جدیدترین و بهترین روش های تبلیغات اینترنتی در ایران و جهان

راهنمای کامل جدیدترین و بهترین روش های تبلیغات اینترنتی در ایران و جهان

در پست امروز انزل وب تمام چیزهایی که شما باید در مورد تبلیغات دیجیتال بدانید بیان شده است. اگر سوال شما این است که تبلیغات آنلاین چیست؟ باید بدانید که تبلیغات دیجیتال یا آنلاین به هرگونه تبلیغاتی که در اینترنت اتفاق می افتد اشاره دارد. برای تبلیغ کنندگان چند کانال تبلیغاتی وجود دارد که هر کانال دارای ابزارهای مدیریت کمپین ها می باشد. هر کانال از انواع مختلف رسانه های دیجیتال برای تبلیغات اینترنتی و جلب توجه مشتریان پشتیبانی می کند. کانال های مختلف دارای معیارهای متفاوتی هستند. هر روش تبلیغات آنلاین ممکن است برای یک نوع کسب و کار مناسب باشد اما باید بدانید که بحث بسیار گسترده تر از این است.

تبلیغات آنلاین چیست؟ آشنایی با روش های نوین تبلیغات اینترنتی

Best New Methods for Online Advertising in World and Iran

از دیدگاه آگهی دهندگان نگرانی اصلی که وجود دارد خرید فضای تبلیغات در وب سایت های منتشر کننده تبلیغ است. تبلیغ کنندگان با خرید تبلیغات دیجیتال به صورت تن به تن معامله می کنند. ابزار های تبلیغاتی کمپین های تبلیغاتی به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا تبلیغات را از طریق کانال های تبلیغاتی مختلف مدیریت کنند. این کانال های دیجیتالی شامل نمایش، ویدیو، موبایل، جستجو و شبکه های اجتماعی است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید خرید و فروش فضای تبلیغات از طریق پلت فرم های تبادل تبلیغات یا Ad Exchange انجام می شود که در یک طرف این پلتفرم DSP ( تبلیغ دهنده) و در طرف دیگر پلتفرم SSP (ناشران تبلیغات) وجود دارند. تبلیغ دهنده تبلیغی را انتخاب و به سمت ناشر ارسال می کند. بخش SSP هم براساس حداقل قیمت یک فضای تبلیغاتی برای نشر تبلیغات دیجیتال فراهم می آورد. RTB زمانی وارد ماجرا می شود که درخواست نمایش تبلیغ به کاربری که در سمت یک رسانه است ارسال می شود. ازطریق بخش SSP اطلاعات کاربر و رسانه ای که در آن حضور دارد به پلت فرم تبادل تبلیغات و DSP ارسال می شود، بعد DSP اطلاعات را تحلیل می کند و به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا متوجه شوند که آیا نمایش تبلیغات در این رسانه توانسته برایش مفید باشد یا نه.

تبلیغات آنلاین چیست؟ آشنایی با روش های نوین تبلیغات اینترنتی

آشنایی با انواع روش های تبلیغات اینترنتی

اگر از خودتان می پرسید که کانال های تبلیغاتی چرا مهم هستند و چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن آنها شده است و چرا شما باید از آنها استفاده کنید؟ یا مشتریان بالقوه ای که این تبلیغات را مشاهده می کنند کجا هستند و در کدام وب سایت و کدام صفحه این کمپین ها قرار دارند؟ یا فرمت های مختلفی که کانال های تبلیغاتی پشتیبانی می کنند چیست و چه مشخصاتی دارند؟ هزینه تبلیغات در این کانال های تبلیغاتی چقدر است ؟ و انواع روش های تبلیغات اینترنتی کدام ها هستند می توانید به ادامه مطلب امروز انزل وب مراجعه کنید تا به جواب سوالات خود دست پیدا کنید. اگر قصد طراحی سایت دارید اصول اولیه طراحی سایت را یاد بگیرید.

تبلیغات کراس کانال چیست؟

تبلیغات کراس کانال به تبلیغ کردن در چند کانال تیلیغاتی دیجیتال اشاره دارد که یا به صورت معاملات مستقیم با ناشران است و یا از نرم افزار تبلیغاتی کراس کانال استفاده می شود. تبلیغ کنندگان چند راه مختلف برای تبلیغات آنلاین دارند که به صورت تبلیغات ویدیویی، تبلیغات سرچ، تبلیغات نمایشی، تبلیغات شبکه های اجتماعی و برای دسترسی به مشتریان بالقوه استفاده می شوند. در حال حاضر باززاریابان دیجیتال از یک یا دو کانال استفاده می کنند، استراتژی تبلیغاتی جامع و یکپارچه ای را در تمام کانال ها ایجاد می کنند تا اطمینان حاصل شود که تبلیغ کنندگان به مخاطبان مناسب خود خواهند رسید. این شیوه جزو بهترین روش تبلیغات اینترنتی در ایران و جهان محسوب میشود.

تبلیغات کراس کانال چیست؟

چرا تبلیغات کراس کانال مهم است؟

در حال حاضر مصرف کنندگان بیشتر از همیشه از رسانه ها استفاده می کنند. به گزارش Nielsen در سال ۲۰۱۴، هر آمریکایی ۴ دستگاه دیجیتال دارد که به طور توسط ۶۰ ساعت در هفته از آن استفاده می کنند. روز به روز بیشتر از سیستم ها استفاده می شود، طبق گزارش ComScore در سال ۲۰۱۴ استفاده از سیستم ها رشدی ۳۷ درصدی داشته است. یک مشتری یا مصرف کننده به طور فزاینده ای با اطلاعات ویدیویی، مقالات، اخبار و غیره مواجه می شود و این جایی است که می توان مخاطبان بالقوه را پیدا کرد. امکان دارد با انتشار یک ویدیو یا انتشار پست های تبلیغاتی در اینستاگرام در هر زمان و در هر کجا به مخاطبان خود دست پیدا کنید.

در روش تبلیغات اینترنتی کراس – کانال شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • سازگاری داده ها بسیار مهم هستند. مخطبان ممکن است از هر جایی از دنیا باشند. برای اینکه از چند کانال به صورت موفقیت آمیزی لستفاده کنید مهم است که داده ها و اطلاعات جامع و یکپارچه ای استفاده کنید. همانطور که گروه مشاوره بوستون می گوید: تبلیغ کنندگان باید مطمئن شوند  که دارایی های دیجیتالشان تحت فشار قرار نگرفته است و در طول مسیر هیچ اطلاعاتی از بین نرفته است.
  • مصرف کنندگان تحت کنترل هستند – مصرف کنندگان حق انتخاب رسانه مصرفی شان را دارند بنابراین تبلیغ کنندگان نباید آنها را کنترل کنند و برندها را در جایی که مخاطبان مورد هدف به طور طبیعی قرار دارند ارائه دهند.
  • توالی آگهی های تبلیغاتی را حفظ کنید – هنگامی که تبلیغات به درستی انجا می شود برندها می توانند با مشتریان خود در زمان ها و مکان های مختلف ارتباط برقرار کنند. حفظ یکپارچگی تبلغات در تمام کانال ها به مشتریان کمک خواهد کرد تا بهتر نام برند را تشخیص دهند و احتمال ارتباط آنه با تبلیغات افزایش پیدا می کند.
  • کانال ها شبیه به هم ایجاد نمی شوند. هر کانال دارای نقاط ضعف و قوت خاص خود است که تبلیغ کنندگان باید آنها را در نظر بگیرند. به طور مثال تبلیغات ویدیویی نسبت به تبلیغات جستجویی تاثیر بیشتر بر درک برند دارد.

تبلیغات جستجویی چیست؟

به تبلیغات جستجویی تبلیغات کلیکی یا بازاریابی مبتنی بر جستجو هم گفته می شود که در آن پرداخت بر اساس کلیک انجام می شود. روند تبلیغات در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو انجام می شود. نرم افزار تبلیغات جستجویی این روند را خودکار سازی می کند. بازاریابان جستجو از روش های بهینه سازی موتور جستجو و نرم افزارهای جستجوگر برای ایجاد یک استراتژی جامع استفاده می کنند. بازاریابان جستجو همچنین ممکن است از کانال های تلیغاتی دیجیتال دیگر مانند تلفن همراه، شبکه های اجتماعی یا ویدیو برای رسیدن به مخاطبان مورد هدف خود استفاده کنند.

تبلیغات جستجویی چیست؟

از ۱۳ تا از بهترین سایت های دانلود قالب HTML و وردپرس فارسی و انگلیسی رایگان استفاده کنید.

چرا تبلیغات کلیکی مهم است؟

تبلیغات جستجویی به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد محصول خود را پیش رو افرادی که به دنبال آن هستند قرار دهد. از آنجا که تبلیغات کلیکی براساس جستجوی افراد است، تبلیغات فقط به افرادی که به دنبال محصول ی سرویس هستند نمایش داده می شود و احتمال اینکه آنها روی تبلیغ کلیک کنند و به مشتریان پرداخت کننده تبدیل شوند وجود دارد. علاوه بر این بیش از ۳.۵ میلیارد جستجویی که هر روز در گوگل انجام می شود گواه اهمیت این نوع تبلیغات آنلاین است.

همانطور که اشاره شد روند تبلیغات اینترنتی در موتورهای جستجو است و موتورهای جستجو تبلیغات را براساس کلمات کلیدی نمایش می دهد. تبلیغاتی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام انجام می شود در نتایج جستجوی گوگل نیز نمایش داده می شوند که به تبلیغ کنندگان اجازه می هد یک شبکه تبلیغی بزرگ در اختیار داشته باشند.

تبلیغاتی جستجویی یا کلیکی عمدتا در دو قالب متفاوت قرار می گیر که یکی از آنها تبلیغات متنی و دیگری تبلیغ لیست محصولات است. در تبلیغات متنی یک متن ساده در قسمت بالا و سمت راست نتایج جستجو ظاهر می شود و ممکن است شامل اطلاعات تماس، مکان، و سایر اطلاعات تکمیلی نیز باشد. البته شایان ذکر است که این نوع تبلیغات برای کاربران فارسی زبان و دامنه های ایرانی تا حد زیادی توسط گوگل تحریم شده است و شما برای سفارش اینگونه تبلیغات در گوگل باید از شرکت و آژانس های تبلیغاتی واسط استفاده نمایید.

چرا تبلیغات کلیکی مهم است؟

در تبلیغ لیست محصولات تصویر، قیمت، شرح محصول در لینک مربوطه به کاربر نمایش داده می شود و علت این امر هم جلوگیری از سردرگمی کاربر می باشد.

چرا تبلیغات کلیکی مهم است؟

هنگام تبلیغات جستجویی باید به موارد زیر توجه داشت:

  • برتری دستگاه های موبایل – در ماه می سال ۲۰۱۵ گوگل گزارش داد که بیشتر جستجوها به جای اینکه از طریق سیستم انجام شود از طریق دستگاه های موبایل انجام شده است. همانطور که کاربران بیشتر و بیشتر با تبلت و دستگاه موبایل خود به جستجو می پردازند، شرکت ها می توانند کلیک های بیشتری بدست بیاورند. به این ترتیب تبلیغ کنندگان باید رویکردهای تلفن همراه را در اولویت قرار دهند و اقدامات مناسبی را برای بهینه سازی تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) خود انجام دهند.
  • PPC اختصاصی – با زیاد شدن اطلاعات تبلیغات جستجویی داده محورتر خواهند شد که این امر بازاریابی را افزایش خواهد داد و به بازاریابان اجازه می دهد مخاطبان خود را در اینترنت دنبال کنند. این بازاریابی مبتنی افراد در حال افزایش است و منطق ساده ای دارد، مخاطبان شما به احتمال زیاد روی چیزی که از قبل به آن تعهد دارد کلیک خواهد کرد.
  • کاهش اهمیت کلمات کلیدی – به گفته لری آلتون، شروع تبلیغات جستجویی اطلاعات محور پایانی برای کلمات کلیدست. کارشناسان پیش بینی می کنند که با تمرکز روی موتورهای جستجوی معنایی و تبلیغات لیست محصولات اهمیت استفاده از کلمات کلیدی را کاهش می دهد.

تبلیغات نمایشی چیست؟

تبلیغات نمایشی آنلاین یک فرآیند تبلیغاتی شرکتی یا تبلیغ یک محصول در وب سایت است. آگهی های تبلیغاتی در شکل ها و اندازه های مختلف ارائه می شوند و مخاطبان را تشویق می کند که با آگهی ارتباط برقرار کنند. بازاریابان و تبلیغ کنندگان از نرم افزارهای تبلیغات نمایشی به منظور مورد هدف قرار دادن مخاطبان، خرید و مدیریت و رهگیری تبلیغات نمایشی استفاده می کنند. تبلیغات نمایشی یکی از رایجترین انواع تبلیغات آنلاین است.

تبلیغات نمایشی چیست؟

با ۱۰ مورد از بهترین سایت های ارسال گروهی و انبوه ایمیل رایگان آشنا شوید.

چرا تبلیغات نمایشی مهم است؟

۹۰ درصد از آژانس ها و بازاریابان موافق این قضیه هستند که تبلیغات نمایشی به برند کمک می کند و یکی از رایجترین شیوه های تبلیغات آنلاین است و برای کسب و کارهای مختلف قابل استفاده است. این تبلیغات نمایشی آنلاین ترافیک سایت و فروش را افزایش می دهد و به طور گسترده در دسترس میلیون ها خواننده وب است. این نوع تبلیغات به شما اجازه می دهد تا مخاطبان ایده آل خود را مورد هدف قرار دهید.

تبلیغات نمایشی ممکن است در مکان های مختلف یک وب سایت قرار گیرد و بسته به طرح بندی هر صفحه ممکن است متفاوت باشد. مکان هایی که بسیار استفاده می شوند عبارتند از بالای صفحه، سمت راست محتوا و پایین صفحه است. تبلیغات نمایشی همچنین ممکن است شامل مقالات یا ویدیو هم باشد.

چرا تبلیغات نمایشی مهم است؟

رایجترین نوع تبلیغات نمایشی تبلیغات بنر است. آگهی های تبلیغات در اشکال و اندازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و می تواند در مکان های مختلف وب سایت نمایش داده شود. تبلیغات نمایشی محتواهای نوشتاری، محتوای استاتیک یا ویدیویی را پوشش می دهد. تبلیغات رسانه های غنی یا Rich Media نوعی بنرهای تبلیغاتی غیر استاتیک و متحرک است که دارای کلیپ های ویدیویی هستند و به بیننده اجازه می دهد تا با آن ارتباط برقرار کند.

مواردی که باید برای تبلیغات نماشی در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • افزایش مداوم تبیلغات برنامه ریزی شده مزایده آنی – درحالی که تبلیغ کنندگان تا حد ریادی تبلیغات برنامه ریزی شده را انتخاب می کنند اما eMarketer  برآورد می کند که هزینه هاب تبلیغات برابر ۵۵ درصد کل هزینه های تبلیغات نمایشی است که یک عامل محرک افزایش فزاینده اتخاذ مزایده آنی است. همانطور که ناشران و تبلیغ کنندگان به طور یکسان از مزایای RTB (معامله در زمان واقعی) بهره می برند، درصد بیشتری از بودجه های تبلیغی به سمت این فرآیند تمایل پیدا می کند. بر این اساس، تحقیقات Business Insider نشان می دهد که هزینه های تبلیغات RTB تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۶ میلیارد دلار می رسد.
  • نرم افزارهای بلاک کننده تبلیغات در وب سایت ها، موتورهای ستجو و سایت های رسانه اجتماعی استفاده می شوند تا تبلیغات حذف شوند و این نرم افزارها توسط ۲۰۰ میلیون کاربر دسکتاب استفاده می شود و به همین خاطر بسیاری از تبلیغ کنندگان نگران این موضوع هستند.
  • تبلیغات بومی – تبلیغات بومی جوابی به نرم افزارهای بلاک کننده تبلیغات هستند. این محتوا نوعی تبلیغات است که به صورت سنتی فرمت بندی نمی شود و به جای آن قالب محتوای ناشر را تقلید می کند. این موضوع هنوز در حال بحث است و منتقدان ادعا می کنند که این نوع تبلیغات گمراه کننده است و طرفدارن ادعا می کنند که نسبت به تبلیغات سنتی قابل مقایسه تر هستند.
  • تبلیغات جعلی و کلاهبرداری از طریق تبلیغات – طبق گزارش های ارسالی بیش از ۶ میلیارد دلار در سال به خاطر تبلیغات جعلی از بین می رود.

تبلیغات موبایل چیست؟

تبلیغات موبایل نوعی فرآیند از تبلیغات اینترنتی است که در تمام دستگاه های موبایل مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و تکنولوژی های پوشیدنی قابل استفاده است. تبلیغات در دستگاه های موبایل چیز جدیدی نیست، اما تمرکز روی این کانال تبلیغاتی باعث شده است که تبلیغ کنندگان از نرم افزارهای تبلیغات موبایل برای خرید، مدیریت و پیگیری تبلیغات استفاده کنند. ممکن است بازاریاب ها از این روش تبلیغ همراه با تبلیغات نمایشی، جستجویی، ویدیویی یا شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

تبلیغات موبایل چیست؟

از بهترین سایت های ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی متحرک و ثابت رایگان آنلاین بازدید کنید.

تبلیغات موبایل چرا مهم هستند؟

دستگاه های موبایل روز به روز در حال افزایش دهستند. در حال حاضر بیشتر افراد جهان از دستگاه های موبایل استفاده می کنند که بیشتر این دستگاه ها گوشی های هوشمند هستند. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲ میلیارد کاربر از این تکنولوژی استفاده می کنند و همین امر موجب فرصت های تبلیغات موبایلی برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان شده است. به طور کلی تبلیغات موبایلی کاملا در حال افزایش است و کسب و کارها باید این موج تبلیغاتی را در نظر بگیرند و تلفن همراه را به عنوان یک جزء مهم از استراتژی تبلیغات آنلاین شان در نظر بگیرند.

تبلیغات بنر تلفن همراه مانند تبلیغات بنر نمایشی استفاده می شوند و از امکانات مشابهی برخودار هستند اما سایت های تلفن همراه در مقایسه با سایت های دسکتاپ در اندازه ها و اشکال مختلف ارائه نمی شوند. تبلیغات ویدیویی موبایل تبلیغات ویدیویی هستند که برای موبایل بهینه شده اند و این باز هم بخاطر محدودیت های فضا است. تبلیغات درون برنامه ای نیز نوعی تبلیغات موبایل محسوب می شود. استراتژی های تبلیغاتی درون برنامه ای متفاوت است اما روش های معمول شامل بنرهای رایج یا تبلیغات بصری درون برنامه ای است.

