فناوری VoLTE چیست؟ نحوه فعال سازی VoLTE ایرانسل ، همراه اول و..

VoLTE یکی از جدیدترین تکنولوژی های موجود در زمینه مکالمه صوتی است که اپراتورهایی مانند ایرانسل و همراه اول به صورت آزمایشی در حال استفاده از آن هستند. چنانچه تمایل دارید در مورد VoLTE بیشتر بدانید و در مورد مزایا و نحوه فعالسازی VoLTE و تماس صوتی HD اطلاعاتی کسب کنید از شما دعوت می کنیم ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید.

مزایا VoLTE چیست و چگونه آن را در گوشی با سیم کارت ایرانسل و.. فعال کنیم؟

What are VoLTE and HD Voice and Why Should You Use Them?

VoLTE چیست؟ VoLTE مخفف Voice over LTE است و به این معنا اشاره دارد که به جای شبکه های صوتی رایج، اپراتور تلفن همراه، به شما اجازه برقراری تماس تلفنی از طریق اتصال LTE را می دهد. برای مثال Verizon Wireless به طور سنتی برای تمام تماس های صوتی شما از ۱XRTT استفاده می کند و برای دیتا متکی بر LTE است که برای اطلاعات بیشتر می توانید پست فناوری LTE چیست؟ را مطالعه بفرمایید. به همین دلیل تلفن های Verizon به طور همزمان از از صدا و دیتا استفاده نمی کنند.

مزایا فناوری volte چیست؟ چگونه volte در گوشی با سیم کارت ایرانسل و.. فعال کنیم؟

AT&T و T-Mobile که متکی بر ترکیب LTE برای دیتا و HSPA+ برای تمام هستند درهنگام مکالمه با خط دیگر به سیگنال ۳G افت پیدا می کند. با VoLTE هیچ یک از این سناریوها اتفاق نمی افتد. به لطف VoLTE شما می توانید از پهنای باند بیشتر برای برقراری تماس صوتی با کیفیت بالا استفاده کنید. حتی وقتی که شما با شخص دیگری تماس می گیرید که از VoLTE استفاده می کند بلافاصله متوجه تفاوت کیفیت تماس خواهید شد. همچنین اگر مخاطب شما در نزدیکی تان باشد تماس سریعتر برقرار می شود. در صورت نیاز به کیفیت بالاتر میتواند از ۱۲ روش تماس رایگان از طریق اینترنت، کد طرح مکالمه رایگان همراه اول، ایرانسل و.. استفاده کنید.

مزایای VoLTE چیست؟

به طور کلی VoLTE دارای مزایای زیر است:

  • Voice over LTE (VoLTE) به معنای برقراری تماس صوتی بهتر و توانایی استفاده همزمان از صدا و دیتا است.
  • VoLTE کیفیت تماس صوتی بهتری را در اختیار شما قرار می دهد و پیشرفت قابل توجهی نسبت به تماس های سنتی ایجاد کرده است. البته برای برقراری تماس صوتی HD، شما باید از تلفنی که از VoLTE پشتیبانی می کند استفاده کنید و باید در منطقه ای باشید که سرویس ۴G LTE داشته باشد.
  • شبکه ها برای شناسایی بسته های صوتی به اندازه کافی هوشمند هستند که داده‌ های صوتی را از داده‌ های دیگر تشخیص داده و هزینه اضافه‌ای را ایجاد نخواهند کرد.
  • با استفاده از VoLTE  پوشش و اتصال بهبود می یابد و VoLTE می تواند تماس ها را تا دو برابر سریعتر از روش های فعلی متصل کند.
  • هر کسی که در حال حاضر از ۴G استفاده می کند نیز می تواند عمر باتری خود را با VoLTE افزایش دهد.

مزایا فناوری volte چیست؟ چگونه volte در گوشی با سیم کارت ایرانسل و.. فعال کنیم؟

و دو نکته ای که وجود دارد این است:

  • هر تلفنی از VoLTE پشتیبانی نمی کند، مدل های iPhone 6 ، ۶ Plus، Samsung Galaxy S5، LG G2 ، LG G Flex، Samsung Galaxy S5، Galaxy Light و Galaxy Note 3 و چند مورد دیگر از VoLTE پشتیبانی می کنند.
  • بعضی از بخش های ایالات متحده هنوز VoLTE ندارند.

آموزش و کد فعال کردن یا لغو دایورت خط ایرانسل، همراه اول، رایتل و تلفن ثابت را مطالعه بفرمایید.

فعال سازی VoLTE ایرانسل

اگر کاربر ایرانسل هستید باید چند شرط را برای استفاده از VoLTE ایرانسل برآورد کنید:

  • شما باید گوشی هوواوی داشته باشید.
  • در شهرهای تهران، یزد و قم مقیم باشید.
  • سیم‌کارت ۴G را داشته باشید. اگر سیم کارت شما ۳G است باید سیم کارت خود را ارتقاء دهید.
  • آخرین نسخه سیستم عامل را نصب کرده باشید.

پس از برآورده کردن این شرط ها کافیست که به تنظیمات (Settings) گوشی خود بروید و Wireless & network را انتخاب کنید. Mobile network را تپ کنید و گزینه VoLTE Calls را فعال کنید.

فعال سازی VoLTE ایرانسل

فعالسازی VoLTE همراه اول

کاربران همراه اول برای استفاده از VoLTE همراه اول باید یکی از گوشی های Huawei P۱۰ ، Huawei p۱۰+ ، Samsung S۸ ، Samsung S۸+ ، LG M۷۰۰(Q۶ Plus) و LG M۷۰۰(Q۶ Prime) را داشته باشند و علاوه بر این سیم کارت یوسیم داشته باشند. بعد از اینکه سیستم عامل گوشی خود را بروزرسانی کردید کافیست شماره ستاره ۱۰ ستاره ۲۴۵۱ مربع را شماره گیری کنید.

فعالسازی VoLTE همراه اول

روش های دریافت اینترنت نامحدود رایگان همراه اول و ایرانسل را یاد بگیرید.

هزینه VoLTE ایرانسل و همراه اول

رایجترین سوالی که کاربران می پرسند این است که هزینه VoLTE چقدر است، در پاسخ به این دسته از کاربران باید بگوییم که ایرانسل و همراه اول اعلام کرده اند که هزینه این سرویس شبیه به هزینه تماس صوتی عادی است.

هزینه VoLTE ایرانسل و همراه اول

در آخر پیشنهاد می کنیم از ۵ روش انتقال شارژ همراه اول، ایرانسل و رایتل دائمی و اعتباری استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد VoLTE و نحوه فعال سازی VoLTE همراه اول و ایرانسل صحبت کردیم، احتمالا در آینده اپراتور رایتل نیز این فناوری را به لیست خدمات خود اضافه خواهد کرد، اگر در رابطه با مطلب امروز انزل وب نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما: شماره Private Number و Unknown Caller، No Number چیست؟
راهنما: شماره Private Number و Unknown Caller، No Number چیست؟
آموزش 4 روش حل مشکل قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه یا تماس با گوشی
آموزش ۴ روش حل مشکل قطع شدن اینترنت هنگام مکالمه یا تماس با گوشی

نظرات

  • javad_mhd says:

    سلام.خسته نباشید….بنظرم قابلیت VoLTE برام کار نمکینه .همیشه درست بوده.مدیته که بهم زنگ میزنن با اینکه Volteروشنه ولی نت میره رو حالت ۳G…من فقط سیم کارتو داعمی کردم واندرویدو ارتقا دادم ایا مربوطه بهش؟؟

    • امیر says:

      از وقتی voLTE روفعال کردم کیفیت صدا خیلی پایین اومده وسط صحبت صدا کلا قطع میشه

  • اسکندری says:

    بر خلاف آنچه گفتید ایرانسل هزینه بسیار گزافی برای تماس در بستر volte دریافت می‌کنه.

  • Habib says:

    سلام من از گوشی a20استفاده میکنم از تماس volteایرانسل استفاده میکنم و سیم کارت همراه اول هم دارم ولی همراه اول هیچ نوع خدماتی ب ما نمیده حتی اینترنت ۳G هم نداریم چ برسه ب ۴G ولی در عوض ایرانسل سنگ تمام گذاشته با ۴G+
    گندترین اپراتور تو کل کشور همراه اول هست

  • فرشاد says:

    سلام. من گوشیم هوواوی میت ۱۰ لایت و از Volte هم پشتیبانی میکنه و فعال هم کردم. روی خط ایرانسل به راحتی دریافت میکنم و اوکی هست ولی همراه اول هنوز به گوشی من این سرویس رو ارائه نمیکنه. دلیلش چیه نمیدونم ولی ایرانسل هم وقتی اینترنت ایرانسل روشن کنم علامت Volte میزنه و فعال میشه و بدون اینترنت همون تماس های عادی

    • هیژان says:

      برای همراه آول باید شیاِیومی یا ردمی باشه و باید سیمکارت اعتباری نباشه

  • اکبر says:

    با عرض ادب از زمانی که من ازvolte استفاده میکنم کیفیت صدای ورودی گوشی بسیار کاهش یافت است بنظر من استفاده نکنید

  • Alireza says:

    Matalebi ke shoma minevisid ba bagie nevisandeha fargh dare
    Mamnon az zahamate shoma

  • علیرضا says:

    گوشی من از این فناوری پشتابانی میکنه
    ولی توی لیست همراه اول نیست
    به نظرتون کی برای بقیه گوشی ها میاد