بهترین برنامه های ماشین حساب ساده و حرفه ای اندروید

۱۲ مورد از بهترین برنامه ماشین حساب ساده و حرفه ای اندروید

هر کسی نیاز به ماشین حساب دارد. درست است که معلم های ریاضی همواره تاکید دارند که تا جایی که امکان دارد نباید از ماشین حساب استفاده نمود ولی واقعیت اینست که امروزه با وجود گوشی های هوشمند هر کسی به راحتی می تواند به صدها نوع ماشین حساب دسترسی داشته باشد. امروز در انزل وب می خواهیم تعدادی از بهترین ماشین حساب های اندرویدی موجود را معرفی کنیم. 

دانلود ماشین حساب مهندسی پیشرفته و ساده برای اندروید

Best Android Calculator Apps

برنامه های ماشین حساب فراوانی برای اندروید توسعه داده شده است که کار دسترسی به این نرم افزارها را برای ما بسیار آسان کرده است. اما شاید به همین نسبت انتخاب ماشین حسابی مطابق با نیازمان از بین گزینه های متعددی که در اختیارمان قرار دارد نیز کار مشکلی باشد. ما قبلا در انزل وب به معرفی بهترین برنامه های سبک و کاربردی اندروید پرداخته ایم. در همین راستا در این مطلب می خواهیم به معرفی ۱۲ مورد از بهترین برنامه های اندرویدی ماشین حساب ساده و مهندسی موجود در بازار بپردازیم.

ضمنا برای دانلود نسخه کامل برنامه های اندروید زیر می توانید از سایت های دانلود ایرانی استفاده کنید.

دانلود برنامه ماشین حساب اندرویدی ساده گوگل

ماشین حساب Google

ماشین حساب گوگل شاید ساده ترین و البته معروف ترین ماشین حساب موجود در گوشی های اندرویدی باشد. گوگل با این برنامه نیازهای پایه ای شما را در انجام محاسبات ساده ریاضی کاملا برآورده می کند. محاسبات به صورت بلادرنگ انجام می شود به طوری که حتی نیازی نیست که کلید مساوی را برای دیدن نتیجه مدنظرتان بفشارید. در این برنامه توابع پیچیده تری هم جهت انجام محاسبات ریاضی گنجانده شده است ولی تنوع آن ها به حدی نیست که بتوان گفت انتظارات شما را در این بخش کاملا برآورده می سازد. از این رو در ادامه این مطلب به معرفی ماشین حساب هایی خواهیم پرداخت که دارای کاربردها و موارد استفاده پیشرفته تر و پیچیده تری هستند.

دانلود ماشین حساب ساده و مهندسی اندروید ++Calculator

ماشین حساب ++calculator

اگر ماشین حساب گوگل برای شما بیش از حد ساده است، می توانید این برنامه را امتحان کنید! برنامه ++Calculator دارای دو حالت ماشین حساب ساده و ماشین حساب مهندسی است. در رابطه با امکانات آن علاوه بر دارا بودن طیف وسیعی از توابع مختلف می توان به ذخیره تاریخچه ای از محاسبات قبلی و نیز ارائه نمودار اشاره نمود. یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد این برنامه دکمه های لغزنده آن است که با کشیدن آن ها به بالا یا پایین می توان فعالیت های مختلفی را انتخاب نمود. جهت سفارشی سازی محیط برنامه توسط کاربر هم تم های متنوعی در برنامه قرار داده شده است. همچینین یک ویجت جهت دسترسی سریع به برنامه از طریق صفحه اصلی گوشی فرهم شده است. برنامه ++Calculator دارای دو نسخه پولی و رایگان است که نسخه پولی آن بدون تبلیغات می باشد.

AlmostTI Calculator یک ماشین حساب حرفه ای برای اندروید

ماشین حساب AlmostTI

ماشین حساب AlmostTI یک شبیه ساز اندرویدی برای ماشین حساب های سری TI می باشد. این سری از ماشین حساب پیشرفته از نظر ظاهری و البته کاربرد بسیار شبیه ماشین حساب های کاسیو هستند.  AlmostTI یکی از بهترین برنامه های اندرویدی برای انجام محاسبات پیچیده علمی است. نسخه ای از این برنامه برای تبلت های اندرویدی هم ارائه شده است که اتفاقا استفاده از آن در تبلت، تجربه ای لذت بخش برای شما به همراه خواهد داشت. این اپلیکیشن تنها در نسخه غیر رایگان ارائه می شود.

دانلود برنامه اندرویدی ماشین حساب محبوب Calcu

ماشین حساب Calcu

Calcu یکی از محبوب ترین ماشین حساب های اندرویدی است. این برنامه شامل همه نیازهای اساسی یک ماشین حساب می شود. علاوه بر آن امکانات جانبی دیگری نظیر تاریخچه محاسبات انجام شده، حافظه ای جهت ذخیره محاسبات، امکان سفارشی سازی محیط برنامه و دارا بودن تم های متنوع از دیگر ویژگی های این برنامه است. با اینکه Calcu یک ماشین حساب صرفا مهندسی نیست ولی با این حال امکانات و توابع مختلفی بیش از آنچه که از یک ماشین حساب ساده انتظار داریم در اختیار کاربرانش قرار می دهد که این یکی دیگر از مزیت های آن به شمار می آید.

ماشین حساب اندرویدی رایگان با قابلیت رسم نمودار Desmos Graphing Calculator

ماشین حساب Desmos

این برنامه را می توان یک نسخه موبایلی و جایگزینی بسیار خوب برای بیشتر ماشین حساب های گرافیکی موجود در بازار نامید. ماشین حساب Desmos Graphing علاوه بر داشتن مجموعه ای کامل از گزینه های موجود در ماشین حساب های مهندسی، امکاناتی نظیر رسم نمودارهای مختلف، جداول، ارائه آمار و مواردی از این دست را نیز همراه با قابلیت سفارشی سازی آن ها در دسترس شما قرار می دهد. این برنامه را می توان یکی از مناسب ترین گزینه ها جهت استفاده دانشگاهیان معرفی نمود. همه این امکانات در کنار مزیت رایگان بودن، Desmos Graphing را به گزینه ای غیرقابل چشم پوشی تبدیل می کند.

Digitalchemy Calculator ماشین حساب اندرویدی برای محاسبه عبارات کسری

ماشین حساب Digitalchemy

Digitalchemy یک توسعه دهنده فعال در گوگل پلی است که سه نسخه متفاوت از ماشین حساب های اندرویدی را ارائه داده است. اولین نسخه، ماشین حساب Plus است که انتظارات روتین شما را از یک ماشین حساب ساده به راحتی برآورده می سازد. دومین نسخه از برنامه های این توسعه دهنده ماشین حساب Fraction می باشد که تمرکز اصلی آن بر انجام محاسبات کسری و درصد دار است. شما با کمک برنامه ماشین حساب Fraction می توانید بدون اینکه مجبور باشید محاسبات کسری خود را به اعداد اعشاری تبدیل کنید جواب آن ها را به راحتی بدست آورید. اما سومین نسخه از ماشین حساب های Digitalchemy نیز ماشین حساب اندرویدی Artful (هنری) می باشد که در واقع نسخه ای زیبا شده و دارای تم های هنری از ماشین حساب Plus است.

ماشین حساب اندرویدی برای محاسبه وام و مالیات و هزینه ها Financial Calculator

ماشین حساب Financial

برنامه ماشین حساب همه کاره Financial مجموعه ای از ماشین حساب های اندرویدی هستند که می توانید به کمک آن ها وضعیت مالی خود را رصد کنید. این برنامه ها شامل ده ها ویژگی هستند که به شما کمک می کند به سرعت و به راحتی به محاسبه هر چیزی که می خواهید بپردازید. از بازپرداخت وام مسکن و وام دانشجویی گرفته تا حتی محاسبه مالیاتی که بابت هر چک پرداختی بر عهده شما خواهد بود. بنابراین اگر به فکر محاسبه وضعیت مالی خود هستید حتما ماشین حساب های Financial را امتحان کنید. این برنامه نیز بصورت کاملا رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است.

Graphing Calculator دانلود ماشین حساب گرافیکی ارائه شده توسط متلب

ماشین حساب Mathlab-Graphing

در اینجا می خواهیم به معرفی یکی از پیچیده ترین ماشین حساب های گوشی موجود در این لیست بپردازیم. برنامه ماشین حساب Graphing بیشتر برای اهداف آموزشی طراحی شده است و به همین منظور هم دارای گزینه ها و امکانات بسیاری است که به کمک آن به کاربرانش در یادگیری ساده تر ریاضی کمک می کند. در این برنامه کاربران وابسته به مساله ای که با آن روبرو هستند به نه فضای کاری متفاوت دسترسی دارند. همچنین امکانات گرافیکی سه بعدی برای ارائه بهتر داده ها و نیز ذخیره توابع و عبارات ریاضی برای استفاده در آینده از دیگر امکانات این ماشین حساب می باشد. ماشین حساب اندرویدی Graphing نیز در دو نسخه پولی و رایگان در دسترس قرار گرفته است.

ماشین حساب همه کاره اندروید Handyman Calculator

ماشین حساب Handyman

ماشین حساب Handyman یکی از پر امکانات ترین ماشین حسابهای اندرویدی است. البته نکته ای که این برنامه را از دیگر ماشین حساب های اندرویدی متمایز کرده است تمرکز آن بر روی انواع فعالیت های محاسباتی مربوط به ساخت و ساز و حتی نجاری می باشد. در این نرم افزار امکاناتی نظیر محاسبه زاویه، تبدیل واحدها (نظیر درجه حرارت، چگالی و …) و محاسبه توابع کسری در دسترس شما قرار داده شده است. گرچه یکی از اشکالات این برنامه را می توان محیط کاربری نه چندان چذاب آن دانست. ماشین حساب Handycam در دو نسخه پولی و رایگان موجود است.

برنامه ماشین حساب مهندسی اندروید HiPER Scientific Calculator

ماشین حساب HiPER-Scientific

این برنامه یکی از بهترین ماشین حساب اندروید مخصوصا در جهت اهداف آموزشی است. HiPER Scientific دربرگیرنده اکثر محاسبات پایه ای مورد نیاز در ماشین حساب های مهندسی، قابلیت تبدیل واحدها با بیش از ۲۰۰ واحد اندازه گیری متفاوت و نیز ویژگی های کمتر شناخته شده ای نظیر تولید تصادفی اعداد می باشد. بیشتر این امکانات به طور کامل در نسخه رایگان این برنامه در دسترس است.

دانلود برنامه ماشین حساب اندروید برای حل معادله RealCalc Plus Calculator

ماشین حساب RealCalc

این برنامه یکی از پایدارترین و مطمئن ترین ماشین حساب های اندرویدی در طی سالیان اخیر است. RealCalc Plus نیز دارای امکانات متنوعی نظیر محاسبه درجه، رادیان و گرادیان با در نظر گرفتن انواع عددی باینری، اکتال (مبنای هشت) و هگزادسیمال می باشد. این برنامه دارای قابلیت سفارشی سازی نیز می باشد. علاوه بر این ها تقریبا تمام توابع علمی مورد نیاز را هم می توانید در این ماشین حساب پیدا کنید. شاید تنها ایرادی که می توان به ماشین حساب RealCalc Plus گرفت رابط کاربری نسبتا پیچیده آن است که البته با توجه به حجم امکاناتی که در اختیار کاربرانش قرار می دهد موردی طبیعی و غیر قابل اجتناب به نظر می رسد.

دانلود برنامه اندرویدی ماشین حساب زیبای One Calculator

ماشین حساب One Calculator

ماشین حسابی ظریف و زیبا شامل حرکات و انیمشن هایی با طراحی و رنگ های فوق العاده. علاوه بر این، محاسبات ماتریسی و نیز تبدیل انواع واحدها به یکدیگر از امکانات این نرم افزار به شمار می آید. میتوان گفت طراحان ماشین حساب One Calculator تمام تلاش خود را کرده اند که محاسبات پایه ای و علمی را در کنار گرافیکی چشم نواز به کاربران ارائه نمایند. بنابراین اگر دنبال ماشین حسابی با زیبایی بصری قابل توجه هستید One Calculator را از دست ندهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین برنامه های ماشین حساب موجود برای سیستم عامل اندروید را خدمت شما معرفی کردیم. شما تاکنون از کدام یک از این برنامه ها استفاده نموده اید؟ می توانید نطرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات