حل مشکل ویندوز ارور ریکاوری (Windows Error Recovery)

۸ روش حل مشکل ویندوز ارور ریکاوری (Windows Error Recovery) ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

خطای ویندوز ارور ریکاوری یا Error: Windows failed to start در سیستم عامل ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و نسخه های دیگر رخ می دهد. اگر هنگام بوت سیستم خود با پیغام خطای Error: Windows failed to start می توانید از اطلاعات زیر که توسط مهندسان و توسعه دهندگان سراسر دنیا که جهت رفع ارور Windows Error Recovery ارائه شده است استفاده کنید.

آموزش رفع ارور Windows Error Recovery ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Windows Error Recovery in Windows 10 , 8 and 7

همانطور که گفته شد خطای Error: Windows failed در نسخه های مختلف ویندوز از ویستا گرفته تا ویندوز ۱۰ رخ می دهد. از شایعترین علت پیغام Windows Error Recovery می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • BCD از بین رفته یا آسیب دیده است: یکی از رایجترین علل خطای Windows Error Recovery از بین رفتن یا خراب شدن BCD است که به خطاهای نوشتن دیسک، قطع برق، ویروس های سکتور بوت یا خطاهایی که هنگام تنظیم دستی BCD اتفاق می افتد رخ دهد.
  • یکپارچگی سیستم فایل به خطر افتاده است: سیستم فایل شما ممکن است خراب یا آسیب دیده باشد. این مشکل هنگام خاموش شدن سیستم هنگام نوشتن اطلاعات حیاتی در سکتور بوت اتفاق می افتد.
  • فایل سیستم خراب شده است: سیستم فایل ممکن است به دلایل مشابه خراب یا آسیب دیده باشد.

اگر ویندوز شما به درستی راه اندازی نمی شود می توانید از ابزار Startup Repair برای حل این مشکل استفاده کنید. این ابزار مشکلات ناشی از فایل های سیستمی خراب و آسیب دیده را اسکن و برطرف می کند. ابزار Startup Repair نمی تواند مشکلات سخت افزاری و برنامه های نصب شده در سیستم عامل ویندوز را برطرف کند اما اگر مشکل بوت شدن ویندوز را تجربه کرده اید می توانید این ابزار را امتحان کنید. ابزار Startup Repair در سیستم عامل ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ قابل استفاده است.

آموزش رفع Windows Error Recovery

در ادامه تمام روش های استفاده از این ابزار را برای رفع خطای Windows Error Recovery توضیح خواهیم داد و سپس روشهای دیگری که وجود دارد را به شما کاربران گرامی انزل وب توضیح خواهیم داد. اگر شما هنگام روشن کردن سیستم خود با صفحه آبی مواجه می شوید می توانید از ۱۲ روش حل مشکل و علت نمایش صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ استفاده کنید.

نحوه راه اندازی Startup Repair از طریق منوی بوت

اگر ویندوز نتواند به درستی بوت شود اغلب می توانید منوی advanced options را در ویندوز ۸ یا ۱۰ مشاهده کنید. شما می توانید از طریق مسیر Troubleshoot > Advanced Options > Startup Repair به ابزار Startup Repair دسترسی پیدا کنید. ویندوز از شما پسوردتان را سوال خواهد کرد و سعی می کند به صورت اتوماتیک کامپیوترتان را تعمیر کند.

نحوه راه اندازی Startup Repair از طریق منوی بوت

در ویندوز ۷ اگر ویندوز به درستی بوت نشود شما اغلب پنجره Windows Error Recovery را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه Launch Startup repair (Recommended) را انتخاب کنید تا Startup Repair اجرا شود. رمز و کلمه عبور خود را وارد کنید و بعد گزینه Launch Startup Repair (recommended) را انتخاب کنید. ویندوز تلاش خواهد کرد مشکلاتی که باعث جلوگیری از بوت شدن سیستم می شود را پیدا کند و آنها را رفع کند.

نحوه راه اندازی Startup Repair از طریق منوی بوت

اگر ویندوز ۷ به درستی بوت نشود و صفحه Error Recovery به شما نمایش داده نمی شود می توانید به صورت دستی این کارها را انجام دهید. اول کامپیوتر خود را به طور کامل خاموش کنید و بعد آن را روشن کنید و کلید F8 را فشار و نگه دارید. شما صفحه Advanced Boot Options را مشاهده خواهید کرد در بالای گزینه سیف مد شما Repair Your Computer را مشاهده خواهید کرد آن را انتخاب کنید.

نحوه راه اندازی Startup Repair از طریق منوی بوت

در برخی موارد ممکن است گزینه startup repair را مشاهده نکنید. در این حالت شما ممکن است به سی دی نصب ویندوز نیاز داشته باشید تا تعمیر کامپیوتر خود را کامل کنید.

نحوه راه اندازی Startup Repair از طریق منوی بوت

رفع خطای Windows Error Recovery و تعمیر ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰

اگر ویندوز شما به درستی بوت نمی شود، با خطای ویندوز ارور ریکاوری مواجه میشوید به علاوه اینکه نمی توانید گزینه های Startup Repair را مشاهده کنید، می توانید از سی دی تعمیر سیسم یا درایو ریکاوری استفاده نمایید! اگر سی دی تعمیر سیستم یا درایو ریکاوری ندارید شما می توانید از کامپیوتر دیگری که همان نسخه ویندوز را دارد استفاده کنید. برای مثال اگر ویندوز ۷ شما به درستی بوت نمی شود می توانید یک سی دی ریکاوری از سیستم دیگری که دارای ویندوز ۷ است ایجاد کنید. ویندوز ۷ به شما اجازه می دهد با رایت کردن سی دی یا دی وی دی دیسک ریکاوری بسازید. ویندوز ۸ و ۱۰ به شما اجازه ساخت فلش مموری ریکاوری یا رایت دیسک ریکاوری را می دهد.

تعمیر ویندوز 7 ، 8 و 10 با سی دی

بعد از اینکه دیسک تعمیر سیستم را ساختید آن را در کامپیوتری که به درستی بوت نمی شود قرار دهید و از سی دی یا فلش ویندوز را بوت کنید. حالا از شما خواسته می شود که نسخه ویندوز نصب شده را انتخاب کنید. حالا شما می توانید همان ابزارهایی که به طور نرمال در منوی بوت در اختیار داشتید را در اینجا ببینید. Startup Repair را انتخاب کنید.

تعمیر ویندوز 7 ، 8 و 10 با سی دی

حل ارور ریکاوری هنگام نصب ویندوز

اگر ویندوز ارور ریکاوری در هنگام نصب می دهد، علاوه بر روش بالا شما می توانید از سی دی نصب ویندوز یا فلش مموری بوتیبل ویندوز استفاده کنید. اگر شما سی دی نصب ویندوز ندارید می توانید از فایل ISO ویندوز ۷، ۸ و یا ۱۰ مایکروسافت استفاده کنید. مطمئن شوید از رسانه ای استفاده می کنید که با نسخه ویندوز نصب شده شما مطابقت دارد. سی دی یا فلش مموری بوتیبل خود را به سیستم وصل کنید و از سی دی یا فلش بوت شوید. در صفحه نصب ویندوز ۸ یا ۱۰ به جای Install now گزینه Repair your computer را انتخاب کنید. حالا به مسیر Troubleshoot > Startup Repair بروید.

ارور ریکاوری هنگام نصب ویندوز

در ویندوز ۷ شما لینک Repair your computer را مشاهده خواهید کرد روی این لینک کلیک کنید تا ابزار Startup Repair اجرا شود.

ارور ریکاوری هنگام نصب ویندوز

برنامه حل مشکل Windows Error Recovery و بالا نیامدن ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸

Easy Recovery Essentials خطای Windows Error Recovery را به صورت تضمینی حل می کند. فایل Easy Recovery Essentials را دانلود کنید البته قبل از دانلود مطمئن شوید نسخه سازگار با سیستم عامل خود را انتخاب کرده اید. ایمیج را رایت کنید یا از آن یک فلش بوتیبل EasyRE بسازید. سیستم خود را از سی دی یا فلش بوت کنید. هنگامی که EasyRE اجرا شد گزینه Automated Repair را انتخاب کنید و دکمه Continue را کلیک کنید.

