روش حل مشکل ارور Install Blocked در اندروید

علت غیرفعال شدن Install و روش حل مشکل ارور Install Blocked اندروید

در مورد ارور Install Blocked و غیرفعال شدن گزینه Install برنامه و بازی در اندروید اطلاعات دارید؟ احتمالا زمانی که یک گوشی نو خریده باشید یا گوشی خود را ریست فکتوری کرده باشید، در هنگام نصب برنامه های جدید با ارور Install Blocked، Unknown Sources و نصب مسدود شده مواجه می شوید. امروز در انزل وب روش حل ارور Install Blocked در اندروید را به شما آموزش می دهیم.

رفع مشکل غیرفعال شدن Install در اندروید

How to Remove Install Block Error in Android

برای نصب برنامه های دلخواه خود که ممکن است قبلا دانلود کرده باشید و یا آن ها را از دوستان خود گرفته باشید، باید اجازه نصب منابع نامشخص را بدهید در غیر اینصرت با مشکل خاموش بودن گزینه نصب برنامه (Install) در اندورید مواجه خواهید شد! اندروید و شرکت سازنده برای امنیت بیشتر محدودیتی روی گوشی ها برای نصب برنامه اعمال کرده اند که در ادامه بیشتر با آن و روش حل این محدودیت بحث خواهیم کرد.

منابع ناشناخته در نصب برنامه اندروید چیست؟

برنامه با منبع ناشناخته، به برنامه هایی گفته می شود که مستقیما توسط گوگل بررسی نشده باشند. این مورد می تواند یک برچسب ترسناک برای یک برنامه ساده باشد. از نظر خود گوگل، برنامه هایی که در گوگل پلی قرار دارند کاملا امن هستند و می توانید از آن ها یا برنامه های موجود در اپ استور سازنده گوشی مثل Samsung Apps و.. استفاده کنید.

منابع ناشناخته در نصب برنامه اندروید چیست؟

سایر برنامه ها که در اپ استور هایی دیگر قرار دارند، از نظر گوگل و اندروید، منبعی ناشناخته محسوب می شوند.

همچنین مطالعه مطلب ۱۰ روش برای حل مشکل parse error یا there is a problem parsing the package اندروید را نیز می تواند برای شما مفید باشد.

علت وجود این محدودیت در گوشی های اندروید

حال در زمان خاموش بودن دکمه نصب در اندروید، ممکن است این سوال به وجود بیاید که اگر این برنامه می توانند خطرناک باشند، چرا می توانیم آن ها را با برداشتن محدودیت نصب کنیم؟ از آن جایی که سیستم عامل اندروید سیستم آزادی محسوب می شود، هر کاربر می تواند برنامه های مورد علاقه خود را نصب کند. دنیای اینترنت بزرگ است و نباید کاربران محدود به استفاده از یک جا باشند. این محدودیت برای امنیت بیشتر کاربران طراحی شده است که ممکن است گاهی آزاد دهنده باشند.

علت وجود این محدودیت در گوشی های اندروید

نحوه رفع ارور Install Blocked در اندروید

قبل از آموزش رفع مشکل غیرفعال شدن Install برای نصب برنامه در اندروید، به شما توصیه می کنیم برنامه ها را حتما از منابع قابل اعتماد و رسمی دانلود کنید و تا جایی که می توانید گوگل پلی را در اولویت اول خود قرار دهید.

برنامه های مخرب در پوششی نامحسوس می تواند گوشی شما را آسیب پذیر کرده و به گوشی یا اطلاعات شما آسیب برسانند. تیم انزل وب مسئولیتی در قبال این گونه اتفاقات در زمان نصب برنامه های مخرب نخواهد داشت.

برای حل مشکل غیرفعال شدن Install برای نصب برنامه در اندروید LG و سامسونگ و.. ابتدا باید به تنظیمات گوشی خود بروید. در منو روی علامت چرخ دنده و عبارت Settings تاچ نمایید. بسته به گوشی خود باید به قسمت Security یا Fingerprints & security و یا Lock screen and security بروید. سپس روی Unknown sources to enable or disable ضربه بزنید. حال باید سویچ Unknown sources را روشن و فعال کنید. پیامی جهت سلب مسئولیت به شما نمایش داده می شود که آن را باید تایید کنید. با تایید پیام این امکان روی گوشی شما فعال می شود و قابلیت نصب هر برنامه ای را خواهید داشت.

