تا 150 میلیون تومان چه خودروی شاسی بلندی از دیوار بخریم؟

تا ۱۵۰ میلیون تومان چه خودروی شاسی بلندی از دیوار بخریم؟ [رپورتاژ آگهی]

بین ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان چه خودروی شاسی‌بلندی می‌توان خرید؟ این سوال، ذهن بیشتر عاشقان خودروهای شاسی بلند را به خود اختصاص داده. عاشقانی که به دنبال خودروی شاسی بلند اقتصادی‌ای می‌گردند. خرید ام وی ام x33 اتوماتیک ، لیفان X60 و چانگان CS35جزو گزینه‌های این دسته از افراد می‌تواند باشد. اگرچه در قدم اول بد نیست مقایسه‌ای بین این خودروها داشته باشیم.

ام وی ام  x33

ام وی ام x33 از نخستین ماشین‌های چینی‌ست که به ایران وارد شده و آن را می توان نخستین کراس اوور چینی تولید شده دانست. هرچند با ورود نسخه اسپرت این ماشین با پسوند S یعنی ام وی ام X33S ، این خودرو تازه‌نفس‌تر از قبل به نظر می‌رسد. این خودرو در ظاهر مثل بیشتر خودروهای چینی موجود در بازار است و سعی کرده چهره اسپرتی داشته باشد. اما از ظاهر و داخل کابین معمولی این خودرو که بگذریم، خرید ام وی ام x33 اتوماتیک، برای آن دسته از افرادی که به دنبال خودروی پرشتابی هستند، مناسب است.

ام وی ام X33 به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با آرایش خطی و به حجم دقیق ۱۹۷۱ سی سی مجهز شده است که البته از نظر بازدهی و راندمان با توجه به تکنولوژی قدیمی به کار رفته سطح متوسطی دارد. این پیشرانه قابلیت تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۳۰۰ دور در دقیقه  را داراست. همچنین نیروی پیشرانه ام وی ام X33 توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت این شاسی‌بلند در اتوبان ۷ لیتر و در حالت ترکیبی ۹ لیتر است.  این خودرو در سایت دیوار از  ۱۰۵ تا ۱۸۰ میلیون تومان آگهی شده است.

لیفان x60

این خودرو توسط طراحان چینی و به کمک شرکت ریکاردو انگلستان طراحی شده است. لیفان x60، دارای ۴ سلیندر و ۱۶ سوپاپ است و به طور دقیق ۱۷۹۴ سی سی حجم دارد.  این خودرو  با تکیه بر این پیشرانه، ۱۳۱ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ و  ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۲۰۰ تولید می‌کند و در نهایت قدرت توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتابگیری این خودرو و قدرت  موتور آن نسبت به ام وی ام x33 با ضعف‌هایی روبه‌روست. مصرف سوخت لیفان X60 با توجه به کیفیت سوخت و … در سیکل ترکیبی حدوداً ۱۰ لیتر است . این خودرو در سایت دیوار از ۷۰ تا ۱۳۶ میلیون تومان بسته به مدل آن قیمت دارد.

تا اینجای نوشته باید بگوییم که از لحاظ کلی لیفان X60 و ام وی X33 تقریبا ارزش خرید برابری دارند، ولی ام وی ام X33 از لحاظ قدرت موتور و کشش ماشین شرایط بهترو کیفیت رانندگی مطلوب‌تری دارد. اگرچه بازار خرید وفروش لیفان X60 در نمونه‌های دست دوم شرایط بهتری نسبت به ام وی ام X33 دارد .

چانگان CS35

چانگان CS35 یک کراس اوور شهری کوچک چینی است که سایپا تولید و عرضه آن را در ایران بر عهده دارد. چانگان CS35 نخستین بار در سال ۱۳۹۵ وارد بازار خودرو کشور شد و تا پیش از معرفی CS15 به عنوان کوچک‌ترین شاسی بلند این کمپانی شناخته می‌شد.

چانگان CS35 از نظر طراحی داخلی وضعیت مطلوب‌تری در مقایسه با دو خودروی دیگر دارد و طراحی آن به‌روزتر است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و در دو طرف آن ورودی‌های سیستم تهویه جای گرفته‌اند. کلیدهای کنترلی در زیر نمایشگر، کنسول وسط و فرمان نصب شده‌اند. صندلی‌های عقب فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار نمی‌دهند و برای استفاده در مسیرهای طولانی، افراد قدبلند زیاد راحت نیستند.  به طور کلی گفته می‌شود که اگر دنبال خودروی شهری قابل قبولی هستید، می‌توانید به سراغ خرید چانگان بروید.

 

از امکانات موجود در چانگان CS35 می‌توان به ۴ عدد کیسه هوا، سانروف، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، سانروف، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن و چراغ‌های جلو اتوماتیک مجهز به دیلایت اشاره کرد. این خودرو در دیوار بین ۱۱۹ تا ۱۳۶ میلیون تومان قیمت دارد.

خودروهای چینی موقع فروش با افت قیمت زیادی مواجه می‌شوند، اما جز این باید به خدمات پس از فروش  این خودروها نیز توجه کرد. ام وی ام X33 توسط مدیران خودرو به بازار عرضه می‌شود. کرمان خودرو وظیفه مونتاژ و عرضه خودروهای لیفان را برعهده دارد و  خودروهای چینی چانگان توسط سایپا وارد بازار می‌شود، بنابراین قبل از خرید باید به تعداد نمایندگی‌های شرکت تولیدکننده خودرو هم توجه کرد. اما اگر همه اینها را فاکتور بگیریم خرید ام وی ام x33 اتوماتیک، از این نظر که کیفیت رانندگی آن از دو خودروی دیگر بهتر است و سیستم تعلیق آن با مشکل مواجه نیست، کار عاقلانه‌تری به نظر می‌رسد.

منبع : ویرلن

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات