برگرداندن صفحه بسته شده در کروم کامپیوتر و گوشی

۹ روش برگرداندن صفحه بسته شده در کروم کامپیوتر و گوشی

شاید برایتان پیش آمده باشد که در مرورگر گوگل کروم به طور تصادفی یا به دلیل هنگ مرورگر یا کامپیوترتان صفحه ای را که در حال مشاهده آن بوده اید بسته شده باشد. شاید هم به دنبال صفحه ای باشید که اخیرا آن را مشاهده نمده اید ولی یادتان رفته ذخیره اش کنید. در این مطلب انزل وب به روش های برگرداندن تب های بسته شده کروم در سیستم های عامل مختلف نظیر ویندوز ، اندروید و مک خواهیم پرداخت.

آموزش نحوه بازگرداندن تب و صفحه های بسته شده در کروم

How to Restore Your Chrome Tabs on PC and Phone

مرورگر کروم یا کامپیوترتان هنگ کرده است. همه تب هایی که باز کرده بودید بسته شده اند و بدتر از همه اینکه وقتی کروم را دوباره باز می کنید گزینه ای مبنی بر باز کردن تب های اخیر هم دیده نمی شود. حالا برای برگرداندن تب ها و صفحاتی که از دست رفته اند چه باید کنید؟ ما پیش از این در انزل وب به مطالبی چون روش ذخیره و برگرداندن همه تب های باز شده در مرورگر گوگل کروم و نیز ۴ روش جلوگیری از لود مجدد و خودکار تب های کروم در هنگام سوئیچ کردن پرداخته ایم. در این مطلب به روش های بازگرداندن تب های بسته شده در کروم خواهیم پرداخت.

روش اول برگرداندن صفحات بسته شده در کروم

مرورگر گوگل کروم را باز کرده و در هر قضای خالی که می بینید کلیک راست کنید. در منویی که باز می شود گزینه Reopen Closed Tab را انتخاب کنید تا تب هایی که اخیرا بسته شده اند باز شوند. از کلیدهای Shift+Control+T نیز  می توانید برای این کار استفاده کنید.

برگرداندن صفحات بسته شده در کروم

روش دوم بازیابی تب با استفاده از History مرورگر کروم

برای ریستور تب گوگل کروم بر روی سه نقطه عمودی سمت راست نوار آدرس کروم کلیک کنید.

بازگرداندن تب های بسته شده در کروم

در منوی ظاهر شده گزینه ای به نام History می بینید. روی آن کلیک کنید تا تاریخچه جستجوی های اخیر را ببینید.

برگرداندن صفحات بسته شده در کروم

اگر مرورگر شما اخیرا بسته شده یا هنگ کرده است می توانید تعداد تب های بسته شده را در اینجا ببینید. روی آن کلیک کنید تا همه تب های شما بازگردانده شود.

روش سوم برای بازیابی تب های بسته شده بدون فعال بودن این قابلیت

شما می توانید از یک میانبر (Shortcut) ویندوز هم برای بازیابی تبهای بسته شده کروم استفاده کنید. با فشردن کلیدهای Control+Shift+T یا در صورت استفاده از مک اپل، فشردن کلیدهای Command+Shift+T تب ها و پنجره هایی که اخیرا بسته شده اند باز خواهد شد. اینکار را ادامه دهید تا تب مورد نظر شما باز شود یا کلید میانبر دیگر عمل نکند.

یک راه دیگر استفاده از بخش History مرورگر است. اگر تب موردنظر خود را در روش اول پیدا نکرده اید شاید با استفاده از این راه بتوانید به آن دست یابید. با فشردن کلیدهای Control+H یا Command+Y در مک اپل به بخش تاریخچه جستجوهای گوگل کروم می روید.

برگرداندن history مرورگر کروم

در اینجا مثل روش اول دسته ای از تب هایی که اخیرا بسته شده اند را پیدا نخواهید کرد بلکه باید با اسکرول کردن صفحه یا استفاده از باکس جستجو به جستجوی صفحه مورد نظر خود بپردازید.

