آموزش کامل ارسال پیام صوتی (Voice Message) در دایرکت اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام (Instagram) با انتشار آپدیت های جدید و اضافه کردن قابلیت های مختلف سعی در کامل کردن برنامه خود و برطرف کردن همه نیاز های کاربران دارد. در جدیدترین آپدیت اینستاگرام ویژگی ارسال پیام صوتی یا Voice Messages در دایرکت اضافه شده است. امروز در انزل وب روش ارسال پیام صوتی (Voice Message) در دایرکت اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم.

آموزش ضبط و ارسال ویس یا پیام صوتی در اینستاگرام اندروید و آیفون

How To Use Voice Messages in Instagram for Android and iOS

ویژگی ارسال پیام صوتی یا ویس، قابلیت جدیدی نیست و مدت ها است که در پیام رسان های گوناگون استفاده می شود. از آنجایی که اینستاگرام با وجود دایرکت مسیج برای گفتگو هم طرفداران فراوانی پیدا کرده است، با افزودن قابلیت ارسال ویس در دایرکت این برنامه در زمینه پیام رسانی و برقراری ارتباط بهتر، کامل تر می شود. در ادامه نحوه استفاده از پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام را آموزش می دهیم.

اهمیت وجود پیام صوتی در اینستاگرام

در سال های اخیر شاهده بزرگ شدن فن آوری هایی مانند برنامه اینستاگرام بوده ایم. با این که زمینه فعالیت اینستاگرام در شبکه های اجتماعی تصویر محور است اما با افزودن قابلیت های جدید مانند ارسال پیام صوتی در اینستاگرام اندروید و آیفون قصد دارد جایگزینی برای استفاده از پیام رسان ها برای برقراری ارتباط مستقیم و ارسال و دریافت پیام شود. علاوه بر این، این ویژگی برای افرادی که دچار اختلال دید و کم بینایی هستند و یا زبان آن ها در به صورت رایج در کیبورد وجود ندارد، می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد و به طور موثری ارتباط ها را در این برنامه را افزایش دهد.

پیام صوتی در اینستاگرام

همچنین اگر هنوز از قابلیت قبلی اضافه شده به اینستاگرام یعنی دوستان نزدیک استفاده نکرده اید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش نمایش استوری فقط برای لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام را هم مطالعه نمایید.

چگونه پیام صوتی دایرکت اینستاگرام را فعال کنیم؟

برای استفاده از ویس در اینستاگرام، نیازی به فعال کردن این ویژگی و تنظیمات ویس اینستاگرام نداریم. فقط کافیست که برنامه خود را آپدیت کنید تا این ویژگی به صورت خودکار برای شما فعال و قابل استفاده شود.

قبل از مطالعه روش استفاده از پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام، توجه داشته باشید که باید برنامه خود را به آخرین نسخه انتشار یافته در اپ استور ها آپدیت کنید. همچنین این ویژگی به مرور برای همه افراد فعال می شود و ممکن است این آپدیت با تاخیر برای شما ارائه و فعال شود.

چگونه پیام صوتی دایرکت اینستاگرام را فعال کنیم؟

نحوه ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام

برای ارسال و ضبط پیام صوتی دایرکت اینستاگرام پس از آپدیت برنامه، آن را باز کنید و به قسمت پیام ها یا دایرکت خود بروید. حال پیام های شخصی که قصد ارسال اولین ویس در دایرکت را دارید انتخاب کنید. اکنون در کنار باکس تایپ پیام، آیکن میکروفون را خواهید دید که به تازگی اضافه شده است.

نحوه ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام

برای این که پیام و صدای خود را ضبط کنید باید مانند دیگر پیام رسان ها این دکمه را تاچ کرده و نگه دارید و سپس صحبت کنید.

نحوه ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام

اگر مطلب طولانی برای گفتن دارید می توانید در هنگامی که آیکن را نگه داشته اید آن را به سمت بالا روی آیکن قفل بکشید تا روی حالت فرایند ضبط قفل شود و دیگر نیاز به نگه داشتن دکمه نباشد و برای پایان دادن دوباره روی آن تپ کنید. توجه داشته باشید که فعلا امکان ارسال پیام صوتی تا مدت ۱ دقیقه برای هر پیام فراهم شده است.

نحوه ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام

پس از اتمام صحبت خود، با رها کردن دکمه پیام صوتی به صورت خودکار برای شخص ارسال می شود.

نحوه ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام

اگر مشکلی در حین ضبط به وجود آمد یا از نتیجه راضی نبودید و قصد کنسل کردن ارسال و ضبط پیام صوتی را دارید، باید انگشت خود را که روی آیکن ضبط نگه داشته اید را به سمت چپ بکشید و آن را روی آیکن سطل زباله قرار دهید تا ویس دایرکت اینستاگرام حذف شود و مجددا از اول شروع به ضبط کنید.

نحوه ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام

حذف پیام صوتی ارسال شده در دایرکت اینستاگرام

استفاده از این ویژگی کاملا مشابه استفاده از ویس در تلگرام، واتساپ و.. است و اگر در این برنامه ها پیام صوتی فرستاده باشید، در اینستاگرام هم روش مشابهی را در پیش دارید. همچنین اگر پس از ارسال و شنیدن پیام خود متوجه اشکالی در آن شدید، می توانید برای حذف پیام صوتی ارسال شده در دایرکت اینستاگرام مانند سایر پیام ها، انگشت خود را روی مسیج صوتی اینستاگرام نگدارید و گزینه Unsend Message را بزنید. در زمان ضبط هم همانطور که پیش تر در مطلب اشاره کردیم، کافیست انگشت خود را به سمت چپ به طرف سطل زباله بکشید.

حذف پیام صوتی ارسال شده در دایرکت اینستاگرام

همینطور اگر نتوانستید پیام های دوستتان را پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب آشنایی با روش های تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام را هم بخوانید.

شنیدن پیام های صوتی ارسال شده در دایرکت اینستاگرام

هنگامی که شخصی برای شما در دایرکت اینستاگرام پیام صوتی یا ویس دایرکت اینستاگرام بفرستد، شما مشابه سایر پیام رسان ها یک فایل دریافت می کنید که با شکل موج نمایش داده می شود. با کلیک روی آیکن پخش، می توانید آن را گوش کنید. همچنین این پیام در دایرکت های شما می ماند و تا زمانی که UnSend و یا حذف نشود، می توانید آن را گوش کنید.

شنیدن پیام های صوتی ارسال شده در دایرکت اینستاگرام

مشکلات ویس در اینستاگرام : پخش یا باز نشدن ویس در اینستاگرام

اگر با مشکلاتی مثل عدم پخش یا باز نشدن ویس اینتاگرام ، یا بدون صدا بودن ویس و.. مواجه هستید ابتدا از وجود فضا خالی در حافظه گوشی خود مطمئن شوید، سپس برنامه خود را به آخرین ورژن برورسانی و در نهایت اقدام به پاک کردن حافظه کش برنامه اینستاگرام در گوشی خود کنید. مشکل بدون صدا بودن ویس نیز اغلب به علت عدم تنظیمات درست میکروفون در گوشی شما میباشد پس حتما ابتدا میکروفون گوشی خود را توسط برنامه دیگر تست کنید و از زیاد بودن ولوم میکروفون گوشی خود مطمئن شوید.

پاک کردن کش و دیتا برنامه اینستاگرام اندروید

در پایان اگر از قابلیت ویس یا پیام صوتی در تلگرام هم استفاده می کنید، مطالعه مطلب آموزش تبدیل آهنگ به ویس و یا حتی ویس به آهنگ در تلگرام را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ویژگی جدید اینستاگرام یعنی ارسال پیام صوتی در دایرکت را معرفی کردیم و روش استفاده از آن را آموزش دادیم. نظر شما راجب این ویژگی چیست و یا آیا برای شما مفید و کاربردی است؟ منتظر ارسال و دیدن نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در دیدگاه این پست هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش حذف آپدیت اینستاگرام و حل مشکل آن بعد از بروزرسانی
آموزش حذف آپدیت اینستاگرام و حل مشکل آن بعد از بروزرسانی
آموزش 12 روش حل مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون
آموزش ۱۲ روش حل مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون
لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام
آموزش نمایش استوری ها فقط برای لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام
اسکن و ساخت تگ پروفایل Nametag در اینستاگرام
آموزش کامل اسکن و ساخت تگ پروفایل Nametag در اینستاگرام

نظرات

  • رضا says:

    در اینستاگرام دسکتاپ وویس ندارم. اصلن آیکنش موجود نیست. راهنمایی بفرمایید

  • زیبا says:

    سلام من قبلا میتونستم تو دایرکت ویس بفرستم اماالان نمیتونم چیکار کنم

  • امیدمویدی says:

    چطور میتونم ویس دیگران که برایم فرستادن را برای شخص دیگری بفرستم خیلی واجبه. لطفا سریع جوابم را بدهید .ممنون

  • مهدی says:

    سلام یک سری ویس توو دایرکت برام ارسال شده و الان حذف دوطرفه شده توسط مخاطبم چطور میتونم بهشون دسترسی داشته باشم

    • امیدمویدی says:

      چطور میتونم ویس دیگران که برایم فرستادن را برای شخص دیگری بفرستم خیلی واجبه. لطفا سریع جوابم را بدهید .ممنون

  • محمد says:

    من اندروید گوشیم ۲هست و با روت کردن به ۴رسیده آیا برای این اندروید هم نسخه ای وجود داره که قابلیت وویس رو داشته باشه؟

  • فروزان says:

    خیلی وقتا پیام راunsend massage میکنیم ولی همچنان برای طرف مقابل باقی میماند چیکار باید کنیم

  • اهو says:

    سلام من اپدیت کردم اینستام رو ولی این قابلیت وویس هنو نیست چی کار باید انجام بدم؟

  • ندا says:

    میشه بفرمایید نسخه ای که این قابلیتو داره چه نسخه ایه؟من آپدیت کردم اینستامو ولی گزینه وویس رو نداره