با ۱۰ تا بهترین دانشگاه آنلاین و رایگان جهان آشنا شوید!

آیا دوست دارید از بهترین دوره های آنلاین و رایگان دانشگاه های سراسر جهان استفاده کنید؟ امروز در انزل وب قصد داریم بهترین دانشگاه هایی که دوره های رایگان را همراه با مدرسان واقعی ارائه می دهند را به شما معرفی کنیم. دوره ها را می توانید هر زمان که می خواهید در خانه یا محل کار خود مشاهده و به صورت مجازی بگذارنید.

ثبت نام در بهترین دوره های آنلاین مجازی دانشگاه های دنیا

Best Universities with the Best Free Online Courses

در این دانشگاه های مجازی شما می توانید در دوره هایی که در مورد کسب و کار، علمی، زبان خارجه، علوم اجتماعی و علوم انسانی هستند شرکت کنید. هر کلاس شامل درس های بدون متن هستند. یعنی اعضایی که ثبت نام می کنند می توانند درس ها را به صورت ویدیو مشاهده کنند. این ویدیوها توسط کارشناسان تهیه می شود و از شما آزمون هایی برای ارزیابی میزان پیشرفت به عمل خواهد آمد. این کلاس ها جایگزین بسیار مناسبی برای کلاس ههای سنتی هستند.

در ادامه فهرستی از دوره های موجود لیست شده است:

  • کسب و کار ۱۰۳ – مقدمه ای بر قانون کسب و کار – بررسی تاریخچه قانون آمریکا و سیستم حقوقی قبل از بررسی قوانین و مقررات قراردادها، قانون مالکیت، قانون کار، فروش و شکایت
  • اقتصاد ۱۰۲ – اقتصاد کلان – رابطه بین عرضه و تقاضا و تعادل بازار بررسی می شوند و مربیان در مورد شاخص های رشد اقتصادی، بهره وری و تورم بحث خواهند کرد.
  • تاریخ ۱۰۶ – جنگ داخلی و بازسازی – در مورد اینکه در قرن نوزدهم آمریکا چگونه بوده است یاد بگیرید و تنش های سیاسی که منجر به جنگ می شود را بررسی کنید و اثرات بازسازی را کشف کنید.
  • ریاضی ۱۰۳ – مربیان مراحل حل مسئله معادلات خطی، دو جمله ای و چند جمله ای را ارائه می دهند و همچنین دانشجویان نحوه استفاده از ماشین حساب های علمی و تدوین توابع را یاد خواهند گرفت.
  • انگلیسی ۱۰۱ – ادبیات انگلیسی – اصطلاحات ادبی مورد استفاده در تجزیه و تحلیل شعر انگلیسی، داستان و درام از قرون وسطی تا قرن بیستم آموزش داده خواهد شد.
  • علوم سیاسی ۱۰۲ – دولت آمریکا ۰ مولفه های قانون اساسی و قدرت های اعطا شده در میان موضوعات مورد بحث در این دوره ا قرار گرفته اند. مربیان همچنین تاثیر گروه ها و رسانه ها را بر روند دموکراتیک و اهداف سیاسی مختلف دولت بررسی خواهند کرد.
  • بیولوژی ۱۰۱ – مقدمه ای بر زیست شناسی – ساختار سلول و ژنیک، زیست شناسی گیاهی و حیوانی، تکامل، محیط زیست و زیست شناسی اجتماعی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ثبت نام دانشگاه آنلاین

همه دانشگاه هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم جزء شناخته شده ترین دانشگاه هستند که کلاس های خود را به عنوان بخشی از پروژه OpenCourseWare (OCW) ارائه می دهند.

تحصیل در دانشگاه آنلاین کارنگی ملون

دانشگاه Carnegie Mellon از طریق برنامه آموزشی رایگان، دوره های آموزشی و را ارائه می دهد. این دوره های خودگردان شامل دروس و امتحانات آمار، زیست شناسی، شیمی، فرانسوی و انگلیسی است.

تحصیل در دانشگاه آنلاین کارنگی ملون

دانشگاه مجازی رایگان موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

MIT OCW بیش از ۲۰۰۰ دوره آزاد و دوره های کارشناسی ارشد را با موضوعات مهندسی بیولوژیک، اقتصاد، علوم پزشکی، هنر رسانه و مدیریت ارائه می دهد. این دوره های رایگان در فرمت های متنی، صوتی و تصویری در دسترس هستند و برخی از آنها به زبان های دیگر ترجمه شده اند. دانشجویان ممکن است به سخنرانی، یادداشت ها، تکالیف و امتحانات دسترسی داشته باشند و بسیاری از دروس آموزشی را می توان دانلود کرد.