بعد از اینکه EasyRE درایوهای کامپیوتر را اسکن کرد درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید و دکمه Automated Repair را کلیک کنید. Easy Recovery Essentials لیست سیستم عامل های نصب شده را به شما نمایش می دهد و شروع به تجزیه و تحلیل درایو انتخاب شده می کند. Easy Recovery Essentials به طور خودکار خطاهای رجیستری، بوت لودر، سیستم فایل، سکتور بوت، پارتیشن و غیره را شناسایی و تصحیح می کند. هیچ کار دیگری لازم نیست انجام دهید صبر کنید فرآیند کامل شود. بعد از اتمام کار دکمه Restart را کلیک کنید تا سیستم ریستارت شود. حالا پیغام Windows Error Recovery. Windows failed to start شما باید حل شده باشد.

مشکل بالا نیامدن ویندوز 7 - Windows Error Recovery

نحوه برطرف کردن پیغام Windows Error Recovery

برای حل مشکل Windows Error Recovery سیستم خود را ریستارت کنید و دکمه F8 را فشار دهید و نگه دارید تا گزینه های بوت به شما نمایش داده شود. از این قسمت گزینه Last Known Good Configuration (Advanced) را انتخاب کنید و دکمه اینتر را فشار دهید و منتظر بمانید تا سیستم بوت شود.

نحوه برطرف کردن پیغام Windows Error Recovery

اگر علاوه بر خای ویندوز ریکاوری با پیغام خطای BOOTMGR Is Missing مواجه هستید می توانید از ۴ روش رفع مشکل ویندوز بوت منیجر و ارور بوت نشدن ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. استفاده کنید.

رفع ارور Windows Recovery با ریستور کردن

در این روش شما برای رفع خطای Windows Error Recovery از ریستور سیستم استفاده خواهید کرد و به سی دی نصب ویندوز احتیاج خواهید داشت. سی دی نصب ویندوز را در درایو بگذارید و وقتی صفحه Press any key to boot from CD or DVD به شما نمایش داده شد یک دکمه را فشار دهید. بعد از انتخاب زبان، زمان Repair your computer را انتخاب کنید. جایی که ویندوز شما نصب شده است را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. از پنجره System Recovery Options گزینه System Restore را انتخاب کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. بعد از اینکه سیستم ریستور شد Finish را کلیک کنید.

تعمیر ویندوز 7 ، 8 و 10 با سی دی

استفاده از chkdsk برای Windows Error Recovery در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

روش بعدی که می توانیم برای حل ارور ریکاوری ویندوز استفاده کنیم روش chkdsk است. سی دی ویندوز را در سیستم قرار دهید و سیستم را ریستارت کنید. وقتی پیغام Press any key to boot from CD به شا نمایش داده شد کلیدی را فشار دهید. دکمه R را فشار دهید تا Recovery Console باز شود. پسورد خود را تایپ کنید و اینتر کنید. حالا در Command Prompt دستور chkdsk C: /f /x /r را وارد کنید (به جای C درایو ویندوز خود را وارد کنید) و اینتر کنید. بعد از اینکه فرآیند chkdsk کامل شد سیستم را ریستارت کنید.

Windows Error Recovery در ویندوز 7، 8 و 10

۴ روش رفع مشکل ارور GPT در نصب ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و تبدیل پارتیشن GPT به MBR را یاد بگیرید.

استفاده از دستورات CMD جهت رفع ارور ریکاوری ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

برای بازسازی BCD و رفع خطای ویندوز ریکاوری سی دی نصب ویندوز را در درایور قرار دهید. وقتی پیغام Press any key to boot from CD or DVD ظاهر شد دکمه ای را فشار دهید. بعد از انتخاب زبان و زمان گزینه Repair your computer را انتخاب کنید. درایو نصب ویندوز را انتخاب کنید و Next را کلیک کنید. در Command Prompt دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید و اینتر کنید:

bootrec /FixMbr

bootrec /FixBoot

bootrec /ScanOs

bootrec /rebuildBcd

ارور ریکاوری ویندوز 10، 8 و 7

برای کامل شدن اطلاعاتتان توصیه می کنیم پست آموزش ۹ روش رفع مشکل Preparing Automatic Repair ویندوز ۱۰ را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما روش های استفاده از Startup Repair ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ را برای حل مشکل Windows Error Recovery در ویندوز آموزش دادیم، چنانچه شما روش دیگری می شناسید می توانید برای کامل شدن این پست آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل و جدید حل مشکل نصب ویندوز 11 برای همیشه!
راهنما کامل و جدید حل مشکل نصب ویندوز ۱۱ برای همیشه!
آموزش 8 روش حل مشکل نصب ویندوز روی هارد SSD
آموزش ۸ روش حل مشکل نصب ویندوز روی هارد SSD
15 روش کارساز رفع ارور 0x80070057 ویندوز 10 ، 8 و 7
۱۵ روش کارساز رفع ارور ۰x80070057 ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
آموزش 8 روش رفع ارور 0x8007025D در حین نصب ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۸ روش رفع ارور ۰x8007025D در حین نصب ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات

  • امیر حسین غفاری says:

    امیر حسین غفاری:
    سلام علیکم

    آقایون

    کامپیوتر من روrecovery windowsگیر کرده

    چن تا دکمه داره

    بد ۱۵ثانیه میره رو دکستاپ

    علامت موس میاد قفله ولی

    بد هنگ میکنه از دکمه کیس هم میزنی کار نمیکنه

    از سرایه باید دوشاخه بکشی

  • نیکان says:

    واقعا از سایت انزل وب ممنونم من مراحل رو انجام دادم و واقعا کار کرد و خیلی از این روش راضی بودم برای ویندوز۷

  • من چقدر زرنگم😎 says:

    ببر مغازه تعمیر کن

  • امیر says:

    سلام من تو قسمت ریکاوری گزینه repair your computer رو ندارم . فلش بوتم میزنم وقتی میخواد بوت کنه ارور صفحه مرگ ( ابی ) میده و نمیزاره کاری کنم

  • سکینه says:

    سلام.مرسی از سایت خوب تون .مشکل من برطرف شد.

  • وحید says:

    ممنون از راهنماییتون

  • نگار says:

    سلام خسته نباشید
    لپ تاپ من ویندوز ۱۰ هستش الان رو حالت ریکاوری مونده اصلا نمیشه باهاش کاری کرد
    چیکار کنم درس بشه؟؟؟

  • ایناز says:

    کامپیوتر من تو حالت ریکاوری هست و من هیچ کاری نمیتونم بکنم میشه کمکم کنین لطفا

  • رشاد says:

    من وقتی لپتابم رو روشن میکردم اتفاقی نیوفتاد بعد روشن شد داشتم میرفتم که یه فیلیمی رو نگاه کنم که یه دفعه یه صدای عجیب از لپتابم شروع شد یه صدایی مثل صدای بینگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ بعد که در همون حالت خاموشش کردم و فردا که روشنش کردم همین ارور ریکاوری رو نشونم داد من اینتر رو زدم الان خوبه و دارم به لپتابم اینو مینویسم فقط بنظرتون مشکل از کجاست ؟؟؟؟ لطفاااااا زود جواب بدیدددد

  • Mmh says:

    منم همین مشکل رو دارم اگ میدونین بگین چجوری درست کنم

    • بد بخت شدم says:

      مشکل من با همتون فرق می کنه،،، مال شما ها خیلی کوچیکه،، حالا مشکل منو ببینین،، اقا من فلش رو زدم همون ارور ۰xc0000098 رو داشتم بعد بجای نصب ویندوز گزینه repair کامپیوتر رو انتخاب کردم بعد بگو چی شد ریکوری ارور ۰xc0000098 داد بعد الان هر چی تو منوی بوت فلش رو انتخاب می کنم اول یه exfat میاد بعد دوباره همون ارور میاد می گه هیچ سی دی یا فلش ویندوز نیست الان که دارم این پیام رو می فرستم پام رو کیبورده هر ۵ ثانیه می کوبم تو مانیتور لب تاب لطفا بگین چی کار کنم لبتابم درست شه

  • آریو صادقی نسب says:

    عالی بود

  • امیرعلی says:

    برای من استارت اپ ریپر رو میزنم رمز اکانت مایکروسافتم رو میخواد . چیکار کنم ندارم

    • ابوالفضل says:

      من وقتی کامپیوتر رو روشن میکنم و بازی میکنم سیستم خیلی داغ میکنه تا یکساعت بعت که میخوام از بازی خارج شم تصویر میپره و ارور ویندوز ده میاد بعد کامپیوترم خاموش میشه و دوباره روشن میشه و دوباره همین اتفاق مشکل از کجاس ویندوز یا گرافیک؟

