راهنمای کامل خرید لپ تاپ گیمینگ

راهنمای کامل انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ

تعداد زیادی از گیمر ها بسته به شرایط خود، خرید لپ تاپ برای بازی را نسبت به سایر گزینه ها ترجیح می دهند. اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ داشته باشید، با توجه به نکاتی می توانید لپ تاپ مناسب خود را تهیه کرده و از استفاده از آن لذت ببرید. امروز در انزل وب راهنمای کامل خرید لپ تاپ گیمینگ (مخصوص بازی کامپیوتری) را بررسی و مرور خواهیم کرد.

راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی یا گیم

How to Buy a Gaming Laptop

معمولا تعداد زیادی از گیمر ها، گزینه PC را بهتر از کنسول می دانند و در این بین افرادی هم هستند که لپ تاپ را بیشتر می پسندند. لپ تاپ های گیمینگ ایسوس، MSI، Lenovo و.. با توجه به قابل حمل بودن می توانند در هر مکانی تجربه یک بازی خوب مانند Witcher 3: Wild Hunt و Grand Theft Auto V و سایر بازی های مورد علاقه شما را برای شما به ارمغان بیاورند.

راهنمایی خرید لپ تاپ گیمینگ

بازی ها روز به روز کیفیت بالاتری را برای اجرا فراهم می کنند که خود نیازمند قدرت پردازشی بالایی است. اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارید، باید سیستمی را انتخاب بکنید تا از پس پردازش با موفقیت برآید. در ادامه مشاوره خرید لپ تاپ گیمینگ، قطعات مناسب را که در لپ تاپ به آن احتیاج خواهید داشت را به شما معرفی خواهیم کرد.

پردازنده لپ تاپ مناسب گیمینگ

همانطور که اشاره کردیم باید قبل از خرید لپ تاپ گیمینگ MSI و.. اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ از یک پردازنده یا CPU جدید و قوی استفاده بکند. سی پی یو های اینتل معمولا قوی تر از AMD شناخته می شوند با این حال AMD ارزانتر از رقیب خود است. سعی کنید از پردازنده های i5 و i7 اینتل یا R5 و R7 AMD استفاده کنید تا قدرت مناسبی در اختیار داشته باشید. پردازنده ها انواع مختلفی مانند کم مصرف، قدرت بالا و.. دارند که معمولا از قوی ترین آن ها در لپ تاپ های گیمینگ استفاده می شود.

پردازنده لپ تاپ مناسب گیمینگ

پیشنهاد می شود از حداقل نسل ۶ به بالا پردازنده ها استفاده کنید و سرعت پردازنده را مد نظر داشته باشید. سرعت های ۳.۴ GHz کارایی بهتری نسبت به مدل مشابه با سرعت ۲.۶ GHz خواهند داشت.

اگر قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید، حتما مطلب نکات مهم و راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم : تست و بررسی سخت افزار و نرم افزار را نیز مطالعه نمایید.

گرافیک لپ تاپ های گیمینگ

قطعا یکی از اجزای مهم در راهنمای خرید لپ تاپ برای بازی، کارت گرافیک آن است. در این مورد نیز گرافیک های Nvidia قدرت بیشتری نسبت AMD ارائه می دهند اما اگر قیمت فاکتور مهمی برای شماست، می توانید روی گرافیک های AMD نیز حساب باز کنید. مدل ۷۷۳۰M از برند AMD Radeon می تواند گزینه خوبی برای شروع باشد. در سری Nvidia نیز مدل های GTX  قدرت مطلوبی را به ارمغان دارند.

گرافیک لپ تاپ های گیمینگ

حافظه گرافیک (VRAM) برای علاقه مندان به بازی باید متوسط ۴ گیگابایت ترجیحا GDDR5 باشد. مدل های انویدیا مانند Nvidia GeForce GTX 1060 می توانند به راحتی بازی های Mass Effect: Andromeda یا Witcher 3 را با گرافیک بالا و رزولیشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ اجرا کند. با جزییات گرافیکی کمتر قابلیت اجرای ۴K نیز میسر است.

گرافیک لپ تاپ های گیمینگ

گرفیک های دیگری نیز مانند GTX 1070، GTX 1080 و.. برای عملکردی قوی مناسب هستند. انتخاب گرافیک مناسب به بودجه شما بستگی مستقیم دارد و هرچه گرافیک قوی تری داشته باشید، در آینده نیز بازی های بیشتری را می توانید بازی کنید. پس اگر می خواهید مدت زیادی از لپ تاپ استفاده کنید، سعی کنید قوی ترین گرافیک را نسبت به بودجه خود انتخاب کنید.

میزان RAM مناسب برای بهترین لپ تاپ گیمینگ در ایران

در لپ تاپ های گیمینگ، شما حداقل نیاز به ۸ گیگابایت رم دارید. کمتر از این مقدار شما را راضی نخواهد کرد و باید حتما از رم ۸ گیگ یا بالاتر استفاده کنید. نسل DDR4 نیز ارجحیت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. توجه داشته باشید در بعضی از لپ تاپ ها امکان ارتقای رم وجود دارد که در آینده می توانید از آن استفاده کنید.

میزان RAM مناسب برای لپ تاپ های گیمینگ

همچنین مطالعه مطلب راهنمای خرید و بررسی بهترین نوع پاور (Power) کامپیوتر مناسب شما نیز می تواند برای شما جالب و مفید باشد.

هارد دیسک در لپ تاپ گیمینگ

بازی های ویدیویی معمولا حجم سنگینی دارند و به حافظه کافی روی هارد دیسک نیازمندند. بنابراین تا جایی که می توانید حافظه بالاتری را خریداری کنید تا در آینده برای نگهداری بازی های مورد علاقه خود دچار مشکل نشوید.

هارد در لپ تاپ گیمینگ

در هارد های معمولی (HDD)، پیشنهاد می شود از مدل با سرعت ۷,۲۰۰-rpm و حداقل حجم ۱ ترابایت استفاده کنید.

انتخاب گارانتی مناسب

با توجه به حساس بودن لپ تاپ در خرید لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب، یکی از مواردی که به شما در عمر دستگاه اطمینان خاطر می دهد، گارانتی محصول است. برخی از شرکت ها محصول خود را با یک سال گارانتی ارائه می دهند که کافی به نظر نمی رسد. حداقل ۲ سال به بالا عمر لپ تاپ شما را تضمین می کند. لپ تاپ های برند Dell با ۳ سال گارانتی ارائه می شوند.

انتخاب گارانتی مناسب

برای خرید پاوربانک نیز پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای کامل انتخاب و خرید پاور بانک مناسب برای گوشی و لپ تاپ را مطالعه کنید.

گزینه های حرفه ای تر لپ تاپ گیمینگ

مواردی را که معرفی کردیم، با در نظر گرفتن جنبه اقتصادی است. اگر پول فراوانی دارید، حتما لپ تاپ های با هارد SSD را بخرید. این نوع از هارد واقعا سریع تر هستند و تجربه  بسیار بهتر و سریعتری را برای شما رقم می زنند.

گزینه های حرفه ای تر لپ تاپ گیمینگ

سایز لپ تاپ گیمینگ

مسلما سایز بزرگتر لپ تاپ، تجربه بهتری به همراه دارد. اما وزن آن و همینطور قیمت نیز افزایش پیدا می کند. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید لپ تاپ خود را در خانه و روی میز نگه دارید، روی سایز های ۱۷ یا ۱۸ اینچ می توانید تمرکز کنید. لپ تاپ های در این اندازه به دلیل فضای بیشتر، معمولا قدرتمند تر هستند. اما اگر قابلیت حمل برایتان مهم است و همچنین تمایل به خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان تر دارید، از سایز ۱۵ اینچ استفاده نمایید. لپ تاپ های کوچکتر از این اندازه برای حمل مناسب تر هستند اما قطعا قدرت مطلوبی و همینطور حس بهتری نمی توانند ارائه دهند.

سایز صفحه لپ تاپ گیمینگ

صفحه نمایش مناسب بهترین لپ تاپ گیمینگ

همه چیز را در صفحه نمایش خواهید دید. اگر سیستم قوی داشته باشید اما تصویر مناسب نباشد چه فایده ای دارد؟ صفحه نمایشی مناسب با حداقل رزولیشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ گزینه مناسبی است. صفحه نمایش های QHD (2560 x 1440) و ۴K (3840 x 2160) نیز به گزینه هایی محبوب تبدیل شده اند که قطعا گزینه بهتری در صورت امکان هستند. مات و براق بودن صفحه نیز سلیقه ای است ولی پیشنهاد می کنیم به گزینه های صفحه مات بیشتر فکر کنید.

صفحه نمایش مناسب لپ تاپ گیمینگ

اگر در فکر خرید فلش مموری هم هستید، مطالعه مطلب راهنمای خرید و ۷ روش انتخاب بهترین فلش مموری در بازار ایران را فراموش نکنید.

برند مناسب لپ تاپ های گیمینگ

سوال دیگری که ممکن است در ذهن خریداران پدید آید، برند لپ تاپ گیمینگ است. به طور کلی برخی از برند ها را معرفی می کنیم اما توجه داشته باشید که هر برند می تواند محصولاتی خوب و یا بد داشته باشد و نمی توان فقط روی برند مانور داد پس روی مدل هر محصول باید تحقیقات کافی داشته باشید.

برند مناسب لپ تاپ های گیمینگ

  • برند Alienware: این لپ تاپ ها با طراحی فضایی می تواند کاربرد مناسبی داشته باشد. این برند لپ تاپ های گیمینگ حرفه ای تولید می نماید.
  • برند Asus: برند خوش نام ایسوس نیز لپ تاپ های گیمینگ خود را تحت عنوان Republic of Gamers ارائه می دهد. محصولاتی با طراحی خیره کننده که مشخصات فنی مناسب را پشتیبانی می کند.
  • برند Lenovo: از لنوو طراحی دلچسبی دیده نمی شود ولی با توجه به خوش قیمت بودن محصولات آن، برای صرفه جویی در هزینه ها می توانند گزینه مناسبی باشند.
  • برند MSI: یکی از نوآورانه ترین شرکت ها MSI است. لپ تاپ هایی با نورپردازی جالب و کیفیت مناسب تجربه لذت بخشی را برای کاربران فراهم می سازد.
  • برند Razer: یکی از حرفه ای ترین انتخاب ها می توان محصولات این شرکت باشد. لپ تاپ هایی حرفه ای و سبک اما با قیمتی بالا که کمی تهیه آن را مشکل می سازد.
  • برند های HP و Acer نیز محصولاتی چند در این زمینه دارند می توانند در اولویت های بعدی کاربران قرار بگیرند.

نکات نهایی خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس و..

علاوه بر نکات بالا، بودجه قسمت مهمی است. با توجه به قیمت های متنوع ابتدا باید بودجه خود را مشخص سازید، تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ظاهر لپ تاپ را فراموش نکنید. قطعا چند سالی این لپ تاپ باید جلوی چشم های شما باشد، پس مدلی را انتخاب بکنید که از دیدن آن لذت ببرید و در صورت امکان آن را از نزدیک ببینید زیرا در تصمیم گیری شما می تواند مهم باشد.

نکات نهایی خرید لپ تاپ گیمینگ

البته فراموش نکنید که در صورتی که نخواهید خیلی خرج کنید، می توانید از لپ تاپ های غیر گیمینگ نیز استفاده کنید. لپ تاپ های پرقدرت مالتی مدیا نیز در مدل های حرفه ای می توانند نیاز های شما را برای بازی کردن فراهم سازند. لازم به ذکر است که برای تجربه بهتر، از ماوس و هندزفری گیمینگ نیز استفاده کنید که در بعضی از محصولات به صورت پیش فرض قرار دارد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز راهنمایی هایی درمورد خرید لپ تاپ گیمینگ را با شما مرور کردیم. شما از چه لپ تاپ گیمینگی استفاده می کنید و یا قصد خرید چه مدلی را گرفته اید؟ منتظر دیدن نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در دیدگاه این پست هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

مقایسه مشخصات سخت افزار و نرم افزاری لپ تاپ به صورت آنلاين
۴ روش مقایسه مشخصات سخت افزار و نرم افزاری لپ تاپ به صورت آنلاین

نظرات