دانشگاه مجازی رایگان موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

دوره های دانشگاه مکاتبه ای توفتس

دانشگاه توفتس دارای دوره های رایگان OCW است که هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد می تواند از این دوره ها استفاده کند. بسیاری از دوره های موجود شامل علومی مانند پزشکی، دندانپزشکی و علوم دامپزشکی است. دانش آموزان ممکن است به مواد آموزشی مانند تکالیف تکمیلی، یادداشت ها، سخنرانی ها و سایر مواد تکمیلی دسترسی داشته باشند.

دانشگاه مکاتبه ای توفتس

دانشگاه آنلاین آمریکا ، برکلی

UC Berkeley ارائه فیلم های آنلاین رایگان از دوره های خود را تا سال ۲۰۰۵ متقبل شده است. این کلاس ها فیلم های آموزشی فعلی و آرشیو شده را به عنوان پادکست ها و ویدیو در دسترس دانشجویان قرار می دهد. دوره های آموزشی شامل موضوعاتی مانند نجوم، علوم رایانه، مهندسی، حقوق و فلسفه است. دوره های این سایت معمولا شامل تکالیف و امتحانات نمی باشد.

دانشگاه آنلاین امریکا - برکلی

آموزش در دانشگاه های مجازی آمریکا ، ایروین

UC Irvine در سال ۲۰۰۶ شروع به ارائه OCW کرد و دارای ارائه قوی در زمینه دوره های رایگان و مجموعه سخنرانی ها است. لیست دانشگاهی از دوره های شامل موضوعاتی مانند فیزیک، شیمی آلی، بازارهای سرمایه و علوم رایانه است. بسیاری از دوره ها شامب ویدیوها، سخنرانی ها، تکالیف و امتحانات می باشند.

دانشگاه های مجازی امریکا - ایروین

دانشگاه اینترنتی ماساچوست (UMass) – بوستون

UMass بوستون دوره های رایگانی را در زمینه هایی مانند تاریخ، روانشناسی، پرستاری و سیاست عمومی ارائه می دهد. دانشجویان به دوره های ارائه شده در سایت دسترسی دارند که می تواند شامل سخنرانی ها، پروژه ها و تکالیف باشد.

دانشگاه اینترنتی ماساچوست (UMass) - بوستون

با ۱۵ تا از بهترین سایت های ساخت آزمون فارسی و انگلیسی آنلاین آشنا شوید.

دانشگاه مجازی رایگان خارجی میشیگان

دانشجویان می توانند در دوره های رایگان دانشگاه میشیگان که در زمینه هایی مانند مهندسی، علوم اطلاعاتی، اسپانیایی و شیمی می باشد دسترسی داشته باشند، این وب سایت حتی دارای دوره های دانشگاه پزشکی UM است. بسته به دوره، دانشجویان می توانند سخنرانی ها، جزوات و تکالیف، و همچنین فایل های ارائه و پروژه های دانشجویی را پیدا کنند.

دانشگاه مجازی رایگان خارجی میشیگان

دانشگاه اینترنتی رایگان نوتردام

دانشگاه نوتردام دوره های OCW را در زمینه هایی مانند الهیات، انگلیسی، مطالعات ریاضی را ارائه می دهد. این دوره های رایگان و خودگردان هستند و می تواند شامل سخنرانی ها، ردینگ ها، تکالیف و آزمونها باشد.

دانشگاه اینترنتی رایگان نوتردام

با بهترین وب سایت های فارسی آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید.

دانشگاه آنلاین ایالت یوتا

دانشگاه ایالتی یوتا دسترسی به دوره های رایگان آنلاین را از طریق OCW فراهم می آورد. این دوره های رایگان شامل تمام مطالبی که به انسان شناسی و منابع طبیعت مرتبط است می باشد. دوره ها ممکن است شامل یادداشتها، سخنرانی، تکالیف و ردینگ باشد. دوره های آموزشی را می توان به طور مستقیم بر روی سایت مشاهده کرد و یا دانلود کرد.

دانشگاه آنلاین ایالت یوتا

دانشگاه مجازی ییل

دوره های آنلاین رایگان از دانشگاه ییل شامل تمام مطالبی است که در کلاس های سنتی دانشگاه مطرح می شود. دوره ها شامل فرمت های صوتی و متنی می باشد و همچنین شامل ردینگ؛ آزمون ها و امتحانات می باشد.  دوره های رایگان شامل روانشناسی، شیمی آلی، علوم سیاسی و انگلیسی می باشد و دوره ها را می توان به صورت آنلاین مشاهده و یا به صورت فایل ZIP دانلود کرد.

دانشگاه مجازی ییل

در آخر پیشنهاد میکنیم برای سنجش اعتبار محل تحصیل خود رتبه جهانی دانشگاه خود را با معروفترین دانشگاه های جهان مقایسه کنید!

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب برخی از دانشگاه های آنلاین برای ایران و سایر نقاط جهان را به شما معرفی کردیم، مطمئنا این لیست کامل نمی باشد و به طور مثال دوره های آنلاین دانشگاه استنفورد یا سایر دانشگاه های دیگر وجود دارند. اگر شما تجربه استفاده از این دانشگاه های آنلاین را دارید می توانید تربیات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

معرفی و بررسی 10 تا از بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی
معرفی و بررسی ۱۰ تا از بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی
راهنما کامل آموزش حل مشکل برنامه Adobe Connect
راهنما کامل آموزش حل مشکل برنامه Adobe Connect
بهترین ابزار و نرم افزار های آنلاین تدریس برای معلم ها
۱۲ تا از بهترین ابزار و نرم افزار های تدریس آنلاین برای معلم ها
دوره های آموزش برنامه نویسی آنلاین
۱۲ تا از بهترین سایت فارسی و انگلیسی دوره های آموزش برنامه نویسی آنلاین

نظرات

  • روحینا says:

    می خواهم رشته توریستی یا روانشناسی بخوانم

  • مرضیه‌حیدری says:

    خیلی عالی

  • فامیلی نیاکانی says:

    سلام خوب
    رشته ریاضی و شیمی و فیزیک را از دیپلما تا لیسانس‌ و فوق‌لیسانس دکترا و فوق دکترا و پرفسور از نظر‌ کاری دپارتمان کلاسیک را قبول می کنم.

  • ایدا says:

    سلام آیا شرایط سنی هم داره من ۳۵ سال دارم و می خوام رشته مدیریت در مقطع لیسانس بخونم

  • حلیمه says:

    میخواهم انلاین درس دانشگاهی را بخوانم از شمایان تقاضا دارم

  • فریدون says:

    باسلام و تشکر فراوان از زحمات شما.لطفا دانشگاههای رایگان بیشتری معرفی نمایید و سایت آنها راهم درج نمایید.تابتوانیم استفاده کنیم.بسیارممنونم.بااحترام خاص.فریدون بندرانزلی لیسانس مدیریت صنعتی

  • مهدی says:

    چطور میتونم بصورت آنلاین و رایگان یا بورسیه در رشته مدیریت در کارشناسی ارشد مدرک بگیرم

  • پولاد says:

    باسلام وباتشکر فراوان از شما
    خداقوت انشاءالله ایام بکام باشد ببخشید چطور می توان در دانشگاه مجازی معتبر جهان در مقطع دکتری تخصصی ثبت نام و اقدام نمایم باتشکرفراوان از شما ممنونم خسروی ارادتمندم

    • عاطفه says:

      سلام، کارشناسی ارشد Mba دارم چطور میتونم در یه دانشگاه مجازی و معتبر البته رایگان مدرک دکتری dba رو بگیرم؟ ممنون میشم ارایه طریق بفرمایید، پیشاپیش سپاسمندم

  • فاطمه عباسی کرد says:

    سلام من کارشناسی ارشدحقوق میخام بخونم دردانشگاه آنلاین برکلی.چون خودم لیسانس حقوق دارم.واینکه چون رشته حقوق اوناباایران فرق داره بایددوباره لیسانس بخونم؟

  • رحیم تاکی says:

    سلام من کارشناسی دارم ثبت نام در دانشگاه مجازی رایگان موسسه فناوری ماساچوست mitدرپایان کلاسها مدرک کارشناسی ارشد میدهد.

    • گلی says:

      سلام باید تسلط ب زبان انگلیسی داشته باشیم برای استفاده از کلاسای انلاین؟

      • شهریار says:

        دانستن زبان فارسی با لهجه‌ی اصفهانی هم کفایت میکنه (:

      • میمنت says:

        سلام من لیسانس مامایی دارم چطور میتونم در دانشگاه آنلاین روانشناسی برای کارشناسی ارشد کدوم دانشگاه شرکت کنم آیا کاملا رایگانه زبانش درچه سطحیه

    • پولاد says:

      باسلام وباتشکر فراوان از شما
      خداقوت انشاءالله ایام بکام باشد ببخشید چطور می توان در دانشگاه مجازی معتبر جهان در مقطع دکتری تخصصی ثبت نام و اقدام نمایم باتشکرفراوان از شما ممنونم خسروی ارادتمندم

      • عاطفه says:

        سلام، کارشناسی ارشد Mba دارم چطور میتونم در یه دانشگاه مجازی و معتبر البته رایگان مدرک دکتری dba رو بگیرم؟ ممنون میشم ارایه طریق بفرمایید، پیشاپیش سپاسمندم