اضافه کردن کیبورد فارسی در ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش کامل تصویری اضافه کردن کیبورد فارسی در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

پس از نصب ویندوز، زبانی که در موقع نصب انتخاب شده است به عنوان زبان کیبورد پیش فرض قرار می گیرد. مسلما استفاده از کیبورد فارسی برای کاربران ایرانی امری لازم می باشد. به همین منظور در صورتی که با کیبورد فعلی ویندوز خود مشکل دارید امروز در انزل وب روش کامل اصلاح عملیات کردن دکمه های کیبورد یا اضافه کردن کیبورد فارسی در ویندوز های ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش می دهیم.

آموزش نصب و اصلاح کیبورد فارسی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Install and Modify Persian Keyboard in Windows 10, 8 and 7

برای افزودن کیبورد به زبان های دیگر در ویندوز باید ابتدا آن زبان را به لیست زبان های موجود اضافه کنید. در ویندوز ها معمولا از اکثر زبان های دنیا پشتیبانی می شود که زبان فارسی هم جزو آن ها می باشد. در ادامه مطلب روش افزودن زبان و کیبورد فارسی را در ویندوز های مختلف آموزش می دهیم.

نحوه نصب کیبورد فارسی در ویندوز ۱۰ و ۸

در ویندوز های ۱۰ و ۸ راه حل تقریبا مشابهی وجود دارد. برای افزودن زبان فارسی به ویندوز ۱۰ و ۸ ابتدا باید کنترل پنل را باز کنید (با تایپ عبارت Control Panel در سرچ ویندوز) و به قسمت Language بروید. برای پیدا کردن راحت این بخش، حالت نمایش آیکن ها را روی Large Icon قرار دهید.

نصب کیبورد فارسی در ویندوز 10 و 8

حال برای افزودن زبان فارسی به ویندوز ۸ و ۱۰، روی گزینه Add a Language در بالای لیست زبان ها کلیک کنید.

نصب کیبورد فارسی در ویندوز 10 و 8

در صفحه ای که باز می شود شما باید زبان فارسی (Persian) را پیدا کنید. برای پیدا کردن سریعتر می توانید دسته بندی Group Languages by را روی حالت Writing System قرار دهید تا زبان فارسی در قسمت اول لیست قرار گیرد. پس از پیدا کردن زبان فارسی، آن را انتخاب کنید و روی دکمه Add کلیک کنید.

نصب کیبورد فارسی در ویندوز 10 و 8

توجه داشته باشید که ممکن است برای اجرای کامل زبان و کیبورد فارسی یا هر زبان دیگری، نیازمند دانلود فایل و پک های مخصوصی باشید که به صورت گزینه Download and Install Language Pack نمایش داده می شود که باید روی آن کلیک کنید.

نصب کیبورد فارسی در ویندوز 10 و 8

پس از چند دقیقه که دانلود فایل به اتمام برسد، می توانید با انتخاب زبان فارسی و زدن گزینه Primary Language آن را به عنوان زبان پیش فرض انتخاب کنید.

نصب کیبورد فارسی در ویندوز 10 و 8

حال زبان فارسی و در نتیجه کیبورد فارسی به ویندوز شما افزوده می شود که می توانید در آیکن زبان در نوار وظیفه و یا دکمه های ترکیبی Alt+Shift آن را تغییر دهید. همچنین شما می توانید در ویندوز ۱۰ افزودن زبان فارسی را در منوی تنظیمات ویندوز (کلید های ترکیبی Win+I) نیز به راحتی انجام دهید.

نحوه نصب کیبورد فارسی در ویندوز 10

اگر با اضافه کردن فونت به ورد هم مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش اضافه کردن فونت فارسی و انگلیسی به ورد در مک و ویندوز را مطالعه کنید.

اضافه کردن کیبورد فارسی به ویندوز ۷

برای افزودن زبان فارسی به ویندوز ۷ هم کار پیچیده ای نخواهیم داشت. ابتدا منوی استارت را باز کنید و با انتخاب Control Panel وارد محیط کنترل پنل ویندوز ۷ بشوید.

اضافه کردن کیبورد فارسی به ویندوز 7

حال تنظیمات Region and Language را در بین گزینه های پیدا کنید و آن را باز کنید. در صفحه باز شده شما باید به تب Keyboards and Languages بروید و روی دکمه Change Keyboards کلیک کنید.

اضافه کردن کیبورد فارسی به ویندوز 7

در صفحه باز شده شما زبان های نصب شده در سیستم را مشاهده می کنید. برای افزودن زبان فارسی به ویندوز ۷ باید روی دکمه Add در سمت راست پنجره کلیک کنید.

اضافه کردن کیبورد فارسی به ویندوز 7

لیست زبان های پشتیبانی شده در ویندوز به شما مایش داده می شود که باید دنبال زبان فارسی (Persian) باشید.  پس از پیدا کردن زبان، در زیر مجموعه آن تیک مربوطه را بزنید و با OK کردن شما، زبان فارسی و در نهایت کیبورد فارسی به ویندوز شما افزوده می شود. شما می توانید همچنان با انتخاب آیکن زبان یا دکمه های Alt+Shift روی کیبورد، زبان خود را تغییر دهید. همچنین اگر قصد دارید که پس از روشن شدن سیستم به صورت پیشفرض زبان فارسی فعال شود، پس از انتخاب زبان فارسی، دکمه Move Up را بزنید تا در اولویت اول قرار گیرد.

