آموزش 4 روش رفع مشکل و تغییر زبان فایرفاکس در ویندوز کامپیوتر

آموزش ۴ روش رفع مشکل و تغییر زبان فایرفاکس در ویندوز کامپیوتر

مرورگر موزیلا فایرفاکس، یکی از انتخاب های مناسب برای وبگردی محسوب می شود. اگر شما از این مرورگر استفاده می کنید، می توانید به راحتی زبان فایرفاکس را تغییر دهید تا استفاده راحت تری از آن داشته باشید. در برخی مواقع مشکلاتی مثل مشکل تغییر به زبان روسی یا فارسی در فایرفاکس رخ میدهد که امروز در انزل وب روش تصویری تغییر زبان به حالت پیشفرض یا زبان های دیگر در مرورگر فایرفاکس ویندوز کامپیوتر را آموزش می دهیم.

آموزش نحوه تغییر زبان منو ، تنظیمات و ظاهر در فایرفاکس

How To Change Firefox Language

فایرفاکس رابط کاربری ساده و سریع دارد و با ۱۰۰ میلیون کاربر جزو محبوب ترین برنامه ها محسوب می شود. خیلی از کاربر ها با زبان انگلیسی برنامه راحت تر هستند اما بعضی ها تمایل به تغییر زبان فایرفاکس دارند یا در برخی مواقع بدافزارها باعث بروز مشکلاتی میشوند که در ادامه مطلب آموزش حل مشکل زبان روسی در فایرفاکس و تغییر آن به زبان های دیگر مثل انگلیسی یا فارسی را معرفی خواهیم کرد.

نحوه تغییر زبان در فایرفاکس

برای تغییر زبان در فایرفاکس PC، ابتدا مرورگر Firefox خود را باز کنید و بر روی دکمه منو کلیک کنید.

روش تغییر زبان فایرفاکس

سپس گزینه Options را بزنید تا به تنظیمات دسترسی داشته باشید.

روش تغییر زبان فایرفاکس

حال باید به تب General بروید و در قسمت Language روی دکمه Choose کلیک نمایید.

روش تغییر زبان فایرفاکس

لیست زبان ها اضافه شده به برنامه برای شما نمایش داده می شود. برای افزودن زبان جدید، منوی کشویی select a language to add را بزنید.

روش تغییر زبان فایرفاکس

در لیست زبان های موجود برای فایرفاکس که شامل حدود ۲۴۰ مورد می شود. پس از انتخاب زبان مورد نظر، دکمه Add را بزنید.

روش تغییر زبان فایرفاکس

حال مرورگر خود را ببندید و بار دیگر آن را اجرا کنید. اکنون زبان جدید به لیست شما اضافه شده است که می توانید با زدن دکمه Remove آن را حذف کنید. با زدن دکمه OK تغییرات روی مرورگر اعمال می شود. توجه داشته باشید که:

  • می توانید به تعداد نامحدود زبان فایرفاکس را تغییر دهید.
  • همچنین می توانید زبان های مختلفی را اضافه کنید و آن ها را اولویت بندی کنید.

همینطور مطالعه مطلب آموزش دانلود پسوردهای ذخیره شده در کروم و فایرفاکس نیز می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

تغییر زبان فایرفاکس در ویندوز با استفاده از افزونه

اگر شما نیاز به تغییر بین زبان های مختلف دارید، می توانید افزونه language-tools را نصب کنید. در آدرس مرورگر خود، عبارت about:config را تایپ و اینتر کنید. در پنجره هشداری که نمایش داده می شود، گزینه I’ll be careful, I promise! را انتخاب کنید.

تغییر زبان فایرفاکس با استفاده از افزونه

حال در پنجره جستجو عبارت intl.locale.matchOS را سرچ کنید. اگر در نتایج مقدار intl.locale.matchOS روی عبارت true تنظیم شده بود، با دبل کلیک آن را به false تغییر دهید و مجدد در پنجره جستجو عبارت general.useragent.locale را وارد کنید و مقدار آن را نیز desired language تنظیم کنید. حال برای اعمال تغییرات، فایرفاکس را ریستارت کنید. همجنین اگر به طور مداوم نیاز به تغییر زبان دارید، می توانید از افزونه هایی مانند Simple locale switcher استفاده کنید.

مطالعه مطلب آموزش ۱۰ روش حذف کش مرورگر کروم ، فایرفاکس ، اج و.. کامپیوتر و گوشی را نیز فراموش نکنید.