    • پارسا says:

      سلام
      اکانت مایکروسافت بساز

  • پشتیباتی says:

    پشتیبانی هستم برای کمک به دوستان

  • پشتیباتی says:

    پشتیبانی

  • Adila says:

    سلام
    کامپیوتر من ویندوز ۷نصب است زمان که کامپیوتر خود روشن مکنیم Windows boot manager می آید وقتی انتر را میزنیم Windows error recover میآید ما هرعمل انجام دادم اما کامپیوتر بالا نیامد لطفا راهنما کنید

    • علیزاده says:

      سلام
      کامپیوتر من ویندوز ۷نصب است زمان که کامپیوتر خود روشن مکنیم Windows boot manager می آید وقتی انتر را میزنیم Windows error recover میآید ما هرعمل انجام دادم اما کامپیوتر بالا نیامد لطفا راهنما کنید

  • ندا says:

    سلام من پسورد ندادم ب کامپیوتر باید چیکار کنم قسمت پسورد

  • Zahra says:

    سلام
    من میخوام یه پرونده رو تو کامپیوترم باز کنم ، اون چند پرونده دیگه ی که کنارش هستن هم باز میشن ویا میخوام یه برنامه ی رو از صفحه مانیتور جابه جا کنم چند تا برنامه دیگه ی هم همراش جابهجا میشن.ویندوزشم ۷هست.
    مشکل چی هست؟

  • Arshiya says:

    سلام من فقط صفحه welcom برام بالا نمیاد که وارد سیستم شم

    • ناشنانس says:

      سلام برای منم همین اتفاق می افته که وقتی ویندوز نرمال میزنم و وارد میشم شکل ویندز میزن و وامیزیسته و دیگه بلا نمی اره
      کامپیوتر من ویندز ۷ است

  • سینا says:

    an error occurred while attempting to read the boot configuration data چیکار کنم لطفا بگید ویندوز هفت

  • Sina says:

    سلام موقعی که استارت میکنم مینویسه
    an error accursed while attempting to windows faild to start . read the boot configuration data چیکار کنم خیلی اطلاعات مهمی توش دارم ویندوز هفت هم هست

  • m12mf says:

    با سلام___من تا قسمت پسورد بیش رفتم.اما من اصلا پسورد انتخاب نکرده بودم لطفا کمکم کنید دارم دیونه میشم

  • me says:

    خدا رو شکر حل شد.عالی

  • توفیق says:

    من مشکلم صفحه ابی در میاد هرچقد میخوام ویندوز نصب کنم ارور میزنه

  • بیست says:

    سلام. تو کامپیوتر من automatic repair هم نوشته نمیتونه کاری بکنه، حالا باید کیندوز عوض کنم؟

    • مهمان says:

      واسه ویندوز ۷ است چهارگزینه میاره و هیچ کدوم اونی نیست که شما میگین چیکار باید بکنم

    • ایناز says:

      کامپیوتر من تو حالت ریکاوری هست و من هیچ کاری نمیتونم بکنم میشه کمکم کنین لطفا

  • Alireza says:

    من هم این مشکل رو دارم ولی بدیش اینه که نه میره و نه این روشی که شما از طریق برنامهcmdرفتین مال من توی قسمت رکاوری اصلاcmd رو نداره

  • Baran says:

    سلام لطفا کمکم کنید وقتی کیمپیوتر رو روشن میکنم به هر کدوم از گزینه های میزنم میره رو startup repair میره ? بعد میگه استارت کن ویندوزو بعد میکنم دوباره همون میاد دوباره دوباره همون ترو خدا کمک کنید

  • P.nr says:

    سلام من لپ تاپ رو بیرون دادم ویندوزشو عوض کردن به خاطر همون سی دی شو ندارم چند بار هم مشکل windows error recovery داشت ولی خودم حل کردم اینبار اصلا نمیشه اون جایی که باید پسورد بدیم رو نمیاره چیکار کنم؟

  • متین says:

    مممنوووووون

  • zahra says:

    mrc awliiii boood??

  • hossein4 says:

    عالی عالی عالی … دستتان بسیار درد نکند…