تنظیم صفحه شروع گوگل کروم برای بازیابی تب ها

جهت برگرداندن تب کروم در هنگام باز شدن ابتدا گوگل کروم را باز کرده و باز بر روی سه نقطه عمودی بالای آن کلیک کنید و این بار گزینه Settings را انتخاب کنید.

بازیابی تبهای بسته شده

حالا به پایین صفحه باز شده بیایید تا گزینه Manage on startup pages را در بخش On startup بیابید. با استفاده از این گزینه می توانید رفتار مرورگر را هنگام شروع به اجرای آن تعیین کنید. 

ریستور گوگل کروم

حالا گزینه Continue where you left off را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه مرورگرتان به طور خودکار در هنگام اجرا شدن آخرین تب هایی را که بازدید کرده اید دوباره بارگذاری می کند. 

ذخیره تب ها در کروم

پیش از این نیز در انزل وب به آموزش روش های جلوگیری از باز شدن خودکار تب های قدیمی در هنگام شروع کروم پرداخته شده است.

باز گرداندن تب بسته شده در سیستم عامل مک اپل

برای برگرداندن صفحه بسته شده در کروم سیستم عامل مک گوگل کروم را باز کنید و از منوی File گزینه Reopen Closed Tab را انتخاب کنید. همچنین می  توانید از کلیدهای Shift+Command+T نیز برای این کار استفاده کنید.

برگرداندن تب کروم

حالا گزینه Chrome History را انتخاب کنید. با این کار وبسایت هایی که اخیرا مشاهده کرده اید و نیز لیستی از تب هایی که اخیرا بسته شده اند نمایش داده می شود.

برگرداندن تب کروم مک

در این بخش صفحه ای را که اخیرا بسته اید و به دنبال آن هستید می توانید پیدا کنید. ضمنا اگر در هنگام بسته شدن مرورگر چنیدین تب باز بوده در اینجا تعداد آن ها هم نمایش داده می شود.

برگرداندن history مرورگر کروم

اگر صفحه مورد نظر خود را پیدا کردید بر روی آن کلیک کنید تا باز شود.

برگرداندن history مرورگر کروم

تا الان به روش های بازگرداندن تب های بسته شده گوگل کروم در سیتم های عامل ویندوز و مک پرداختیم. ولی اگر این اتفاق در گوشی اندروید به وقوع بپیوندد باید چه کنیم؟ در اینجا شیوه کار کمی فرق می کند. در ادامه به آموزش دو روش برای بازگرداندن تب های بسته شده مرورگر در اندروید خواهیم پرداخت.

استفاده از منوی Recent Tabs برای برگرداندن صفحه بسته شده در کروم اندروید

مرورگر کروم اندروید را باز کرده و سه نقطه بالای صفحه در سمت راست را کلیک کنید.

بازگرداندن تب های بسته شده در کروم

حالا گزینه Recent Tabs را انتخاب کنید. حالا لیستی از تب هایی که اخیرا بسته اید را می بینید.

بازگرداندن تب های بسته شده در کروم

حالا آن تبی که می خواهید دوباره مشاهده کنید را لمس کنید تا باز شود.

استفاده از آیکون Tabs برای برگرداندن تب کروم

اپلیکیشن کروم را بر روی گوشی باز کنید. بالای صفحه ای که باز می شود در کنار نوار آدرس یک مربع کوچک با عددی داخل آن می بینید که با لمس آن، همه تب هایی که به صورت دستی توسط خود شما بسته نشده اند را مشاهده خواهید کرد. شماره داخل مربع نشان دهنده تعداد این تب ها است.

بازیابی تبهای بسته شده

در اینجا می توانید با کشیدن صفحه به بالا یا پایین بین تب ها حرکت کنید.