اضافه کردن کیبورد فارسی به ویندوز 7

اصلاح کردن و شخصی سازی کیبورد در ویندوز

حال که زبان فارسی را به کامپیوتر خود افزوده اید، می توانید محل دکمه هارا تعیین کنید و آن را برای استفاده خود سفارشی سازی کنید! برای اصلاح کیبورد فارسی در ویندوز و انجام عملیات هایی مثل چینش نیم فاصله و.. شما باید ابتدا نرم افزار (MKLC) Microsoft Keyboard Layout Creator را دانلود و نصب کنید. پس از نصب، برنامه را باز کنید.

اصلاح کردن و شخصی سازی کیبورد در ویندوز

اکنون باید از منوی File گزینه Existing Keyboard را انتخاب کنید و در پنجره باز شده، زبان فارسی را جهت شخصی سازی انتخاب کنید. قبل از انجام تغییرات، باید زبان مورد نظر را در این لیست انتخاب کنید.

اصلاح کردن و شخصی سازی کیبورد در ویندوز

حال کیبورد فارسی به چینش پیشفرض به شما در برنامه نمایش داده می شود.

اصلاح کردن و شخصی سازی کیبورد در ویندوز

در سمت چپ صفحه نیز گزینه هایی را به نام های Shift، Alt+Ctrl و Ctrl را می بینید. با فعال کردن هر یک از این گزینه ها، شما دکمه هایی را خواهید دید که با نگه داشتن ترکیبی دکمه های Alt یا Shift و.. به همراه سایر دکمه های کیبورد می توانید آن ها در متن خود اضافه کنید.

اصلاح کردن و شخصی سازی کیبورد در ویندوز

اکنون برای اصلاح کیبورد در ویندوز، فقط کافیست تا روی دکمه حرف مورد نظر خود دابل کلیک کنید و حرف آن دکمه را تغییر دهید. می توانید دکمه های ایحاد نیم فاصله و.. را در محلی در دسترس تر برای خود قرار دهید.

اصلاح کردن و شخصی سازی کیبورد در ویندوز

پس از اتمام تغییرات مطابق نیاز های خود، از منوی Project گزینه Properties را انتخاب کنید. حال می توانید نام کیبورد دلخواه خود را وارد کنید. نام و توضیحاتی که می توانید برای کیبورد سفارشی شده خود انتخاب کنید، باید قبلا در لیست وارد نشده باشد.

اصلاح کردن و شخصی سازی کیبورد در ویندوز

برای اعتبار سنجی کیبورد هم توانید از منوی Project گزینه Validate Keyboard را انتخاب کنید (که البته هشدار های آن خیلی مهم نیستند) و جهت تست کیبورد خود نیز ار همین منو گزینه Test Keyboard Layout را بزنید. پس از راضی بودن از چینش کیبورد، باید آن را ذخیره و نصب کنید. از منوی Project گزینه Build DLL and Setup Package را انتخاب کنید. پس از ذخیره فایل در پیام نمایش داده شده گزینه yes را بزنید تا پوشه محل ذخیره شده باز شود.حال کافیست تا روی فایل Setup.exe کلیک کنید تا فایل نصب شود.

اگر در هنگام تایپ غلط های املایی زیادی دارید، مطلب بهترین برنامه و سرویس های اصلاح غلط املایی فارسی آنلاین و آفلاین را مطالعه کنید.

روش استفاده از کیبورد سفارشی سازی شده

قبل از استفاده این کیبورد اصلاح شده، پس از نصب فایل یک بار سیستم خود را ریستارت کنید. سپس وارد کنترل پنل شوید و Change Input Methods را بزنید. روی زبان فارسی دابل کلیک کنید و گزینه Add an Input Method را انتخاب کنید.

روش استفاده از کیبورد سفارشی سازی شده

سپس کیبورد خود را از لیست انتخاب و اضافه کنید. همچنین کیبورد قبلی خود را نیز انتخاب و Remove کنید. در پایان Save را بزنید و از کیبورد خود استفاده کنید.

دانلود برنامه های چینش کیبورد استاندارد

شما همچنین می توانید برنامه های آماده ای که ویرایش کیبورد فارسی شما را به حالت کیبورد فارسی استاندارد تغییر می دهند را استفاده کنید. پس از دانلود این برنامه ها، روی آن ها راست کلیک کرده و با زدن Run As administrator باز و نصب کنید.

استفاده از ابزار فارسی نویس کیت ست

در نهایت اگر شما زمان کافی برای روش های بالا را ندارید و یا همینطور برنامه های شما زبان فارسی را به صورت برعکس و جدا می نویسند، می توانید از ابزار فارسی نویس آنلاین کیت ست استفاده کنید. در این سرویس می توانید به راحتی متن خود را با زدن آیکن کیبورد مجازی فارسی وارد کنید و معادل آن را در نرم افزار دریافت و کپی کنید. این کار به صورت رایگان و سریع برای شما در کنار سایر ابزار های کیت ست قابل انجام خواهد بود.

استفاده از ابزار فارسی نویس کیت ست

در صورتی که مشکل زبان را حل کردید اما مشکلات مربوط به فونت و بهم ریخگی متن پیدا کرده اید، مطالعه مطلب روش های حل مشکل فونت فارسی ویندوز ۱۰ را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های مختلف افزودن زبان فارسی به کیبورد و اصلاح آن را آموزش دادیم. به راحتی زبان کیبورد فارسی را به کامپیوتر خود اضافه کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش ۹ روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش 6 روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۶ روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
8 روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز 10 و ویندوز 11
۸ روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات