رفع مشکل پخش ویدیو در کروم کامپیوتر و گوشی

۱۵ روش رفع مشکل پخش ویدیو در کروم کامپیوتر و گوشی

مرورگر گوگل کروم یکی از اولین انتخاب ها برای وب گردی می باشد. اما همچنان برخی از مشکلات مختلف ممکن است برای تعدادی از کاربران این مرورگر رخ دهد. یکی از این مشکل ها عدم پخش ویدیو یا صدا ویدیو در کروم است! امروز در انزل وب ۱۵ روش رفع مشکل پخش ویدیو در کروم کامپیوتر و گوشی اندروید و آیفون را آموزش می دهیم تا بتوانید این مساله را به سادگی رفع کنید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

حل مشکل پخش نشدن ویدیو در گوگل کروم

How to Fix Videos & Other Media not Working in Google Chrome

تصور کنید که دنبال یک ویدیو در یوتیوب ، آپارات ، نماشا و.. هستید که بعد از کلی جستجو آن را پیدا می کنید اما در هنگام پخش، ویدیو بارگذاری نمی شود، صفحه پخش خالی است، جعبه خاکستری به جای فیلم نشان داده می شود! این مشکل آزار دهنده به هر دلیلی که ایجاد شده باشد، روش هایی را برای رفع آن آموزش می دهیم.

ریستارت کردن کروم برای مشکل باز نشدن ویدیو در کروم

کار راحت ابتدایی که می توانید جهت حل مشکل پخش ویدیو در کروم انجام دهید، ریستارت کروم با بستن کروم و باز کردن مجدد آن است. این کار ساده می تواند مشکل شما را رفع کند.

مشکل عدم نمایش ویدیو در کروم کامیپوتر

اگر شما این مشکل را در کروم کامپیوتر پیدا کرده اید و یک خطا هم به شما نمایش داده می شود که همانند Click to enable Adobe Flash Player است، فقط کافیست اجازه اجرای فلش را به این سایت بدهید. برای این کار در صفحه مورد نظر، در بالای صفحه و سمت چپ قسمت آدرس سایت، روی علامت قفل یا اطلاعات (نماد i) کلیک کنید. حال گزینه Flash را انتخاب کرده و آن را روی Always allow تنظیم کنید و با یک رفرش (زدن دکمه F5) ویدیو نمایش داده می شود.

دقت داشته باشید این کار را فقط روی سایت هایی انجام دهید که به آن ها اعتماد دارید.

مشکل عدم نمایش ویدیو در کروم کامیپوتر

آپدیت کردن فلش پلیر برای حل مشکل پخش فیلم در کروم

اگر با روش قبلی مشکل مشکل نشان ندادن ویدیو در کروم شما رفع نشد، روی علامت سه نقطه (منو) کلیک کنید و More Tools را انتخاب کرده و Extensions را بزنید. حال فلش پلیر خود (Flash Player) را پیدا کنید و آن را حذف کنید. اکنون نسخه جدید فلش پلیر کروم را مجدد دانلود و نصب کنید.

آپدیت کردن فلش پلیر

پیشنهاد می شود در تنظیمات کروم، قسمت System گزینه Use hardware acceleration when available را هم غیر فعال کرده و Relaunch را بزنید. اگر فیلم نشان داده نشد، مجدد این گزینه را فعال کنید.

آپدیت کردن فلش پلیر

در همین زمینه برای مطالعه بیشتر می توانید مطلب روش رفع مشکل فعال سازی و اجزا نشدن فلش پلیر کروم را بخوانید.

رفع مشکل نمایش ویدیو در گوگل کروم ویندوز

برخی دیگر از سایت ها به JavaScript هم نیاز دارند. مرورگر کروم خود را باز کنید و در بالا و سمت راست صفحه روی علامت منو (سه نقطه) کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید. سپس  Advanced را انتخاب کنید و در زیر قسمت Privacy and security روی Content settings کلیک کنید و Javascript را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه Allowed (recommended) مجد به سایت مورد نظر بروید و ویدیو را مشاهده کنید.

حل مشکل عدم نمایش ویدیو با غیر فعال کردن افزونه ها

در مرورگر کروم خود روی علامت منو یا سه نقطه گوشه صفحه کلیک کنید و گزینه New Incognito Window را بزنید. حال در پنجره جدید باز شده به صفحه ویدیو بروید و تست کنید که فیلم نشان داده می شود یا خیر. اگر فیلم نشان داده شد، به قسمت افزونه ها و برنامه های کروم بروید و تک تک آن ها را غیر فعال و تست کنید تا ببینید چه افزونه ای این مشکل را ایجاد کرده است و آن را حذف کنید.

آپدیت کردن کروم در عدم نمایش فیلم

برای رفع مشکل عدم پخش ویدیو در کروم و عدم پخش صدا در ویدیو روی منو در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و Update Google Chrome را انتخاب کنید. سپس Relaunch را بزنید و مجدد سایت را چک کنید. اگر گزینه آپدیت را ندید، احتمالا کروم شما به آخرین نسخه آپدیت است.

پیشنهاد می شود روش پاک کردن کش و دیتای مرورگر را هم در این مرحله امتحان کنید.

ریست کردن کروم برای رفع علت پخش نشدن فیلم در گوگل کروم

در نهایت اگر مشکل شما رفع نشد، بهتر است تنظیمات مرورگر کروم خود را ریست کنید. در منو روی Settings کلیک کنید و Advanced را بزنید. در زیر قسمت Reset روی دکمه Reset کلیک کنید. در پیامی که نشان داده می شود برای تایید روی Reset Settings کلیک کنید.

ریست کردن کروم برای نشان ندادن فیلم

ریست کردن تنظیمات اینترنت برای علت پخش نشدن فیلم در آپارات و..

ریست کردن اینترنت نیز راه دیگر پیش رو است. ابتدا کامپیوتر خود را خاموش کنید. کابل مودم را جدا کنید (اگر اتصال وایرلس ندارید) مودم را خاموش کنید و یک دقیقه صبر کنید. سپس مجدد مودم را روشن کرده و آن را وصل کنید. صبر کنید تا چشمک زدن چراغ ها تمام شود و سپس کامپیوتر را روشن کنید.

همچنین اگر مشکلات دیگری را هم با این مرورگر دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب رفع ۱۰ مشکل آزاردهنده گوگل کروم را مطالعه نمایید.


مشکل عدم نمایش ویدیو در مرورگر کروم گوشی اندروید و آیفون

اگر مشکل پخش نشدن فیلم در مرورگر را روی گوشی اندروید و آیفون خود دارید، برای بررسی علت و رفع آن ، راه حل هایی که در بخش دوم این پست انزل وب معرفی شده را تست کنید.

آپدیت کردن کروم گوشی برای رفع علت پخش نشدن فیلم در اینترنت اندروید

ابتدا در اولین قدم مروگر خود را آپدیت کنید. به اپ استور خود بروید، کروم را انتخاب کنید و آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید. پس از آپدیت مجدد مشکل را چک کنید. البته می توانید به طور کلی برنامه را حذف و مجدد نصب کنید.

بستن گوگل کروم در تنظیمات

به قسمت برنامه های گوشی در تنظیمات بروید و گوگل کروم را انتخاب کنید. سپس Force Stop را بزنید و مدتی بعد مجدد برنامه را باز کنید.

بستن گوگل کروم در تنظیمات

روشن کردن جاوا اسکریپت برای نمایش فیلم

همانند نسخه ویندوز، برای چک پلاگین پخش ویدیو در کروم اندروید، روی منو در گوشه صفحه با علامت سه نقطه تاچ کنید. سپس Site Settings را انتخاب کنید. روی JavaScript تپ کنید و آن را فعال کرده و مجدد به سایت مورد نظر بروید و آن را ریلود کنید.

وجو فضای کافی در گوشی برای نمایش ویدیو در کروم آیفون

دقت داشته باشید که حافظه کافی در گوشی داشته باشید. می توانید در تنظیمات گوشی خود و بخش Storage این مورد را چک کنید. اگر حافظه نداشته باشید، امکان نمایش آنلاین ویدیو در کروم یا هر مرورگر دیگری وجود ندارد.

وجو فضای کافی در گوشی برای نمایش ویدیو

ریست کردن تنظیمات اینترنت در رفع مشکل نمایش ویدیو در کروم گوشی

گوشی خود را خاموش کنید. مودم را هم خاموش کنید. یک دقیقه صبر کنید، مجدد مودم را روشن کرده و صبر کنید تا روشن و وصل شود. سپس گوشی را روشن کنید و به سایت مورد نظر بروید.

پاک کردن کش و کوکی در کروم جهت رفع عدم نمایش ویدیو در کروم اندروید

علت پخش نشدن فیلم در مرورگر اندروید می تواند از کش مرورگر هم باشد. ابتدا روی منو تاج کنید و New Incognito tab را بزنید. در صفحه باز شده اگر مشکل شما رفع نشد، داده های برنامه را پاک کنید. روی منو تاچ کرده و Settings را بزنید. سپس Privacy را انتخاب و Clear browsing data را تپ کنید. حال یک بازه زمانی را انتخاب کنید که بهتر است All Time را انتخاب کنید. فقط گزینه های Browsing history، Cookies and site data و Cached images and files را انتخاب کنید و روی Clear data تاچ نمایید.

پاک کردن کش و کوکی در کروم جهت رفع عدم نمایش فیلم

در پایان اگر مشکل شما برای نمایش فیلم در کامپیوتر رفع شد اما صدا نداشتید، مطالعه مطلب آموزش رفع مشکل صدا نداشتن فیلم در لپ تاپ و کامپیوتر را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل عدم نمایش ویدیو در مرورگر کروم موبایل و کامپیوتر را آموزش دادیم. شما با کدام روش مشکل خود را رفع کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 7 روش حل مشکل This Video File Cannot Be Played کروم
آموزش ۷ روش حل مشکل This Video File Cannot Be Played کروم
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
رفع مشکل ارور Error Code 105 ERR_NAME_NOT_RESOLVED گوگل کروم
۱۰ روش رفع مشکل ارور Error Code 105 ERR_NAME_NOT_RESOLVED گوگل کروم
رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead کروم کامپیوتر و گوشی
۵ روش رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead کروم کامپیوتر و گوشی

نظرات

  • taha says:

    سلام
    ببخشید ببینید م موقعی که آنلاین ویدیو نگاه میکنم مثلا در فیلیمو صفحه سیاه است اما موقعی که ان را دانلود میکنم مشکلش بر طرف میشود
    میشه لطفا راهنمایی کنید
    با هر مرور گری میروم نمیشود چه فایر فاکس چه کروم چه microsoft edge فرقی نمیکند نمیاره ممکنه مشکل از ویندوز با شه یا نه
    ویندوز دستگاه هم ویندوز هفت هستش

  • رضا says:

    سلام من وقتی فیلم نگاه میکنم تو گوگل پس از ۵ یا ۱۰دقیقه دیگه فیلم از حالت پنجره بزگ به پنجره کوچیک تبدیل میشه عصاب منو داغون کرده العان ۴ ماه میشه که اینجورییه

  • Sina says:

    سلام گوشی من فایل دانلود میشه و داخل سامسکنگ موزیک پخش میشه ولی داخل خوده کروم که میخوام پخش کنم میگه پشتیبانی نمیشه باید چیکار کنم؟

  • علی says:

    هنگام باز کردن فیلم درون سایت کلا صفحه دسکتاپ سیاه میشود و خیلی طول میکشد تا فیلم را نشان دهد برخی اوقات هم سیاه میمونه تا اینکه مجبورا باید کامپیوتر را ریسیت کنی. تمام روشهای گفته شده را انجام دادم ولی فایده ای نداشت

  • ارش says:

    سلام من مشکل ام ای هست که وقتی میرم تو اپارات فیلم ببینم . صدا پخش میشد اما تصویر نه . چیکار کنم . لطفا سریع جواب بدید

  • داریوش says:

    چرا حتی در سایتهای داخلی هنگام تماشای انلاین فیلم با مشکل قطع ووصل مواجه میشیم با اینکه نت خیلی هم قویه

  • آزاده says:

    سلام واقعا ممنون مشکل من با رفتن توی system و خاموش کردن use hardware acceleration when available حل شد. سایت خوب و راهنمایی پر باری بود ممنون

  • مکانیک says:

    قسمت System گزینه Use hardware acceleration when available را هم غیر فعال کرده و Relaunch را بزنید.
    سلام و درود از من فیلم فقط صداش پخش میشد ولی تصویر نداشت..این کار بالا رو انجام دادم درست خیلی ممنون خدا قوت

  • منصور says:

    سلام و وقت بخیر
    ببخشید من دیروز گوشی هواوی y9s خریدم نمیدونم قضیه چیه که تو اینیستا و آپارات یا هرفیلمی که میخوام آنلاین نگاه کنم کیفیت فیلم ها تاره!!! از چی میتونه باشه؟ کلیپ دانلود میکنم خوبه ها ولی مثلا تو اینیستا کلیپ باز میکنم تار و بی کیفیته!!

  • راحیل says:

    سلام توروخدا یکی کمکم کنه. همه این کارایی که گفتید انجام دادم ولی فایده نداره. کلا گوشی م با هیچ مرورگری فیلمهارو نشون نمیده. تنظیمات خود گوشی نباید چیزی رو تغییر بدم؟ دیوونه شدم بخدا

    • اسی says:

      منم گوشیم اینجوری ریست فکتوری هم زدم کل گوشیم پاک شد بازم درست نشد دیونه شدم واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم 🙁

      • امیر says:

        سلام من داشتم فیلم تماشا میکردم یه دفعه دیگه پخش نکرد مینویسه این فایل ویدیویی قابل پخش نیست با کد خطا هیچ فیلمی باز نمیکنه لطفاااااا راهنمایی کنید کروم هم بروز کردم اما وقتی روی سه نقطه میزنم میزنه نسخه ی اندروید پشتیبانی نشد لطفا کمک کنید

  • vahidDM says:

    درود به شرفتون
    دمتون گرم دو روز بود تمام سایتها رو دنبال رفع این خطا توی کروم بودم ولی هیچ کدوم به خوبی شما توضیح نداده بودند ، این چندمین بار هست که بعد از کلی گشتن توی سایتهای دیگه و خسته شدن نتونستم درست کنم که آخر سر با توضیحاتتون تونستم رفع خا کنم.
    خیلی سایت پر محتوا و علمی دارین
    ساغ اولون هر زامان یوزونوز گولرلی و خوشبخت اولاسوز