گذاشتن استوری عکس ، فیلم و.. در واتس اپ

آموزش کامل نحوه گذاشتن استوری عکس ، فیلم و.. در واتس اپ

امروز در انزل وب ما قصد داریم نحوه گذاشتن استوری عکس ، فیلم و.. در واتس اپ را به شما آموزش دهیم. در بخش اول این پست ما نحوه گرفتن و اشتراک گذاری عکس و فیلم در اندروید و واتس اپ را توضیح خواهیم داد و بعد نحوه گذاشتن چند عکس در استاتوس (Status) یا وضعیت واتساپ و سایر تنظیمات مثل : نحوه نمایش، حذف و خصوصی کردن نمایش استوری واتساپ را بررسی میکنیم. اگر کاربری هستید که با این موضوعات آشنایی ندارید از شما دعوت می کنیم ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید.

طریقه گذاشتن فیلم، عکس و گیف در وضعیت واتساپ

How To Add Photos, Videos, And GIF To Your Whatsapp Status

چند سال پیش فیس بوک واتساپ را خریداری کرد. تنها تغییر قابل توجهی که از آن زمان در واتساپ ایجاد شد پشتیبانی از GIF بود و فیس بوک بیشتر قسمت ها را به همان شکلی که بود رها کرد. فیس بوک بعد از مدتها یکی از قابلیتهای اسنپ چت را کپی کرد. به دنبال آن واتساپ روش جدیدی را برای به اشتراک گذاری استاتوس آپدیت شده ارائه داد که این قابلیت بسیار شبیه به استوری هایی است که شما در اسنپ چت استفاده می کنید. احتمالا متوجه شده اید که کار با استوری واتساپ چگونه است؟ شما می توانید عکس ها، فیلم ها و گیف ها را به استاتوس یا وضعیت واتساپ خود اضافه کنید. استوری های شما در واتساپ ۲۴ ساعت قابل مشاهده هستند و شما می توانید مشخص کنید که چه افرادی وضعیت شما را مشاهده کنند.

طریقه گذاشتن فیلم، عکس و گیف در وضعیت واتساپ

نحوه گرفتن و اشتراک گذاری عکس در واتساپ آیفون

واتساپ گزینه های متعددی برای ارسال عکس و فیلم دارد. برای اشتراک گذاری لازم نیست شما از برنامه خارج شوید بلکه می توانید چند عکس بگیرید، آنها را ویرایش کنید و به دوستانتان ارسال کنید. برنامه واتساپ را باز کنید روی سربرگ Chats یا پیام ها تپ کنید و روی یکی از مکالماتی که وجود دارد تپ کنید.

نحوه گرفتن و اشتراک گذاری عکس در واتساپ آیفون

وقتی که آماده عکس گرفتن شدید روی دکمه شاتر تپ کند، برای گرفتن عکس دیگر دوباره دکمه شاتر را تپ کنید و سپس Done را انتخاب کنید.

نحوه گرفتن و اشتراک گذاری عکس در واتساپ آیفون

با تپ کردن آیکن های Rotate و Crop می توانید عکستان را برش بزنید و بچرخانید و برای پاک کردن عکس می توانید آیکن Trash Can را تپ کنید. برای اضافه کردن توضیحات به عکس Tap to add a caption را تپ کنید. وقتی همه اینکارها را انجام دادید Send را انتخاب کنید.

نحوه گرفتن و اشتراک گذاری عکس در واتساپ آیفون

نحوه ضبط و اشتراک گذاری ویدیو در واتس اپ آیفون

اگر یک عکس نشانه هزار حرف است شما می توانید با ارسال ویدیو این حرفها را بگویید. با استفاده از واستاپ شما می توانید یک ویدیو را به یک گروه از افراد ارسال کنید. شما می توانید از داخل برنامه واتساپ شروع به فیلم گرفتن کنید و فیلم ذخیره شده را به اشتراک بگذارید. برای انجم اینکار واتساپ را باز کنید و روی سربرگ Chats تپ کنید از مکالمات موجود یکی را انتخاب کنید و دکمه دوربین را انتخاب کنید. با این کار دوربین داخلی واتساپ باز می شود.

نحوه ضبط و اشتراک گذاری ویدیو در واتس اپ آیفون

تنظیمات دوربین را انجام دهید. دکمه Camera Switch را انتخاب کنید و از بین دوربین جلو یا عقب یکی را انتخاب کنید. دکمه Fash را تپ کنید و مشخص کنید فلش دوربین فعال یا غیرفعال باشد. دکمه رکورد را نگهدارید تا ضبط فیلم شروع شود. برای متوقف کردن فیلمبرداری دکمه رکورد را دوباره فشار دهید. اگر قصد دارید یک فیلم دیگر را ضبط کنید دوباره دکمه رکورد را فشار دهید. بعد از انجام این کارها Done را تپ کنید.

نحوه ضبط و اشتراک گذاری ویدیو در واتس اپ آیفون

با تپ کردن روی آیکن های Rotate و Crop می توانید فیلم را ویرایش کنید و با انتخاب Timeline Editor می توانید مدت زمان نمایش فیلم را ویرایش کنید یا اینکه آیکن Trash Can را انتخاب کنید و فیلمتان را پاک کنید. Tap to add a caption را انتخاب کنید و به فیلمتان کپشن اضافه کنید. در نهایت دکمه Send را انتخاب کنید.

نحوه ضبط و اشتراک گذاری ویدیو در واتس اپ آیفون

نحوه ارسال عکس یا فیلم از گالری در واتساپ

اگر شما می خواهید عکس یا فیلمی که قبلا ذخیره کرده اید و در گالری خود دارید را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، مکالمه چت فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید. دکمه Share Media که یک فلش رو به بالا است را انتخاب کنید و Photo/Video Library را تپ کنید تا رول دوربین راه اندازی شود.

نحوه ارسال عکس یا فیلم از گالری در واتساپ

عکس یا فیلمی که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. به عکس خود کپشن اضافه کنید و یا آن را ویرایش کنید. اگر می خواهید عکس یا فیلم دیگری را اضافه کنید دکمه Add another photo/video را انتخاب کنید و روی + ضربه بزنید و عکس یا ویدیو خود را انتخاب کنید و در نهایت Send را تپ کنید.

نحوه ارسال عکس یا فیلم از گالری در واتساپ

نحوه اشتراک گذاری مخاطب در واتساپ آیفون

اگر می خواهید اطلاعات یکی از مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید کافیست دکمه اشتراک گذاری رسانه را که یک فلش رو به بالاست را انتخاب کنید و روی Share Contact تپ کنید. مخاطبی که مخواهید اطلاعاتش را به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.

نحوه اشتراک گذاری مخاطب در واتساپ آیفون

در صفحه اطلاعات مخاطب جزئیاتی که می خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید و وقی که آماده اشتراک گذاری بودید Send را تپ کنید.

نحوه اشتراک گذاری مخاطب در واتساپ آیفون

نحوه اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتساپ

اگر دوست دارید دوستانتان بدانند که شما واقعا کجا هستید روی دکمه اشتراک گذاری رسانه که یک فلش رو به بالا است تپ کنید و Share Location را انتخاب کنید. اگر سرویس مکان یابی شما در واتساپ فعال نیست Settings را تپ کنید.

نحوه اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتساپ

وقتی که ستینگ را تپ می کنید باید Location را انتخاب کنید و گزینه While Using The App را انتخاب کنید. سپس Back to WhatsApp را در نوار استاتوس تپ کنید.

نحوه اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتساپ

برای ارسال نقشه به مخاطبانتان Send your location را انتخاب کنید. روی نزدیکترین مکان تپ کنید تا نزدیکترین آدرس به شما ارسال شود. در ضمن اگر روی Search Bar تپ کنید شما می توانید یک موقعیت مکانی را جستجو کنید. نتایج مرتبط در زیر هم نمایش داده خواهند شد.

