حل مشکل صدا نداشتن فیلم در لپ تاپ و کامپیوتر

آموزش ۹ روش حل مشکل صدا نداشتن فیلم در لپ تاپ و کامپیوتر

پخش فیلم بدون صدا مشکلی است که اکثر ما با آن مواجه شده ایم پس اگر به تازگی نداشتن صدا در فیلم های دانلود شده از سایت ها را تجربه کرده اید نگران نباشید، هر مشکلی راه حلی دارد. در ادامه ما ۹ روش حل مشکل صدا نداشتن در فیلم را توضیح داده ایم که می توانید آنها را امتحان کنید.

رفع مشکل پخش فیلم بدون صدا در ویندوز کامپیوتر

How to Fix Video Files Have No Sound

اینکه فایل های ویدیویی در صنعت سرگرمی های دیجیتال به یک جزء مهم تبدیل شده اند غیر قابل انکار است. در سراسر جهان، تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. علاوه بر این، مردم همچنان به توسعه روش هایی که بتوانند راحت تر از فایل های چند رسانه ای استفاده کنند ادامه می دهند. به احتمال زیاد شما با فایل های MKV مواجه شده اید. مایکروسافت در تلاش است تا دستگاه های پلیر خود را به گونه ای تغییر دهد که از فرمت های MKV و FLAC پشتیبانی کند. البته این خبر خوبی برای اکثر کاربران است. با این حال برخی از کاربران ویندوز ۱۰ از این مسئله شاکی هستند که فیلم های MKV یا TS آنها بدون صدا پخش می شود. چنانچه شما هم با این مشکل مواجه هستید و به دنبال علت پخش نشدن صدای فیلم در کامپیوتر خود هستید می توانید ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید اما قبل از آن پیشنهاد میکنیم برای مطمئن شدن از وجود مشکل نداشتن صدا در فایل فیلم و ویدیو خود آن را سایر پلیرهای رایج برای سیستم عامل خود امتحان کنید.

رفع مشکل پخش فیلم بدون صدا

فرمت فایل MKV چیست؟

فایل ویدیویی Matroska که به طور گسترده به عنوان فایل MKV شناخته می شود یک فایل متن باز است که در سال ۲۰۰۲ در روسیه ساخته شد. نام این فایل از عروسک های روسی Matryoshka گرفته شده است که در واقع یک مجموعه عروسک چوبی هستند که در اندازه های بزرگ تا کوچک ساخته می شد و در داخل یکدیگر قرار داده می شوند. فرمت فایل MKV هم به عنوان یک کانتینر چند رسانه ای عمل می کند که صدا، ویدیو و زیر نویس را به هم متصل می کند و در قالب یک فایل به شما تحویل می دهد.

فرمت فایل MKV چیست؟

گذشته از این حرف ها، فایل های MKV از قابلیت های عالی مانند پشتیبانی از منو، فصل ها، استریم های آنلاین ، ریکاوری خطا و انواع استریم های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند. از آنجا که فرمت فایل MKV متن باز هستند لازم نیست برای استفاده از آن هزینه ای پرداخت کنید، علاوه بر این از فرمت های چند رسانه ای جدید WebM پشتیبانی می کند. شما ممکن است بگویید که اگر فایل های MKV اینقدر خوب هستند پس چرا فیلم های MKV من صدا ندارد؟ خب ممکن است مشکل شما به کدک های صوتی DTS که در فایل های MKV استفاده می شوند برگردد و شاید هم درایو کارت صدای شما پاک شده باشد و یا ممکن است علت های دیگری داشته باشد، به هر حال نگران نباشید و سعی کنید راه حل های زیر را امتحان کنید شاید این روش ها به حل مشکل نداشتن صدا هنگام پخش ویدیو کمک کند.

علت پخش نشدن صدای فیلم MKV ، TS و.. در کامپیوتر

اگر شما از فیلم ها و برنامه های تلویزیون در دستگاه ویندوز ۱۰ خود استفاده می کنید و با مشکل صدا فیلم های ضبط ، دانلود و.. شده مواجه هستید، علت پخش نشدن صدای فیلم در کامپیوتر شما به پشتیبانی نکردن پلیر شما از کدک های صدای DTS بر می گردد، مایکروسافت هنوز آپدیتی را برای حل این مشکل منتشر نکرده است. بنابراین شاید بهترین کار استفاده از برنامه های جانبی مانند VLC Media Player باشد. شما می توانید این برنامه را به طور رایگان دانلود و نصب کنید. بعد از نصب برنامه روی فایل MKV خود کلیک راست کنید و Open With را انتخاب کنید سپس از منو VLC Media Player را انتخاب کنید.

علت پخش نشدن صدای فیلم در کامپیوتر

برای اینکه VLC Media Player به عنوان پیش فرض برای فایل های MKV باز شود مراحل زیر را انجام دهید:

فایل MKV را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید، Open With را انتخاب کنید و روی Choose Another App کلیک کنید. در پنجره جدید VLC Media Player را انتخاب کنید و گزینه Always use this app to open .mkv files را انتخاب کنید و در نهایت دکمه OK را کلیک کنید.

