غیرفعال و از کار انداختن جی پی اس گوشی اندروید و آیفون

آموزش کامل غیرفعال و از کار انداختن جی پی اس گوشی اندروید و آیفون

غیرفعال کردن GPS (جی پی اس) یک راه خوب برای افزایش عمر باتری گوشی است و همچنین یک اقدام امنیتی مناسب است که می توانید برای جلوگیری از ردیابی موقعیت مکانی خود اتخاذ کنید. با غیرفعال کردن GPS، اگر شما گوشی خود را از دست بدهید به سارقان اجازه نخواهید داد برای سرقت از منزل یا محل کارتان نقشه بکشند. در ادامه پست امروز انزل وب ما نحوه غیرفعال و از کار انداختن جی پی اس گوشی اندروید و آیفون را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه غیرفعال کردن GPS گوشی آیفون اپل و اندروید

How To Turn Off GPS On Your iPhone or Android Phone

همانطور که قبلا در مطلب روش رفع مشکل جی پی اس GPS در گوشی اندروید ، آیفون و.. نیز اشاره کردیم با استفاده از سرویس های مکان یابی شما می توانید بفهمید که چه کافی شاپ هایی در اطراف شما وجود دارند، نزدیکترین فرودگاه به شما کجا است و غیره. در برخی از گوشی های همراه وقتی برای اولین بار گوشی خود را راه اندازی می کنید از شما سوال خواهد شد که آیا می خواهید اطلاعات مکانی خود را به اشتراک بگذارید و اگر پاسخ شما مثبت باشد اطلاعات مکانی شما به تاریخچه گوگل اضافه می شود که می توانید در بخش Timeline اکانت گوگل خود این سابقه را مشاهده کنید.

گوگل با نمایش یک نقشه خصوصی به شما کمک می کند اطلاعات مفیدی را مشاهده کنید. شاید سوال کنید که اگر نقشه خصوصی است پس مشکل چیست؟ اگر شما گوشی خود را از دست بدهید فردی که گوشی شما را پیدا می کند می تواند اطلاعات شما را مشاهده کند. اگر این فرد یک سارق باشد می تواند به راحتی محل زندگی شما را شناسایی کند و برای سرقت از منزلتان برنامه ریزی کند.

نحوه غیرفعال کردن GPS گوشی آیفون اپل و اندروید

راههای از کار انداختن جی پی اس

ردیابی موقعیت مکانی شامل استفاده از سیگنال های وایرلس سه زاویه از موقعیت شما و مابین دکل های مخابراتی می شود که دیگران را قادر می سازد تا از موقعیت مکانی شما به روش های قانونی یا غیرقانونی مطلع شوند. روش دیگر استفاده از امواج رادیویی GPS است که در گوشی همراه شما استفاده می شود تا موقعیت مکانی شما را دقیقا مشخص کند. روش سوم استفاده از هات اسپات وای فای است که به صورت تقریبی بیان می کند که موقعیت فعلی شما کجاست. اگر نمی خواهید موقعیت مکانی شما شناسایی شود پس بهتر است که این قابلیت ها را غیرفعال کنید.

امواج رادیویی وای فای را در گوشی خود غیرفعال کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار فعال کردن قابلیت Airplane Mode است که با این کار هم امواج رادیویی سلولی و وای فای را قطع خواهد کرد و هم امواج رادیویی وای فای که در درون گوشی شما نصب شده است را قطع می کند تا هیچ کدام از آنها نتوانند به شبکه های مربوطه متصل شوند.

روش دیگر برای از کار انداختن جی پی اس تلفن همراه خود را به طور کامل خاموش کنید و باتری را خارج کنید. این ساده ترین راه برای اطمینان از این موضوع است که از طریق گوشی همراه ردیابی نمی شوید اما این به قیمت استفاده نکردن از گوشی همراه تمام می شود. اگر نیاز به برخی اطلاعات گوشی دارید قبل از خاموش کردن آن اطلاعات را به سیستم خود انتقال دهید.

در برخی اوقات اگر شرایط عدم پیگیری و از کار انداختن جی پی اس بسیار برای شما حساس است میتوانید از دستگاه های مختل کننده سیگنال استفاده کنید، این دستگاه ها را میتوانید از فروشگاه های معتبر تجهیزات رادیویی تهیه کنید.

راه آخر این است که GPS خود را غیرفعال کنید که از طریق منوی تنظیمات می توانید آن را غیر فعال کنید گرچه با فعال سازی Airplane Mode این قابلیت هم غیرفعال می شود. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

چگونه جی پی اس گوشی آیفون را غیر فعال کنیم؟

برای غیرفعال کردن GPS در دستگاه آیفون خود به تنظیمات بروید و سپس به مسیر Privacy>Location بروید و در اینجا گزینه Location Services را غیرفعال کنید. گاهی اوقات با غیر فعال کردن جی پی اس باز هم به صورت خودکار فعال می شود که برای حل این مشکل می توانید از ۴ روشی که قبلا در انزل وب آموزش دادیم استفاده کنید.

چگونه جی پی اس گوشی آیفون را غیر فعال کنیم؟

چگونه جی پی اس اندروید را غیر فعال کنیم؟

برای غیرفعال کردن GPS در اندروید به تنظیمات گوشی بروید و سپس Security & Location را تپ کنید. در زیر Privacy گزینه Location را تپ کنید و در نهایت گزینه Location را غیرفعال کنید.

چگونه جی پی اس اندروید را غیر فعال کنیم؟

اگر شما می خواهید تمام اطلاعات مکانی ذخیره شده را متوقف کنید روی Google Location History تپ کنید و آن را غیرفعال کنید. Google Location History موقعیت های مکانی شما را ذخیره می کند و تنها از طریق GPS این موقعیت ها را شناسایی نمی کند بلکه از طریق شبکه وای فای که شما به آن متصل هستید این اطلاعات را بدست خواهد آورد.

چگونه جی پی اس اندروید را غیر فعال کنیم؟

علاوه بر روش بالا شما می توانید از طریق سیستم خود به آدرس Accounthistory بروید و Manage Activity و سپس Pause Location History را کلیک کنید. پاپ آپی ظاهر می شود که به شما اعلام می کند سابقه موقعیت مکانی شما غیر فعال شده است و لینکی در اختیار شما قرار می دهد تا به طور کامل سابقه موقعیت مکانی خود را به طور کامل حذف کنید.

چگونه جی پی اس اندروید را غیر فعال کنیم؟

چگونه بفهمیم گوشی ما تحت کنترل و جاسوسی است ؟

روش ساده غیر فعال کردن GPS اندروید

علاوه بر روش بالا شما می توانید در گوشی سامسونگ، هواوی و.. خود انگشت خود را روی صفحه نمایش گوشی از بالا به پایین بکشید تا به قسمت اعلانات دسترسی پیدا کنید در اینجا روی GPS یا مکان تپ کنید که این گزینه ها به مدل گوشی شما بستگی دارد.

غیر فعال کردن GPS اندروید

با ۱۴ نشانه که زنگ خطر ویروسی شدن گوشی های اندروید است آشنا شوید.

تاثیر غیرفعال کردن جی پی اس گوشی

وقتی که شما سرویس های مکان یابی را روی گوشی خود غیرفعال می کنید بسیاری از توابع دیگر تحت تاثیر قرار می گیرند. با کار نکردن جی پی اس گوشی شما نمی توانید از قابلیت ردیابی سیستم عامل برای پیدا کردن تلفن خود استفاده کنید و نمی توانید موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید. علاوه بر این شما نمی توانید از برنامه هایی که نیاز به اطلاعات مکانی شما دارند مانند اسنپ یا Google Maps استفاده کنید. در هر دوی دستگاه های اندروید و آیفون شما گزینه ای برای فعال کردن یا غیرفعال کردن اطلاعات مکانی خود دارید.

تاثیر غیرفعال کردن جی پی اس گوشی

اگر علافه مند به  امن ماندن از شر جاسوسی دستگاه های دیجیتال هستنید از شما دعوت می کنیم نحوه شناسایی و پیدا کردن دستگاه شنود ، دوربین مخفی و سایر ابزار جاسوسی را یاد بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم امروز توانسته باشیم به سوال جی پی اس آیفون و اندروید چگونه خاموش می شود؟ به درستی پاسخ داده باشیم. اگر نکته ای وجود دارد که در پست امروز بیان نشده است و یا روش دیگری می شناید می توانید همراه با نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش پيدا كردن مختصات جغرافيايی در اندروید
آموزش ۸ روش پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید
آموزش 14 روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون
آموزش ۱۴ روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون
چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟
چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟
آموزش 11 روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze اندروید و آیفون

نظرات

  • عرفان says:

    واقعا چشم بسته غیب گفتی هنرمند😏
    واقعا چه خوبه که تو با مایی وگرنه خودمون نمیدونستیم جی پی اس رو خاموش کنیم یا باطری گوشیو دربیاریم😑