نحوه اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتساپ

چگونه در واتس اپ استوری بگذاریم؟

اگر هنوز استاتوس یا وضعیت خود را مشاهده نمی کنید آخرین نسخه برنامه Whatsapp را در دستگاه خود نصب کنید. روی Favorites تپ کنید و بعد Status را انتخاب کنید. در برخی از نسخه های فارسی وقتی که برنامه واتساپ خود را باز می کنید با سه سربرگ پیام ها، وضعیت و تماس ها مواجه خواهید شد.

چگونه در واتس اپ استوری بگذاریم؟

برای اضافه کردن عکس، فیلم و GIF به وضعیت واتساپ خود، ابتدا برنامه Whatsapp را باز کنید و به سربرگ Status یا وضعیت بروید. برای آپدیت وضعیت خود روی دکمه ای که شکل دایره ای دارد تپ کنید، حالا می توانید ویدیو ضبط کنید یا عکس بگیرید و یا اینکه از عکس ها و فیلم هایی که قبلا گرفته اید استفاده کنید. اگر گالری خود را مشاهده نمی کنید باید انگشت خود را به سمت بالا روی صفحه بکشید.

چگونه در واتس اپ استوری بگذاریم؟

وقتی که عکس خود را انتخاب کردید در قسمت بالای صفحه چند ابزار مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آنها می توانید به عکس یا فیلم خود متن و ایموجی اضافه کنید، رنگ نوار پیشرفت نمایش وضعیت خود را تغییر دهید و حتی عکس را برش بزنید. در قسمت پایین هم می توانید به وضعیت خود عنوان اضافه کنید. وقتی تمام این کارها را انجام دادید روی دکمه ارسال یا Send تپ کنید.

نحوه گذاشتن چند عکس در استوری واتساپ اندروید

در دستگاه اندروید خود گالری را باز کنید و عکسی که می خواهید در استاتوس خود به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. روی عکس تپ کنید شما گزینه های متعددی را مشاهده خواهید کرد که به دستگاه شما بستگی دارد. برای پست چند عکس یا ویدیو در استاتوس واتساپ شما می توانید more than one picture or video را انتخاب کنید.

بعد روی آیکن Share تپ کنید یک پاپ آپ ظاهر خواهد شد که لیستی از برنامه هایی که شما می خواهید یک عکسی را به اشتراک بگذارید ظاهر خواهد شد. برنامه واتساپ را انتخاب کنید تا این برنامه باز شود. حالا لیست مخاطبان به شما نمایش داده می شود که در بالای این لیست شما My status یا وضعیت من را مشاهده خواهید کرد روی این آیکن تپ کنید. حالا می توانید متن یا ایموجی استفاده کنید و به عکس های خود عنوان اضافه کنید وقت این کارها را انجام دادید روی آیکن ارسال تپ کنید.

طریقه گذاشتن چند عکس در واتس اپ آیفون

نحوه گذاشتن چند عکس در واتساپ آیفون شبیه به مراحلی است که در اندروید توضیح دادیم. عکس ها را در رول دوربین باز کنید. در قسمت پایین سمت چپ شما آیکن آپلود را مشاهده خواهید کرد روی آن تپ کنید. لیستی از برناه ها ظاهر خواهد شد که شما باید برنامه واتساپ را انتخاب کنید. برای آپلود چند عکس در استاتوس واتساپ شما باید چند عکس را انتخاب کنید. بعد از اینکه واتساپ باز شد شما باید My Status را انتخاب کنید. بعد از انتخاب My Status شما دکمه ارسال را در پایین و سمت راست مشاهده خواهید کرد کافیست روی دکمه ارسال تپ کنید. ۲ روش دیدن پست استوری، استاتوس و وضعیت واتس اپ بدون فهمیدن فرد مقابل را مطالعه بفرمایید.