تبلیغات بنر تمام صفحه نوعی تبلیغات است که کل صفحه نمایش دستگاه را در بر می گیرد. این تبلیغات می توانند بصری، تعاملی باشند و یا فیلم هایی در حال پخش باشد. تبلیغات به بینندگان اجازه می دهد تا با تپ کردن روی x که در گوشه راست یا چپ بالا است به تبلیغات خاتمه دهند. علامت x معمولا بعد از چند ثانیه از نمایش تبلیغات نمایش داده می شوند.

مواردی که باید برای تبلیغات موبایل در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • افزایش خرید تبلیغات موبایل – به طور کلی هزینه های تبلیغات موبایلی نسبت به تبلیغات دسکتاپ افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۱ درصد از بازار تبیغات دیجیتال سراسر جهان و حدود ۷۲ درصد از آگهی های تبلیغات آمریکا از طریق تبلیغات موبایلی صورت گرفته است.
  • مسدود کردن تبلیغات – روز به روز استفاده از برنامه هایی که باعث مسدود شدن تبلیغات در گوشی می شود افزایش پیدا می کند و تقریبا ۲۰۰ میلیون کاربر از این نوع برنامه ها استفاده می کنند. اما اپل اعلام کرده است که سیستم عامل iOS 9 از برنامه های تبلیغاتی پشتیبانی می کند، و برخی دیگر اعتقاد دارند که این نوع تبلیغات به شدت به صنعت آسیب می رساند.
  • تبلیغات درون برنامه ای – همانطور که قبلا ذکر شد هزینه های تبلیغات به سرعت در حال افزایش است. هزینه های تبلیغات درون برنامه ای موبایل از هزینه های تبلیغاتی مرورگر موبایل پیشی گرفته است و نسبت هزینه ها ۳ به ۱ است.
  • تبلیغات ویدیویی موبایل – یکی دیگر از فرمت هایی که برای تبلیغات دیجیتال می توان استفاده کرد ویدیوی موبایل است. پیش بینی می شود که این نوع تبلیغات تا سال ۲۰۱۸ به ۴.۴ میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات شبکه های اجتماعی به تبلیغاتی اشاره دارد که در سایت ها و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین، واتس اپ و غیره منتشر می شود. بازاریابان و تبلیغ کنندگان از نرم افزار تبلیغات شبکه های اجتماعی برای کمک به خودکارسازی و ساده سازی روند خرید تبلیغات در سایت های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. تبلیغات شبکه های اجتماعی به سرعت در حال رشد هستند اما هنوز بسیار جوان و در ابتدای راه هستند. در دسترس بودن و پایداری قابلیت های تبلیغات شبکه های اجتماعی به شدت وابسته به محبوبیت سرویس و مدت زمان حضور آن بستگی دارد. تبلیغات شبکه های اجتماعی تنها یکی از بخش های استراتژی های تبلیغات دیجیتال است که بازاریابان می توانند از آن در کنار کانال های دیگر مانند تبلیغات نمایشی، موبایلی، جستجویی برای ایجاد یک رویکرد جامع برای تبلیغات دیجیتال استفاده کنند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چرا مهم هستند؟

آگهی های اجتماعی در شبکه های اجتماعی اجرا می شود و به منظور گسترش گستره ی شرکت به فراتر از آنهایی که پیش از آن هستند دنبال می کنند. تبلیغات اجتماعی از یک سایت رسانه ای اجتماعی به بعد بسته به ویژگی های خاص هر وب سایت شخصی متفاوت است. یکی از رایج ترین مکان های تبلیغاتی در صفحه اصلی فید پست ها است، جایی که به نظر می رسد بینندگان بالقوه طبیعی تر باشد. همانطور که تعدادی از شبکه های اجتماعی افزایش می یابد و بازار سازگار و تنظیم می شود، فرمت های جدید به منظور کمک به بهترین خدمات تبلیغ کننده در حالی که حداقل به کاربران ختم می شود، رشد می کنند. محتوای قسمت بازخورد پلتفرم یکی از رایجترین استراتژی های مورد استفاده است که کسب و کارها به خاطر این تبلیغات به شبکه اجتماعی پول پرداخت می کنند تا احتمال مشاهده و دسترسی پست های خود به کاربر هدف را افزایش دهند.

مواردی که باید برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • تنوع در هزینه – فیس بوک شبکه اجتماعی است که بیشترین بودجه را برای این نوع تبلیغات به خود اختصاص داده است. تبلیغ کنندگان از شبکه های اجتماعی پینرست، تامبلر، اسنپ چت و غیره استفاده می کنند تا مخاطبان جدیدی را به دست آورند. هر یک از این سایت های اجتماعی هزینه متفاوتی را طلب می کنند.
  • خرید از شبکه های اجتماعی – دکمه Buy که در رسانه های اجتماعی وجود دارد به خرده فروشان اجازه می دهد تا محصولات خود را از طریق سایت های رسانه اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، پینترست به فروش برسانند. این دکمه ها امکان خرید و فروش را ساده تر کرده اند و فرصت های افزایش درآمد را افزایش داده اند. با این حال این روند هم هنوز جدید است و منتقدان از پذیرش و عملکرد بالقوه اش شکایت دارند.
  • محتوای ویدیویی – محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی در حال داغ شدن است و این به دلیل تعاملی است که مخاطبان با محتوای ویدیویی برقرار می کند. وقتی که در فیس بوک یا اینستاگرام محتوای ویدیویی منتشر می شود ۲۵ درصد بیشتر افراد را در گیر می کند. این در حالیست که هزینه های تولید محتوای ویدیویی نسبت به محتوای متنی می تواند هزینه بیشتری داشته باشد. کاربران در رسانه های اجتماعی بیش از یک ساعت وقت خود را صرف می کنند که این فرصت خوبی را در اختیار بازاریابان و تبلیغ کنندگان می گذارد.

تبلیغات ویدیویی چیست؟

تبلیغات ویدیویی آنلاین به فرآیند استفاده از محتوای ویدیویی برای تبلیغ یک شرکت یا محصول در وب سایت ها اطلاق می شود. بازاریابان و تبلیغ کنندگان از نرم افزار تبلیغاتی ویدیویی برای خودکار سازی و ساده سازی روند خرید تبلیغات ویدئویی از طریق اینترنت استفاده می کنند. تبلیغ کنندگان ممکن است از این روش همراه با تبلیغات موبایل، تبلیغات شبکه اجتماعی، تبلیغات جستجویی استفاده کنند تا یک استراتژی جامبع تبلیغات دیجیتال را بدست بیاورند.

تبلیغات ویدیویی چیست؟

تبلیغات ویدیویی چرا مهم هستند؟

۸۵ درصد از شرکت هایی که از تبلیغات ویدیویی آنلاین استفاده می کنند موفق هستند. این به این دلیل است که تبلیغات ویدیویی یکی از جذابترین انواع محتوای آنلاین است و این بدان معناست که تبلیغات ویدیویی بیشتر از سایر فرمت ها موثر بوده اند. به عنوان مثال گوگل در سال ۲۰۱۵ گزارش داده است که تبلیغات ویدیویی آنلاین توانسته است میزان جذب مخاطبان را بهبود دهد. با استفاده از این نوع تبلیغ احتمال خرید یک محصول یا یک خدمت بیشتر خواهد بود. رایج ترین نوع تبلیغات ویدیویی آنلاین فرمت خطی و غیر خطی است که در ادامه نشان داده شده است. این تبلغات درون پلیرهای ویدیویی قبل از شروع ویدیو مثل شبکه یوتیوب ، آپارات و.. اجرا می شوند و این نوع محتوا می توانند در کنار سایر محتوا ها مانند مقالات، بازی ها و یا سایر ویدیوها استفاده شوند. تبلیغات ویدیویی خطی به صورت پیوسته محتوای ویدویی پخش می شوند. این نوع تبلیغات اینترنتی امکان رد شدن پس از مدتی توسط کاربر را دارند.