برگرداندن صفحات بسته شده در کروم

حالا با انتخاب یک تب می توانید آن را دوباره مشاهده کنید. با زدن دکمه ضربدر در کنار هر یک از تب ها هم می توانید آن ها را به راحتی ببندید.

برگرداندن صفحات بسته شده در کروم

یزای راهنمایی در خصوص همگام سازی تب های گوگل کروم می توانید به مطلب همگام سازی تب، بوک مارک ، پسورد و.. کروم و فایرفاکس در همه دستگاه ها در انزل وب مراجعه کنید.

تا اینجا به معرفی راه هایی برای برگرداندن تب های بسته شده در کروم پرداختیم. در پایان این مطلب بهتر است به دو افزونه کاربردی مرورگر گوگل کروم در این رابطه هم بپردازیم و توضیح مختصری از آن ها ارائه دهیم.

افزونه Tab Restore برای برگرداندن تب های بسته شده

Tab Restore یکی از بهترین افزونه ها برای بازگرداندن تب های بسته شده در کروم می باشد. توجه داشته باشید که در ابتدای کار با مرورگر ممکن است لیست موجود در این افزونه خالی باشد. در این هنگام می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+T برای فعال کردن آن استفاده نمایید. ضمنا از شماره های ۱ تا ۹ هم برای دسترسی سریع به تب های اخیرا بسته شده استفاده کنید.

افزونه Session Buddy برای ذخیره تب ها در کروم

افزونه Session Buddy علاوه بر بازگرداندن تب های بسته شده قابلیت ذخیره آن ها برای مراجعات بعدی را نیز دارد. قابلیت هایی مثل مدیریت و ویرایش تب های ذخیره شده و جستجو میان تب های مختلف از دیگر امکانات این افزونه است.

افزونه Session Buddy برای ذخیره تب ها در کروم

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب انزل وب به معرفی روش هایی برای برگرداندن تب های بسته شده در کروم پرداختیم. اگر شما از روش های دیگری برای حل این مشکل استفاده می کنید می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • خودم! says:

    دمتون گرم کم مونده همه اطلاعات مهم از بین بره مرسی.

  • Ar says:

    در اندروید تعداد صفحه های بسته شده زیاد است و قسمت صفحه های اخیرا بسته شده در کروم، فقط ۵ تا را نشان می‌دهم. قبلی ها را هم میخوام

  • Ar says:

    سلام
    تعداد صفحات بسته شده زیاد است
    و در قسمت صفحه های اخیرا سیاه شده نشان داده نمیشود( چون زیاد است)
    آن تعداد صفحه های دیگر را هم میخوام

  • sk says:

    برای دیدن صفحه های ذخیره شده ی اینترنتی که با موبایل ذخیره شده در کامپیوتر ، باید به نام فایلتون یه پسوند mht اضافه کنید و در کامپیوتر با کروم باز کنید

  • Ali says:

    سلام، بینظیر بود. واقعا ازتون ممنونم. خیلی کارراه اندازه. خدا خیرتون بده.

  • mm says:

    واقعا لطف کردین.
    خــیــلـــی ممنونم.

  • لیلی امینی says:

    سلام
    خیلی ممنون
    استفاده کردم

  • علیرضا says:

    سلام ممنون مطلب عالی بود. موفق باشید.

  • یا قاعم آل محمد says:

    سلام . سایت خیلی عالی هست و مطالب بسیار خوب بخصوص اون روش اول انشاالله خدا شمارو حفظ کنه و در پناه قاعم آۀ محمد

  • ج جورسرایی says:

    بهتر از این Session Buddy
    محیط کاربری ای پیدا نکردم
    اما ضعفش در اینه که فقط تا ۱۰ جلسه را ذخیره می کنه

  • امیر خالقی says:

    با سلام خدمت تیم خوب انزل وب، من دنبال restor page در گوگل کروم بودم و هیچ سایتی مثل شما انقدر ساده روان توضیح نداده بود
    فعالیتتون خیلی خوبه….. مرسی از همتون