نحوه پاک کردن استاتوس واتساپ

قبلا در انزل وب نحوه حذف دسته ای و تکی مخاطب در واتس اپ اندروید و آیفون را به شما آموزش دادیم، اگر چه استاتوس شما بعد از ۲۴ ساعت به طور خودکار پاک ی شود اما شما می توانید خودتان زودتر از تمام شدن این مهلت ۲۴ ساعته وضعیت خود را پاک کنید. به طور مثال ممکن است بعد از گذاشتن استاتوس پشیمان شوید و بخواهید از تصویری دیگر استفاده کنید، برای پاک کردن استاتوس فعلی خود باید به سربرگ Status یا وضعیت بروید و استاتوس خود را به سمت چپ بکشید تا دکمه Delete ظاهر شود. روی دکمه Delete تپ کنید تا وضعیت فعلی شما پاک شود.

نحوه پاک کردن استاتوس واتساپ

کنترل استاتوس خصوصی واتس اپ

واتساپ به شما این امکان را می دهد که استاتوس خود را به اشتراک بگذارید به طوری که هر کسی که در لیست مخاطبین شما است بتواند استاتوس شما را مشاهده کند اما غیر از این گزینه دو گزینه دیگر وجود دارد، شما می توانید به واتساپ بگویید تمام مخاطبان شما به غیر از فلان مخاطبتان می تواند وضعیت تان را مشاهده کند و یا اینکه واساپ تنها وضعیت شما را با یک نفر که خودتان مشخص می کنید به اشتراک بگذارد. برای کنترل استاتوس خود به مسیر Account>Privacy>Status بروید یا اینکه وارد تنظیمات واتساپ خود شوید و روی حساب کاربری تپ کنید تا حریم خصوصی را مشاهده کنید. با انتخاب حریم خصوصی شما گزینه وضعیت را خواهید دید این گزینه را انتخاب کنید تا ۳ گزینه ای که توضیح دادیم را مشاهده بفرمایید.

کنترل استاتوس خصوصی واتس اپ

نحوه ساختن گروه و لینک دعوت گروه در واتساپ اندروید و آیفون را یاد بگیرید.

مشاهده استاتوس واتساپ اندروید و آیفون

برای مشاهده وضعیت واتساپ خود شما باید به سربرگ Status یا وضعیت بروید. در اینجا در قسمت پایین یک آیکن چشم را مشاهده خواهید کرد که با تپ کردن آن م توانید لیست افرادی که استاتوس شما را مشاهده کرده اند را ببینید.  در سربرگ وضعیت شما در سمت چپ سه نقطه وجود دارد روی آن تپ کنید در اینجا هم شما می توانید لیست افرادی که وضعیت شما را مشاهده کرده اند را ببینید. یک آیکن دیگر وجود دارد که شکل آن مانند Redo برنامه ورد است اگر این دکمه تپ کنید شما می توانید وضعیت خود را برای یک یا چند نفر از مخاطبان خود ارسال کند.

مشاهده استاتوس واتساپ

در آخر از شما دعوت می کنیم پست آموزش پاسخ دهی خودکار به پیام های دریافت شده در واتس اپ اندروید را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما طریقه گذاشتن فیلم و عکس در بخش وضعیت واتساپ را به شما آموزش دادیم، اگر در مورد این موضوع نکته ای وجود دارد که بدان اشاره ای نشده است یا نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات

  • حسنی says:

    چطور میتونم کلیپ کامل بفرستم وضعیت واتساپم هر چه میفرستم ناقص ارسال میشه نصفه هست

  • شاهین says:

    برای من که زیاد حوصله ور رفتن با گوشی رو ندارم ، مفید بود ،بسیار سپاس

  • Victur king says:

    چجوری میتونم توی استوری واتس اپم مثل اینستا روی عکسی که انتخاب کردم برای استوری اهنگ بزارم؟

  • Reza says:

    سلام. ممنون جالب بود

  • سحر says:

    اگه کسی بلاک کرده باشه تو واتساپ باز میشه استوری رو دید . یا اینکه اگه از دفترچه تلفن حذف کنیم باز استوری میشه دید