تبلیغات ویدیویی چرا مهم هستند؟

تبلیغات ویدیویی غیر خطی معمولا یا کامل صفحه نمایش را می گیرند و یا اینکه مانند بنر اندازه کوچکی دارند. این نوع تبلیغات فورا یا چند ثانیه بعد از پخش بسته خواهند شد. تبلیغانت ویدیویی در کنار محتوای وب به صورت یک آگهی اجرا می شود.

تبلیغات ویدیویی چرا مهم هستند؟

مواردی که باید برای تبلیغات ویدیویی در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • رشد تبلیغات ویدیویی – استفاده از تبلیغات ویدیویی در حال افزایش است و شرکت ها بیشتر و بیشتر بودجه تبلیغات خود را در این کانال صرف می کنند. بعد از تبلیغات موبایلی، تبلیغات ویدیویی آنلاین دومین و سریعترین روش تبلیغاتی است که در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ رشد قابل توجهی داشته است.
  • رشد ویدیوهای موبایل – میانگین رشد ویدیوهای موبایل بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ رشد سالیانه ۷۳ درصدی خواهد داشت. با افزایش تعداد تلفن های همراه، مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر به مشاهده محتوای ویدیویی روی تبلت ها و گوشی های هوشمند خود علاقه نشان می دهند.
  • ویدیوهای شبکه های اجتماعی – سایت های اجتماعی در تلاشند گزینه های مختلفی را برای ارائه ویدیوهای شما در اختیارتان قرار دهند چونکه تبلیغات ویدیویی اجتماعی در حال رشد است.

پس از بررسی موارد بالا بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در شیوه تبلیغات نوین اینترنتی در ایران به علت وجود تحریم ها برای کاربران ایرانی به طور مثال در گوگل ادز، اینستاگرام، سرویس های ارسال نوتیفیکشین به کاربران جهت تبلیغات بر روی گوشی و سایر دستگاه ها مثل وان سیگنال، یوتیوب، پنل های ایمیل مارکتینگ و.. همیشه نمیتوان به صورت مستقیم سفارش تبلیغات داد و این سرویس ها متاسفانه برای دامنه ها و کاربران ایرانی محدودیت ها بسیاری اعامل کرده اند که حتما پیشنهاد میکنم قبل از برنامه ریزی بر روی این پلترم فرها از پشتیبانی کاربران فارسی زبان و دامنه های داخلی اطمینان حاصل فرمایید و در صورت لزوم از سایت های واسط برای خرید و سفارش تبلیغات استفاده نمایید.

در آخر از شما دعوت می کنیم اگر تصمیم دارید برای تبلیغات آنلاین خود بنر تبلیغاتی به صورت آزمایشی یا حرفه ای طراحی کنید از بهترین برنامه های طراحی و ساخت پوستر حرفه ای اندروید در گوشی استفاده نمایید.

نظرات و پشنهادات شما؟

امروز در انزل وب بهترین راه تبلیغات اینترنتی را به شما معرفی کردیم شما می توانید یکی از بهترین روشهای تبلیغات را برای فروش اینترنتی خود انتخاب کنید، اگر شما روش دیگر تبلیغات در اینترنت را می شناسید می توانید در بخش دیدگاه زیر آن را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش روش جلوگیری از تبلیغات گوگل به صورت کامل
آموزش ۳ روش جلوگیری از تبلیغات گوگل به صورت کامل
آموزش 5 روش حذف تبلیغات گوگل (Google Ads) در گوشی و کامپیوتر
آموزش ۵ روش حذف تبلیغات گوگل (Google Ads) در گوشی و کامپیوتر
آموزش نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش محصول ، رپرتاژ و...
آموزش نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش محصول ، رپرتاژ و…
آموزش 7 روش حذف تبلیغات در ویندوز 11
آموزش ۷ روش حذف تبلیغات در ویندوز ۱۱

نظرات