رفع مشکل درایور USB در ویندوز 10

۹ روش رفع مشکل عدم شناسایی و کار نکردن درایور USB در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

ما دستگاه های مختلفی را به کامپیوتر خود وصل می کنیم به طور مثال فلش مموری، هاردهای اکسترنال، پرینترها، دوربین ها و دیگر وسایل جانبی که از USB پشتیبانی می کنند از طریق درگاه یا پورت USB به سیستم وصل می شوند. برخی مشکلات هستند که باعث از کار افتادن و نشناختن USB در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و حتی سایر سیستم عاملها می شود. بنابراین انزل وب جهت کمک به کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند قصد دارد بهترین راه حل های رفع مشکل عدم شناسایی و کار نکردن درایور USB را به شما آموزش دهد.

رفع مشکل کار نکردن و نشناختن پورت USB در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix USB Ports Not Working in Windows 10 , 8 and 7

اگر USB شما کار نمی کند، ممکن است دچار دردسر بزرگی شده باشید چونکه دستگاه هایی که از USB پشتیبانی می کنند به سیستم شما وصل نخواهند شد. کاربران انزل وب مشکلات زیر را به ما گزارش کرده اند:

  • ماوس و کیبورد آنها در ویندوز کار نمی کند و برای این مسئله ممکن است شما از ماوس خود توانید استفاده کنید و مجبور به استفاده از تاچ پد شده باشید.
  • ممکن است شما با ارور USB ports not working Windows 10 مواجه شده باشید که برای رفع این مشکل باید از یکی از راه حل هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید.
  • نمایش کد ۴۳ – اگر USB شما از کار افتاده است کد ۴۳ به شما نمایش داده می شود که باز هم از طریق راه حل هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد قابل حل است.
  • در برخی اوقات وقتی که شما دستگاه خود را سیستم وصل می کنید USB کار نمی کند.
  • کار نکردن پورت USB توشیبا، سامسونگ، دل، لنوو – مشکل کار نکردن USB فقط محدود به سیستم های دسکتاپ نمی شود و در لپ تاپ های مختلف نیز به وجود می آید.
  • پورت USB پاسخگو نیست – ممکن است شما به طور مثال فلش مموری خود را به سیستم وصل کنید و فلش شناسایی شود اما نی توانید آن را باز کنید.
  • USB شما کار نمی کند؟ پس ممکن است هنگام انتقال فایل ها با مشکل مواجه شود.
  • یو اس بی شما از کار افتاده است؟ پس ممکن است نتوانید اطلاعاتتان را بخوانید.

رفع مشکل کار نکردن پورت USB در ویندوز 10 ، 8 و 7

رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB در ویندوز ۷ ،  ۸ و ۱۰ با آپدیت درایور

برای رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB خود آخرین دررایو را برای دستگاه USB خود دانلود کنید و آن را نصب کنید. اگر درایو جدیدی برای شما در دسترس نیست کلید ویندوز و X را با هم فشار دهید و از منوی ظاهر شده Device Manager را انتخاب کنید.

رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB در ویندوز 7

درایور دستگاه خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید. از منو Uninstall device را انتخاب کنید و درایور خود را حذف کنید.

رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB در ویندوز 7

کامپیوتر خود را ریستارت کنید. حالا برنامه TweakBit Driver Updater را دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که این برنامه در سیستم هایی که آنتی ویروس نورتون و مایکروسافت نصب شده است کار نمی کند.

رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB در ویندوز 7

بعد از اینکه برنامه را باز کردید روی دکمه Start کلیک کنید تا درایوها به طور خودکار شناسایی شوند. در کنار درایورها گزینه Driver Updater را کلیک کنید تا آخرین نسخه درایو از پایگاه داده دانلود شود. اگر می خواهید تمام درایورها دانلود شوند گزینه Update all را کلیک کنید.

رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB در ویندوز 7

علاوه بر این برنامه شما می توانید از برنامه Run Driver Easy هم استفاده کنید که روش کارش با برنامه بالا یکسان است.

رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB در ویندوز 7 با آپدیت درایور

مشکل درایور USB 3 با تغییر تنظیمات Power Management

اگر پورت USB شما در کامپیوتر کار نمی کند شما می توانید با تغییر تنظیمات Power Management این مشکل را حل کنید. برای انجام این کار Device Manager را باز کنید و بخش کنترلرهای Universal Serial Bus را کلیک کنید. روی هر درایوی که USB Root Hub نام دارد کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.

