدنه بسیار بزرگ است. دوربین های SLR تصاویر واضح و همواری را ایجاد می کنند. ۵D, 60D و ۱۰۰D انواع لنزهایی هستند که به این دوربین وصل می شوند و از طریق آن می توان کیفیت تصویر را افزایش داد.

دوربین SLR یا DSLR

اما دوربین DSLR مخفف Digital Single-Lens Reflex است که گاهی اوقات SLR دیجیتال هم نامیده می شود و یک فرم پیشرفته از دوربین های دیجیتال است. دوربین های DSLR نسبت به دوربین های SLR دارای قابلیت های بیشتری است از جمله کیفیت آن بهتر است، فضای ذخیره سازی بیشتری وجود دارد و نیازی نیست عکاس به طور مرتب کارت حافظه را تغییر دهد، لنزها قابل تعویض هستند. دوربین های DSLR از یک لنز جداگانه و یک بدنه استفاده می کند که هر دو بسیار گران هستند. کیفیت و وضوح لنز بسیار بالاست و شما می توانید تصاویر را با فرمت های فشرده سازی مانند JPEG, TIFF و GIF ذخیره کنید.

دوربین SLR یا DSLR

برای افزاش مهارت عکاسی خود پیشنهاد می کنیم از ۱۰ ترفند ساده برای افزایش مهارت عکاسی با موبایل استفاده کنید.

فرق دوربین های SLR با DSLR

بزرگترین تفاوت بین دوربین SLR و DSLR در روشی است که دوربین یک عکس را ثبت می کند. دوربین های SLR برای ثبت یا ضبط یک تصویر معمولا از فرمت ۳۵ میلیمتری استفاده می کند در حالی که دوربین DSLR عکس و ویدیو را با فرمت دیجیتال می گیرد و در کارت حافظه ذخیره می کند. یکی از بزرگترین مزیت هایی که دوربین های DSLR نسبت به دوربین های قدیمی SLR دارند این است که آنها می توانند هزاران عکس را در یک کارت حافظه ذخیره کنند. به همین دلیل دوربین های DSLR یکی از محبوبترین دوربین های عکاسان حرفه ای، عکاسان خبرنگار و غیره است.

مزیت دیگری که دوربین های DSLR دارند این است که تکنولوژی مورد استفاده آنها دیجیتال است و اگر از عکس هایی که گرفته اید راضی نیستید می توانید آنها را پاک کنید. شما می توانید از طریق صفحه نمایش دوربین و یا هنگام اتصال دوربین به کامپیوتری کس هایی که گرفته اید را مشاهده کنید. ویرایش این عکس ها با برنامه هایی مانند فتوشاپ قابل انجام است و شما به راحتی می توانید عکس های دیجیتال را چاپ کنید و یا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

فرق دوربین های SLR با DSLR

علاوه براین دوربین های DSLR برای عکاسان مبتدی و آماتور بسیار مناسب است چونکه می توانند با پیش نمایش هایی که دوربین ارائه می دهد از گرفتن عکس های اشتباه و برخی اشتباهات غیره منتظره جلوگیری می کند.

مقایسه دوربین های عکاسی SLR و DSLR

اگر بخواهیم مطالب بالا را خلاصه کنیم به جدول زیر دست پیدا خواهیم کرد:

SLR

DSLR

توضیحات

SLR دوربینی است که از سیستم آیینه متحرک خودکار استفاده می کند و از طریق آن یک تصویر خلص ثبت می شود

DSLR نیز دارای یک سیستم آیینه متحرک اتوماتیک است که در مقایسه با دوربین SLR مزایای بیشتری دارد

مخفف

Single-Lens Reflex

Digital Single-Lens Reflex

قیمت

در مقایسه با دوربین های DSLR قیمت کمتری دارد.

در مقایسه با دوربین های SLR قیمت بسیار گرانی دارد.

وزن

وزن سنگینی دارد.

بزرگ و بسیار سنگین است.

ذخیره سازی عکس در

استفاده از فیلم برای ذخیره تصاویر

استفاده از کارت حافظه برای ذخیره فیلم و عکس

ظرفیت ذخیره سازی

دارای ظرفیت ذخیره سازی کمتری است.

دارای ظرفیت ذخیره سازی بسیار زیادی است.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ترفند ها و آموزش عکاسی در شب برای رفع مشکل تاری عکس را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم در پست امروز انزل وب توانسته باشیم فرق بین دوربین SLR با DSLR را به شما توضیح دهیم، اگر شما تجربه استفاده از این دوربین ها را دارید و تفاوت یا مزیت یا معایبی وجود دارد که در پست امروز بدانها آشاره نشده است می توانید برای تکمیل شدن پست آن را در بخش دیدگاه این پست با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش عکاسی طلا و جواهر 16 نکته مهم که باید رعایت کرد!
آموزش عکاسی طلا و جواهر ، ۱۶ نکته مهم که باید رعایت کرد!
8 سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
۸ سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای در خانه
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای از خود در خانه
نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام
آموزش ۲۱ نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام و..

نظرات