حل مشکل صدای فیلم دانلود شده فایل TS ، MKV ، MP4 و..

اگر راه حل بالا به شما در حل مشکل نداشتن صدای ویدیوی پخش شده کمک نکرد شما باید فایل MKV خود را به MP4 و یا TS تبدیل کنید. اگر برنامه VLC Media Player را نصب دارید می توانید از آن برای تبدیل فایل MKV به MP4 استفاده کنید. برنامه VLC Media Player را باز کنید، در قسمت منو روی Media کلیک کنید و Convert/Save را انتخاب کنید، بعد برای آپلود فایل MKV یا TS و… روی Add کلیک کنید. اگر می خواهید فایل زیر نویس اضافه شود Use a subtitle file را انتخاب کنید و دکمه Convert/Save را کلیک کنید و بعد فرمت MP4 را انتخاب کنید. پوشه ای که می خواهید فایل کانورت شده خود را در آن ذخیره کنید را انتخاب و روی Start کلیک کنید.

حل مشکل صدای فیلم دانلود شده

اما کاربران مک می توانند برنامه VLC را باز کنند و سربرگ File را کلیک کنند و Convert / Stream را انتخاب کنند فایل TS یا MKV و.. خود را باز کنند و فرمت MP4 را کلیک کنند و دکمه Save را انتخاب کنند تا فایل آنها به MP4 تبدیل شود. علاوه بر این برنامه می توانید از بهترین نرم افزار های تبدیل فرمت فایل ویدیو و فیلم در کامپیوتر استفاده کنید.

روش حل مشکل صدا نداشتن فایل TS

در صورتی که فایل ویدویی شما دارای فرمت TS هست علاوه بر روش بالا می توانید برای رفع مشکل بی صدا بودن فیلم از مبدل آنلاین CloudConvert استفاده کنید و فایل TS خود را به MP4 تبدیل کنید. بعد از ورود به سایت دکمه Select Files را کلیک کنید و فایل TS خود را انتخاب کنید و دکمه Start Conversion را کلیک کنید و در نهایت با کلیک دکمه Download فایل MP4 خود را دانلود کنید.

روش صدا نداشتن فایل TS

مشکل در پخش صدای فیلمهای دانلود شده از یوتیوب و..

یکی از قابلیت های عالی ویندوز ۱۰ این است که برای حل مشکلات ابزارهای عیب یابی مختلفی طراحی شده است. اگر کارت صدای شما دچار مشکل شده باشد و فیلم شما صدا نداشته باشد می توانید از این ابزار عیب یابی برای حل مشکل خود استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار روی آیکن Search منوی استارت کلید کنید و settings را تایپ و اینتر کنید. Update and Security را انتخاب کنید و در سمت چپ Troubleshoot را انتخاب کنید. در زیر بخش Get Up and Running گزینه Playing Audio را انتخاب کنید تا ابزار عیب یاب کارت صدای شما راه اندازی شود. منتظر بمانید تا برنامه مشکل را شناسایی کند و آن را حل کند.

مشکل در پخش صدای فیلمهای دانلود شده از یوتیوب

رفع مشکل عدم پخش صدا در Jetaudio

منسوخ شدن یا پاک شدن درایورهای شما می تواند باعث مشکل عدم پخش صدا در Jetaudio یا سایر پلیرهای دیگر شما شود. برای رهایی از این مشکل شما می توانید به صورت دستی فرآیند نصب یا آپدیت درایورهای خود را انجام دهید که یک فرآیند زمانبر می باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم از برنامه هایی مانند Auslogics Driver Updater که به شما امکان می دهد با تنها یک کلیک و به صورت خودکار نسخه های سازگار و آپدیت شده ویندوز ۱۰ خود را دانلود و نصب کنید.

عدم پخش صدا در Jetaudio

چرا فیلم ضبط شده صدا ندارد؟

اگر فیلم شما صدا ندارد باید سعی کنید که آن را با پلیرهای مختلفی تست کنید، شاید با این کار مشکل نداشتن صدا در فیلم شما حل شود. شما می توانید از پلیرهایی مانند VLC Player، GOM Player و MPC-HC player استفاده کنید. چنانجه با مشکل باز و اجرا نشدن فایل موزیک و ویدیو در مدیا پلیر ویندوز مواجه هستید از ۶ روشی که قبلا آموزش داده ایم استفاده کنید.

چرا فیلم ضبط شده صدا ندارد؟

حل مشکل Codec در Kmplayer و سایر پلیرهای پخش فیلم

اگر شما چند فیلم دارید که تنها یکی از آنها صدا ندارد احتمالا مشکل از کدک های فیلم می باشد. کدک ها تکه های کوچکی از مد هستند که روی سیستم عامل می نشیند و تنها زمانی که یک فایل چند رسانه ای خاص یا بازی ویدیویی را پخش می کنید فعال می شود. اگر یک کدک خاص وجود نداشته باشد و یا خراب شده باشد، فایل مربوطه به درستی اجرا می شود و می تواند مشکلات مربوط به صدا را ایجاد کند. راه حل این مشکل ساده است شما باید K-Lite Codec Pack را دانلود کنید که حاوی کدک های مورد نیاز برای پخش اکثر فایل های ویدویی با فرمت های مختلف می باشد. K-Lite Codec Pack را با تنظیمات پیش فرض دانلود کنید و کامپیوتر خود را ریستارت کنید و مجدد فیلم خود را پخش کنید.

حل مشکل codec در Kmplayer و سایر پلیرهای پخش فیلم

سیستم ریستور برای حل مشکل پخش فیلم بدون صدا

نصب ناقص پلیر و پاک شدن فایل های خاصی از برنامه توسط ویروس ها یکی دیگر از علت های نداشتن صدا هنگام پخش ویدیو است. در صورتی که قبلا پلیر شما به درستی کار می کرده و به تازگی با مشکل نداشتن صدا مواجه شده اید می توانید از ریستور ویندوز برای بازگرداندن سیستم به نقطه ای که بدون هیچ مشکلی با پلیر کار می کردید استفاده کنید و یا از پلیرهایی که در قسمت بالا به شما معرفی کردیم استفاده کنید.

حل مشکل پخش فیلم بدون صدا

علاوه بر این راهکار از ۶ روش رفع مشکل نداشتن یا قطع صدا در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ ، ۷ و.. استفاده کنید.

برطرف کردن مشکل نداشتن صدا هنگام پخش ویدیو با تنظیمات VLC

اگر با برخی فرمت ها مانند MKV یا M2TS مشکل نداشتن صدا دارید ابتدا کدک ها را نصب و پلیر VLC خود را دوباره نصب کنید، حالا VLC را باز نمایید و به مسیر Tools – Preferences – Select Input & Codecs بروید و به دنبال Skip the loop filter for H.264 decoding یا Skip H.264 in-loop deblocking filter بگردید و از منو ALL را انتخاب کنید. تغییرات را ذخیره کنید و مجددا ویدیو را پخش کنید.

مشکل نداشتن صدا هنگام پخش ویدیو

در آخر از شما دعوت می کنیم پست  ۹ روش ادامه دانلود و ترمیم فایل ناقص دانلود شده در IDM و دیگر برنامه های ویندوز را مطالعه بفرمایید.

نطرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم امروز توانسته باشیم به سوال چرا فیلم صدا ندارد؟ شما پاسخ داده باشیم، اگر شما راه حلی برای قطع صدا در Gom player ، Pot player ویا نداشتن صدا در جت آدیو می شناسید می توانید برای کامل تر شدن این پست آن را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 11 روش تبدیل فرمت MP4 به MKV در کامپیوتر و آنلاین
آموزش ۱۱ روش تبدیل فرمت MP4 به MKV در کامپیوتر و آنلاین
تبدیل فرمت فایل mkv به mp4 در اندروید
۷ روش تبدیل فرمت فایل MKV به MP4 در اندروید به صورت رایگان
بهترین برنامه ویدیو پلیر و پخش فیلم آیفون
۱۱ تا از بهترین برنامه ویدیو پلیر و پخش فیلم آیفون
2 روش تعمیر فایل های ویدیویی و تصویری خراب MKV
۳ روش تعمیر فایل های خراب ویدیویی و تصویری MKV

نظرات

  • محمد says:

    سلام من وقتی آهنگ اجرا میکنم صدای کامپیوتر زیاده ولی روی همون لول صدا برای اجرای فیلم صدا خیلی ضعیفه و به سختی قابل شنیدنه کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

  • pars says:

    من برای برنامه gom player داخل فایلش درایو صدا رو کپی کردم درست شد یه بارم نصب کردم درست شد .

  • pars says:

    من داخل فایل های برنامه Gom player درایو صدا رو نصب کردم درست شد

    • Mohammad says:

      سلام من تصویری حرف زدم روبیکا، بعد باضبط کننده صفحه خوده گوشی فیلم گرفتم صدا ندارد میتونی کمکم کنی

  • حسین says:

    من نرم افزار gom player رو نصب کردم فایل ts داشتم مشکل حل شد . ممنون از شما

  • مری says:

    عالی ولی مشکل فیلم داخل گوشی چیه راهنمایی میکنید از طریق گوگل فقط اینجوریه تلگرام و اینستا صدا داره

    • محمدعلی says:

      اینو امتحان کنید ؛
      کنترل پنل،
      Sound،
      Speakers,
      Properties،
      Levels،
      Balance،
      کلید کشویی L و R به طرف مخالف موقعیت فعلی حرکت بدید، شاید مثل من مشکلتون حل بشه انشالله.

  • tahataheri says:

    کامپیوترم اصلا هنگام پخش فیلم انلاین صدا نداره مثلا تو اپارات ولی اهنگ ها صدا داره

  • حسین says:

    ممنون از مطلب مفیدتون

  • محمد says:

    بعداز وصل کردن میکروفن یقه ای به سیستمم تمامی صدای وویس هایم بی صدا شدند مشکل از کجاست؟