مشکل درایور USB 3 با تغییر Power Management

به سربرگ Power Management بروید و گزینه Allow the computer to turn off this device to save power را از حالت انتخاب خارج کنید. برای ذخیره تغییرات دکمه OK را کلیک کنید. همین کار را برای تمام درایوهای USB Root Hub تکرار کنید و کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

مشکل درایور USB 3 با تغییر تنظیمات Power Management

حل مشکل نشناختن درایور USB لپ تاپ و کامپیوتر با حذف درایور

اگر پورت USB شما کار نمی کند شما باید کنترلر USB را مجددا نصب کنید. برای انجام این کار Device Manager را باز کنید. روی Universal Serial Bus controllers کلیک کنید. در بخش Universal Serial Bus اولین درایو را کلیک راست کنید و Uninstall را کلیک کنید. این روال را برای تمام درایورهایی که در بخش Universal Serial Bus است تکرار کنید و کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

حل مشکل درایور USB

حل مشکل نشناختن درایو USB با غیرفعال کردن Fast Startup

اگر درایو USB شما کار نمی کند باید قابلیت Fast Startup را غیرفعال کنید. برای اینکار Control Panel را باز کنید و Power Options را انتخاب کنید.

حل مشکل نشناختن درایو USB با غیرفعال کردن Fast Startup

از سمت چپ گزینه Choose what the power button does را انتخاب کنید.

حل مشکل نشناختن درایو USB با غیرفعال کردن Fast Startup

Change settings that are currently unavailable را کلیک کنید.

حل مشکل نشناختن درایو USB با غیرفعال کردن Fast Startup

از بخش Shutdown settings گزینه Turn on fast startup را غیرفعال کنید و Save changes را کلیک کنید.

حل مشکل نشناختن درایو USB با غیرفعال کردن Fast Startup

مجددا Power Options را انتخاب کنید و Change plan settings را کلیک کنید.

حل مشکل نشناختن درایو USB با غیرفعال کردن Fast Startup

حالا Change advanced power settings را انتخاب کنید.

حل مشکل نشناختن درایو USB با غیرفعال کردن Fast Startup

USB selective suspend setting را به Disabled تغییر دهید و برای ذخیره تغییرات Apply و OK را کلیک کنید.

حل مشکل نشناختن درایو USB با غیرفعال کردن Fast Startup

علت بالا نیامدن فلش در لپ تاپ

اگر USB لپ تاپ شما کار نمی کند ممکن است با برداشت باتر لپ تاپ تان مشکل حل شود. برخی از کاربران اعلام کرده اند ک با برداشتن باتری و نگه داشتن دکمه پاور برای ۳۰ ثانیه یا بیشتر مشکل کار نکردن پورت USB آنها حذف شده است. با انجام این کار خازن های شما کاملا دشارژ می شود. بعضی از کاربران توصیه می کنند که برای یک شب باتری سیستم خود را بدون باتری نگه دارید تا خازن ها کاملا دشارژ شوند. پس از انجام این کار مشکل USB شما به طور کامل حل می شود. آموزش تصویری ساخت کابل RS232 و تبدیل آن به USB را مطالعه بفرمایید.

علت بالا نیامدن فلش در لپ تاپ

حل مشکل باز نشدن USB از طریق رجیستری

اگر USB شما کار نمی کند دکمه ویندوز و R را فشار دهید و در پنجره RUN عبارت regedit را تایپ و اینتر کنید.

حل مشکل باز نشدن USB

توصیه می شود قبل از انجام هر کاری از رجسیتری خود بکاپ بگیرید. برای این کار به مسیر File > Export بروید.

حل مشکل باز نشدن USB

نام فایل را وارد کنید و گزینه All را انتخاب کنید  و بعد دکمه Save را کلیک کنید.

حل مشکل باز نشدن USB

سپس از پنل سمت چپ به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} بروید. این نام در سیستم های مختلف متفاوت است اما عموما با ۴d36e965 آغاز می شود.

حل مشکل باز نشدن USB

در پنل سمت راست UpperFilter و LowerFilters را پیدا کنید و آنها را پاک کنید. بعد از پاک کردن سیستم خود را ریستارت کنید. از ۷ روش افزایش سرعت انتقال اطلاعات از فلش مموری و هارد اکسترنال USB استفاده کنید.

رفع مشکل عدم شناسایی فلش مموری

اگر USB شما در ویندوز ۱۰ کار نمی کند ممکن است مشکل شما با آپدیت کردن درایور USB Root Hub حل شود. برای انجام این کار Device Manager را باز کنید. بخش Universal Serial Bus controllers را کلیک کنید و روی USB Root Hub کلیک کنید. از منو Update driver را انتخاب کنید.

حل مشکل باز نشدن USB

Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید. ویندوز به طور خودکار درایورهای مورد نیاز شما را نصب می کند.

