تنظیم، کاهش و افزایش نور صفحه نمایش اندروید

آموزش ۶ روش ساده تنظیم ، کاهش و افزایش نور صفحه نمایش اندروید

اگر نور صفحه اندروید شما زیاد باشد باتری شما سریعتر تخلیه خواهد شد و کم کردن نور در هنگامی که گوشی به شارژر وصل است به سریع شارژ شدن کمک خواهد کرد. اینکه بگوییم که کم نور بودن صفحه همیشه کاربردیست درست نیست، به طور مثال زمانی که در یک محیط آفتابی قرار دارید کم نور بودن صفحه باعث این مشکل می شود که شما نتوانید اطلاعات گوشی از جمله ساعت را بخوانید. بنابراین شما باید بسته به شرایط خود بتوانید نور صفحه اندروید را کاهش و یا افزایش دهید، از این رو  امروز در انزل وب قصد داریم روش های تنظیم، کاهش و افزایش نور صفحه نمایش اندروید را به کاربرانی که در این زمینه اطلاعاتی ندارند آموزش دهیم.

رفع مشکل کاهش و افزایش نور صفحه اندروید

How to Adjust , Increase or Decrease the Brightness on Android

هر کاربر دستگاه اندروید به نحوه تنظیم نور صفحه احتیاج پیدا خواهد کرد شما در شرایط متفاوت به سطح یکسانی از روشنایی نیاز ندارید. در محیط های داخلی شما به نور کم و در محیط های خارجی به نور زیاد احتیاج دارید. شما می توانید در تنظیمات گوشی خود میزان نور صفحه خود را برحسب روشنایی محیط اطرافتان تنظیم کنید که در ادامه نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد. اگر روش های زیر برای شما کار نمی کند شاید با ریست کردن گوشی مشکلتان حل شود. اما اگر با استفاده از برنامه ایی که در انتها هم توضیح دادیم باز هم مشکل روشنایی صفحه گوشی شما حل نشد و مطمئن شدید که مشکل نرم افزاری ندارید باید گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید.

رفع مشکل کاهش و افزایش نور صفحه اندروید

از ۶ راهکار محافظت چشم در برابر تابش اشعه صفحه گوشی و تبلت اندروید استفاده کنید.

تنظیم نور صفحه نمایش اندروید گوشی سامسونگ ، هواوی و..

ساده ترین روش تنظیم نور صفحه نمایش اندروید از طریق قسمت اعلانات صفحه اصلی گوشی اندروید است. انگشت خود را از بالا به پایین روی صفحه نمایش بکشید. حالا اسلایدر روشنایی را برای افزایش یا کاهش نور صفحه به سمت راست یا چپ بکشید و میزان روشنایی که برایتان مناسب است را انتخاب کنید.

تنظیم نور صفحه نمایش اندروید

مدیریت نور صفحه نمایش اندروید

برای مدیریت نور صفحه نمایش شما می توانید از طریق تنطیمات گوشی خود اقدام به تنظیم نور صفحه نمایش کنید. برای ورود به تنظیمات می توانید آیکن برنامه را تپ کنید و یا اینکه انگشت خود را از بالا به پایین روی صفحه بکشید و از قسمت اعلانات تنظیمات را تپ کنید.

مدیریت نور صفحه نمایش اندروید

حالا Display یا صفحه نمایش را تپ کنید در این قسمت شما می توانید با تپ کردن روی سطح روشنایی یا Brightness level سطح روشنایی را تغییر دهید. شما همچنین می توانید از گزینه Adaptive brightness برای تطبیق روشنایی نور صفحه نمایش استفاده کنید. با انتخاب گزینه Adaptive brightness نور صفحه نمایش شما براساس نور محیط اطراف شما تنظیم خواهد شد.

مدیریت نور صفحه نمایش اندروید

علاوه بر تنظیم نور صفحه گوشی از ۱۱ روش تنظیم روشنایی و نور صفحه لپ تاپ و کامپیوتر در ویندوز استفاده کنید.

کم و زیاد شدن نور صفحه موبایل

با فعال کردن گزینه Ambient display شما می توانید نوتیفیکیشن ها و زمان را در صفحه قفل شده خود مشاهده کنید، این در صورتی است که شما نیازی به فشار دادن دکمه پاور یا دکمه هوم گوشی خود ندارید. برای فعال کردن Ambient display انگشت خود را از بالا به پایین روی صفحه نمایش بکشید و تنظیمات را انتخاب کنید.

کم و زیاد شدن نور صفحه موبایل

Display یا صفحه نمایش را انتخاب کنید و روی Ambient display تپ کنید تا رنگ آن سبز و فعال شود.

کم و زیاد شدن نور صفحه موبایل

فعال کردن حالت خواب برای تنظیم نور صفحه نمایش

برای فعال کردن حالت خواب گوشی، وارد تنظیمات گوشی خود شوید و روی Display تپ کنید. Sleep را انتخاب کنید و بعد مدت زمانی که مد نظرتان است را از میان گزینه های ۱۵ ثانیه، ۳۰ ثانیه، ۱ دقیقه، ۲ دقیقه، ۵ دقیقه، ۱۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه انتخاب کنید.

فعال کردن حالت خواب برای تنظیم نور صفحه نمایش

با ۴ روش حل مشکل چشمک زدن و پرش صفحه گوشی اندروید آشنا شوید.

دانلود برنامه تنظیم نور گوشی برای اندروید

اگر شما از طریق روش های بالا نمی توانید کنتراست صفحه نمایش اندروید خود را کاهش و یا افزایش دهید می توانید از برنامه مدیریت نور Lux Lite استفاده کنید. این برنامه به شما اجازه می دهد تا کنترل بیشتری روی روشنایی و نور صفحه نمایش خود داشته باشید. برنامه را نصب و اجرا کنید و خیلی ساده داشبورد را باز کنید و از نوار لغزنده باری کم کردن و یا اضافه کردن سطح نور صفحه نمایش استفاده کنید.

دانلود برنامه تنظیم نور گوشی برای اندروید

روشنایی صفحه اندروید ایسوس

اگر با اصطلاح تنظیم کننده بک لایت آشنایی ندارید این طبیعی است چونکه مربوط به دستگاه های ایسوس می باشد و هر دستگاه اندرویدی این گزینه را ندارد. برای صرفه جویی در مصرف انرژی گزینه Backlight Adjustor را غیرفعال کنید.

روشنایی صفحه اندروید ایسوس

در آخر به شما توصیه می کنیم برای محافظت از چشمان خود از ۹ روش اضافه کردن حالت شب در گوشی های اندروید و آیفون استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد نحوه کاهش یا افزایش کنتراست صفحه نمایش اندروید صحبت کردیم، آیا شما برنامه کم کننده نور صفحه نمایش اندروید دیگری می شناسید و آیا روش های امروز انزل وب توانسته است مشکل شما را حل کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 3 روش تنظیم خودکار نور گوشی اندروید
آموزش ۳ روش تنظیم خودکار نور گوشی اندروید
آموزش 7 روش حل مشکل غیرفعال شدن تنظیم نور صفحه لپ تاپ
آموزش ۷ روش حل مشکل غیرفعال شدن تنظیم نور صفحه لپ تاپ
آموزش 5 روش حل مشکل روشنایی و کم نشدن نور صفحه در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۵ روش حل مشکل روشنایی و کم نشدن نور صفحه در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
آموزش روش تغییر و تنظیم رنگ صفحه نمایش ویندوز 10
آموزش روش تغییر و تنظیم رنگ صفحه نمایش ویندوز ۱۰

نظرات

  • بابك says:

    ای بابا فکرکردم حالا این ٩ روش چیا هستن ایناروکه خودمون بهتربلدیم، میشه طرف گوشیش دستش باشه خودش ندونه باید انگشتشو از قسمت اعلانات بکشه پایین تنظیمات نور رو تغییر بده

  • آرشام says:

    مال منم نوکیا هست دقیقاً همین جوریه

    • فرهاد says:

      منم همین مشکل دارم درصورتیکه نور کم کردم ولی مجدد ارور نور صفحه نمایش زیاد است میگه نمیدونم چکارکنم شارژ میزنم خیلی زمان میبره شارژ کنه

  • احمدرضا says:

    سلام من گوشیم نوکیا ۳.۲تازه خریدم کلا نورش رو زیاد مونده کمش میکنمم کم نمیشه کسی میدونع چشه

  • Farideh says:

    من گوشم سامسونگj7وتازه گوشیموفلش زدم ووقتی گوشیموگرفتم نورگوشیم خیلی زیاده تاحدی که درعرض۱یا۲ساعت وقتی باهاش کارمیکنم شارژش تموم میشه وچشمامم اذیت میکنه برنامه lux liteروهم نصب کردم ولی وقتی اون برنامه رونصب کردم صفحه گوشیم سیاه سفیدمیشدمنم برنامه رو غیرفعال کردم ولی دوباره نورگوش زیادشد
    آیاکسی راه حلی داره؟

  • سها says:

    سلام من مشکلی که دادم درون بازی هست با اینکه اتوماتیک تنظیم نور رو عیر فعال کردم بازم درون بازی احتیاج به نور زیاد صفحه دارن د مناطق تاریک که خودش نور و کم میکنه کسی اطلاعات داره بازم قبلیت تنظیم خودکار نور و رو غیر فعال کردم

  • فردین says:

    سلام.گوشیمو بردم سوکت شارژر رو عوض کزدم.الان نوار روشنایی گوشیم وقتی کمه اما نورش زیاده.وسطهاش نورش کم بعد میدم نور آخر نور صحفه زیاد میشه.احساس میکنم جای میزان روشناییش از کم به زیاد عوض شده.اگه اطلاعتی دارید ممنونتون میشم راهنماییم کنید.

  • علی says:

    سلام ، یسوال ، من گوشیم سامسونگ s10 ، میخواستم ببینم نور صفحه قفل چطور میتونم کم یا زیاد کنم ؟ آخه دستم خورده کلا کم شده وقتی که روصفحه ضربه میزنم کلا مشکیه و دگ صفحه قفل یا وال پیپر دیده نمیشه ، یادمه قبلنم یبار اینجور شده بود یه گزینه رو خود صفحه قفل داشت که نور کم و زیاد میکرد الان هرچی فکر میکنم یادم نمیاد اعصابم بهم ریخته?

  • آزاده says:

    من گوشیم هوآوی y6 پرایم ۲۰۱۹ هست،یه مشکلی که جدیدا باهاش مواجه شدم اینه که وقتی با گوشیم فیلم میبینم با اینکه خودم قبلش نور صفحه رو تنظیم میکنم ولی در حین مشاهده فیلم نور صفحه هی کم و زیاد میشه،اگه می دونید مشکل از چیه لطفا راهنماییم کنین،مرسی

    • سینا says:

      آره مال منم همینطوره

      • سها says:

        والا من گوشیم سامسونگه اتوماتیک نور صفحه رو غیر فعال کردم ولی درون بازی تو محیط های بیرون از خونه میخوام بازی کنم یهو نور صفحه کم میشه لعنتی دیکه سیو پاور و هر کوفتی که بودم غیر فعال کردم نشد