آموزش 8 روش کارت به کارت بانکی اینترنتی ، با گوشی ، عابر بانک و..

آموزش ۸ روش کارت به کارت بانکی اینترنتی ، با گوشی ، عابر بانک و..

امروزه خدمات بانکی رو به گسترش و بهبود است و می توانید به راحتی اکثر کار ها را حتی بدون نیاز به مراجعه به بانک انجام داد. انتقال پول از کارتی به کارت دیگر یا به اصطلاح کارت به کارت یکی از روش های انتقال پول است که خیلی از افراد از آن استفاده می کنند. برای آشنایی شما با روش های انجام این کار، امروز در انزل وب روش کارت به کارت بانکی از طریق اینترنت ، با برنامه های گوشی موبایل، عابر بانک و کدهای دستوری را به شما آموزش می دهیم.

روش های انتقال وجه کارت به کارت اینترنتی با کامپیوتر و گوشی

How to Transfer Money Between Bank Cards in Iran

تقریبا همه افرادی که حساب بانکی و نیاز به گردش و انتقال پول دارند، از کارت استفاده می کنند. کارت ها ویژگی های فراوان و جدیدی را فراهم می کنند و هر چه بیشتر با قابلیت ها و کاربرد های آن آشنا تر شویم، بهتر است. در کارت به کارت ما می توانیم به راحتی مقدار پولی که در حساب متصل به کارتمان وجود دارد را به کارت شخص دیگری منتقل سازیم. برای کارت به کارت کردن بانکی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه آن ها را آموزش می دهیم.

انتقال وجه کارت به کارت با مراجعه به شعبه

سنتی ترین و پایه ترین روش انتقال پول بین حساب ها یا کارت به کارت، رفتن به شعبه بانک خود است. در این روش شما به بانک خود مراجعه می کنید و پس از احراز هویت با کارت ملی و همراه داشتن کارت بانکی خود، تا سقف ۱۵ میلیون تومان ( ۵ برابر سقف معمول عابربانک ها) پول را کارت به کارت کنید. در این روش هم از حساب شما کارمزدی کسر می شود که برای مبالغ زیر ۱ میلیون تومان برابر با ۵۰۰ تومان است و برای هر یک میلیون تومان اضافه، مبلغ ۲۰۰ تومن هم به آن اضافه می شود و به طور مثال برای انتقال سقف ۱۵ میلیون تومان، از حساب شما ۳۳۰۰ تومان کارمز کسر می شود.

انتقال وجه کارت به کارت با مراجعه به شعبه

همچنین اگر دنبال راهی برای پیگیری کارت سوخت خودرو خود هستید، مطلب معرفی روش های پیگیری کارت سوخت را مطالعه نمایید.

آموزش کارت به کارت کردن پول با عابر بانک (ATM)

معمول ترین روش کارت به کارت، استفاده از دستگاه خودپرداز (عابر بانک، ATM) می باشد. در این روش کارمزد و سقف مبلغ انتقالی به مواردی وابسته است. اگر شما قصد انتقال وجه بین حساب های خودتان داشته باشید، در عابر بانک خود کارمزدی گرفته نمی شود و سقف آن هم صد میلیون تومان است. برای کارت به کارت معمول هم سقف انتقال مبلغ معادل ۳ میلیون تومان است و کارمزد انجام این کار برای مبالغ زیر ۱ میلیون تومان معادل ۵۰۰ تومان، بین ۱ تا ۲ میلیون تومان معادل ۷۰۰ تومان و برای ۲ تا ۳ میلیون تومان برابر ۹۰۰ تومان است.

آموزش کارت به کارت با عابر بانک (ATM)

کارت به کارت کردن اینترنتی با نصب برنامه بانکی

از روش هایی که با پیشرفت بانکداری الکترونیک برای کارت به کارت ابداع شده اند، می توان به استفاده از اپلیکشن یا کارت به کارت با موبایل اشاره کرد. شما با نصب برنامه های همراه بانک خود، می توانید از انتقال وجه کارت به کارت آنی با گوشی خود استفاده کنید. انجام این کار هم ساده است و به یک گوشی هوشمند نیاز دارد. لازم به ذکر است که استفاده از این روش شامل کارمزد و سقف همانند عابر بانک است.

برای دانلود همراه بانک می توانید به شعبه بانک مراجعه کرده و یا این برنامه را از سایت های اصلی خود بانک ها دانلود کنید.

کارت به کارت کردن با نصب برنامه بانکی

اگر کارت عابر بانک شما خم شده است، مطالعه مطلب روش تعمیر کارت های بانکی خم شده برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

کارت به کارت کردن اینترنتی با سایت بانک ملی، صادرات و..

امروزه اکثر کار ها آنلاین انجام می شوند و بانک ها هم با فراهم کردن بستری امن در اینترنت، امکان انجام عملیات بانکی در سایت خود ایجاد کرده اند. در این روش شما باید اطلاعاتی مانند CVV2، رمز دوم، تاریخ انقضا، شماره کارت را داشته باشید تا بتوانید عملیات کارت به کارت اینترنتی خود را انجام دهید.

در این روش به طور نمونه می توان به سایت کارت به کارت آنلاین بانک پاسارگارد، بانک شهر، بانک صادرات، اقتصاد نوین و.. اشاره کرد. سعی کنید آدرس صحیح سایت بانک خود را در ذهن داشته باشید.در صورتی که آدرس بانک خود را نمیدانید آن را در گوگل جستجو یا از نزدیک ترین شعبه بپپرسید.

کارت به کارت با برنامه آپ

علاوه بر اپلیکشن های بانکی، شما می توانید برای کارت به کارت از برنامه های مالی مانند آپ هم استفاده کنید. در این برنامه شما می توانید به صورت آنلاین با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، عمیات کارت به کارت آپ را با گوشی خود انجام دهید.

کارت به کارت با برنامه آپ

چطوری با گوشی کارت به کارت کنم؟ کارت به کارت با برنامه همراه کارت

علاوه بر برنامه قبلی، شما می توانید از برنامه های دیگری هم استفاده کنید. به طور مثال برنامه همراه پرداخت به شما امکان انجام خدمات بانکی را می دهد که می توان به کارت به کارت تجارت، ملت، پاسارگاد و.. هم اشاره کرد. به سادگی با نصب این برنامه می توانید این فرآیند را انجام دهید.

چطوری با گوشی کارت به کارت کنم؟ کارت به کارت با برنامه همراه کارت

همینطور آیا از تاثیر امواج بر کارت آگاهی دارید؟ پیشنهاد می کنیم مطلب آیا گوشی ، امواج موبایل ، مایکروویو و.. باعث خراب شدن یا سوختن کارت اعتباری و بانکی میشوند؟ را هم مطالعه نمایید.

کارت به کارت با برنامه تاپ

اگر از برنامه های قبلی نتوانستید استفاده کنید، برنامه تاپ را امتحان کنید. این برنامه هم همانند دیگر گزینه ها امکان انجام کارت به کارت با تاپ را دارد و استفاده از آن هم مانند هر برنامه دیگری ساده است.

کارت به کارت با برنامه تاپ

توجه داشته باشید که فقط از برنامه های ایمن و تایید شده توسط بانک ها استفاده کنید و به هر برنامه ای اطمینان نکنید تا مورد سو استفاده های احتمالی و کلاهبرداری قرار نگیرید.

کارت به کارت با کد USSD

شما می توانید حتی با استفاده از کد های USSD هم کارت به کارت را انجام دهید. شما با سیم کارت ها ایرانسل و همراه اول و.. می توانید از این کد استفاده کنید. معمولا برنامه ها و بانک ها کد مخصوصی دارند که به دلیل وجود مشکلات امنیتی و..، برخی از بانک ها از این سرویس کارت به کارت با گوشی استفاده نمی کنند. در بین سرویس های فعال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هم بانک متعلق به بانک صادرات: *۷۱۹#

کد بانک متعلق به بانک ملت: *۷۱۲#

توصیه های ایمنی در استفاده از کارت به کارت آنلاین

جهت افزایش امنیت خود در انجام خدمات بانکی اینترنتی، به موارد زیر توجه کنید.

  • تا حد امکان سعی کنید از برنامه یا همراه بانک رسمی متعلق به بانک خود استفاده کنید. این برنامه ها را هم با مراجع به شعبه یا از طریق سایت اصلی بانک دانلود کنید.
  • از نصب برنامه های ناشناس مالی و کارت به کارت و به صورت کلی هر برنامه ناشناس دیگری روی گوشی خود جلوگیری کنید.
  • سیستم عامل، مروگر و برنامه ها را به صورت مرتب آپدیت کنید.
  • از آنتی ویروس های معتبر و قوی استفاده کنید.
  • در گوشی خود از قفل و پسورد های قوی استفاده کنید.

توصیه های ایمنی در استفاده از کارت به کارت آنلاین

توجه داشته باشید که کلاهبرداران با فهمیدن اطلاعات حساس حساب شما، می توانند حسابتان را خالی کنند! پس مراقب باشید و توصیه های امنیتی را به خاطر داشته باشید. تیم انزل وب مسئولیتی در قبال سو استفاده کلاهبرداران با برنامه جعلی ندارد.

در پایان به همین منظور و جهت حافظت از اطلاعات بانکی خود، مطالعه مطلب روش جلوگیری از هک و دزدی اطلاعات از کارت بانک و محافظت از آن را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های کارت به کارت کردن در گوشی، اینترنت و.. را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای کارت به کارت پول در بانک پاسارگاد ، سپه ، شهر ، مسکن ، صادرات و.. استفاده می کنید و آیا از آن راضی هستید؟ می توانید سایر نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود در همین زمینه را در دیدگاه های این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انتقال پول به payeer
آموزش کامل تصویری آموزش ساخت حساب Payeer ، واریز و برداشت پول
راهنما تفاوت ساتنا و پایا چیست : بررسی کارمزد ، زمان انتقال و..
راهنما تفاوت ساتنا و پایا چیست : بررسی کارمزد ، زمان انتقال و..

نظرات

  • حسین says:

    سلام. من از رمز یاب استفاده میکنم برای وارد شدن به حسابم در بانک صادرات. چطور کارت به کارت انجام دهم؟ خیلی ممنون از راهنمایی شما.

  • حسین says:

    سلام. آیا من میتونم توسط رمز یاب و صفحه اینترنت بانک صادرات کارت به کارت انجام دهم؟