رفع مشکل عدم شناسایی فلش مموری

این کار را برای تمام دستگاه های USB Root Hub تکرار کنید. بعد از انجام این کار USB شما شروع به کار کردن خواهد کرد. ۱۵ روش رفع مشکل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر و لپ تاپ را مطالعه بفرمایید.

حل مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر

اگر USB شما در ویندوز ۱۰ کار نمی کند شما برای حل مشکل خود باید ویندوزتان را آپدیت کنید. برای اینکار Settings app را باز کنید یا کلیدهای ویندوز و I را فشار دهید. وقتی Settings app باز شد به قسمت Update & security بروید.

مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر

دکمه Check for updates را کلیک کنید. ویندوز حالا آپدیت های در دسترس را بررسی خواهد کرد و در صورت وجود آنها را دانلود می کند. بعد از دانلود سیستم خود را ریستارت کنید.

مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر

نرم افزار رفع مشکل USB مایکروسافت

آخرین راه حلی که امروز خدمت شما آموزش می دهیم این است که وارد سایت مایکروسافت شوید و دکمه آبی Download را کلیک کنید تا نرم افزاری برای شما دانلود شود برنامه را اجرا کنید تا مشکلات USB شما عیب یابی شود. این برنامه در ویندوز ۱۰، ۸.۱، ۸ و ۷ قابل اجراست.

نرم افزار رفع مشکل USB مایکروسافت

در آخر شما می توانید روش هایی که در پست بهترین روش های حل مشکل خطای USB Device Not Recognized ویندوز مطرح شده است را نیز امتحان کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

نصب درایور USB تنها یکی از راه حل های کار نکردن USB لپ تاپ Asus ، Toshiba و غیره است. آیا پست امروز توانست علت باز نشدن فلش در لپ تاپ خود را شناسایی کنید؟ آیا راه حل دیگری سراغ دارید؟ در صورت امکان نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 15 روش حل مشکل تشخیص ندادن فلش توسط کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل تشخیص ندادن فلش توسط کامپیوتر
آموزش 16 روش رفع مشکل شناخته نشدن و کار نکردن USB در ویندوز 11
آموزش ۱۶ روش رفع مشکل شناخته نشدن و کار نکردن USB در ویندوز ۱۱
فرمت فایل مناسب برای فلش مموری ، هارد اکسترنال و.. چیست؟
فرمت فایل مناسب برای فلش مموری ، هارد اکسترنال و.. چیست؟
حالت USB Debugging اندروید چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟
حالت USB Debugging اندروید چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

نظرات

  • Sdi says:

    سلام ویندوز هفته پی سیم بعد وصل میشم از گوشی فیلم میبینم ب طور خودکار دانلودش میکنه و هرچی تو پوشه ای که نوشته بود ذخیره میکنه میگردم نیس فایلا و آن هیدم میزنم چیزی نمیاره درکل . حافظه اش پر شده . میخام دانلودخودکارشو لغو کنم چیکار کنم😩

  • سجاد says:

    سایت تون تو این تخصص واقعا عالیه خیلی خلاصه و کار راه اندازه
    فقط اگر وقت بذارید سوالات دوستان رو جواب بدید سنگ تموم میذارید.

    • Sahar says:

      با سلام.ممنون از سایت خوبتون. من لپ تاپم فلش رو میخونه اما برای انتقال فایل از usb مشکل داره.از لپ تاپ به گوشی فایل انتقال نمیده اما برعکسش رو میتونم انتقال بدم. مشکل چیه؟ با تشکر

  • حسن مهربانی says:

    با سلام،
    عاقا فقط خواستم بگم… وقتیکه یوإس‌بی از کار افتاده و موس و کیبرد نداریم، این کارهارو با چی و از کجا انجام بدیم…!!!!!؟؟؟؟
    سیستم کامپکت (all in 1) فقطم پورتهاش یو‌إس‌بی هست و ازون پورتهای موس‌ وکیبردهای قدیمی هم نداره…!!
    ویندوزش۱۰ بود… الآن که ویندوز۷ نصب کرده‌ایم، الآن تازه ویندوز نصب شده و برای اولین بار میخواد دسکتاب لود بشه… ولی موس و کیبرد نداریم که حتی روی کلمه‌ی NEXT بخوایم کلیک بکنیم یا نکنیم…!!!
    چه برسه به کارهایی که شما گفتید…!!!!
    میشه این رو بگید…!!؟؟ مستحضر باشید که سیستم یوإس‌بی هاش از کار افتاده…!!!!