نحوه رفع ارور Install Blocked در اندروید

این تنظیمات ممکن است در گوشی های مختلف اندکی متفاوت تر باشند.

اگر از اندروید ۶ در گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، مطلب ۶ روش کارساز حل مشکل Screen Overlay Detected در اندروید را هم مطالعه نمایید.

آیا همه منابع ناشناخته خطرناک هستند؟

پاسخ این سوال منفی است. ناشناخته بودن یک منبع، حتما دلیلی بر نا ایمن بودن آن نیست. منابع ناشناخته مانند ابزار آلاتی هستند که می توانند هم استفاده مفید داشته باشند و هم خطرناک باشند. علت غیر فعال شدن گزینه نصب در اندروید این است که گوگل برنامه های را که در سیستم خود قرار می گیرند را اسکن می کند تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کند. با این حال منابع پر استفاده ای وجود دارند که امنیت آن ها تا حدودی ثابت شده است.

آیا همه منابع ناشناخته خطرناک هستند؟

همینطور اگر طرفدار بازی هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۵ راه برای حل مشکل ارور لایسنس بازی ها در اندروید را هم مورد مطالعه قرار دهید.

علت عدم تمایل به استفاده همگان از پلی استور گوگل

این مسئله در زمینه غیرفعال شدن گزینه نصب اندروید پاسخ بزرگ و پیچیده دارد. خود گوگل بعضی از برنامه ها را برای برخی از مناطق تحریم می کند و امکان دسترسی به آن ها را نمی دهد. از طرفی در بعضی از کشورها هم گوگل پلی فیلتر شده است. همه تولید کنندگان برنامه هم بر دلایلی خاص نمی خواهند برنامه خود را در گوگل پلی ارائه دهند که همه این موارد دلایلی برای نصب برنامه خارج از این اپ استور است.

علت عدم وجود همه برنامه ها در گوگل پلی

اگر در نهایت با حل این مشکل باز هم با نصب برنامه های خود مشکل داشتید، مطالعه مطلب ۸ روش حل مشکل نصب نشدن برنامه ها در گوشی های اندروید را جهت رفع آن فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش حذف ارور Unknown Sources را به شما آموزش دادیم. آیا به راحتی توانستید این خطا را برطرف سازید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در همین زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • اتابک says:

    بی نهایت ازتون ممنونم

  • sjwbdks says:

    سلام.من از وقتی گوشیمو روت کردم گوشیم دیگه مموری رو نمیخونه و فیلم گرفتنش صدا نداره و انگار اندروید رو نمیخونه مثلا فیل*تر شکـن روی گوشیم باز نمیشه میگه اندروید کار نمیکند!لطفا کمک کنید!!

  • Ianar says:

    سلام.من از وقتی گوشیمو روت کردم گوشیم دیگه مموری رو نمیخونه و فیلم گرفتنش صدا نداره و انگار اندروید رو نمیخونه مثلا فیل*تر شکـن روی گوشیم باز نمیشه میگه اندروید کار نمیکند!لطفا کمک کنید!!

  • Mhdse says:

    واسه من قبلا اینجوری نبود تازگیا اینجوری شده نمیدونم چرا اینجوریه من همین کارم انجام دادم ولی بازم نمیشه لدفن میشه بگین باید چیکا کنم؟!?

  • Arlash says:

    فقط کنسل داره..

  • بانو says:

    برا من این مشکلو نداره میام برنامه نصب کنم اصلا دکمه lnstalکار نمیکنه انگار نه انگار باید چیکار کنم؟

    • ستاره says:

      باید یه مدت صبر کنی مثلا ۱روز بعدا دوباره برنامه رو نصب کنی اونوقت دکمش کار میکنه.

  • Mahla says:

    سلام من راه کار برای رفع مشکل نصب رو انجام دادم اما درست نشد باید چی کار کنم؟