لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام

آموزش نمایش استوری ها فقط برای لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام

در پیج های شخصی اینستاگرام ممکن است شما همکار ها، اعضای خانواده و افراد دیگری را هم در دنبال کننده های خود داشته باشید که تمایل به اشتراک گذاری استوری اینستاگرام را با آن ها نداشته باشید. با قابلیت جدید Close Friends List که به اینستاگرام افزوده شده است، این کار برای شما راحت تر می شود. امروز در انزل وب نحوه نمایش استوری ها فقط برای دوستان نزدیک در اینستاگرام را آموزش می دهیم.

آموزش دسته بندی افراد در لیست دوستان نزدیک اینستاگرام

How to Use Close Friends List On Instagram

رسانه ها و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در ابتدا برای اشتراک گذاشتن لحظات با دوستان استفاده می شدند. اما به مرور این دایره گسترده شده و ممکن است افرادی زیادی در اینستاگرام شما را فالو کنند. در این شرایط اگر تمایل به اشتراک گذاری استوری را با آن ها نداشته باشید، باید با قابلیتی که قبلا در اینستاگرام بود، اقدام به Hide کردن یا مخفی کردن استوری از آن ها می کردید که ممکن بود کاری زمان بر باشد. اما اکنون با ویژگی جدیدی به نام Close Friends که به این برنامه اضافه شده است، شما فقط کافیست لیستی از دوستان نزدیک خود را آماده کنید که استوری های شما هر موقع که نیاز داشتید فقط به آن ها نشان داده شود. توجه کنید که دوستان شما از بودن یا نبودن در این لیست مطلع نخواهند شد و این یک گزینه شخصی برای شماست. در ادامه روش انجام این کار را معرفی می کنیم.

چگونه از قابلیت Close Friends اینستاگرام استفاده کنیم؟

قبل از مطالعه نحوه استفاده از این ویژگی، توجه داشته باشید که باید اینستاگرام خود را به آخرین ورژن منتشر شده آپدیت کنید. این آپدیت به مرور برای همه کاربران فعال می شود و اگر شما بعد از آپدیت هم نتوانستید این بخش را پیدا کنید، چند روز صبر کنید و در آینده مجدد تلاش کنید. البته می توانید از اینستاگرام بتا هم استفاده کنید که معمولا ویژگی های جدید سریعا به آن افزوده می شوند.

چگونه از قابلیت Close Friends اینستاگرام استفاده کنیم؟

به طور کلی ویژگی دسته بندی نمایش استوری در اینستاگرام از حدود یک سال قبل به صورت آزمایشی برای گروه کوچکی از کاربران فعال شده بوده تا مورد بررسی قرار گیرد. در نتیجه این شرکت متوجه شده است که کاربران تمایل به کنترل بیشتر مخاطبان خود دارند. اکنون در هر روز بیش از ۴۰۰ میلیون استوری در اینستاگرام قرار داده می شود که این ویژگی می تواند تاثیری زیادی برای افراد مختلف و استفاده راحت تر آن ها داشته باشد. با قابلیت Close Friends شما یک لیست از دوستان نزدیک خود تهیه می کنید که می توانید استوری های خود را فقط برای این گروه نمایش دهید.

اگر به جز این قابلیت، ویژگی های دیگر نیز برای شما در اینستاگرام در دسترس نیست، مطلب چرا من برخی از قابلیت های جدید اینستاگرام را ندارم را مطالعه نمایید.

آموزش اضافه کردن شخص به لیست دوستان نزدیک اینستاگرام

پس از اینکه برنامه اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کردید که شامل ویژگی Close Friends یا نمایش استوری اینستاگرام برای افراد خاص است، به تب پروفایل خود بروید. سپس روی منو (آیکن سه نقطه یا سه خط در گوشه سمت راست و بالای صفحه) تپ کنید و گزینه Close Friends را انتخاب نمایید. اکنون لیست دنبال کنندگان را می بینید که برای اضافه کردن هر شخص به لیست باید روی دکمه سبز رنگ Add تپ کنید.

آموزش اضافه کردن شخص به لیست دوستان نزدیک اینستاگرام

حال می توانید لیستی از مخاطبین خود را آماده کنید که در زمان های بعدی هم امکان ویرایش (حذف و اضافه افراد) و دیدن آن را در همین قسمت خواهید داشت. افرادی که در این لیست قرا گیرند یا از آن حذف شوند، هیچگونه اطلاعی از این موضوع نخواهند داشت و تنها راه تشخیص این که در لیست دوستان نزدیک کسی هستید، سبز شدن علامت استوری های آن شخص است.

آموزش اضافه کردن شخص به لیست دوستان نزدیک اینستاگرام

برای حذف اشخاص از لیست دوستان (Close Friends) فقط کافیست در این بخش بر روی گزینه Remove کلیک کنید.

هنگامی که شما یک استوری را برای لیست دوستان نزدیک اینستاگرام به اشتراک بگذارید، یک حلقه سبز رنگ در اطراف عکس نمایه شما ظاهر می شود تا با رنگ صورتی استوری های معمولی متفاوت باشد.

روش دیگر افزودن افراد به لیست دوستان نزدیک اینستاگرام

در ادامه مطلب نحوه کار با Close Friends اینستاگرام بهتر است بدانید که به جز انتخاب افراد در قسمت لیست، راه دیگری نیز برای افزودن اشخاص به لیست دوستان نزدیک اینستاگرام وجود دارد که کمی وقت گیر تر است و بیشتر مناسب زمانی است که دوست جدیدی را می خواهید به لیست اضافه نمایید. در این روش پس از باز کردن پروفایل شخص مورد نظر، روی نماد منو در پروفایل او کلیک کرده و و گزینه Add to Close Friends List را بزنید.

روش دیگر افزودن افراد به لیست دوستان نزدیک اینستاگرام

همچنین برای استفاده کامل تر از استوری اینستاگرام، مطالعه مطلب آموزش ساخت نظر سنجی و رای گیری در استوری اینستاگرام هم می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

نحوه انتشار استوری برای دوستان نزدیک اینستاگرام (Close Friends)

کار اضافی برای انتشار استوری برای نمایش به این لیست لازم نیست. پس از آماده کردن استوری خود به شکل معمول، دکمه سبز Close Friends را در گوشه پایین سمت چپ صفحه پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. با انجام همین کار، استوری فقط به افراد لیست Close Friends نمایش داده می شود.

نحوه انتشار استوری برای دوستان نزدیک اینستاگرام (Close Friends)

لازم به ذکر است که اگر نگران اشتراک گذاری استوری خود با افراد دیگر توسط دوستانتان هستید، باید بدانید که این کار امکان پذیر نیست و اشخاص بیننده فقط می تواند استوری را برای سایر افراد داخل گروه بفرستند و گزینه اشتراک گذاری برای سایر افراد از طریق دایرکت غیر فعال می شود.

تفاوت استوری عمومی با دوستان نزدیک در اینستاگرام برای بینندگان

همانطور که پیش‌تر در مطلب به این موضوع اشاره کردیم، استوری برای افراد به شکل دایره ای صورتی رنگ به دور آیکن پروفایل آن شخص ظاهر می شود. اما در استوری Close Friends این دایره به رنگ سبز می باشد و پس از باز کردن هم برچسب Close Friends در بالا و سمت راست استوری نمایش داده می شود که از آنجا متوجه خواهید شد که این استوری، فقط برای دوستان نزدیک قابل دیدن است.

در پایان اگر هنوز از سوال و جواب در استوری اینستاگرام استفاده نکرده اید، مطالعه مطلب آموزش ساخت سوال و جواب استوری اینستاگرام را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز سعی کردیم تا قابلیت دوستان نزدیک در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم و تقریبا تمامی نکات مربوط به استفاده از آن را بررسی کنیم. نظر شما راجب این قابلیت چیست؟ منتظر دیدن نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در دیدگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف آپدیت اینستاگرام و حل مشکل آن بعد از بروزرسانی
آموزش حذف آپدیت اینستاگرام و حل مشکل آن بعد از بروزرسانی
آموزش 12 روش حل مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون
آموزش ۱۲ روش حل مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون
آموزش کامل ارسال پیام صوتی (Voice Message) در دایرکت اینستاگرام
اسکن و ساخت تگ پروفایل Nametag در اینستاگرام
آموزش کامل اسکن و ساخت تگ پروفایل Nametag در اینستاگرام

نظرات

  • فاطمه says:

    اگر استوری فقط برای کلوز فرند باشه بعد از هایلایت کردن همه میبینن یا فقط همون افراد؟

  • شاهین says:

    باید به خاطر اطلاعات مفید و به روزتون بهتون تبریک گفت
    امیدوارم موفق و پایدار باشید