  • حامد says:

    سلام، خسته نباشید.
    حل شد!!!!!
    دست شما درد نکنه

  • شهاب says:

    من یواس بی وای فای وصل میکنم وای فای مودم خونه پیدا نمیشه …

  • مهران says:

    سلام و درود
    اولا خیلی از حضورتون متشکرم ؛ واقعا سایتهای بسیار زیاد و وبهای متنوعی رو برای مشکل کیبورد usb جستجو کردم و فقط اینجا بعد از یک هفته جواب و راه حل وجود داشت ، دمتون گرم که توی این ایام کرونا معطل و مستاصل بودم… ؛ سپاس و درود فراوان

  • Musa says:

    سلام
    من یه لپتاب ایسوز دارم
    اول یو اس ۳ دیگه یو اس بی دو رو‌نشناخت
    الانم یو اس بی ۲ کامل از کار افتاده
    الان تایپ سی و ورودی یو اس بی ۳ فقط فلش و یا هارد یو اس بی ۳ رو میشناسه و پرینتر و موس … همه از کار افتاده
    میشه کمکم کنین؟؟
    ۰۹۱۲۵۷۵…

    • Rasoul says:

      داداش مشکلت حل شد؟اگ اره با چ روشی؟منم مشکله تو تقریبا برام پیش اومده

    • Rasoul says:

      سلام داداش مشکله منم تقریبا مث مشکله توعه واسه تو مشکلت از چ طریقی حل شد واسم توضیح میدی؟

  • ماریسا says:

    سلام و خسته نباشید
    من فلش مموریم رو به سیستم مک اداره زدم . از بعد از اون نه لپ تاپم نه گوشیم شناساییش نمیکنن ! گوشیم که هیچ واکنشی نداره ، ولی لپ تاپم اول که می زنم تشخیصش میده بعد انگار میپره، تو قسمت devices and printers یا تو قسمت portabale devices از computer management میزنه که یه device ی وصله به کامپیوتر ، ولی فقط گزینه ی remove رو براش میاره و حتی نمیتونم format کنمش !
    فلش های دیگم کار میکنه تو همه ی پورت ها ( یعنی مشکل از پورت ها نیست یا ربطی به کامپیوترم نداره) . یکی دیگه از همکارام هم گفت فلشش همینجوری شده وقتی زده به سیستم اداره.
    اطلاعات فلش رو خیلی لازم دارم…ممنون میشم کمکم کنید …

  • احمد says:

    با سلام و ارادت
    یکی دوهفتست که همه پورت های لب تاپم از کار افتاده بود و خیلی سایتا و روش ها رو رفتم ولی جواب نگرفتم. ولی روش یرداشتن باتری رو الان از سایت شما امتحان کردم(و البته به نظرم مسخره می اومد) و درست شد.
    ممنون از شما

  • Mohammad says:

    من لپ تاپم سه تا پورت یواس بی داره دوتاش طرف چپ لپ تاپ که usb3.0هستن و یه دونه طرف راست لپ تاپ که usb2.0 هستند پورت usb2.0من کار نمیکنه و نصب نمیشه چیکار کنم

    • Dirox says:

      می‌خوام راه حل رو بهتون بگم
      سلام منم مثل بعضیا اسکرول موسم کار نمی‌کرد یا device هارو شناسایی نمی‌کرد من فقط برنامه درایور پک سولوشن نسخه انلاینشو دانلود کردم واجزه دادم کل کامپیوتر رو آپدیت کنه ودرست شد این هم روش خوبیه اگه میخواهید امتحان کنید

  • آرش22 says:

    سلام خسته نباشید
    میبخشید من PC دارم برای همین تاچ پد ندارم که این کارارو انجام بدم تقریبا یه ماهه بی استفاده مونده و زندگیم داخل کامپیوترمه
    راه حلی هست ??? سپاس

    • abolkhan says:

      اولا تمام اطلاعاتت توی هارده که میتونی هاردتو بری اصلا بزاری توی یه کامپیوتر دیگه!
      دوما میتونی از ماوس با بلوتوث استفاده کنی

  • آرش says:

    سلام خسته نباشید .. ممنون از اطلاعات خوبی که گذاشتید
    من یه سوالی داشتم مشکل من دقیقا همینه که یو اس بی از کار افتاده و هیچی رو قبول نمیکنه فلش ماوس کیبورد هیچی تقریبا یه ماه شده که از کار افتاده و استفاده نکردم از کامپیوترم – بحث اصلی اینه که من کامپیوتر شخصی PC دارم برای همینم تاچ پد ندارم که کارایی که گفتید رو انجام بدم
    راه حلی دارید برای این مشکل ؟؟ تشکر موفق باشید