آموزش کامل ریست فکتوری و ریستور آیفون

آموزش کامل ۳ روش ریست فکتوری و ریستور آیفون

در زمان فروش گوشی و یا رخ دادن برخی از مشکلات، نیاز به ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) داریم. کاربران گوشی های آیفون نیز در کنار اندرویدی ها قابلیت انجام این کار را دارند. امروز در انزل وب نحوه ریست فکتوری آیفون و ریستور کردن گوشی های اپل را به شما آموزش می دهیم.

بازگشت به تنظیمات کارخانه آیفون

How to Factory Reset an iPhone

ممکن است به صورت اتفاقی و یا تصادفی تنظیمات گوشی خود را بهم بریزید و یا دچار مشکلاتی شوید که نتوانید با روش های دیگر از آن ها رهایی یابید می توانید گوشی آیفون خود را ریست فکتوری کنید. البته ممکن است هیچ مشکلی برای گوشی شما رخ ندهد ولی با این حال قصد فروش آن را داشته باشید. قطعا یکی از اقدامات امنیتی قبل از فروش ریست فکتوری آیفون می باشد. توجه داشته باشید که قبل از ریست فکتوری آیفون نیاز به بکاپ گرفتن دارید که در ادامه روش انجام آن را توضیح می دهیم.

پشتیبان گیری یا تهیه بکاپ از گوشی قبل از ریست فکتوری آیفون

قبل از ریست کارخانه آیفون، باید از اطلاعات خود یک نسخه بکاپ بگیرید. زیرا با این روش ها تمامی اطلاعات شما پاک می شود. برای بکاپ آیفون می توانید از iTunes استفاده کنید. ابتدا iTunes را در رایانه خود باز کنید. گوشی اپل خود را وصل کنید و سپس روی دکمه Back Up Now کلیک کنید.

پشتیبان گیری یا تهیه بکاپ از آیفون قبل از ریست فکتوری آیفون

بعد از این کار یکی پیام مبنی بر رمز گذاری بکاپ دریافت خواهید کرد. اگر روی بکاپ آیفون خود رمز نگذارید، اطلاعات حساس مثل اطلاعات سلامتی و پزشکی شما، دیتا HomeKit و رمز های ذخیره شده در بکاپ قرار نمی گیرند. پس حتما Encrypt iPhone Backup را برای کامل بودن فایل بزنید.

پشتیبان گیری یا تهیه بکاپ از آیفون

توجه داشته باشید که این رمز عبور را حتما به خاطر بسپارید. شما همچنین ممکن است مسیجی برای بکاپ فایل های خریداری شده را مشاهده کنید. اگر آن را تایید نکنید، ممکن است فایل های پولی خود را از دست بدهید.

پشتیبان گیری یا تهیه بکاپ از آیفون

همچنین می توانید با فعال کردن Automatically Backup در تنظیمات، اجازه دهید اطلاعات به صورت خودکار در iCloud نیز ذخیره شوند. همچنین شما می توانید با رفتن به تنظیمات Backup و در قسمت آی کلاد و زدن  Back Up Now یک پشتیبان دستی در iCloud بگیرید.

پشتیبان گیری یا تهیه بکاپ از آیفون

مطالعه مطلب آموزش ۵ روش اتصال آیفون به تلویزیون با کابل و بدون کابل نیز می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

نحوه ریست آیفون با دکمه

اگر گوشی شما فریز شده است یا مشکلی دارد می توانید آن را ریستارت کنید. برای ریستارت آیفون ، دکمه صفحه اصلی یا هوم را فشار دهید و همزمان دکمه Power را فشار دهید تا تلفن ریستارت شود. این عمل مانند زدن دکمه ریستارت رایانه می باشد.

ریستارت کردن فیزیکی آیفون

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش انتقال و بکاپ فایل ، شماره تلفن و.. آیفون و آی پد تنها با یک کلیک! را هم مطالعه نمایید.

تنظیمات ریست فکتوری آیفون بدون رمز و..

برای ریست فکتوری آیفون ۵ و.. روی تنظیمات ضربه بزنید. به قسمت General بروید و در گزینه های انتهایی روی Reset تپ کنید.

تنظیمات ریست کردن گوشی در آیفون

اکنون گزینه های مختلفی را برای ریست فکتوری و ریستور آیفون مشاهده می کنید که هر کدام برای ریست کردن قسمتی کاربرد دارند:

  • Reset All Settings: این گزینه تمامی اطلاعات را پاک نمی کند اما تنظیمات، رمز های ذخیره شده، تنظیمات بلوتوث، وای فای و کیبرد را از دست خواهید داد.
  • Reset Network Settings: این گزینه فقط تنظیمات مربوط به Wi-Fi و LTE را پاک می کند. اگر مشکلی در قسمت ارتباطات و اینترنت دارید، این گزینه را می توانید انتخاب کنید.
  • Erase All Content and Settings: این گزینه همان بازگشت به تنظیمات کارخانه است. همه اطلاعات و تنظیمات در این روش پاک می شوند و گوشی شما مانند روز اول می شود پس بکاپ را قبل از زدن آن فراموش نکنید.
  • Reset Keyboard Dictionary: اگر احساس می کنید کلمات پیشنهادی به صورت اشتباه نمایش داده می شوند و یا مشکلی در فرهنگ لغات دارید می توانید از این گزینه استفاده کنید.
  • Reset Home Screen Layout: اگر شما بخواهید صفحه اصلی را به حالت اولیه برگردانید، این گزینه مناسب شما است.
  • Reset Location and Privacy: این گزینه نیز برای پاک کردن تنظیمات حریم شخصی و موقعیت مکانی کاربرد دارد.

با زدن هر کدام از این گزینه ها، قسمت های مربوطه ریست می شوند. اگر شما Erase All Content and Settings را بزنید. پس از اتمام عملیات، صفحه خوش آمد گویی اپل را همانند روز اول خواهید دید که در ادامه باید زبان، کشور و.. را وارد کنید.

تنظیمات ریست کردن گوشی در آیفون

برای راهنمایی بیشتر در مورد اتصال آیفون به رایانه، مطلب آموزش ۳ روش اتصال آیفون به کامپیوتر و لپ تاپ با کابل و بدون کابل را هم بخوانید.

آموزش ریستور آیفون ۸ و.. پس از ریست کردن

حال اگر بعد از ریست فکتوری آیفون می خواهید اطلاعات بکاپ گرفته شده را ریستور کنید، می توانید آن را از طریق بکاپ iCloud و iTunes انجام دهید. اگر گزینه Restore from iCloud Backup را برای ریستور آیفون بدون آیتونز بزنید. باید اپل ایدی و رمز عبور خود را وارد کنید و سپس یک لیست از بکاپ های موجود مشاهده کنید.

ریستور کردن آیفون پس از ریست کردن

اگر گزینه دوم یعنی Restore from iTunes Backup را بزنید، برای برای ریستور آیفون ۷ و.. گوشی را به رایانه وصل کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات اپل ایدی و.. لیست کشویی بکاپ ها را مشاهده می کنید.

ریستور کردن آیفون پس از ریست کردن

گزینه Setup Up as New iPhone نیز برای راه اندازی آیفون جدید کاربرد خواهد داشت. در نهایت شما به تمام این گزینه در آیتونز خود و در قسمت Restore Backup و Restore Phone دسترسی خواهید داشت.

ریستور کردن آیفون پس از ریست کردن

با Restore Backup امکان بازیابی بکاپ موجود، وجود دارد و با زدن Restore iPhone در مرحله اول از شما برای تهیه نسخه پشتیبان سوال می شود.

ریستور کردن آیفون پس از ریست کردن

پس از این پنجره ای جدید را خواهید دید. اگر شما از نسخه قدیمی iOS استفاده کنید گزینه ای برای آپدیت خواهید داشت. در غیر این صورت تنها امکان Restore را به عنوان ریستور آیفون بدون آپدیت دارید.

ریستور کردن آیفون پس از ریست کردن

گزینه Restore همانند Erase All Content and Settings در تظیمات داخل آیفون شما برای ریست فکتوری با آیتونز عمل می کند.

ریستور کردن آیفون پس از ریست کردن

در پایان اگر با آنتن دهی آیفون خود مشکل دارید، مطالعه مطلب آموزش ۱۲ روش حل مشکل No Service و پریدن آنتن آیفون را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش ریست فکتوری اپل و کارهای مورد نیاز قبل و بعد آن را معرفی کردیم. آیا شما مشکلی در انجام فکتوری ریست نداشتید؟ منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در دیدگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش برداشتن امضا Sent from my iPhone در ایمیل آیفون
آموزش برداشتن امضا Sent from my iPhone در ایمیل آیفون (سریع و ساده)
بررسی 13 تا از بهترین نرم‌افزار‌های ضبط کردن صدا در آیفون (iOS)
بررسی ۱۳ تا از بهترین برنامه های ضبط کردن صدا در آیفون (iOS)
نقطه نارنجی بالای صفحه آیفون چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟
نقطه نارنجی بالای صفحه آیفون چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟
آموزش حذف صدای محیط اطراف هنگام مکالمه در آیفون
آموزش حذف صدای محیط اطراف هنگام مکالمه در آیفون

نظرات