افزودن زبان فارسی به موزیلا با نصب افزونه

اگر قصد تغییر زبان در فایرفاکس فارسی را دارید، یکی از راحت ترین راه ها نصب افزونه است. افزونه های مختلفی طراحی شده اند که می توانید از افزونه Persian (IR) — ‫فارسی (ایران)‬‬ Language Packby Mozilla و ‪Persian (IR) — ‫فارسی (ایران)‬‬ Language Pack Version History استفاده کنید. با باز کردن آدرس افزونه، روی دکمه Add to Firefox بزنید تا این افزونه روی مرورگر شما نصب شود.

افزودن زبان فارسی به موزیلا با نصب افزونه

اگر اهل وبگردی های شبانه هستید، مطلب آموزش ۵ روش فعال کردن حالت شب هر سایتی در مرورگر کروم و فایرفاکس را هم از بخوانید.

روش دیگر برای تغییر زبان فایرفاکس

اگر از روش های دیگر مانند about:config و.. جهت تغییر زبان فایرفاکس در ویندوز نتوانید استفاده کنید، با انجام دستور العمل های این روش قادر به تغییر زبان مرورگر خود خواهید بود. ابتدا نسخه موجود مرورگر در رایانه خود را به طور کامل حذف کنید.

روش دیگر برای تغییر زبان فایرفاکس

سپس به کنترل پنل بروید و روی Region and Language کلیک کنید. حال در قسمت Region and Language لوکیشن خود را روی کشوری که قصد تغییر زبان به آن را دارید انتخاب کنید. به طور مثال اگر زبان مرورگر به روسی تغییر پیدا کرده باشد و بخواهید آن را انگلیسی کنید، برای تغییر زبان فایرفاکس از فارسی یا روسی به انگلیسی باید لوکیشن United States یا موارد مشابه را انتخاب کنید. اکنون باید از یک تغییر دهنده آیپی مناسب استفاده کنید و آیپی خود را روی کشور مورد نظر قرار دهید. حال در سایت Mozilla وارد شوید و برنامه فایرفاکس را با زبان انتخاب شده صحیح دانلود و نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش های تغییر زبان مرورگر موزیلا فایرفاکس را به شما معرفی کردیم. با استفاده از کدام روش زبان مرورگر خود را عوض کردید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش نحوه ساخت شورتکات برای سایت در فایرفاکس
آموزش نحوه ساخت شورتکات برای سایت در فایرفاکس
آموزش 4 روش حل مشکل ارور PR_END_OF_FILE_ERROR فایرفاکس
۷ روش حل مشکل باز نشدن سایت و ارور PR_END_OF_FILE_ERROR فایرفاکس
آموزش 7 روش حل ارور The Proxy Server Is Refusing Connections فایرفاکس
۷ روش حل ارور The proxy server is refusing connections فایرفاکس
آموزش روش حل مشکل باز نشدن فایرفاکس در ویندوز 10
آموزش روش حل مشکل باز نشدن فایرفاکس در ویندوز ۱۰

نظرات

  • محمد says:

    بنام خدا
    با سلام
    من دو مرورگر کروم روی سیستم نصب دارم روش شما را اجرا کردم زبان ها در قسمت Languages قرار گرفتند اما بعداز زدن Ok و بستن و باز کردن مرورگر موزیلا زبان مرورگر به فارسی:روی مرورگر Firefoxتغییر کرد اما روی مرورگر Mozilla Firefoxتغییر نکرد؟! لطفأ راهنمایی کنید
    با تشکر فراوان خدانگهدار

  • راحله says:

    خییییلی ممنونمممم عالییی بود و مشکلم حل شد.. خسته نباشیییید

  • م says:

    با سلام. از توضیحات و راهنمایی های شما سپاسگزارم. ما زبان مرورگر را به فارسی تنظیم کرده ایم اما به طور کامل فارسی نیست و بعضی از جمله ها را به همان زبان انگلیسی نمایش می دهد؛ چه کار کنیم تا به طور کامل فارسی شود؟

  • donya says:

    با سلام . فایر فاکس دستگاه بنده کلا به یک زبان دیگر که نمی دانم چیست می باشد و با روشهای گفته شده اصلا گزینه های شما را نمیبینم و تشخیص نمی دهم که بتوانم آنرا انتخاب کنم. در این جور شرایط چه می شود کرد؟ ممنونم

    • یس says:

      سلام فایر فاکس من هم به زبان دیگری است توضیحات شمارو پیدا نمیکنم اگه میشه راهنمایی کنید ممنون